jullemulle84

pakkeliste, tasken til sygehuset

16 indlæg i dette emne

nåh jeg er af ren kedsomhed gået i gang med at skrive en liste ned efterhånden som jeg kommer i tanke om hvad jeg skal have med indtil videre.

 

til mig:

vandrejournalen

ipad, mobil, høretelefoner og lader (jeg ved jeg skal være indlagt minimum 4 dage, da lillebror skal observeres for sit stofskifte)

toilettaske inkl shampoo osv, mine egne bind og mormortrusser

almindeligt tøj, amme-bh, klip-klappere og morgenkåbe

og vores eget toilet papir, (sygehusets papir kradser)

 

og "gaver" fra den ny til de to storesøstre

 

til lillebror:

langærmede og kortærmede bodyer og bomuldsbukser og strømper

sutter, og sutteflaske hvis den bliver nødvendig

evt. bleer, hvis ikke man kan få det på sygehuset

 

og natusan aloevera vådservietter, (jeg hader at bruge de der skumvaskeklude)

 

Det er hvad jeg er kommet på indtil videre, hvad skal i andre have med?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg føder hjemme.. Så skal ikke pakke en taske, men skal dog alligevel forberede nogle ting :)
Så jeg har ordnet gamle håndklæder og vådligger lagen, derudover skal jeg have købt klyx, mad og drikke til dagen - hvilket nok bliver noget sandwich agtig noget.
Jeg skal være sikker på at have læbepomade og sugerør.
Jeg skal have købt store trusseindlæg..

Det er lige hvad jeg kunne komme i tanke om nu her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt at se, at det ikke kun er mig, der er begyndt at tænke på liste.

På min liste er også kamera og snacks (manden er sat i tænkeboks ift hvad han gerne vil have med). Derudover har jeg læst, at vi selv skal have babydyne med + ekstra betræk.

Jeg skal have lavet en meget udførlig liste til manden. Han gik helt i panik/baglås, da vores svigerinde skulle føde og han skulle pakke en taske til sig selv (vi skulle passe deres ældste) han løb bare rundt om sig selv og pakkede unødvendige ting.. Det var faktisk ret sjovt - men tænker jeg ikke, at jeg synes det er, når det gælder os selv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan anbefale at lave en liste over hvilke ønsker i har i forhold til fødslen. Det gjorde jeg dengang, i forhold til om i vil have epidural, føde i vand osv. Det kan være en stor hjælp specielt i forhold til jeres kæreste/mand, skulle i selv være ude af stand til at tage stilling til noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan anbefale at lave en liste over hvilke ønsker i har i forhold til fødslen. Det gjorde jeg dengang, i forhold til om i vil have epidural, føde i vand osv. Det kan være en stor hjælp specielt i forhold til jeres kæreste/mand, skulle i selv være ude af stand til at tage stilling til noget :)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan anbefale at lave en liste over hvilke ønsker i har i forhold til fødslen. Det gjorde jeg dengang, i forhold til om i vil have epidural, føde i vand osv. Det kan være en stor hjælp specielt i forhold til jeres kæreste/mand, skulle i selv være ude af stand til at tage stilling til noget :)

mon ikke det allerede står i de papirer jordemoderen skriver i hvad man ønsker til fødslen? hvad angår manden må han nu selv rode med hvad han vil have med hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan anbefale at lave en liste over hvilke ønsker i har i forhold til fødslen. Det gjorde jeg dengang, i forhold til om i vil have epidural, føde i vand osv. Det kan være en stor hjælp specielt i forhold til jeres kæreste/mand, skulle i selv være ude af stand til at tage stilling til noget :)

Sådan en liste skal jeg vidst have lavet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

mon ikke det allerede står i de papirer jordemoderen skriver i hvad man ønsker til fødslen? hvad angår manden må han nu selv rode med hvad han vil have med hehe

Det gjorde det ikke ved min første fødsel. Og min mand var glad for, at jeg havde lavet listen og dermed taget stilling til forskellige situationer vi kunne ende i. Dermed kunne han også tage beslutningen om at jeg skulle have en epidural - fordi jeg var nået derud, hvor jeg ikke selv kunne tage stilling :) At jeg ikke fik den, er en anden sag ;)

Listen var nu heller ikke tænkt til mandens ønsker...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er lidt nysgerrig på hvad i andre vil pakke til at tage med?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er 2. Gang fødende det er vidst hurtig in and out!

Min ideelle taske:

- læbepomade

- en køletaske med køleelementer indeholdende: kolde drikkevare (capri-sonne) og nok noget mad til min ædedolk kæreste. Chokolade (ideelt KEX)

- et blødt sæt rent tøj, trusser

- hårbørste m elastik

- kæmpebind

-vandrejournalen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg synes jeg har læst flere steder at der er mange der tager læbepomade med.. hvorfor det? nu har jeg født to gange og været indlagt begge gange, men jeg har da aldrig haft brug for læbepomade?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg synes jeg har læst flere steder at der er mange der tager læbepomade med.. hvorfor det? nu har jeg født to gange og været indlagt begge gange, men jeg har da aldrig haft brug for læbepomade?

Grundet tørre læber..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Grundet tørre læber..

 

Enig - sygehusluft er (kan være, hvertfald) forfærdeligt tør :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Grundet tørre læber..

Haha undskyld, men det synes jeg var et sjovt svar :D Fordi hvad skulle man ellers bruge læbepomade til? :lolhit

Anyway, personligt har jeg haft ekstra meget brug for læbepomade i graviditeten, fordi jeg trækker vejret dårligt gennem næsen --> trækker vejret gennem munden --> tørrere læber end almindelig vis :) Jeg regner ikke med at have tid til at tage mig af tørre læber under selve fødslen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha undskyld, men det synes jeg var et sjovt svar :D Fordi hvad skulle man ellers bruge læbepomade til? :lolhit

Anyway, personligt har jeg haft ekstra meget brug for læbepomade i graviditeten, fordi jeg trækker vejret dårligt gennem næsen --> trækker vejret gennem munden --> tørrere læber end almindelig vis :) Jeg regner ikke med at have tid til at tage mig af tørre læber under selve fødslen :)

 

:lol Det var jo også lidt min tanke ;)

Jeg har bare generelt lidt tørre læber, så læbepomade er et must for mig fødsel eller ej.. og jeg ville blive skør, hvis jeg ikke havde den med til fødslen og mine læber skulle tørre ud :)

Men altså behovet er jo individuelt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så forstår jeg bedre, dog har jeg det med min næse og næsespray, jeg kan ikke komme ned og ligge uden min næse stopper til med det samme, sådan har det være i mange år nu, så her er saltvands næsedims et must :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER