Barbamama

Snacks med til jordemoderen?

24 indlæg i dette emne

Ja, det havde jeg helt ærligt aldrig overvejet. :badgirl Men nu læste jeg lige en artikel, der hed "9 ting din jordemoder gerne vil sige til dig" og ting nr 1 er at jordemoderen elsker kage og stærk kaffe, og at hun jo ofte ikke får pause til at spise/drikke kaffe/tisse, fordi hun er travlt optaget af den fødende.

Så jeg vil lige høre, om det er noget, I andre har gjort jer tanker om?

Jeg var sådan lidt paf over at læse sådan et "forslag" og havde egentlig lidt svært ved at tage det seriøst, men så tænkte jeg, om det mon egentlig var mega egoistisk af mig :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det havde jeg ikke overvejet, men jeg VED at hvis jeg har overskud (øh som om :LOL ) så ville jeg helt sikkert tilbyde, hvis mig og J sad og spiste.

Men jeg ved også med mig selv, at jeg skal passe på med ikke at tænke for meget over hvad JM tænker og blive i mit eget hoved. Allerede nu frygter jeg et langt fødselsforløb hvor jeg føler at jeg skal underholde, fordi jeg er sådan en der spekulerer meget i sådan noget. Formentligt bliver det jo slet ikke sådan, fordi jeg har rigeligt at gøre med veer. Men det fylder meget nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Overhovedet ikke. Jeg har ikke planer om at stå og bage til jm.

Ved Marius fødsel var jm god til at spørge om det var ok at hun lige gik ud og fik en kop the eller lign. Og det håber jeg da bare de gør igen, så længe der ikke sker det helt vilde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej det er da en sød tanke - men lidt overkill tænker jeg  :blink Altså hvis manden står og guffer saltefisk i sig kan han da godt byde JM, men man skal da ikke føle sig forpligtet til at please hende derudover og komme med kage og madkurv ;) . Man har jo heller ikke snacks med til eksamensvagterne når man er til eksamen  :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved en fødsel på sygehus ville jeg ikke tænke på det, og heller ikke synes det var nødvendigt. På lister på forberedelse til hjemmefødsler står der mad/snack til jordmoder som et punkt- men det er vel osvlidy noget andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved en fødsel på sygehus ville jeg ikke tænke på det, og heller ikke synes det var nødvendigt. På lister på forberedelse til hjemmefødsler står der mad/snack til jordmoder som et punkt- men det er vel osvlidy noget andet.

præcis :) skulle lige til at skrive at vi skal have mad klar til JDM, fordi jeg skal føde hjemme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville heller ikke tage noget med til hende- altså som de andre siger, hvis nu manden sidder med noget slik etc så tilbyder man jo, men hvis jeg var jmd ville jeg ikke have at nogen bagte kage til mig fordi jeg slet ikke vil spise kage så tit - og måske ikke i den situation - og så er det måske svært at takke nej- hvis man er vildt glad for sin jmd kan man jo komme med chokolade/kage en dag man er klar efter fødslen, som tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej nej nej.. det er da fuldstændig overkill :blink

Kan til nøds forstå det ved hjemmefødsel (hvorfor filan skal de ikke have det med selv?), men ikke på et sygehus.

Jeg har da heller ikke altid tid til at spise, når jeg er på arbejde. Skulle patienterne så have mad med til mig?

Bortset fra det, så tænker jeg, at hvis man har for travlt til at gå ud og tage en bid et-eller-andet, så har man formodentlig også for travlt til at stå inde på en stue og få en bid. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe jamen det er godt at høre, at det ikke bare er mig, der synes, det lød lidt underligt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter jeg havde været indlagt før og efter fødslen sidste gang. (Var jo på afdelingen i henved 2 mdr.) der kom jeg med kage til personalet på afdelingen, en af de sidste gange jeg var til tjek efter udskrivelsen. Det blev de meget glade for.

Men det er jo også en anden situation. Ikke bare en ambulant fødsel. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså - Alexander er jo født ved en hjemmefødsel, og vi havde altså ikke stået og lavet mad til vores jordemoder.

 

Derimod spiste hun morgenmad sammen med min mand - og så tror jeg faktisk også at hun selv gik i både køleskabet og til kaffemaskinen, når der var noget hun manglede. Det havde vi ihvertfald aftalt at hun bare skulle gøre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min plan er at bage nogen pizzasnegle/pølsehorn eller lign og smække fryseren så de kan komme med både til min mand, mig selv og mine jordmødre (udover JM fra hospitalet tager vi også en veninde med der er JM) og så kunne jeg godt finde på at give chokolade eller noget til personalet både hos Jordemodercentralen og på hospitalet, men jeg render der jo også konstant og hele tiden og vi vil gerne vise at vi sætter pris på at de lige yder det ekstra for at jeg og lillepigen kommer godt igennem den her lorte graviditet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg ikke jordemoder, men jeg tager aldrig imod noget fra patienter med mindre det er forseglet. Så et stykke indpakket chokolade er fint, men kage som er bagt i et køkken af nogen man ikke kender. Nej ellers tak. Faktisk har vi på mine gamle afdelinger aldrig taget i mod noget, som ikke var indpakket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha nej selvom jeg havde hørt om det før mine fødsler, tror jeg altså stadig ikke, jeg havde gjort det. Hun skal sgu koncentrere sig om fødslen og ikke om at stå og guffe chokolade eller fedtede pizzasnegle. Ser det for mig :sandie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg ikke jordemoder, men jeg tager aldrig imod noget fra patienter med mindre det er forseglet. Så et stykke indpakket chokolade er fint, men kage som er bagt i et køkken af nogen man ikke kender. Nej ellers tak. Faktisk har vi på mine gamle afdelinger aldrig taget i mod noget, som ikke var indpakket.

Sådan har jeg det også. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min JM gik ret tit ud af stuen i 10-15 minutter, så hun havde vist rigeligt tid til at holde kaffe-pause... Også selvom jeg egentlig godt kunne have brugt hende oftere inde på stuen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spurgte i dag da vi var til scanning, og jordemoderen sagde at det var da et helt tosset forslag. Det er da slet ikke noget man som fødende skal tage sig af, de skal nok selv sørge for hvad de skal og vil have. Hun ville anbefale at man havde lidt snacks med til sig selv og sin mand, men man skulle slet, slet ikke tænke på jordemoderen også ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spurgte i dag da vi var til scanning, og jordemoderen sagde at det var da et helt tosset forslag. Det er da slet ikke noget man som fødende skal tage sig af, de skal nok selv sørge for hvad de skal og vil have. Hun ville anbefale at man havde lidt snacks med til sig selv og sin mand, men man skulle slet, slet ikke tænke på jordemoderen også ;)

Godt at høre fra en jm :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De kunne sikkert også ende med at trille fra job en dag - hvis de fik snacks på alle deres vagter :lol det er nok de færreste fødende der har grøntsagstænger med :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha man kunne i hvert fald lige prøve at give mig en agurk under fødslen :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På min aftenvagt i går mødte jeg 15.30 og fik først 10 minutter til at spise kl 22.15 ca. Og alligevel tror jeg ikke jeg ville have sagt ja tak til noget fra den fødende/partneren.. Medmindre det var forseglet, som finken skriver :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg ikke jordemoder, men jeg tager aldrig imod noget fra patienter med mindre det er forseglet. Så et stykke indpakket chokolade er fint, men kage som er bagt i et køkken af nogen man ikke kender. Nej ellers tak. Faktisk har vi på mine gamle afdelinger aldrig taget i mod noget, som ikke var indpakket.

 

Det ville jeg normalt vis heller ikke, men på den afdeling jeg var indlagt på i syv måneder var det tit sådan at pårørende havde kage med til hele afdelingen, altså både personale og patienter, som en slags trøst over at være indlagt. Oftest var det faktisk personalet der fik mest, og der har aldrig været sure miner over hverken kage eller slik fra pårørende. Der var et bestemt personale der altid havde hjemmebagt kage med til hygge i opholdsstuen lørdag aften og hvis en bestemt forvagt havde vagt om søndagen kunne vi altid regne med hjemmebagte boller til morgenmad. Det tog lidt af det skræmmende, at det var så uformelt. Men det er selvfølgelig også noget andet, når der her er tale om en afdeling hvor man som oftest er indlagt i længere tid og oftest også mange gange, og dermed også kender både patient og pårørende bedre end man ville gøre på en normal afdeling. På en fødegang ville jeg synes at det måske var lidt mærkeligt, men stadig tage imod hvad patienten tilbyder. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

i hjemmeplejen tager man stort set altid imod hvad borgerne byder... ofte ender det dog på en mark eller i en skraldespand på vejen ud, men af ren høflighed siger man ja tak til en småkage, som har lagt i flere måneder, eller som ligger i skålen på bordet som man godt ved katten også spiser af... men man gemmer den bare lige til lidt senere, for enten er det for tidligt på dagen, man har lige spist, eller man gemmer den til efter frokost :P

Men for at holde mig til emnet, så tror jeg nu heller ikke lige at jeg tager noget med til JM under fødslen... synes det er nok vi skal finde på noget til os selv ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg deltog i min venindes fødsel igår og tilbød gavmildt både lægen og JM som var med til fødslen at få noget af de snacks vi havde med (som også var forseglet) men de takkede pænt nej tak og jeg kan ikke forestille mig at hvis/når jeg forhåbentlig får lov at opleve en graviditet og fødsel igen, at jeg så vil tage noget med til JM. Ikke med mindre det var en jeg kendte personligt inden. 

 

Så tror ikke det er noget jeg vil gøre mig i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER