abcblomst

opdagede mandens hash

31 indlæg i dette emne

Før min kæreste og jeg flyttede sammen for ca 3 år siden, opdagede jeg en dag en klump hash, som han havde gemt. Jeg vidste ikke hvad det var og da jeg spurgte ham sagde han at det havde han taget et par gange før han mødte mig, men gjorde det ikke mere. For et par uger siden opdaqede jeg så at han havde købt hash af naboen. Jeg konfronterede ham med det og han sagde at han kun havde gjort det 2 gange og at naboen blev ved med at spørge om han skulle have mere hash, men at han ikke ville have mere. Naiv som jeg var, troede jeg på ham. For lidt siden skulle jeg bruge bilnøglen og var derfor i hans jakkelomme og der var en lille plastpose med 3 stykker hash. Har han mon bare løjet for mig hele tiden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm... Altså hash er jo normalt noget man ryger? Og det lugter efter min mening ret grimt. Så har du aldrig lugtet noget på ham, når han kommer hjem fra fx en aften med vennerne?

Ved du om hans venner ryger hash? For så har han måske svært ved at lade være, når han er sammen med dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det synd for dig, det er bare en træls situation at stå i :(

Det virker ret mistænkeligt, at du gentagende finder hash, men om han har et dissideret misbrud, synes jeg ikke virker klart. Jeg tror, at det ville være meget svært at skjule, i forhold til hans opførsel især i så lang tid. Dem jeg har kendt med et hashproblem, de har altid været enormt sløve, og det har været ret nemt at spotte. Her snakker vi folk, der har røget regelmæssigt enten dagligt eller flere gange om ugen, og de har bestemt ikke kunne skjule det. Hvis du har fundet hash to gange på tre år, er det nok mere sandsynligt at han måske har røget sjældent, men han kan jo også have købt noget for en anden af en eller anden grund. Du bliver nok nødt til at konfrontere ham med det, så du forhåbentligt kan få nogle svar.

Man behøver jo forresten heller ikke ryge det, det kan blandes i kage eller lign.

Jeg kender et par stykker der ryger hash en eller to gange om året ca., og det ser jeg ikke som et stort problem, de er så tydeligvis heller ikke afhængige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville, hvis jeg var dig konfrontere ham med, hvad du har fundet. Og tage en snak med ham, hvor han skal være helt ærlig, for det kan være han har et misbrug, som han endnu ikke selv har erkendt. Har han et misbrug, så hedder det behandling, og det tager lang tid at komme ud af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Altså hash er jo normalt noget man ryger? Og det lugter efter min mening ret grimt. Så har du aldrig lugtet noget på ham, når han kommer hjem fra fx en aften med vennerne?

Hash er ligeså ofte indtaget i kager, the, sammenkogte retter, spise det som det er og lign.

Virkningen kommer hurtigst når det ryges, men holder længere når det indtages som ovenstående.

Og ofte er ovenstående den foretrukne metode da man så ikke lugter af hashrøg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså hvis det havde været her hos os havde jeg nok mest været sur over han havde løjet og ikke så meget om han har røget hash.. Du må gøre op med det selv hvor meget hashrygning du kan tolerer han gør og så snak åbent med ham, det går da ikke at han går og lyver for dig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne også godt tænke dig at vide din holdning om hash?

Min mand ryger også en gang imellem - i starten "glemte" han også at fortælle om det, men jeg lærte hurtigt at se det på ham og kommentere det - ikke på en sur måde, men så han viste jeg kunne se det. Han ved godt jeg ikke er tilhænger af hash (har aldrig selv prøvet at ryge det, har spist kage en enkel gang og måtte kaste op!) men jeg synes heller ikke det er SÅ slemt. Så hellere at han er åben om det.

Jeg synes derfor klrt også at det vigtigste i den her situation er, at han ikke lyver for dig. Så hellere tage en snak med ham hvor du forklarer at du gerne vil vide når han ryger - og så kan du jo altid tage den derfra. Og når du ved han lige har røget, så lærer du meget hurtigt at genkende symptomerne - min mand får hel utrolig små øjne! (andre får mere blanke øjne, bliver sløve, lugter, snøvler eller andet)

Jeg synes ikke du skal begynde at snakke med ham om han har et hashproblem, for hvis I aldrig har snakket om det, så vil han sikkert stejle og benægte. Så hellere "bare" søge åbenheden og så kan du jo efter et stykke tid vurdere om det er et reelt problem - eller om han bare ikke vil fortælle dig, når han ryger sammen med vennerne i stedet for kun drikke øl.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min eksmand havde et hashmisbrug, og jeg kunne IKKE se eller mærke det på ham OVERHOVEDET!! Man kan få nogle dråber der den gang hed eyelight, der gjorde at det røde i øjnene forsvand på få sekunder. Så man kan bestemt ikke altid se eller mørke det på folk. Jeg synes helt klart du skal konfrontere ham med det og spørge ind til, hvor galt det står til og så tage den derfra... Øv en kedelig situation... Sender dig lige et kæmpe kram :kram2 :kram2 :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tilslutter mig TiaK og Sandie om at det er uærligheden, der er værst.

Jeg får lige lyst til at fortælle en lille anekdote fra mit eget liv omkring ærlighed... Engang i 8. eller 9. klasse fik min bedste veninde og jeg den "fantastiske" idé at pjække fra fysik. Vi fik nogle kammerater til at sige til læreren at vi var blevet dårlige, og at vi var taget hjem. Vores lærer fattede selvfølgelig mistanke fordi to bedste-veninder var blevet syge samtidig og ringede hjem til vores forældre for at spørge om vi var kommet godt hjem. Der var bare det problem, at vi ikke var taget hjem, vi var taget ind til byen! Så vores forældre var jo godt forvirrede, da vores lærer ringede. Og jeg fik SÅDAN en skideballe, da jeg kom hjem. Men ikke over at jeg havde pjækket - kun over at jeg ikke havde fortalt min mor det. Min mor forklarede mig ganske simpelt, at selvom hun grundlæggende var imod pjæk, så kunne hun godt leve med at jeg en sjælden gang gjorde det. Men så SKULLE hun have besked, fordi det med at læreren ringede hjem og hun ikke vidste noget, det var PINLIGT (+ hun blev nervøs for om der faktisk var sket mig noget). Så jeg endte nok med at pjække to gange efter det. Men denne gang med seddel fra min mor :P

Moralen er at dem man elsker som regel accepterer at man ikke er perfekt, men sjældent at man lyver om det :) - Og hvis din mand forstår det, så holder han nok op med at lyve. :)

Det vigtigste for dig nu (IMO) er at du får "lært" din kæreste, at han ikke behøver lyve for dig. Jeg tror mange mænd lyver for deres kærester/koner, når det drejer sig om noget, hvor manden ikke mener at han gør noget galt, men hvor han ved at konen/kæresten ville blive sur over det. Ikke fordi de er onde eller "prøver at slippe for ballade" men fordi de ikke vil skabe splid i parforholdet eller gøre konen/kæresten ked af det. Og går den, så går den, kan man sige. Hvis du aldrig havde fundet hash'en, så var du lykkeligt uvidende, og han kunne ryge (og kan jo tilsyneladende sagtens passe sit liv samtidig uden problemer). Så jeg kan som sådan godt forstå, at han har løjet.

Så jeg vil foreslå dig at du tager en stille og rolig snak med ham bare om ærlighed, og om hvor vigtigt det er for dig (hvis det er vigtigt, men det går jeg ud fra) at han er ærlig. Fordi det er lettere at forholde sig til at manden gør noget, man ikke bryder sig om, end det er, at han lyver - og dermed måske gør en hel masse man ikke bryder sig om og bare ikke har opdaget endnu! Uærlighed skaber utryghed... Og hvis du forklarer din mand det sådan, istedet for f.eks. at "buste" ham og give ham en skideballe, så tror jeg også at han vil være mere motiveret for at være ærlig fremover. For han vil jo formodentlig gerne have at du er tryg. :)

Så en god snak om ærlighed. Og hvis han så siger "Jamen jeg ER ærlig over for dig, skat", så ville jeg nævne det med hash'en som et eksempel på, hvornår han ikke har været det og - uden at skælde ud - forklare at sådan nogle tilfælde vil du hellere bare vide det. Og hvis han fortæller dig om hashen selv, så ros ham, og fortæl ham også, at du faktisk godt vidste det, og at det var dét der fik dig til at ville tage snakken med ham. :)

Om du så kan holde hashindtagelsen ud er en anden sag. Den snak ville jeg nok tage på et senere tidspunkt og "løbende" alt efter hvor omfangsrigt det er, og hvor meget det generer dig. :)

Uh, det blev et langt og rodet indlæg. Håber at du kan bruge det til noget :) Og held og lykke med at snakke med kæresten. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hash kan ikke lugtes selvom man har røget en masse i et lukket rum! Tro mig, som tidligere misbruger er det noget jeg ved alt om.

I dag ved jeg så også, at hash er et langt værre stof en "hyggerygerne" går og bilder sig ind; det tager feks. mere end 1 år før langtidseffekterne på de kognitive færdigheder, empatien og hukommelsen er væk.

Det jeg bemærker er de mængder du beskriver. 3 klumper er ikke "jeg tror sq lige jeg vil ha en lille hygge-joint", men rækker til seriøse piber over flere dage..

Nu er det jo dig der står i det, men jeg ville personligt bryde forholdet - og jeg ved godt det er DRASTISK - men at være med-misbruger er et fuldtidsjob, hvor man hele tiden skal være bekymret, kontrollere og føle sig fuldstændigt elendig.

Ked af at du står i den situation du gør og håber du finder ud af en "løsning" du kan have det godt med!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hash kan ikke lugtes selvom man har røget en masse i et lukket rum! Tro mig, som tidligere misbruger er det noget jeg ved alt om.

I dag ved jeg så også, at hash er et langt værre stof en "hyggerygerne" går og bilder sig ind; det tager feks. mere end 1 år før langtidseffekterne på de kognitive færdigheder, empatien og hukommelsen er væk.

Det jeg bemærker er de mængder du beskriver. 3 klumper er ikke "jeg tror sq lige jeg vil ha en lille hygge-joint", men rækker til seriøse piber over flere dage..

Nu er det jo dig der står i det, men jeg ville personligt bryde forholdet - og jeg ved godt det er DRASTISK - men at være med-misbruger er et fuldtidsjob, hvor man hele tiden skal være bekymret, kontrollere og føle sig fuldstændigt elendig.

Ked af at du står i den situation du gør og håber du finder ud af en "løsning" du kan have det godt med!

Hash kan altså godt lugtes, også ude i fri natur.

Har prøvet at stå inde i Parken til en fodboldkamp og nede foran os, stod nogle og røg hash, for lugten kom lige op til os.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hash kan altså godt lugtes, også ude i fri natur.

Har prøvet at stå inde i Parken til en fodboldkamp og nede foran os, stod nogle og røg hash, for lugten kom lige op til os.

men det kræver jo igen, at man ved, hvordan det lugter, for er man slet ikke inde i den slags, så ved man jo ikke, hvad med skal lugte efter...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

men det kræver jo igen, at man ved, hvordan det lugter, for er man slet ikke inde i den slags, så ved man jo ikke, hvad med skal lugte efter...

Det er rigtigt, men nu ved jeg fra mine "unge" dage hvordan det lugter, desværre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

men det kræver jo igen, at man ved, hvordan det lugter, for er man slet ikke inde i den slags, så ved man jo ikke, hvad med skal lugte efter...

Det lugter underligt, sødt og "tungt", synes jeg ... Man fornemmer at "sådan skal der ikke lugte"... Men ja svært at forklare, hvis man aldrig er blevet gjort opmærksom på at dét var lugten af hash. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lugter underligt, sødt og "tungt", synes jeg ... Man fornemmer at "sådan skal der ikke lugte"... Men ja svært at forklare, hvis man aldrig er blevet gjort opmærksom på at dét var lugten af hash. :)

jeg skriver det mest, fordi jeg selv var enormt uvidende på det punkt for en del år tilbage, men har sat mig mere ind i det. Men er man total uvidende på netop det punkt, så er det jo svært at finde frem til, hvordan man kan se kendetegne for at der enten er et misbrug, eller bare et forbrug...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lugter underligt, sødt og "tungt", synes jeg ... Man fornemmer at "sådan skal der ikke lugte"... Men ja svært at forklare, hvis man aldrig er blevet gjort opmærksom på at dét var lugten af hash. :)

Jeg synes også det har sådan en gran-agtig lugt.... Meget karakteristisk.... Jeg er hvert fald ikke spor i tvivl hvis der er nogen i nærheden der ryger, og det selv om jeg aldrig selv har prøvet at ryge/indtage hash....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lugter underligt, sødt og "tungt", synes jeg ... Man fornemmer at "sådan skal der ikke lugte"... Men ja svært at forklare, hvis man aldrig er blevet gjort opmærksom på at dét var lugten af hash. :)

Ja det er svært at forklar hvordan det lugter, men har man lugtet det en gang, så ved man hvordan det lugter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JEg kan faktisk godt lide duften.. kan ikke beskrive den, men synes den er dejlig afslappende.. derimod kan jeg ikke lide den samme lugt når man kommer ind i et mindre rum hvor der er proppet med mange rygere, så bliver den alt for kraftig for mig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke hash lugte kendere vil ikke kunne genkende lugten af det, men kendere også selvom de aldrig har indtaget det selv, genkender den hurtigt.

Jeg har røget det - godt nok meget lidt, men ingen kunne lugte det på mig,, og en eks jeg havde kunne jeg ikke lugte det på, selvom han var storforbruger.

Synes nu nok at 3 klumper lyder af meget.

Håber at du finder ud af hvordan du vil tackle det :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også duften er sød og tung og meget karakteristisk. Når jeg nogen gange om sommeren løber på Christiania, har jeg flere gange overvejet, om man kan blive skæv af passiv hash-rygning, for jeg får godt nok løbet igennem nogen store hash-tåger ind imellem og jeg er IKKE i tvivl når jeg nærmer mig en tændt joint :D

Mht. dilemmaet... Jeg har kendt mange der røg hash gennem mit liv, men aldrig nogen der har gjort det fast. Det har været på Roskilde Festival f.eks. Jeg har også selv prøvet at sluge det en enkelt gang og det gør jeg aldrig igen! Jeg synes det var virkelig sjovt halvvejs, men 'nedturen' på vej ud af rusen var virkelig væmmelig! Alting sejlede rundt og jeg havde sindssyg kvalme :wacko

Jeg synes det er folks egen sag, om de vil ryge hash og jeg kan sagtens sidde sammen med en gruppe hvor der ryges uden at 'være med', men jeg ville aldrig kunne være i et forhold med en der røg meget - altså som i flere gange om ugen. Og mest af alt, så kunne jeg ikke være i et forhold med en mand der løj for mig på den måde. Det tyder i mine øjne på et misbrug, for hvorfor ellers lyve.

Jeg håber du finder ud af hvad der er rigtigt for dig. Kæmpe :kram2 og :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

TS: Hvordan går det med det? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig kan man lugte cannabis når man står i røgen - men man kan ikke lugte det på PERSONEN.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig kan man lugte cannabis når man står i røgen - men man kan ikke lugte det på PERSONEN.

Nja.. det kan så diskuteres, for lugten af ganja sætter sig også i tøjet..Ligesom med cigaretrøg,mados osv..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

OK. Måske ved folk bare ikke hvad de skal "lugte efter" så, for i de 10 år jeg var storrygende var der ikke nogensinde nogen der opdagede det. Og jeg var ellers for lad, skæv og dum til at gide skjule det..

Men det er jo også underordnet; det er ikke så uskadeligt et stof som mange bilder sig ind - og jeg kunne personligt IKKE tolerere det i mit liv i dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige blande mig lidt her - da jeg har lidt kendskab til det, min mand ryger også en sjælden gang i mellem - DOG ALDRIG I VORES HJEM..!! Og jeg kan ikke lugte det på ham når han kommer hjem - men han har da lidt røde "trætte" øjne, og så er han lidt kluntet.. Men altså - han arbejder 80 timer om ugen, og er stort set selvstændig, så vil aldrig nægte ham det, han fortæller mig sjældent om det, han er vel flov.. Men altså mange gange så er de "tre klumper" du snakker om ca. 3gram En der er meget afhængig kan ikke nøjes med så lidt..Desuden hvis hashen er hård og lidt lys i farven, så er det som regel dårlig kvalitet pga. lavt indhold af thc (mener jeg det hedder) Og hvis det er hård og lyst så dufter det heller ikke så kraftigt. Tilgengæld er det billigere (Jeg har en kammerat der ryger pga svært handicap efter stor ulykke) Og mht til om de bliver sløve, så er det altså meget meget forskelligt...! Min mand er kok, og han har venner der ryger i ny og næ som også er selvstændige - og ingen af dem er hverken sløve eller "bumser" Så tror du må gøre op med dig selv hvad du mener om det... Tror det er 3 gram du har fundet for han har sikkert købt 3 for 100 kr, istedet for 40-45 for 1gram..

Så at gå hen og sige han er misbruger tror jeg er lige hurtig nok.. Desuden vil det da være billigere at have mere liggende hvis han skal ryge hver dag... Og så er det du også finder papir (risla el smok fx.) Eller en decideret bong..

Så tænk dig nu godt om inden du tager en drastisk belutning, han er jo ikke nødvendigvis narkoman...

Jeg er selv kommet meget i det miljø i mine helt unge dage, har dog aldrig selv prøvet det, og jeg har også set folk hygge ryge i ny og næ... Især for at stresse af.. Og der er nogle der nu er afhængige (de startede som 15-årige) Og der er en der ny ejer stor forretning, en der er maler mester og en køkkenchef.. Din mand kan godt være en god kæreste, og far alligevel - sørg for at være sikker inden du evt afslutter et forhold..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER