Tinakp

Valg 2015 - hvad vil du stemme?

990 indlæg i dette emne

;) Morten Messerschmidt fik jo KANON valg, han blev vidst kaldt valgkongen eller sådan noget.

Åh, ja.. det er rigtig nok!! Det var vist ønske-tænkning at jeg havde glemt det :rolleyes 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde det nok ret meget på fornemmelse at DF ville gå meget frem igen. Her i sydjylland er de voldsomt populære og det er jo til at se udfra hvor de høstede deres stemmer. Men at V ville få så kæmpen lussing den havde jeg ikke set komme og at A faktisk ville gå ret meget frem havde jeg heller ikke set komme. Jeg sidder med en meget underlig følelse i maven omkring valget.

Ifht til EU valget så nej, så kommer det måske ikke som en overraskelse at DF er gået frem. Men en ting er EU og en anden folketingsvalget. Der var en valg analytiker/ forsker inde og han fortalte også at de havde skudt helt ved siden af ifht DF.

Men tulle må have ført valgkamp på noget, som mange danskere efterspørger... Man ku måske bare have håbet at de folk havde set de ting ved soc dem i stedet for... Men folket har talt og vi må håbe at det bærer os den rigtige vej, i stedet for to skridt tilbage.. Og så måske også håbe på at de kommer til at gå på kompromis med deres flygtninge politik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

;) Morten Messerschmidt fik jo KANON valg, han blev vidst kaldt valgkongen eller sådan noget.

Ja for pokker - men den mand kan altså også sælge sand i Sahara! Han er en dygtig og meget veltalende/ overbevisende politiker ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja for pokker - men den mand kan altså også sælge sand i Sahara! Han er en dygtig og meget veltalende/ overbevisende politiker ...

 

Det synes jeg de fleste af DFs politkkere er. De er hamrende dygtige og nok også derfor de får så mange stemmer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der nok også en pointe i, at Venstre og Soc. dem. Har brugt rigtig meget at valget til at snakke om økonomi mens DF har snakket rigtig meget værdi-politik (og mudderkastning). Jeg tror simpelthen vælgerne også er trætte af at høre på økonomi og nulvækst og vil høre noget om hvor partierne vil HEN!

Det tror jeg også! Men alligevel har soc dem jo faktisk fået et flot resultat - men det er selvf ik til at sige, hvor mange flere stemmer de ville have fået, hvis de havde holdt sig fra det mudderkast..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der nok også en pointe i, at Venstre og Soc. dem. Har brugt rigtig meget at valget til at snakke om økonomi mens DF har snakket rigtig meget værdi-politik (og mudderkastning). Jeg tror simpelthen vælgerne også er trætte af at høre på økonomi og nulvækst og vil høre noget om hvor partierne vil HEN!

Jeg tror VIRKELIG også at resultatet er et bevis på at folk ikke gider høre folk fortælle hvad ANDRE gør forkert og hvad der ER blevet gjort. Det ENESTE er at de har hold på kerne vælgerne! Fx så klappede de blå BKer af det citat der blev lagt herind, men det citat vil jo på ingen måde rykke tvivlere. Og de slogans der er poppet op i mit facebook feed fra begge lejre har været rigtig rigtig meget citater a la "100 brudte valgløfter på 100 dage" - "Lars Løkke tænker ikke på de svage" osv. Ren skræmme kampagne "de andre ødelægger jeres liv" og det kan en rød jo sagtens være enig i at blå gør og en blå være enig i at rød gør. Men for en tvivler som mig, så vælger jeg jo ikke side ud fra hvor god nogen er til at argumentere for at andre er "dumme og grimme"

Der tabte de mig fuldstændig.

Jeg tror A fik stemmer som skulderklap for deres 4 år på toppen!

DF har ikke kastet NÆR så meget mudder og LA har IMO vundet prisen for mest sympatiske debatører. KD har jeg heller ikke set kaste med mudder, men der er nogle andre ting der gør sig gældene - blok, abort spørgsmål og faktum at deres parti vil få MINIMAL indflydelse!

Ø tabte jeg også noget for pga den hidsige Johanne som jeg ellers ved sidste valg syntes var rigtig god, jordbunden og holdte sig på egen bane halvdel. Denne gang var hun bare sur og bebrejdende!

For MIG betød det noget at partierne ikke kastede sig ind i slåskampen i skolegården. Men bevarede den gode tone og opførte sig pænt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også DF har fået en del protest stemmer fra venstre. Folk der ikke direkte vil støtte Løkke, men gerne støtter en borgerlig regering.  Jeg forstår så ikke man som venstre vælger vælger at sætte stemmen på DF og ikke Kons eller LA. Så næste valg tror jeg man igen vil se Venstre gå frem og DF gå tilbage, med mindre selvføgelig de fucker det hele op ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også DF har fået en del protest stemmer fra venstre. Folk der ikke direkte vil støtte Løkke, men gerne støtter en borgerlig regering. Jeg forstår så ikke man som venstre vælger vælger at sætte stemmen på DF og ikke Kons eller LA. Så næste valg tror jeg man igen vil se Venstre gå frem og DF gå tilbage, med mindre selvføgelig de fucker det hele op ;)

Jeg forstår heller ikke at LA og C ikke fik flere end DF. Men det handler nok igen rigtig meget om fokus!! Økonomi vs værdier! At K så ikke trak nogle stemmer fra DF er så bare super ærgerligt IMO :p jeg må selv reklamere for K næste gang :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad mon der sker med ham Mads fra konservative, som er blevet indstillet til at blive smidt ud af partiet? Gad vide om han tager sit mandat med til et andet parti eller om han forbliver løsgænger? (Forudsat at han altså bliver smidt ud).

Jeg synes faktisk det er et fedt valg det her. Endelig sker der noget, der kan vække min interesse for politik :D

Elsker et godt drama :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad mon der sker med ham Mads fra konservative, som er blevet indstillet til at blive smidt ud af partiet? Gad vide om han tager sit mandat med til et andet parti eller om han forbliver løsgænger? (Forudsat at han altså bliver smidt ud).

Jeg synes faktisk det er et fedt valg det her. Endelig sker der noget, der kan vække min interesse for politik :D

Elsker et godt drama :lol

 

Det ser ikke ud til han er valgt ind, men at Rasmus Jarlov får mandatet. Så det betyder ikke det store, andet end han er blevet ekskluderet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ser ikke ud til han er valgt ind, men at Rasmus Jarlov får mandatet. Så det betyder ikke det store, andet end han er blevet ekskluderet.

Det er vist også det bedste udfald! Det virker ikke umiddelbart til at han har været helt så loyal over for de konservative ... Ik skide smart op til et valg...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vist også det bedste udfald! Det virker ikke umiddelbart til at han har været helt så loyal over for de konservative ... Ik skide smart op til et valg...

 

Ja, han er et løst misil at have rendende rundt. Jeg forstår godt de ekskludere ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, han er et løst misil at have rendende rundt. Jeg forstår godt de ekskludere ham.

Ja det forstår jeg også godt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men det er spændende at høre fintællingen nu. 3 siddende ministere er røget ud af folketinget som det ser ud. Peter Christensen fra venstre er ude :( og Thyra Frank De 2 sidste er jeg kede af ikke kommer ind.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, han er et løst misil at have rendende rundt. Jeg forstår godt de ekskludere ham.

Ja, han er virkelig en spøjs fætter. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Løkke har fået mandat til at danne regering, men kun til en flertals regering. Spændende :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Løkke har fået mandat til at danne regering, men kun til en flertals regering. Spændende :chin:

Øh hvad betyder det? :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øh hvad betyder det? :blush

 

At han skal danne en regering hvor de har fletal altså 90 mandater formentlig en regering bestående af vestre, konservartive, DF og LA. Kan han ikke det, så skal han til dronningen igen og sige det ikke kan lade sig gøre også vil man formentlig danne en mindretals regering som man plejer at have I DK.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men det er spændende at høre fintællingen nu. 3 siddende ministere er røget ud af folketinget som det ser ud. Peter Christensen fra venstre er ude :( og Thyra Frank De 2 sidste er jeg kede af ikke kommer ind.

Jeg er også ked af at Thyra ikke kommer med! Hun er sådan et positivt væsen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige som konservativ sige at det er GODT vi er kommet af med Mads Holger. Fatter simpelthen ikke at nogen kreds har villet opstille ham.

Det er jo heller ikke længe siden der var en historie oppe om at nogle konservative - her i blandt en fra den konservative pressetjeneste - havde forsøgt at få en skidt historie ud om Mads Holger i håb om at komme af med ham. Der rullede ingen hoveder den gang. Det siger lidt om Mads Holgers position i partiet allerede der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige som konservativ sige at det er GODT vi er kommet af med Mads Holger. Fatter simpelthen ikke at nogen kreds har villet opstille ham.

Det er jo heller ikke længe siden der var en historie oppe om at nogle konservative - her i blandt en fra den konservative pressetjeneste - havde forsøgt at få en skidt historie ud om Mads Holger i håb om at komme af med ham. Der rullede ingen hoveder den gang. Det siger lidt om Mads Holgers position i partiet allerede der.

Er det ham der snakker som om han forsøger at gøre sætninger længst mulig og med flest muligt fremmedord uden egentlig at sige noget alligevel?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige som konservativ sige at det er GODT vi er kommet af med Mads Holger. Fatter simpelthen ikke at nogen kreds har villet opstille ham.

Det er jo heller ikke længe siden der var en historie oppe om at nogle konservative - her i blandt en fra den konservative pressetjeneste - havde forsøgt at få en skidt historie ud om Mads Holger i håb om at komme af med ham. Der rullede ingen hoveder den gang. Det siger lidt om Mads Holgers position i partiet allerede der.

Jeg tænkte også at det er ret heldigt for K, hvis i kommer af med ham! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At han skal danne en regering hvor de har fletal altså 90 mandater formentlig en regering bestående af vestre, konservartive, DF og LA. Kan han ikke det, så skal han til dronningen igen og sige det ikke kan lade sig gøre også vil man formentlig danne en mindretals regering som man plejer at have I DK.

Ja, spændende om DF så allerede indenfor ret kort tid står med deres første løftebrud. Det har jo været så utrolig populært at snakke om det de sidste fire år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige som konservativ sige at det er GODT vi er kommet af med Mads Holger. Fatter simpelthen ikke at nogen kreds har villet opstille ham.

Det er jo heller ikke længe siden der var en historie oppe om at nogle konservative - her i blandt en fra den konservative pressetjeneste - havde forsøgt at få en skidt historie ud om Mads Holger i håb om at komme af med ham. Der rullede ingen hoveder den gang. Det siger lidt om Mads Holgers position i partiet allerede der.

Enig- han er jo slet ikke egnet til politik men trives bedst med sine jet-set fester

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER