Barbamama

Legoland - fredag/lørdag eller lørdag/søndag?

16 indlæg i dette emne

Ej, det her er virkelig sådan en detalje-ting, og sådan en "det kommer an på, hvordan I har det"-ting, tror jeg, men manden og jeg kan slet ikke blive klog på, hvad vi skal. Jeg hælder til det ene, han til det andet... Måske kan I hjælpe os med at se lyset?

Vi har booket et weekend ophold i Legoland fra fredag til søndag. Der er tjek-ind fredag kl 15 og tjek-ud søndag kl 11, det er inkl 2xmorgenmad og 2xaftensmad og billetter til selve Legoland til 2 af dagene. Køreturen dertil tager ca 2,5 time + pauser. Hvor meget pause, vi har brug for, aner jeg ikke, for vi er ikke særligt vant til at køre langt. Men jeg får let ondt + skal tisse hele tiden + bliver sikkert sulten undervejs. Og Mar er ikke vant til at køre mere end max en halv time ad gangen, dog er der ikke noget, der tyder på, at han ikke kan køre længere. Vi regner med, at Mar holder fri fra DP mandag, så han kan slappe af efter en actionfyldt weekend ;)

Vi er så i tvivl, om vi skal tage i Legoland fredag og lørdag, eller lørdag og søndag.

Fredag og lørdag:

+ Så kan vi komme hurtigt hjem søndag

+ Brian er ikke træt på køreturen hjem, for han har ikke lige været "på" en hel dag

+ Valdemar kan komme tidligt i seng søndag

+ Valdemar kan komme ud i legolandet med det samme han får øje på det (stort set)

- Vi skal tidligt op (og det har både Mar og jeg svært ved, og B bliver let irriteret, når vi ikke kan få nølet os færdige :rolleyes)

* Vi skal i Legoland efter en lang køretur. Det kan både være godt og skidt, tænker jeg. Måske er Mar topklar til at brænde krudt af efter at have sovet i bilen, men han kan også have været vågen hele turen og dermed være træt efter at have været tidligt oppe. Og jeg kunne muligvis have mere ondt i understellet efter køreturen...

Lørdag og søndag:

+ Begge dage i Legoland, er vi lige stået op og er friske og veludhvilede (måske) og har lige spist morgenmad

+ Ro og god tid til at komme afsted fredag

- Risiko for at Mar går helt agurk over at kunne se Legoland men først at måtte komme ud i det dagen efter (omvendt er der masser af lego på hotellet, vi bor på piratværelse, og der er svømmehal)

- Brian får en hård køretur hjem søndag

Måske kan I læse, hvem der hælder til hvad ;) Men jeg tror, vi begge er oprigtigt i tvivl :chin: Hvad ville I vælge? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi snakker også lidt om at prøve at komme derned til at tage i parken fredag, og hvis vi kan mærke at det er en dum idé, så tage ind og få frokost et sted og "trække tiden" til kl 15, og omvendt, hvis vi meget gerne vil i parken søndag også, så købe den ekstra billet... En ekstra billet vil koste 660 kr i alt, og de penge kan vi sådan set godt finde...

Og noget andet er at Mar (eller vi andre) måske alligevel ikke orker at være der fra åben til luk anyway, så det er jo ikke sådan, at vi SKAL være der til åbning fredag...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville vælge fredag og lørdag... Fordi I vil få flest mulige timer i Legoland uden at være tvunget til at stille vækkeur hele weekenden, og hele tiden skulle 'skynde' jer.

Fredag kan man så bruge på de ting som Mar bare SKAL. fx en tur i toget, ud og prøve bilerne i Duplo-land osv, og lørdag kan i tage god tid til at slentre rundt og se detaljerne uden at Mar er ved gå heeeeelt op i limningen.

Søndag kan bare hurtigt blive en dag som er for kort...

Jaeh det lyder egentlig fornuftigt :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ville satse på kort tur i Legoland fredag hvor Mar lig kan prøve et par ting hvis det er...og så hele lørdag...så er det ingen stress og trætte hoveder om søndagen....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil sige det afhænger utrolig meget af køreturen derned og hvordan du har det Mette..

 

Men jeg ville nok først tage lørdag og søndag i parken, selvom det betyder at B så vil være træt på vejen hjem om søndagen. 

 

Udfra det link felixmor har lagt op, vil der forekomme længere køer fredag og lørdag, så af hensyn til at Mar ikke skal stå for meget i kø og blive utålmodig over det. Så ville jeg tage søndag, som den ene dag, da der ikke er så stor chance for kø. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Årh synes det er svært... Altså Brian har købt alt muligt af juice og miniagurker og snacks, så jeg forhåbentlig kan holdes oven vande på vej derned, men det ændrer jo ikke på bækkenet. Og så er der køerne, men hvor meget er lang kø mon, og hvor stor er forskellen på rød og gul dag, og måske holder det ikke stik? Bum bum, synes det er tricky...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor smart! Men lidt irriterende, at vi tager derned på en rød dag (imorgen)

Vi kommer derned på søndag og kun med Felix. Han ved det ikke endnu. Han bliver ellevild :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh synes det er svært... Altså Brian har købt alt muligt af juice og miniagurker og snacks, så jeg forhåbentlig kan holdes oven vande på vej derned, men det ændrer jo ikke på bækkenet. Og så er der køerne, men hvor meget er lang kø mon, og hvor stor er forskellen på rød og gul dag, og måske holder det ikke stik? Bum bum, synes det er tricky...

Som du selv skriver hvad så med bækkenet, vil du kunne holde til at rende rundt par timer i legoland fredag, efter en lang køretur i bil ?? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som du selv skriver hvad så med bækkenet, vil du kunne holde til at rende rundt par timer i legoland fredag, efter en lang køretur i bil ??

Altså det tror jeg nok, men jeg ville nok være smadret lørdag så. Men det regner jeg med at blive uanset :P Men altså vi har har værelse inde i selve Legoland, så planen har hele tiden været, at drengene kan parkere mig på værelset, hvis det bliver for meget...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså vejret skulle jo blive godt så tror der kommer mange hele weekenden...så kø undgår i nok ikke ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså vejret skulle jo blive godt så tror der kommer mange hele weekenden...så kø undgår i nok ikke ;-)

Nej det er også det, jeg tænker, om det virkelig gør en forskel... Men måske gør det en forskel alligevel, fordi flere, der kommer lidt langvejs fra tænker at det er rarere fredag/lørdag end lørdag/søndag? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det er også det, jeg tænker, om det virkelig gør en forskel... Men måske gør det en forskel alligevel, fordi flere, der kommer lidt langvejs fra tænker at det er rarere fredag/lørdag end lørdag/søndag? :chin:

Tag afsted så i har mulighed for alle 3 dage hvis i føler for det...så kan i altid beslutte jer alt efter hvordan du har det og hvordan Mar reagerer ;-) der er jo os lalandia i Billund hvis det ku friste med lidt andet hvis i vurderer for lange køer osv....:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tag afsted så i har mulighed for alle 3 dage hvis i føler for det...så kan i altid beslutte jer alt efter hvordan du har det og hvordan Mar reagerer ;-) der er jo os lalandia i Billund hvis det ku friste med lidt andet hvis i vurderer for lange køer osv....:-)

Ja det ender det vist også med :) Lalandia tror jeg, vi gemmer til en dag hvor mor her er lidt mere mobil :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Billund svømmebad er også meget udemærket - der er også Wellness afdeling, hvor du kan tage en slapper mens B og V leger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER