roselein

Brok og ynk!

39 indlæg i dette emne

Jeg har halsbrand lige inden jeg går i seng jeg tager en alminox.

Jeg er begyndt at blive utrolig øm i lænden (som om jeg har svaret i ryggen for lang tid og så ikke kan rette det op ) har prøvet næsten alt nu er det så begyndt at trække ned i min venstre baglår :( ikke bare øm men jag fra lænden og ned i baglåret når jeg tager et skridt. Er der nogen der ved hvad jeg kan Gøre ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis du døjer med lænd så prøv sådan et graviditets bælte...det hjalp mig en del sidst jeg var gravid og gik på arbejde og havde ondt hver dag...da jeg begyndte at bruge det fik jeg først ondt sidst på dagen og nogle dage fik jeg slet ikke ondt....

Det er ihvertfald værd at prøve :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har halsbrand lige inden jeg går i seng jeg tager en alminox.

Jeg er begyndt at blive utrolig øm i lænden (som om jeg har svaret i ryggen for lang tid og så ikke kan rette det op ) har prøvet næsten alt nu er det så begyndt at trække ned i min venstre baglår :( ikke bare øm men jag fra lænden og ned i baglåret når jeg tager et skridt. Er der nogen der ved hvad jeg kan Gøre ?

Det kunne godt lyde som om det er dit bækken. Jeg havde for nogle år siden et bækken der var gået af led, og gik med krykker i 14 dage. Både jeg og de var sikre på det var hoften og det kom der så først svar på da jeg havde været ved kiropraktor.

Så jeg vil anbefale dig en kiropraktor/massør/akupunktur eller bare besøge din læge og finde ud af hvad der kunne hjælpe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er også begyndt at få lidt ondt i lænd..  :(

Har ellers ikke døjet med det i mine tidligere graviditeter..

 

Jeg har et mavebånd jeg har brugt meget før, som jeg vil prøve at finde frem. Det er sådan set bare noget tykt jersey syet i tube, som man putter rundt om maven. Det giver lige lidt ekstra støtte på til mave og ryg - dog ikke det samme som et egentligt graviditets-bælte.

Håber det kan hjælpe lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er også begyndt at få lidt ondt i lænd..  :(

Har ellers ikke døjet med det i mine tidligere graviditeter..

 

Jeg har et mavebånd jeg har brugt meget før, som jeg vil prøve at finde frem. Det er sådan set bare noget tykt jersey syet i tube, som man putter rundt om maven. Det giver lige lidt ekstra støtte på til mave og ryg - dog ikke det samme som et egentligt graviditets-bælte.

Håber det kan hjælpe lidt.

 

Har nu haft mavebånd på 2 dage i streg - og det har faktisk hjulpet rigtigt meget. Har stort set ingen smerter eller ømhed i lænd!

Eneste store minus er, at det er PÆNT varmt at have tyk jersey mavebånd på i disse dage. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har nu haft mavebånd på 2 dage i streg - og det har faktisk hjulpet rigtigt meget. Har stort set ingen smerter eller ømhed i lænd!

Eneste store minus er, at det er PÆNT varmt at have tyk jersey mavebånd på i disse dage.

Ej hvor lækkert :) håber det fortsætter i den stil :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Av av av... Har virkelig været ramt af plukkeveer her til aften. Eller rettere hvad jeg tror det er... Jeg har jo ikke prøvet det her før!!

Men min umiddelbare beskrivelse til min mand var "som krampe i livmoderen" og efter at have støvsuget Google er jeg endt på at det må være det.

Tror til gengæld også at jeg har mærket liv i dag, men igen... Jeg har ikke prøvet det før, så nu venter jeg i spænding på gentagelse så jeg kan være sikker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Av av av... Har virkelig været ramt af plukkeveer her til aften. Eller rettere hvad jeg tror det er... Jeg har jo ikke prøvet det her før!!

Men min umiddelbare beskrivelse til min mand var "som krampe i livmoderen" og efter at have støvsuget Google er jeg endt på at det må være det.

Tror til gengæld også at jeg har mærket liv i dag, men igen... Jeg har ikke prøvet det før, så nu venter jeg i spænding på gentagelse så jeg kan være sikker.

 

Uhh, spændende med liv :)

 

Synes din beskrivelse lyder meget som når man læser om beskrivelser af plukveer i hvert fald ;) Det der med plukveer synes jeg dog er noget mærkeligt noget, jeg synes en gang imellem jeg får sådan en underlig stram fornemmelse i underlivet, der ikke gør ondt, så har overvejet, om det kunne være det, men jeg aner det ikke :chin: 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh, spændende med liv :)

 

Synes din beskrivelse lyder meget som når man læser om beskrivelser af plukveer i hvert fald ;) Det der med plukveer synes jeg dog er noget mærkeligt noget, jeg synes en gang imellem jeg får sådan en underlig stram fornemmelse i underlivet, der ikke gør ondt, så har overvejet, om det kunne være det, men jeg aner det ikke :chin:

 

Jeg havde så glæde af det ikke bare hele aftenen, men også hele natten. Jeg lignede til tider en gammel kone fordi jeg ikke kunne rette mig op, da det strammede så meget at jeg måtte krumme mig sammen. Og meget nattesøvn er det ikke blevet til.

Så morgenen bestod af et opkald til lægen og et hurtigt visit. De der fandens plukkeveer må jo ikke fortsætte om natten når jeg hviler mig.

Lægen fandt dog ingen tegn på en eventuel urinvejsinfektion og alt mærkedes også som det skulle, så jeg blev sendt hjem med besked på hvile og en recept på noget imod urinvejsinfektion i tilfælde af at jeg de kommende dage fik symptomer på dette. Og dertil en streng formaning om at jeg hvis det skete igen ikke skulle tøve med at kontakte svangreambulatoriet!!  :klap

 

Jeg tror nu også så småt på at det nok er liv jeg har mærket. Det virker lidt som nogle "seje" der springer mod mit maveskind lige der hvor forsiden af toppen af livmoderen befinder sig. Og det har været der et par gange siden i går aftes  :kuller .

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har en EKSTREMT aktiv baby i maven - har især været meget den sidste uges tid. Hun sparker og puffer og mostler rundt, så jeg blive helt småsløj. Har faktisk kastet op 3 dage i streg, og jeg tror det hænger meget sammen med aktiviteten derinde.Det er svært at ignorere.

 

De 3 scanninger vi har været til, har da også alle vist en meget aktiv baby det bevægede sig rundt under hele scanningen - strakte sig, vendte sig, vinkede osv.  

 

Det er jo ikke fordi jeg vil virke utaknemmelig - for hvor er det dog bare fantastisk at mærke liv derind. :loveshower

Men, pyhhh lille søde ven - skal du ikke sove lidt mere så du kan blive stor og fin?   :gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men, pyhhh lille søde ven - skal du ikke sove lidt mere så du kan blive stor og fin? :gravid

Hæhæ, jeg har faktisk også undret mig over, hvor lidt min sover! :D Og lige præcis den sidste uge, har også været overvældende med al den aktivitet. :wub

Jeg bliver nu heldigvis ikke dårlig, men har da tænkt tanken om situationen, når hun bliver noget større end nu! :huh :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har haft et par virkelige "homonella-gravid" dage -  min temperament har været helt umuligt - humøret har ændret sig fra minut til minut, og jeg har være ganske bevidst om hvor irrationel jeg har været - jeg har bare ikke helt kunne styre migselv.

 

Fx skælder jeg ungerne ud over åndsvage småting, hvor jeg normalt nok ville vælge mine kampe lidt anderledes... :ba

 

 

Jeg gik fuldstændig amok med hornet i bilen i Bilka den anden dag, fordi der var en der kørte ud foran mig. Normalt ville jeg nok bare trykke en enkelt gang i 1-2 sek. Næh nej, denne gang holdt jeg den inde i knap 10 sekunder og måtte virkeligt anstenge mig for ikke at køre efter ham. Vil ikke tænkte på, hvad jeg havde gjort hvis jeg havde indhentet ham - måske hevet ham ud af hans bil og smækket ham en :lol

 

Og så sad jeg på sygehuset (venteværelse med mange ind/ud) til glukosebelastning i fredags - og stortudede fordi der tilfældigvis kom en mand forbi der mindede mig om min far (der døde i maj).

 

Suk! Føler mig mega gravid. :gravid

 

Drengene har heldigvis fået en bog "mor har en baby i maven" hvor de netop har læst om de der "hormoner" som godt kan gøre at mor opfører sig lidt skør engang imellem. De synes vist det er meget sjovt...  :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har haft et par virkelige "homonella-gravid" dage - min temperament har været helt umuligt - humøret har ændret sig fra minut til minut, og jeg har være ganske bevidst om hvor irrationel jeg har været - jeg har bare ikke helt kunne styre migselv.

Fx skælder jeg ungerne ud over åndsvage småting, hvor jeg normalt nok ville vælge mine kampe lidt anderledes... :ba

Jeg gik fuldstændig amok med hornet i bilen i Bilka den anden dag, fordi der var en der kørte ud foran mig. Normalt ville jeg nok bare trykke en enkelt gang i 1-2 sek. Næh nej, denne gang holdt jeg den inde i knap 10 sekunder og måtte virkeligt anstenge mig for ikke at køre efter ham. Vil ikke tænkte på, hvad jeg havde gjort hvis jeg havde indhentet ham - måske hevet ham ud af hans bil og smækket ham en :lol

Og så sad jeg på sygehuset (venteværelse med mange ind/ud) til glukosebelastning i fredags - og stortudede fordi der tilfældigvis kom en mand forbi der mindede mig om min far (der døde i maj).

Suk! Føler mig mega gravid. :gravid

Drengene har heldigvis fået en bog "mor har en baby i maven" hvor de netop har læst om de der "hormoner" som godt kan gøre at mor opfører sig lidt skør engang imellem. De synes vist det er meget sjovt... :P

Puha lyder som nogle hårde ture du får i d imellem. Håber det bliver bedre hos dig igen ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha lyder som nogle hårde ture du får i d imellem. Håber det bliver bedre hos dig igen ;-)

 

Tak for det :kram2

 

Er virkeligt underligt, når man godt selv kan se, at man opfører dig irrationelt, men slet ikke kan lade vær...

 

Jeg synes også at det går meget bedre i går og i dag...

 

Men lige torsdag/fredag i sidste uge var slemme. Hjælper bestemt heller ikke, at jeg har været stresset på job - så skal der ikke meget til.

Har heller ikke haft plukveer i går eller i dag  - og de har ellers også været slemme de sidste par uger.

 

Skal huske at passe på mig selv! Godt der kun er 2 uger til barsel!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER