lhk

Ulvetimer i hverdagene, - især efter ferie!

2 indlæg i dette emne

Er der andre der kender dette:

"Ulvetimerne" i hverdagene kan måske være lidt trælse. Barnet (1,7 år) er måske lidt sulten og opmærksomhedskrævende, men det går fint.

MEN: efter en weekend, (og især hvis der også har været lidt ferie), så kan det gå helt galt efter dagpleje. Han har det rigtig godt derovre, elsker dagplejemor, spiser og sover som en drøm, er kærlig og omsorgsfuld overfor de andre, sød, klog og nysgerrig.

Når vi kommer hjem går det også ok hvis vi er ude, men det går nemt galt. Den mindste ting skal bare gå på tværs, så græder han, bliver meget hidsig og utrøstelig. Jeg skal følge hans mindste vink, hjælpe ham med alt, og bleskift er helt umuligt uden gråd. Han bliver meget ulykkelig, kan ikke finde ud af noget osv.

Er det det, man kalder "institutionstræt"? Er han simpelthen helt fyldt med indtryk, eller gør jeg noget forkert? Lyder hans reaktion på "dp-opstart" normal eller for voldsom?

Og hvad kan jeg gøre ved det? Har I nogle gode råd?

Han gider ikke se tv, så han kan ikke stresse af med det. Kan heller ikke sidde stille i mere end 5 sekunder, så bøger er heller ikke en mulighed, selvom det nok ville virke afstressende på mange børn.

Andres erfaringer og gode råd vil blive modtaget med kyshånd:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min dreng er nok ikke ligefrem dp-træt (han er hjemmeunge), men han er tiiiiit sådan (ej det er bedre nu, han er 2,2).

Her hjælper: iPad, at hjælpe med maden, at sidde på køkkenbordet og spise hapsere (jeg giver altid kun grønt inden maden, ærter er no 1), noget småt han kan fragte fra dims til dims (ris + Tom æggebakke + teske, det grisser!!!), mor der puster sæbebobler, musik vi kan danse/synge til, at få lov at tømme skabet med plastikbøtter, lege med noget der IKKE er legetøj og som normalt er forbudt (fx piskeris i gryde/kost og fejebakke/våd klud/mors pung med 1000vis af medlemskort)

Du kan lave en kasse med forskellige voksen ting, dit barn KUN får i ulvetimen, den kan indeholde fjernbetjening uden batteri, kam/børste, tomme bøtter, ting der larmer, en gammel telefon, stof rester, ubrugt opvaskebørste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER