Ihpets-mortilto

Strækvikle, nogle bedre end andre?

53 indlæg i dette emne

Jeg har kigget lidt på strækvikler, jeg vil nemlig gerne have sådan en til baby.

Når jeg læser om dem virker de jo egentligt ret ens. Er der nogle anbefalinger, eller vælger jeg bare?

Den her er fin synes jeg: http://koalabarn.dk/alle-produkter/30-babylonia-tricot-slen-vikle.html?combination=229#/farve-jeans_blue

Den består kun af bomuld, hvor andre er 95% bomuld og 5% af noget stretch.

Be om hjælp :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke forstand på alle forskellene osv., men den du linker til har jeg og er rigtig glad for den :)

Den er varm, men det tror jeg de er næsten allesammen.. Og hvis det er til udebrug, er det jo fint, til en december baby ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en af 100% bomuld og den er rigtig god, især til vinterbarn. Brugte den rigtig meget med Edith, hvor den var super. Det var vinter og Edith var ikke et specielt varmt barn.

Nu har jeg også brugt den, men Albert er et rigtigt varmt barn og vi sveeeeder begge to ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en mamaflexi wrap og en balibaby hybrid :) er glad for begge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Boba skulle vaere rar, men det er droenvarmt med straekvikle i varmen :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for råd og erfaringer :kiss

Jeg tror jeg vælger den fra linket, den må være fin :super

Hvis den er for varm til næste sommer (hvis vi for sommer der :rolleyes ) så er baby så stor at jeg kan bruge fastviklen og ikke have så mange lag, så det er fint! Der er baby jo 5-6-7 mdr alt efter hvornår sommeren kommer :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og fastvaekle kan du ogsaa bruge til en ret ny baby ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den et garanterer fin :) I tilfælde af at andre kigger i tråden efter anbefalinger, så vil jeg smide et ord ind for Je Porte Mon Bébé - ææææææælsker den :biglove Min mamas life var også helt fin, men Je Porte var bare en helt anden liga :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kigget lidt på strækvikler, jeg vil nemlig gerne have sådan en til baby.

Når jeg læser om dem virker de jo egentligt ret ens. Er der nogle anbefalinger, eller vælger jeg bare?

Den her er fin synes jeg: http://koalabarn.dk/alle-produkter/30-babylonia-tricot-slen-vikle.html?combination=229#/farve-jeans_blue

Den består kun af bomuld, hvor andre er 95% bomuld og 5% af noget stretch.

Be om hjælp :kiss

Endte du med at købe den Stephi? Og har du prøvet den endnu?

Har lige budt på en magen til på Reshopper :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endte du med at købe den Stephi? Og har du prøvet den endnu?

Har lige budt på en magen til på Reshopper :)

Nej det gjorde jeg ikke, jeg købte en brugt herindefra. Jeg har lige glemt af hvem.

Den jeg har købt fungerer rigtig fint :super Vi skal på juletræsshopping med den i dag :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det gjorde jeg ikke, jeg købte en brugt herindefra. Jeg har lige glemt af hvem.

Den jeg har købt fungerer rigtig fint :super Vi skal på juletræsshopping med den i dag :D

Okay :)

Jeg skal hente den i morgen. Er lidt spændt på, om jeg kan finde ud af det ^_^

God tur :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sådan en jeg har - jeg var rigtig glad for den sidst. Ester har ikke været i den endnu, men det skal nok komme.

Dejligt at høre :) Synes du den er nem at binde?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, meget! Jeg synes faktisk jeg var overrasket over hvor let det var. Jeg går egentlig bare og venter på at Ester bliver så god til at holde på varmen at jeg tør gå igang igen.

Fedt! Det er jeg virkelig glad for at høre. Måske jeg lige søger hjælp herinde i morgen for at tjekke, at jeg har gjort det rigtigt ;)

Håber Ester snart er klar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Weeee! Total viklesucces på juletræsshopping :glad N sov hele turen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Weeee! Total viklesucces på juletræsshopping :glad N sov hele turen :D

Fedt :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fået min Tricot slen strækvikle i dag :yay

Og den var faktisk ikke svær at binde :super

Nu skal jeg bare finde ud af at få proppet Lily i den...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

pegudapagehilido.jpg

Første forsøg. Jeg tror ikke jeg fik bundet den stramt nok og hun burde vel også sidde højere oppe? :chin: Synes ikke hun fik helt nok støtte til sit hoved.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den skal bindes strammere ja, og så tror jeg faktisk automatisk hun kommer længere op! :) når du binder den, skal du binde den så stramt du kan, og så skal hun nærmest 'krænges' ned i - så sidder den tilpas stramt! Den giver sig også en smule og tilpasser sig din og hendes krop. Den skal bindes ret meget strammere end man lige tror :)

Edit: til sammenligning da jeg havde Adam i strækvikle 70f8yo.jpg stoffet må ikke sidde og 'flappe', så sidder den for løst :)

(Og undskyld for dårlige formulerings-evner i dag :P )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja højere op og strammere :) jeg strammer den faktisk sådan helt til inden han er i, de fylder jo ingenting endnu de små :7himmel

Du kan tage de to sider mere op om hende så de støtter i nakken. Jeg vender lige Ns hoved den ene vej og tager den modsatte side helt op om hovedet, så han faktisk ikke rigtig kan ses udefra ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den skal bindes strammere ja, og så tror jeg faktisk automatisk hun kommer længere op! :) når du binder den, skal du binde den så stramt du kan, og så skal hun nærmest 'krænges' ned i - så sidder den tilpas stramt! Den giver sig også en smule og tilpasser sig din og hendes krop. Den skal bindes ret meget strammere end man lige tror :)

Edit: til sammenligning da jeg havde Adam i strækvikle 70f8yo.jpg stoffet må ikke sidde og 'flappe', så sidder den for løst :)

(Og undskyld for dårlige formulerings-evner i dag :P )

Super med et billede :super

Og jeg forstår godt hvad du mener ;) Tak.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja højere op og strammere :) jeg strammer den faktisk sådan helt til inden han er i, de fylder jo ingenting endnu de små :7himmel

Du kan tage de to sider mere op om hende så de støtter i nakken. Jeg vender lige Ns hoved den ene vej og tager den modsatte side helt op om hovedet, så han faktisk ikke rigtig kan ses udefra ;)

Synes bare at hun skal mases sådan :unsure

Og ja det giver mening med de to sider :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes bare at hun skal mases sådan :unsure

Og ja det giver mening med de to sider :)

Jeg står og hopper lidt, så synes jeg han falder sådan godt ned i viklen :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg står og hopper lidt, så synes jeg han falder sådan godt ned i viklen :super

Ha ha okay det må jeg prøve :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 

Skaf dig en vaskeklud eller brug en gylpeklud, som du ruller ind i stoffet bag nakken. Det er Noah og jeg, der demonstrerer og jeg laver en lille fejl, men det betyder ikke noget i det store billede :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER