Mialouise

Højgravid og fest

20 indlæg i dette emne

Hej alle sammen.

 

Til jer, der har været gravide før, jeg har et spørgsmål.

 

Jeg har fødselsdag ca. en måned før min termin, hvor jeg fylder 30. Havde tænkt på at holde noget fest, men kom så til at tænke på "kan jeg overkomme det?". :chin:

 

Hvad er Jeres erfaringer når I er så langt henne? Vil man have overskud til det og hvordan havde i det den sidste måned?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I min første graviditet havde jeg det helt fint. Der hjalp jeg min mor med hendes 50 års 14 dage før jeg fødte. Det var med teltrejsning og madlavning. Med tvillingerne havde jeg ikke magtet det, men alle graviditeter er jo forskellige...

Jeg ville nok bare springe ud i det, og så sørge for at havenfolk til at hjælpe med alt det praktiske ikke mindst oprydningen dagen efter, da man bare er mere træt som højgravid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft det fint i mine graviditeter, så jeg ville sagtens kunne klare det, men der er jo enormt meget forskel på graviditeter..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne ikke have klaret det i min første graviditet. Vi fejrede alm fødselsdag hjemme 1,5 måned før termin med 14 gæster eller sådan - og der endte jeg med at gå i seng, inden gæsterne gik hjem. Om eftermiddagen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var i nøjagtigt samme situation. Jeg fyldte 30 slut maj og havde termin først i juli.

 

Vi reducerede i antallet af gæster og holdte noget på en restaurant lidt tidligt på eftermiddagen. Jeg var meget taknemmelig for, at jeg ikke behøvedes at bekymre mig om mad og oprydning, og at jeg kunne sidde ned det meste af dagen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fødselsdag en måned før termin og allerede nu kan jeg sige at det bliver stille og roligt uden gæster, men jeg har også en rigtig lorte graviditet og allerede nu 4 måneder før termin ville jeg have problemer med at have mange gæster

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg ikke verdens bedste til at være gravid og lider af diverse skavanker, så jeg ville personligt ikke kunne overskue det.

Jeg har fødselsdag på lørdag og har droppet at holde noget specielt, da jeg simpelthen ikke kan overskue det og jeg har pt 2,5 måned til termin.

Men det er jo meget forskelligt, så om du kan det er svært at svare på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde ikke kunnet gøre det (hverken fysisk eller psykisk), men jeg havde også en skod graviditet.

Det er jo meget individuelt hvor meget man bliver påvirket af det og hvor mange gener man har.

Jeg synes du skal planlægge det, du har lyst til, og så sørge for at have nogen, der kan hjælpe dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er godt nok førstegangsgravid, men tillader mig at svare alligevel :)

Altså, jeg ville personligt ikke kunne være vært for en så stor fest, så tæt på termin. Jeg tror endda, jeg vil syntes det var hårdt at skulle være gæst :)

Vi skal til bryllup om 14 dage (halvanden måned til termin), men heldigvis et eftermiddagsarrangement - ellers aner jeg ikke hvordan jeg vil klare den forbi desserten ;)

Jeg er så også så uheldig at døje med bækkenløsning, det sætter naturligvis sine begrænsninger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som mange siger så alle graviditeter forskellige.

Sidste gang jeg var gravid, holdt jeg stor fødselsdag, mens der stadig var 5 mdr var termin. Jeg havde det af H... til. Og endte med at måtte ringe til både min mor og svigermor på dagen og spørge om de ikke kunne hjælpe med at lave mad. Pga bækkenproblemer sad jeg desuden heletiden (både under festen og mens jeg lavede mad) på en kontorstol, da jeg ikke kunne stå op.

Denne gang har jeg lige holdt fødselsdag igen 3 mdr før baby kommer. Og planlægger at holde min søndsfødselsdag 2 uger efter fødslen. Har lært meget af den gang det gik af h til. Men har også en merkant bedre graviditet.

Færre gæster, meget mindre kompliceret mad, og evt hjælp med en salat.

Maden har været noget der nærmest bare skulle smækkes i ovnen. Eller har været lige til at servere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en fantastisk første graviditet. Jeg var afsted på festival fredag og lørdag og mit vand gik søndag (41+0). Jeg hyggede, hoppede til koncerter, stod en masse og arbejdede også lidt. Det var mega hyggeligt :)

Men det er jo bare så forskelligt, så det kan være umuligt at råde om

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige ud over at jeg stresser over at nå at få timer nok i min praktik, så alt andet også bliver stresset for mig, så kunne jeg sagtens have planlagt kæmpe fest på nuværende tidspunkt (termin om præcis en måned i dag)... Men som alle andre også siger, det er jo vild forskelligt fra person til person og fra graviditet til graviditet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville overhovedet ikke kunne overskue det, men ok, jeg er så nok i forvejen typen, der snildt kunne "glemme" at fejre min fødselsdag :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en vildt nem graviditet - lidt knas med bækkenet var det eneste generende, og det var ikke så slemt igen. Vi holdt min mands fødselsdag med tyve gæster fem uger før termin. Det var om eftermiddagen med boller og lagkage, min mor hjalp mig med alle forberedelserne og fik god hjælp, mens gæsterne var der, men hold nu op, hvor var det hårdt. Jeg ville ikke invitere så mange gæster så tæt på termin igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke holde så stor en fest for man ved bare aldrig hvordan man har det næste dag når man er gravid....jeg har lært bare at tage en dag ad gangen...lave så lidt planer som muligt og er der meget i en periode så har jeg os lært at melde fra I ny og næ...vores søn bliver 1 år 14. November og han skal self fejres men ved også vi har et par gode hjælpere og så bliver det bar for de nærmeste.

Har termin tæt på jul og i år skal vi holde julen, men da det er vores forældre der kommer har vi igen god hjælp derfor er jeg ikke nervøs. Havde det været andre havde jeg aflyst at stå for julen ;-)

Det korte af det lange er vi er forskellige og du må vurdere hvad du/i kan klare imens du er gravid :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for de mange svar. Mange af jer bekræfter hvad jeg havde forventet, så tror jeg hygger med manden istedet indtil videre og ser hvordan jeg har det når det kommer tættere på.

For mig er det ikke så vigtigt at blive fejret, men det er ikke alle de nærmeste som er enige.

kan jo altid spare pengene og så holde en fin navngivelsesfest for den lille istedet :)

Tak fordi i tog jer tid til at svare :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev udlært og fyldte 25 2 uger før jeg fødte mit andet barn. Vi holdt en lille "fest" men nu er min familie heller ikke de store party gængere ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fylder også 30år ca 1 1/2 mdr før termin (altså december og januar) og har da allerede også tænkt de tanker. Men jeg overvejer at holde fest i november. Bare brunch - middagsting. Så det ikke bliver vildt stort .

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til min soesters bryllup i England lige en maaned foer termin og det gik vaeldigt. Det var vaesentligt haardede at fluve de to timer end det var at flyve helt til Thailand i 4. graviditetsmaaned, saa det er maaske vaerd at have i mente, hvis du skal lave meget selv for at stable festen paa benene. Jeg ville nok udlicitere en del, hvis jeg kiunne, og ellers begraense mig til et mindre selskab og lidt mad udefra. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjaa jeg ville nok ikke gøre det, jeg fylder 30, 6 dage før termin så skal bestemt ikke holde noget, men det har så heller aldrig været planlagt at der skulle fejres.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER