Mrs-Rina

Stol til amning - hvilken???

19 indlæg i dette emne

Når i ammer, er i så i stuen eller på babys værelse, eller gør i begge dele??

 

Vi overvejer at købe en lænestols-agtig-stol til babyværelset, men hvis jeg alligevel sidder inde i stuen 90% af tiden jeg ammer, så er det måske lidt spild af penge..

 

Lige nu overvejer vi denne fra Ikea:

 

poang-stol-sort__31008_PE119930_S4.JPG

 

Den føltes lidt lav at komme op fra, men til gengæld har man muligheden for at "vippe" lidt i den, uden at det er en gyngestol.

 

Hvilken stol har i valgt, hvis i altså skal have en/har en, og hvorfor??  :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg sad somregel inde i stuen men overvejer alligevel en ammestol til næste gang.

 

Overvejer faktisk den samme du kigger på ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har den du linker til, men ikke i det der fake læder, for hader noget der klistre til mine ben og jeg har ikke langt tøj på om natten ;)

Er virkelig glad for den. Den fylder ikke ret meget, har lidt vippefunktion, er høj og har dermed god nakkestøtte.

Og om dagen/aftenen ammer jeg i stuen i sofaen og om natten i soveværelset i stolen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sad somregel inde i stuen men overvejer alligevel en ammestol til næste gang.

 

Overvejer faktisk den samme du kigger på ;)

 

Okay. Hvad gør at du overvejer at få en nu?  :chin: Hehe, jamen den er heller ikke voldsomt dyr, men som sagt virker den lidt lav at komme op fra. Og tænker det nok ikke bliver bedre af at have en baby på armen..  :unsure så om den overhovedet vil egne sig til formålet.. tja.. Pas!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har den du linker til, men ikke i det der fake læder, for hader noget der klistre til mine ben og jeg har ikke langt tøj på om natten ;)

Er virkelig glad for den. Den fylder ikke ret meget, har lidt vippefunktion, er høj og har dermed god nakkestøtte.

Og om dagen/aftenen ammer jeg i stuen i sofaen og om natten i soveværelset i stolen :)

 

Betrækket er jeg heller slet ikke sikker på! Vi ender nok også med stof, der så kan vaskes hvis vi altså skal have en stol. Men det at der er nakkestøtte går jeg også meget op i! Sidde-komforten er top vigtig!

 

Ahh, det lyder da som en okay kombi af stue/værelse :)

 

Edit: og fedt med god respons på stolen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med Simon sad jeg enten i den stol du linker til, dog i stof, eller i sofaen.

Elskede at man kunne rokke lidt samtidig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde/har en stor lænestol som er "lige så besværlig" at komme op af som den her stol. Men grunden til jeg overvejer denne er pga. vippefunktionen. Har altid ønsket mig en gyngestol eller vippestol. Men sådan helt reelt er det ikke ultra nødvendigt da jeg som sagt har en fin lænestol i forvejen.

 

Den lænestol jeg har i forvejen er fantastisk fordi det er en stor flyder hvor der er plads til alt. Så jeg kunne sidde der i flere timer uden at flytte mig fordi der var det hele omkring mig ;) Bare mig og lille frøen :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med Simon sad jeg enten i den stol du linker til, dog i stof, eller i sofaen.

Elskede at man kunne rokke lidt samtidig.

 

Dejligt med flere gode kommentarer til stolen!  :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde/har en stor lænestol som er "lige så besværlig" at komme op af som den her stol. Men grunden til jeg overvejer denne er pga. vippefunktionen. Har altid ønsket mig en gyngestol eller vippestol. Men sådan helt reelt er det ikke ultra nødvendigt da jeg som sagt har en fin lænestol i forvejen.

 

Den lænestol jeg har i forvejen er fantastisk fordi det er en stor flyder hvor der er plads til alt. Så jeg kunne sidde der i flere timer uden at flytte mig fordi der var det hele omkring mig ;) Bare mig og lille frøen :wub

 

Ja okay. Jamen jeg overvejede den faktisk som gyngestol, men manden er ikke fan + den fylder noget mere (og vi har altså ikke uendeligt med plads!). Men det at den kan vippe, det tror jeg virkelig også jeg ville blive glad for!

Det lyder top-hyggeligt med dig og frøen  :wub og det lyder præcis som jeg håber det vil blive, nemlig top-hyggeligt  :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi påtænker at købe øreklapstolen fra IKEA :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har den i hvid som gyngestol og elsker den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi påtænker at købe øreklapstolen fra IKEA :-)

 

Den prøvede jeg også, og sad da nogenlunde i den, men ikke super, så hvis vi skal have en, så bliver det i hvert fald ikke den. Men derfor kan du jo sagtens sidde helt fantastisk i den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har den i hvid som gyngestol og elsker den :)

 

Dejligt med endnu en tilhænger :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lånt en lænestol af min mormor, fordi vores egen (også sofaen) var for lav til at jeg kunne komme op. Kunne jo så heller ikke rigtig bruge mine mavemuskler ;) her snart 9 uger efter fødslen kan jeg godt sidde i sofaen.

Om natten ammer jeg liggende i sengen. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ammer kun i sofaen og i sengen. Vi har jo så også bassen liggende i sengen mellem os om natten (jf din tråd), så jeg trækker ham bare lige hen til mig. Ville slet ikke orke at rejse mig og sætte mig i en stol ( :blush ) og da slet ikke i et andet rum. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ammede i sofaen om dagen og i dobbeltsengen om natten, og vil gøre det samme næste gang.

William sov i soveværelset, så det var klart nemmest at amme der + han tit sov ved mig, så der hev jeg ham bare over.

William ville desuden i en lang periode kun ammes liggende ( :rolleyes ), så der kunne jeg slet ikke sidde i nogen stol.

Når jeg har ammet ude, har jeg altid HADET stole med armlæn fordi William skubbede sig fra på dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

oijg3Bb.jpg

Jeg har fået denne i fødselsdagsgave - jeg ved ikke om den er go - den er jo ikke prøvet af, men det jeg gik efter, var, at der ikke sku være armlæn i vejen ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ammer kun i sofaen og i sengen. Vi har jo så også bassen liggende i sengen mellem os om natten (jf din tråd), så jeg trækker ham bare lige hen til mig. Ville slet ikke orke at rejse mig og sætte mig i en stol ( :blush ) og da slet ikke i et andet rum. ;)

Ditto :ditto

Om natten ammede jeg liggende i sengen og næsten i søvne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det fedt med så mange svar!  :lovebk

 

Det lader lidt til at være 50/50 hvad man gør.. Men uanset hvad, så skal vi have en stol i babyværelset, så jeg tror vi ender med den jeg har vist, dog med stof i stedet for. Det kan vaskes + er 600kr billigere  ;) og så er vi dækket ind hvis behovet er der, og ellers sidder man i det mindste godt mens man skal læse godnathistorier  ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER