Tinakp

Valg 2015 - hvad vil du stemme?

990 indlæg i dette emne

Er bestemt ikle enig med DF men altså selvom de er 2. Største parti bestemmer de jo ikke pludselig alt! Sådan fungerer et demokrati jo ikke ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Maja apropos din stemme:

Fra TV2

Stig Grenov større end Søren Pape i fem valgkredse

Det lykkedes ikke for Kristendemokraternes formand, Stig Grenov, at få sit parti i Folketinget, men måske kan formanden trods alt glæde sig over, at hans parti i fem valgkredse er større end De Konservative. I Ringkøbingkredsen har Kristendemokraterne faktisk fået dobbelt så mange stemmer som De Konservative - helt præcis 2.306 mod 1.086. Også i Aakirkebykredsen på Bornholm har Kristendemokraterne fået dobbelt så mange stemmer som De Konservative.

Jeg er stolt :D

Ej jeg har ikke opgivet, jeg satser på de her i fintællingen finder et mandat til KD :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh så følelsesladet. Kan ikke lade være med at fælde en tåre over HTS stopper som formand :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke lige multi quote men Kawon og blomst jeg er enig :super det er et demokrati og selv dem der ikke er i regering men "kun" sidder i folketinget har jo indflydelse!

:ditto

Jeg er helt ærlig træt af kommentarer om at demokratiet fejlede... Nej! Resultatet igår er en sejr for demokratiet fordi så mange har taget stilling og givet deres mening til kende, og vi kan alle vågne op her til morgen med løftet pande over at Danmark har talt!

Så kan vi være uenige i resultatet, men uanset hvordan man vender og drejer den, så har Danmarks befolkning vist hvad 'vi' vil, og DET er værd at fejre!

PRÆCIS!!! Når 22% stemmer det samme så må det da for pokker være en demokratisk beslutning!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke lige multi quote men Kawon og blomst jeg er enig :super det er et demokrati og selv dem der ikke er i regering men "kun" sidder i folketinget har jo indflydelse!

PRÆCIS!!! Når 22% stemmer det samme så må det da for pokker være en demokratisk beslutning!!!

Ja nemlig! Og selvom jeg, igen, ikke er enig i DFs politik og nogle af dem siger nogle skøre ting ( for mig skøre) så er de jo ikke nazister eller noget i den stil! Så alt det det Facebook postyr er da til at blive træt af!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sidder med en underlig følelse i dag... Samtidigt med at jeg sad fra morgenen af og fældede en tåre da jeg så Helle T takke af (ja, jeg holdt ikke til at se det i går... Gaaaabbb)

Og tænkte lidt at det er ærgerligt at hun ikke får lov til at bygge videre på det, soc dem har kæmpet for de sidste 4 år - så sidder jeg underligt nok og tænker "det bliver også spændende at se, hvordan de næste 4 år kommer til at se ud..." Ikke fordi jeg pludselig er blevet blå - men fordi jeg har en tiltro til, at det nok skal gå. For der er flere ting, som kunne blive bedre - noget som jeg egentlig er overbevist om, nok skulle være blevet bedre, hvis regeringen havde fået lov til at få 4 år mere.

Men mon ikke også at den nye regering skal få gjort noget godt for Danmark? Det tror jeg på - men lidt hjælp fra et bredt samarbejde fra flere partier, så Lars Løkke ikke står alene med beslutningerne ( for det var nok ham, jeg var mest modstander af, når det kommer til stykket)

Vi bliver nødt til at ta "nederlaget" med oprejst pande - og tænke, som mange allerede er inde på, at det egentlig ikke som sådan er et nederlag, når så mange gerne vil demokratiet og i bund og grund gerne vil det samme.. Vi er bare lidt uenige om hvordan vi kommer derhen...

Tillykke til jer, der har stemt blå og til os andre - det skal nok gå... ;)

PS jeg er altså heller ikke så skræmt af DF...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sidder med en underlig følelse i dag... Samtidigt med at jeg sad fra morgenen af og fældede en tåre da jeg så Helle T takke af (ja, jeg holdt ikke til at se det i går... Gaaaabbb)

Og tænkte lidt at det er ærgerligt at hun ikke får lov til at bygge videre på det, soc dem har kæmpet for de sidste 4 år - så sidder jeg underligt nok og tænker "det bliver også spændende at se, hvordan de næste 4 år kommer til at se ud..." Ikke fordi jeg pludselig er blevet blå - men fordi jeg har en tiltro til, at det nok skal gå. For der er flere ting, som kunne blive bedre - noget som jeg egentlig er overbevist om, nok skulle være blevet bedre, hvis regeringen havde fået lov til at få 4 år mere.

Men mon ikke også at den nye regering skal få gjort noget godt for Danmark? Det tror jeg på - men lidt hjælp fra et bredt samarbejde fra flere partier, så Lars Løkke ikke står alene med beslutningerne ( for det var nok ham, jeg var mest modstander af, når det kommer til stykket)

Vi bliver nødt til at ta "nederlaget" med oprejst pande - og tænke, som mange allerede er inde på, at det egentlig ikke som sådan er et nederlag, når så mange gerne vil demokratiet og i bund og grund gerne vil det samme.. Vi er bare lidt uenige om hvordan vi kommer derhen...

Tillykke til jer, der har stemt blå og til os andre - det skal nok gå... ;)

PS jeg er altså heller ikke så skræmt af DF...

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså selvfølgelig skal det da nok gå :D Jeg fælder ikke en eneste tåre over valget, jeg er spændt og nysgerrig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da helt fast, Alternativet blev nummer to på mit afstemningssted :O Jeg har ikke selv stemt på dem, men jeg synes alligevel det er ret vildt, at et helt nyt parti får over 13% af stemmerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså selvfølgelig skal det da nok gå :D Jeg fælder ikke en eneste tåre over valget, jeg er spændt og nysgerrig :)

Nej, det troede jeg heller ikke om dig Mette - man kan jo godt synes at det er lidt sørgmodigt når ens statsminister pludselig skal skiftes ud.. Når man jo i bund og grund synes at hun har gjort det fornuftigt og måske sku have haft lov til at bevise endnu mere... Og samtidigt også være spændt på den nye regerings ideer ....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da helt fast, Alternativet blev nummer to på mit afstemningssted :O Jeg har ikke selv stemt på dem, men jeg synes alligevel det er ret vildt, at et helt nyt parti får over 13% af stemmerne.

Ja hold da op!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det troede jeg heller ikke om dig Mette - man kan jo godt synes at det er lidt sørgmodigt når ens statsminister pludselig skal skiftes ud.. Når man jo i bund og grund synes at hun har gjort det fornuftigt og måske sku have haft lov til at bevise endnu mere... Og samtidigt også være spændt på den nye regerings ideer ....

Ja selvfølgelig :) Og vel er det da sørgmodigt (og jeg græd idag over min morgenmad, så at jeg ikke græd over valget er muligvis en hormonel tilfældighed :lolhit), men der er da også noget dejligt og spændende over noget nyt. Optimisme all the way :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes "bare", at det var et underligt valg!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg synes "bare", at det var et underligt valg!

Det var det også! Jeg tror ikke at nogen ku have forudset udfaldet - specielt DF kæmpe fremgang, havde ingen regnet med...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var det også! Jeg tror ikke at nogen ku have forudset udfaldet - specielt DF kæmpe fremgang, havde ingen regnet med...

:ditto Virkelig et underligt valg..

Og så må det dælme være bittersweet at være venstremand idag :huh

Jeg er ked af, at det endte ud som det gjorde - den største taber i valget er IMO miljøet, det synes jeg er uhyggeligt. Der er ikke meget miljøpolitik i blå blok :(

Og så skræmmer det mig lidt at (igen IMO) danskerne virkelig er så bange for fremmede, at så mange stemmer på DF. Jeg ved godt at de ikke kun står for det, men JEG tror at det er hovedårsagen, for ellers ville folk måske stemme på A. Meget af deres politik er jo nogenlunde det samme.. Der er store kriser rundt omkring i verden og det ser ikke ud til at DK kommer til at tage sin del af ansvaret.

Jeg er spændt på hvad DF gør i forhold til regering. Håber de tager det ansvar danskerne lige har tildelt dem og at de sørger for de svageste i samfundet.

Og jeg er mega ammehjerne, så håber det jeg skriver giver mening ;)!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det var et super spændende valg. Lidt ærgerligt udfald efter min mening, men det bliver spændende at følge slagets gang fremover. Jeg håber at df tager ansvaret alvorligt og går i regering.

Jeg er også spændt på om Løkke bliver statsminister ret længe. For selvom blå blok vandt, så tabte venstre stort. Det er ikke Løkkes fortjeneste at de nu sidder på magten, så jeg synes faktisk det var på sin plads, hvis han trak sig fra formandsposten!

til gengæld er jeg ret positivt stemt over at Helle trækker sig, fordi det ser ud til at Mette Frederiksen overtager, og det tror jeg bliver virkelig godt for socialdemokraterne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto Virkelig et underligt valg..

Og så må det dælme være bittersweet at være venstremand idag :huh

Jeg er ked af, at det endte ud som det gjorde - den største taber i valget er IMO miljøet, det synes jeg er uhyggeligt. Der er ikke meget miljøpolitik i blå blok :(

Og så skræmmer det mig lidt at (igen IMO) danskerne virkelig er så bange for fremmede, at så mange stemmer på DF. Jeg ved godt at de ikke kun står for det, men JEG tror at det er hovedårsagen, for ellers ville folk måske stemme på A. Meget af deres politik er jo nogenlunde det samme.. Der er store kriser rundt omkring i verden og det ser ikke ud til at DK kommer til at tage sin del af ansvaret.

Jeg er spændt på hvad DF gør i forhold til regering. Håber de tager det ansvar danskerne lige har tildelt dem og at de sørger for de svageste i samfundet.

Og jeg er mega ammehjerne, så håber det jeg skriver giver mening ;)!

Enig! Det må virkelig være bittersweet at være venstremand i dag. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var det også! Jeg tror ikke at nogen ku have forudset udfaldet - specielt DF kæmpe fremgang, havde ingen regnet med...

Jeg havde det nok ret meget på fornemmelse at DF ville gå meget frem igen. Her i sydjylland er de voldsomt populære og det er jo til at se udfra hvor de høstede deres stemmer. Men at V ville få så kæmpen lussing den havde jeg ikke set komme og at A faktisk ville gå ret meget frem havde jeg heller ikke set komme. Jeg sidder med en meget underlig følelse i maven omkring valget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto Virkelig et underligt valg..

Og så må det dælme være bittersweet at være venstremand idag :huh

Jeg er ked af, at det endte ud som det gjorde - den største taber i valget er IMO miljøet, det synes jeg er uhyggeligt. Der er ikke meget miljøpolitik i blå blok :(

Og så skræmmer det mig lidt at (igen IMO) danskerne virkelig er så bange for fremmede, at så mange stemmer på DF. Jeg ved godt at de ikke kun står for det, men JEG tror at det er hovedårsagen, for ellers ville folk måske stemme på A. Meget af deres politik er jo nogenlunde det samme.. Der er store kriser rundt omkring i verden og det ser ikke ud til at DK kommer til at tage sin del af ansvaret.

Jeg er spændt på hvad DF gør i forhold til regering. Håber de tager det ansvar danskerne lige har tildelt dem og at de sørger for de svageste i samfundet.

Og jeg er mega ammehjerne, så håber det jeg skriver giver mening ;)!

Jeg har også sangen 'bittersweet symphony' kørende på repeat i mit hoved i dag. Altså, bogstavelig talt.

Og så går jeg rundt med sådan en mærkelig fornemmelse i kroppen. En blanding af at have mistet nogen, at tabe en "vigtig" kamp og tømmermænd. Sådan lidt numb og trist og tung og ærgerlig, men også med taknemmelighed og behov for at se fremad.

Jeg ved godt det lyder lidt voldsomt og dramatisk, men kender I ikke den følelse? Whoops, der ændrede min hverdag sig lige, det jeg genkender og spejler mig i, deal with it.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde det nok ret meget på fornemmelse at DF ville gå meget frem igen. Her i sydjylland er de voldsomt populære og det er jo til at se udfra hvor de høstede deres stemmer. Men at V ville få så kæmpen lussing den havde jeg ikke set komme og at A faktisk ville gå ret meget frem havde jeg heller ikke set komme. Jeg sidder med en meget underlig følelse i maven omkring valget.

Jeg synes det er MEGET underligt, specielt, hvis man ser på sidste valg og de kommunale valg? 

Danskerne har VIRKELIGT ændret mening  :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er MEGET underligt, specielt, hvis man ser på sidste valg og de kommunale valg? 

Danskerne har VIRKELIGT ændret mening  :blink

Ved sidste valg, valg til EU gik DF jo også meget voldsomt frem!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også sangen 'bittersweet symphony' kørende på repeat i mit hoved i dag. Altså, bogstavelig talt.

Og så går jeg rundt med sådan en mærkelig fornemmelse i kroppen. En blanding af at have mistet nogen, at tabe en "vigtig" kamp og tømmermænd. Sådan lidt numb og trist og tung og ærgerlig, men også med taknemmelighed og behov for at se fremad.

Jeg ved godt det lyder lidt voldsomt og dramatisk, men kender I ikke den følelse? Whoops, der ændrede min hverdag sig lige, det jeg genkender og spejler mig i, deal with it.

Jeg KENDER den. Nu er jeg jo psykisk ustabil pt. MEN, jeg kan virkeligt mærke at jeg er påvirket af dette valg. 

Jeg prøver at komme lidt ovenpå og videre - og jeg glæder mig til forhåbentligt at blive positivt overrasket, de næste 4 år.

Men jeg er på samme tid i sorg.. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved sidste valg, valg til EU gik DF jo også meget voldsomt frem!

Så husker jeg forkert, men tak for reminderen ;) :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så husker jeg forkert, men tak for reminderen ;) :super

;) Morten Messerschmidt fik jo KANON valg, han blev vidst kaldt valgkongen eller sådan noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER