Ihpets-mortilto

Strækvikle, nogle bedre end andre?

53 indlæg i dette emne

pegudapagehilido.jpg

Første forsøg. Jeg tror ikke jeg fik bundet den stramt nok og hun burde vel også sidde højere oppe? :chin: Synes ikke hun fik helt nok støtte til sit hoved.

Jo, hun skal højere op - så du kan kysse hende på panden :) Kan du ikke stramme efter, når hun sidder der? Det synes jeg at kunne huske, at jeg kunne, men det er også ved at være noget tid siden jeg har viklet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Skaf dig en vaskeklud eller brug en gylpeklud, som du ruller ind i stoffet bag nakken. Det er Noah og jeg, der demonstrerer og jeg laver en lille fejl, men det betyder ikke noget i det store billede :)

Sikke en sød video :) Hvor gammel er han der?

Du gør nogle af tingene lidt anderledes end hende på den video, der hører til min vikle (https://m.youtube.com/watch?v=JJnzQKnShAM). Men princippet er det samme og det er super at se :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo, hun skal højere op - så du kan kysse hende på panden :) Kan du ikke stramme efter, når hun sidder der? Det synes jeg at kunne huske, at jeg kunne, men det er også ved at være noget tid siden jeg har viklet..

Jeg har fået bundet den meget strammere nu :) Øvelse gør mester ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den et garanterer fin :) I tilfælde af at andre kigger i tråden efter anbefalinger, så vil jeg smide et ord ind for Je Porte Mon Bébé - ææææææælsker den :biglove Min mamas life var også helt fin, men Je Porte var bare en helt anden liga :D

Jeg faldt lige over denne tråd, og så at du var glad for din JPMBB. Er det den originale eller basic modellen du har?

Edit: så har jeg lige et øjeblik til at uddybe lidt ;)

Jeg har kigget på begge modeller, og endda fundet basic modellen brugt (som i meget lidt brugt!), men jeg tænker du måske kan fortælle lidt om dine erfaringer med din vikle :)

- Har du brugt den om sommeren? Og var det forfærdeligt varmt?

- Hvor mange kilo kan den holde til? Jeg synes nemlig det er lidt forskelligt hvad der står hos de forskellige forhandlere :chin: fra 10-14kg, og det er både basic og original modellen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg faldt lige over denne tråd, og så at du var glad for din JPMBB. Er det den originale eller basic modellen du har?

Edit: så har jeg lige et øjeblik til at uddybe lidt ;)

Jeg har kigget på begge modeller, og endda fundet basic modellen brugt (som i meget lidt brugt!), men jeg tænker du måske kan fortælle lidt om dine erfaringer med din vikle :)

- Har du brugt den om sommeren? Og var det forfærdeligt varmt?

- Hvor mange kilo kan den holde til? Jeg synes nemlig det er lidt forskelligt hvad der står hos de forskellige forhandlere :chin: fra 10-14kg, og det er både basic og original modellen.

Jeg har original - jeg kender desværre ikke basic-modellen :unsure

Jeg har brugt den om sommeren - min ældste er født 1/7-'13. Varmen generede hverken ham eller mig - men det er varmt med så meget stof...

Jeg har ikke rigtig kilo på - den blev automatisk udfaset hen ad vejen, da junior blev så stor (ville op og ned), at en klik-sele lige så stille overtog :chin: Da junior var over et år havde jeg ham dog i den i lufthavnen på vej på ferie uden problemer, men oppe i den størrelse gynger barnet lidt. Pt bruger jeg den til lillesøster, der er knap fire måneder og godt syv kilo :)

Jeg har generelt været megaglad for at bruge strækvikle - rigtig tæt og hyggeligt - og praktisk, når man fx har hund, der skal luftes :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke erfaring med jpmbb, men generelt ligger producenternes kg-angivelser noget højere, end hvad der rent faktisk er behageligt.. når først du når op omkring 7-8+ kg. så daler bærekomforten en del. Det er gerne på det tidspunkt at mange skifter til fastvikle, ringslynge, mt, vt eller lignende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har original - jeg kender desværre ikke basic-modellen :unsure

Jeg har brugt den om sommeren - min ældste er født 1/7-'13. Varmen generede hverken ham eller mig - men det er varmt med så meget stof...

Jeg har ikke rigtig kilo på - den blev automatisk udfaset hen ad vejen, da junior blev så stor (ville op og ned), at en klik-sele lige så stille overtog :chin: Da junior var over et år havde jeg ham dog i den i lufthavnen på vej på ferie uden problemer, men oppe i den størrelse gynger barnet lidt. Pt bruger jeg den til lillesøster, der er knap fire måneder og godt syv kilo :)

Jeg har generelt været megaglad for at bruge strækvikle - rigtig tæt og hyggeligt - og praktisk, når man fx har hund, der skal luftes :)

Tak Lise :kiss

Den nåede selvfølgelig at blive solgt selvom jeg havde budt på den, æv <_<

Men fedt at høre at du har været glad for din JPMBB :glad

Benjamin vejer også over 7kg nu. Jeg vil rigtig gerne have en vikle, for jeg har lige haft lånt både en vikle og en bæresele, og han var altså gladest for at være i viklen ( :yay ) men det var godt nok vaaaarmt, så frygter lidt for sommeren, men den har selvfølgelig også lange udsigter lige pt.

Basic modellen skulle være lidt tyndere i stoffet end originalen, så derfor var jeg lidt hooked på den, men så er der lige det med kiloene :chin: men tænker, at hvis jeg får den brugt og bliver glad for den, så må jeg investere i en fastvikle :)

Vi camperer meget, så der tror jeg også jeg vil bruge den meget - så kan vi lidt nemmere gå tur ved strand og i skov :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke erfaring med jpmbb, men generelt ligger producenternes kg-angivelser noget højere, end hvad der rent faktisk er behageligt.. når først du når op omkring 7-8+ kg. så daler bærekomforten en del. Det er gerne på det tidspunkt at mange skifter til fastvikle, ringslynge, mt, vt eller lignende :)

Benjamin har først lige rundet de 7kg, så tænker jeg har lidt tid at løbe på ;) og hvis jeg bliver glad for at vikle, så kan jeg nok også bedre forsvare overfor manden at købe en fastvikle ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes allerede at Nohr (7 kg) er ALT for tung i strækviklen :O så vi har skiftet til fastvikle, hvor han sidder som en drøm :)

Så måske du skulle prøve med en fast?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes allerede at Nohr (7 kg) er ALT for tung i strækviklen :O så vi har skiftet til fastvikle, hvor han sidder som en drøm :)

Så måske du skulle prøve med en fast?

Jeg synes nu ikke det var galt med den jeg havde lånt :chin: det var i hvert fald meget mere behageligt end bæreselen!

Jeg har bare ikke mulighed for at prøve en fastvikle før jeg køber nogle steder, det gad jeg ellers godt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes nu ikke det var galt med den jeg havde lånt :chin: det var i hvert fald meget mere behageligt end bæreselen!

Jeg har bare ikke mulighed for at prøve en fastvikle før jeg køber nogle steder, det gad jeg ellers godt :(

Hvor bor du?

Jeg har en fastvikle til salg, den må du gerne låne hvis du betaler porto eller kommer til Ringsted :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor bor du?

Jeg har en fastvikle til salg, den må du gerne låne hvis du betaler porto eller kommer til Ringsted :kiss

Jeg bor i Randers, så Ringsted kommer jeg ikke liiige forbi ;)

Uh, hvad vil porto være?? For den vejer da alligevel noget, gør den ikke? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal se på det senere :) porto er dyrt i disse dage <_<

Men så kan du jo se om det er noget for dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal se på det senere :) porto er dyrt i disse dage <_<

Men så kan du jo se om det er noget for dig.

Ja det er blevet vildt dyrt <_< Har du et billede af den egentlig? Og hvad skal du have for den hvis det nu er noget for mig?

Edit: er det ikke noget med at der er forskellige størrelser når det kommer til fastvikler? Hvad størrelse er din?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en Didymos fastvikle i 100% kbA (øko certificering) bomuld, jeg mener det er en størrelse 6 eller 7, den måler 540 cm.

Lyset er dårligt, så farverne er ikke præcist sådan, men tæt på:

spurlz.jpg

Jeg kunne godt tænke mig 500kr :)

Jeg finder lige ud af med porto!

Edit: det er den ene side der er grøn, den anden sandfarvet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er vist en str 7 så vidt jeg lige kan læse mig til :) den er nu meget sød med firbenene, men farverne er bare ikke så meget mig :blush så hvis jeg ender med at låne den, så køber jeg den nok ikke.

Men jeg er nu spændt på at høre portoen - mon ikke det billigste er med coolrunner? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lånt en skildpadde bæresele Mei tei eller hvad den hedder...

Nogen med gode erfaringer med sådan en ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lånt en skildpadde bæresele Mei tei eller hvad den hedder...

Nogen med gode erfaringer med sådan en ?

Joeh, jeg har haft lånt en til junior i sin tid - superdejlig til det lidt større barn, men jeg ville ikke selv have brudt mig om at bruge den til en helt lille baby :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Joeh, jeg har haft lånt en til junior i sin tid - superdejlig til det lidt større barn, men jeg ville ikke selv have brudt mig om at bruge den til en helt lille baby :unsure

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når i skriver lille baby hvad er det så ? Niklas er over 7 kg og omkring 61 lang nemlig...

Men tænker det kan være ok at prøve den så må vi se...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når i skriver lille baby hvad er det så ? Niklas er over 7 kg og omkring 61 lang nemlig...

Men tænker det kan være ok at prøve den så må vi se...

Karla var 6 måneder, da jeg købte min. Kunne nok godt have brugt den en måned eller 2 tidligere.. Som minimum ville jeg sige, at de skal kunne holde hovedet selv. Men man kan vidst godt lave bindinger til nyfødte..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også tænke, at det primært afhang af, hvor stabil baby er :chin: Men jeg er overhovedet ikke ekspert.

Du kan jo prøve og så vurdere, hvordan han sidder i den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Karla var 6 måneder, da jeg købte min. Kunne nok godt have brugt den en måned eller 2 tidligere.. Som minimum ville jeg sige, at de skal kunne holde hovedet selv. Men man kan vidst godt lave bindinger til nyfødte..

Som tommelfingerregel siger man 4 måneder, men ja, de kan også bruges til nyfødte :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en mamas life og je porte mon bebe original.

De er vidt forskellige. Jeg elsker min jpmb da den er meget bredere og indeholder 5% elastan, så den giver et super lækkert "bounce" :) jeg bruger ikke min mamas life efter jeg købte jpmb.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En lille update om JPMBB :)

Jeg købte mig en JPMBB basic, og jeg var rigtig glad for den og brugte den en del, så jeg tænkte at jeg ville opgradere til en JPMBB original, og den er lige kommet med posten i dag :glad

Den vikle jeg havde lånt var en Boba strækvikle. JPMBB basic virkede ret meget i stoffet som Boba'en, sådan lidt tykt i det, men med et rigtig godt stræk. Nu har jeg jo så fået originalen i hænderne, og jeg synes faktisk den virker tyndere i stoffet, så umiddelbart er jeg rigtig glad for skiftet, nu hvor sommermånederne nærmer sig :)

Jeg skriver lige en update når jeg har fået brugt den et par gange :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER