Tinakp

Valg 2015 - hvad vil du stemme?

990 indlæg i dette emne

Jeg kender en del som stemmer på Alternativet. Flere har samme bekymringer, altså om det nu også hænger sammen, men de ønsker grundlæggende en anden politisk debat og nogen som har modet til at tale om og se netop alternativer. Og så er de ret bevidste om, at de stemmer på et parti som ønsker samarbejde og dialog og ikke at spænde ben for udvikling. Jeg opfatter dem slet ikke som et parti, som vil sidde med armene over kors og råbe nej (som Ø f.eks kan have tendens til, hvilket de er i deres fulde ret til) men som vil bruge deres stemmer til at trække i en alternativ retning og bringe en anden tilgang på bordet.

Jeg så Uffe E forleden fortælle, at den kødfrie dag er et punkt de ønsker indført, for at det offentlige kan gå foran og inspirere. De 100 g kød om dagen er bare en debat de vil have på bordet, fordi alle er enige om at vores kødindtag er usundt og uholdbart, og at han selv var blevet rystet over at det kræver 15.000 liter vand at producere et kilo kød. Men emnet handler ikke om krav eller regler, bare om debat og dagsorden.

Økologisk omstilling er en retning de ønsker. Jeg mener det var her at deres forslag var i strid med EU-reglerne, og han sagde at de vidste han godt. Det handler igen om at få plads til at tage dialogen og at komme indenfor dér hvor man kan tale om udviklingen og forhåbentlig finde ligesindede som måske med tiden kan være med til at ændre lovgivning, som spænder ben for at vi arbejder i en mere bæredygtig retning. Jeg opfatter altså deres tilgang som netop Alternativ men også yderst ydmyg overfor de demokratiske spilleregler (eller måske endda allermest den demokratiske grundtanke). Og jeg tror og håber de vil bevare det. Uffe E har jo haft sin plads i Folketinget denne gang uden at skabe ravage.

Men jeg er spændt på om de som får plads magter opgaven, men DET kan man sgu sige om alle partierne.

Og så sagde han det fineste, da han blev spurgt til økonomien: at den jo sætter nogle rammer og man ikke bare kan bruge mere end der er, fuldstændig som med jordens ressourcer, vi er nødt til at gå efter balancen.

Så fint et eksempel på hvordan de ønsker at skrue ned for vækstdogmet og i stedet tale om sammenhæng og lange perspektiver.

 

Jeg tror bestemt heller ikke de vil side med armene over kors og råbe nej. Det passer ikke med den der tilgang med parti fe/ god karma amassaddør som Jytte Abildstrøm er og som jeg forstår deres tilgang, om at vi alle skal være gode ved hinanden. Men hvordan vil de med deres alternative tilgang få noget af deres politik igennem, hos de etablerede partier, det bliver (måske) spændende at se:)

 

Det lyder jo også smukt og forførende, men hvor du hører USA når du hører LA udtale sig, så hører jeg DDR når jeg hører deres forslag og det skræmmer mig.

Jeg er udemærket klar over, det kan være en overdrivelse, som jeg mener det er med dine tanker om LA.

 

Det kan være svært helt at vide hvad der reelt er partiets politik og hvad der er de enkelte der går ud og udtaler sig som egen person. Det er jo sikkert også fordi partiet er så ungt som det er.

De pakker det hele ind I at vi skal være gode ved hinanden og gode ved miljøet, men jeg hører bare regler, regler, regler. Vi ved hvad der er bedst for dig og vi giver dig intet alternativ til at leve dit liv som du synes. Du skal leve dit liv, som vi mener det skal leves som vi mener er det gode liv.

 

De har et forslag om en 30 timers arbjedsuge, ifølge Kraka vil det koste. Jeg tager generelt krakra's tal med et gran salt, men jeg tror næppe på at det vil koste mindre og jeg tror det vil blive dyrt.

Jeg synes da tanken er fin om at nogle går ned I tid, men lad det da være op til den enkelte. De får det til at lyde som om det skal være alle, måske det bare er for at få debat, jeg ved det ikke. Jeg har læst det I sammenhæng med at forbruget skal ned, da de mener vi har brug for tid og ikke for forbrugsgoder. Stiger inflationen med 1 % så skal lønnen også stige med 1 %, man skal altså have råd til hvad mælken koster, men ikke få mere og hvordan de  mener man skal have penge til fornøjelser, har jeg svært ved at se, jo ved ret store prioriteringer, måske, så ville fornøjelsen blot gå af for mig.

Også den mennigesmand forslag med varene I butikken, hvor han vil fjerne 80 % af de eksisterende varer. Jeg er klar over det ikke er partiets politik, men nogen må jo synes det er rigtigt.

Altså at mange af varene indeholder dårlige tilsætningsstoffer og han vil så bestemme at de ikke må sælges I DK. Han mener producenterne skal lave deres varer om, men hvor realistisk er det I en så lille økonomi som DK er. Nogle vil måske, men jeg mener det blot vil sikre at danskerne ikke få et særligt stort udvalg af vare og det sorte marked vil blomstre.

 

Jeg har hørt de ikke har nogen udenrigspolitik, er det bare fordi de er unge, eller er det ikke noget de regner med at skulle have?

 

Men altså en anden form for politisk debat er da fin nok, deres politik stiller jeg så spørgsmåls tegn ved :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

MiB - et par ting. Jeg har ikke sammenlignet LA og USA. Jeg har forholdt mig til de temaer du har taget op, som jeg mener fører til lavtlønsjob i stor skala, devaluering af vores arbejds- og lønforhold og som forudsætter en konstant vækst i den omgivende verden. 

 

Jeg stemmer selv ikke på Alternativet, da jeg også ønsker at man aktivt forholder sig bedre til den globaliserede økonomiske virkelighed vi lever i. Men jeg er glad for at de får lov at være med, fordi jeg synes at tanken om en mere fællesskabsorienteret og bæredygtig klode skal repræsenteres igen og igen og igen, også dér hvor det batter og ikke bare i klummer og i baggårde rundt omkring. Min søster og jeg fikser DET ved at hun stemmer Å og jeg stemmer A, for vi har de samme tilgange og ønsker begge repræsenteret.

 

Du hører regler, jeg hører mod og stillingtagen på mere end en 4-årig bane. Jeg hører spørgsmålet "hvorfor ikke", og det er første skridt i at vi får ændret en tendens, som vi jo allesammen godt ved er uholdbar (klima, miljø, vækst, forbrug, stress/arbejdsrelateret sygdom). Hvis du ikke kan lide frokostordningen på arbejdspladsen fordi der er en kødfri dag, så står det dig jo ligeså frit for at finde et andet job/medbringe en leverpostejsmad, som det gør hvis du stemmer LA. 

 

Den 30 timers arbejdsuge bliver nok næppe implementeret, men ligesom Kraka siger noget, så er der anerkendte økonomer som siger, at det faktisk godt kan lade sige gøre (ikke med et trylleslag, men med en fokuseret indsats). Der findes også arbejdspladser, som har eksperimenteret med kortere arbejdsuger og alternative arbejdstidspunkter og fået mere effektivitet og mindre syge medarbejdere ud af det. Det er ligeså reelt at se på de eksempler, som det er at basere sin politik og filosofi på andre arbejds- og effektiviseringsfilosofier. 

 

Jeg hører deres forslag om differentiering af varer, som en moms-lettelse på sunde og økologiske varer, for at understøtte netop varemarkedet på en værdibaseret måde. Momsen på usunde varer skal så sættes op. Fint med mig, det er et incitamentsværktøj a la at give afgiftslettelser på grønne biler frem for benzinslugere. Og ja, så er det rigtigt at de er med til at tage et valg på dine vegne - men det er et bæredygtigt valg. Så hvis du gerne vil proppe dig med m&ms i stedet for økologisk frugt, så bliver du stillet dårligere - DET er rigtigt, til gengæld gør de det billigere for dine børn at vælge et sundere alternativ, så de kan skabe deres fremtid ud fra det. Jeg kan godt lide den slags regler. 

 

Forbrug...tja, HAR vi krav på at kunne forbuge mere år for år? Er det en naturlov eller en vækstlov? I virkeligheden er tanken om at lønnen stiger med inflationen vel med til at understøtte mere konkurrencedygtige lønforhold overfor udlandet - og det er da en liberal hurra-situation ;) Her gælder det bare hele linjen, og der vil ikke blive skelnet imellem om individet er effektivt nok og overskudsbærende nok til få lov at være med i klubben af de som sidder ved forhandlingsbordet. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har absolut ikke læst alle "indslag"

men så ligelidt omkrin brugerbetaling hos evt. Læge.

I Norge, hvor jeg har boet i et års tid, betaler de hver gang de skal til læge.

200Kr for en konsultation. Og jeg mener at man betaler yderligere ved udskrivelse af recepter.

Nu går jeg ikke til læge med mindre jeg fejler noget, men jeg synes sq det er mange penge! -og for dem med børn, må det jo blive lidt af en udskrivning!

(til gengæld er p-piller gratis til piger under 21, mener jeg det var... ;) )

Jeg tror på at der ville være mange der ikke får opsøgt læge, hvis de skal betale for det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har absolut ikke læst alle "indslag"

men så ligelidt omkrin brugerbetaling hos evt. Læge.

I Norge, hvor jeg har boet i et års tid, betaler de hver gang de skal til læge.

200Kr for en konsultation. Og jeg mener at man betaler yderligere ved udskrivelse af recepter.

Nu går jeg ikke til læge med mindre jeg fejler noget, men jeg synes sq det er mange penge! -og for dem med børn, må det jo blive lidt af en udskrivning!

(til gengæld er p-piller gratis til piger under 21, mener jeg det var... ;) )

Jeg tror på at der ville være mange der ikke får opsøgt læge, hvis de skal betale for det.

 

For mig ville det koste en formue. Jeg har ikke gået til lægen ret meget, før jeg blev længevarende syg, men nu er der en masse følgesygdomme som flipper ud hele tiden. Jeg gav nu egentlig gerne 30 kr. for et lægebesøg, hvis DET gør forskellen (men jeg mener det generelt er en glidebane). For nylig måtte jeg betale 250 kr. for en deltidssygemelding, da jeg ikke havde en arbejdsplads til at bede om den, men jeg skulle bruge den på studiet. Det var ærgerlige penge. Oven i det kommer medicin som er ganske mange småbeløb hist og her. Jeg synes egentlig det hele har et rimeligt niveau nu, og da jeg skulle give 600 kr. for en formular ift. min uddannelse til divemaster (for 5 år siden) var det også ganske rimeligt. 

Men 200 kr. ville være helt vildt i min ellers fornuftige økonomi, som kun er stram og udfordret fordi jeg er syg - og jeg derfor desto mere har brug for min læge end nogensinde før. SÅ jeg er enig - og jeg tror især det vil være de svagere i samfundet som har behov for lægen som vil vælge det fra. Vi taler endda så meget om, at mænd slet ikke går til lægen og derfor dør af alvorlige sygdomme, det behøver vi ikke gøre værre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har absolut ikke læst alle "indslag"

men så ligelidt omkrin brugerbetaling hos evt. Læge.

I Norge, hvor jeg har boet i et års tid, betaler de hver gang de skal til læge.

200Kr for en konsultation. Og jeg mener at man betaler yderligere ved udskrivelse af recepter.

Nu går jeg ikke til læge med mindre jeg fejler noget, men jeg synes sq det er mange penge! -og for dem med børn, må det jo blive lidt af en udskrivning!

(til gengæld er p-piller gratis til piger under 21, mener jeg det var... ;) )

Jeg tror på at der ville være mange der ikke får opsøgt læge, hvis de skal betale for det.

 

Men HVIS det skulle implemensteres, var der tale om et beløb på omkring 100 kr, og at det skulle være gratis for børn, ældre og kronikere og også folk der modtager offentlig forsørgelse mener jeg. Til gengæld ville tandbehandling blive en del af "pakken". Det ville jo til gengæld betyde, at flere ville få ordnet deres tænder, og dem der allerede gør, vil spare ret mange penge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men HVIS det skulle implemensteres, var der tale om et beløb på omkring 100 kr, og at det skulle være gratis for børn, ældre og kronikere og også folk der modtager offentlig forsørgelse mener jeg. Til gengæld ville tandbehandling blive en del af "pakken". Det ville jo til gengæld betyde, at flere ville få ordnet deres tænder, og dem der allerede gør, vil spare ret mange penge.

Så ville det IMO være en dårlig idé (brugerbetaling) kombineret med en god (at tandlæge kommer med under systemet) :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så ville det IMO være en dårlig idé (brugerbetaling) kombineret med en god (at tandlæge kommer med under systemet) :lolhit

Ja, men træerne vokser ikke ind i himlen. Og jeg er da virkelig træt af at betale i dyre domme til tandlæge, fordi jeg bare har dårlige tænder. Jeg gør alt det man "skal" mht tandbørstning, tandtråd osv. Men det koster jo virkelig mange penge at få ordnet. Samtidig kan man, selvom man ikke passer godt på sin krop, blive behandlet på statens regning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, men træerne vokser ikke ind i himlen. Og jeg er da virkelig træt af at betale i dyre domme til tandlæge, fordi jeg bare har dårlige tænder. Jeg gør alt det man "skal" mht tandbørstning, tandtråd osv. Men det koster jo virkelig mange penge at få ordnet. Samtidig kan man, selvom man ikke passer godt på sin krop, blive behandlet på statens regning.

Hehe, nej det er jo dyrere, hvis begge dele skam betales af staten. :) Men det er en sag, som jeg personligt gerne støttede (= betalte skat til). Jeg synes det er meningsfuldt :) Uanset, om man har passet på sig selv eller ej :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjovt valgprogram på TV2 lige nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjovt valgprogram på TV2 lige nu :)

Vi ser det også. Men det er dælme nogle brede kategorier ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ser det også. Men det er dælme nogle brede kategorier ;)

Ja og nogle lidt kringlede formuleringer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja og nogle lidt kringlede formuleringer.

Ja, helt enig! Men stadig meget sjovt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, helt enig! Men stadig meget sjovt :)

Ja :)

Men spørgsmålene kan opfattes meget forskelligt. Og især når de viser de der klip lige inden, der skal stemmes. Så stemmer folk lidt efter vinklen på klippet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det fedt det program på TV2 - synes i ikke at det er lidt interessant hvad førstegangs vælgerne havde valgt - altså hvilke partier de ville stemme på... 100% på rød blok!

Men også sjovt at se hvordan stemmerne fordeler sig på alle de grupper der er inde, hvis man ser på det ud fra holdninger, frem for parti..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes, det er vildt interessant! Og det bekræfter rigtig meget, hvad jeg hele tiden har tænkt; rigtig mange ved ikke, hvad det enkelte parti står for, de stemmer ud fra alt muligt andet. Og så synes jeg, det er synd for kristendemokraterne, at de bliver dømt ude af meningsmålingerne, for der er jo tydeligvis mange, som er enige ned dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes, det er vildt interessant! Og det bekræfter rigtig meget, hvad jeg hele tiden har tænkt; rigtig mange ved ikke, hvad det enkelte parti står for, de stemmer ud fra alt muligt andet. Og så synes jeg, det er synd for kristendemokraterne, at de bliver dømt ude af meningsmålingerne, for der er jo tydeligvis mange, som er enige ned dem.

Ja det er i virkeligheden det mest interessante under hele denne valgkamps periode... Jeg er glad for at jeg valgte at se det!

Jeg prøvede lige at tage kandidat testen igen og jeg havde jo tænkt at mit kryds sku være på SF - men der var to fra soc. Dem jeg var mest enig med og en fra kd .... Og det passer jo meget godt, selvom det jo selvfølgelig ikke er SF...

Mindst enig med venstre... Ingen overraskelse der...

Ja, jeg synes også at det er lidt synd for kd - for mange er jo enige med dem... Men igen, deres stemmer kommer til at ligge ved venstre - så måske hvis de hældte til rød blok, at det ville se anderledes ud? For jeg tror At mange som gerne vil stemme på kd, helst ikke ser Lars Løkke som statsminister... Og det undrer mig egentlig at det ligger til blå blok... Fordi de virker til at kd holdningsmæssigt er tættere på rød blok...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt Godmorgen P3 med Kristian Thulesen Dahl i morges og det absolut eneste, jeg er enig med den mand om, er, at TV2 (bandet) er fede og et stykke dansk kultur der holder årti efter årti. Suk, hvor jeg ikke håber han får så meget som snerten af magt! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tina, jeg har mange gange tænkt det samme...

 

Min bedste teori er, at højrefløjen traditionelt set, anses for at være mest... 'traditionelle' så at sige. Fx har langt de fleste IM'er, frikirker, osv (som jeg tænker må være en stor del af KD's vælgere) rykket sig i håret over Manu Sareens tid som kirkeminister, fordi han opførte sig som en elefant i en glasbutik og slet ikke tog kirkens stemme seriøst - fx i forhold til homoseksuelle vielser. Man kan mene hvad man vil om dem, men for IM, LM, frikirkerne osv er det et overgreb på den kristne kirke at tvinge igennem at der skal være homoseksuelle vielser.

 

Man ser jo langt hen af vejen det samme i andre lande som fx. USA hvor kirkerne også bakker op om højrefløjen, selvom meget af det de går ind får stemmer bedre overens med venstrefløjen. Problemet med venstrefløjen - sådan sat på spidsen - er at alt er lige godt, alt er lige gyldigt, og alle skal have ret til alt det samme, uanset. Højrefløjen er mere - igen sat på spidsen - at personlig frihed til at sige til og fra er alfa og omega, ingen har ret til at bestemme hvordan vi forvalter vores virksomhed (ex. kirke) og der er ting som bryder med den personlige frihed, hvis man gør alt og alle lige. 

 

Det er mit gæt!!!

 

Jeg tror jeg ender med at stemme på KD. Ikke fordi jeg bryder mig om at det er en stemme på Løkke - for det synes jeg er noget rigtig bras - men fordi det er min mulighed for at stemme på det jeg tror på, og så håbe på at KD får mandater nok til at komme ind og kunne være med til at sætte præg på de rigtige ting.

Det giver rigtig go mening Malene! Og jeg kan sagtens forstå at du "bliver nødt til" at stemme som du gør. Det ville jo føles forkert for dig, hvis du ikke gik med dit parti. Man ku jo håbe til det sidste at de lige præcis får et mandat og kan gå ond og påvirke bare en lille smule i den rigtige retning ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh ha, jeg er stadig total lost!

Kan vi ikke få nogle andre statsminister kandidater? Hvis bare jeg kunne lide 1 af dem så kunne det være jeg kunne vælge en blok!

Ellers synes jeg alle andre end venstre har gode og fornuftige elementer i deres politiske dagsorden. Men alle har også ELENDIGE mærke sager! Nogle langt værre end andre.

Jeg er enig med både liberal alliance, dansk Folkeparti, konservativ, sf, alternativet, KD og Enhedslisten i NOGLE af deres mærkesager, ergo må jeg ligge et sted i midten, men i midten står Venstre, radikale og socialdemokratiet som jeg slet ikke kan se mig selv stemme på.

Alles mål er jo lidt det samme, vejene er så bare forskellige og det er så lige præcis et eller flere af de der 3 partier jeg ikke kan lide som får magten lige meget HVOR jeg sætter mit kryds!!!

What to do?????

I mit liv lige nu er det aller aller aller vigtigste minimums normeringer i daginstitutioner! Det er MINE børn der skal igennem det kollektive omsorgssvigt. Det er MIT job at nå alt det jeg ikke kan! HVIS der er et job at finde!!! OG hvad med de syge der er parkeret på kontanthjælp?

Så det ender nok i rød blok, MEN kun fordi KD ikke får nok at skulle sige på det punkt, og kun fordi liberal alliance ikke støtter minimums normeringer og kun fordi DF er latterlige på flygtninge og invandre området, og kun fordi Konservativ støtter 0 vækst. Og fordi det meste af blå blok er så nedladende overfor dagpenge og kontanthjælps modtagere og flygtninge!

Enhedslisten og alternativet er for utopiske og regel opsættende, SF sluger for mange kameler og socialdemokratiet synes det er vigtigere at sende pædagoger på kurser end at der rent faktisk ER voksne omkring børnene og så tvang de en skole reform igennem før det var gennemtænkt og det kostede bl.a. Mig jobmuligheder.

Venstre og radikale gider jeg ikke udtale mig om :rolleyes

Så alt i alt er jeg på udelukkelses metoden og hvor gør mit kryds mindst skade metoden! Hvad kan jeg leve med? Hvad er VIGTIGST for mig, altså vigtigt nok til at sluge dumme kameler?

Alligevel kan jeg stadig ikke love hvilken blok der får mit kryds!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh ha, jeg er stadig total lost!

Kan vi ikke få nogle andre statsminister kandidater? Hvis bare jeg kunne lide 1 af dem så kunne det være jeg kunne vælge en blok!

Ellers synes jeg alle andre end venstre har gode og fornuftige elementer i deres politiske dagsorden. Men alle har også ELENDIGE mærke sager! Nogle langt værre end andre.

Jeg er enig med både liberal alliance, dansk Folkeparti, konservativ, sf, alternativet, KD og Enhedslisten i NOGLE af deres mærkesager, ergo må jeg ligge et sted i midten, men i midten står Venstre, radikale og socialdemokratiet som jeg slet ikke kan se mig selv stemme på.

Alles mål er jo lidt det samme, vejene er så bare forskellige og det er så lige præcis et eller flere af de der 3 partier jeg ikke kan lide som får magten lige meget HVOR jeg sætter mit kryds!!!

What to do?????

I mit liv lige nu er det aller aller aller vigtigste minimums normeringer i daginstitutioner! Det er MINE børn der skal igennem det kollektive omsorgssvigt. Det er MIT job at nå alt det jeg ikke kan! HVIS der er et job at finde!!! OG hvad med de syge der er parkeret på kontanthjælp?

Så det ender nok i rød blok, MEN kun fordi KD ikke får nok at skulle sige på det punkt, og kun fordi liberal alliance ikke støtter minimums normeringer og kun fordi DF er latterlige på flygtninge og invandre området, og kun fordi Konservativ støtter 0 vækst. Og fordi det meste af blå blok er så nedladende overfor dagpenge og kontanthjælps modtagere og flygtninge!

Enhedslisten og alternativet er for utopiske og regel opsættende, SF sluger for mange kameler og socialdemokratiet synes det er vigtigere at sende pædagoger på kurser end at der rent faktisk ER voksne omkring børnene og så tvang de en skole reform igennem før det var gennemtænkt og det kostede bl.a. Mig jobmuligheder.

Venstre og radikale gider jeg ikke udtale mig om :rolleyes

Så alt i alt er jeg på udelukkelses metoden og hvor gør mit kryds mindst skade metoden! Hvad kan jeg leve med? Hvad er VIGTIGST for mig, altså vigtigt nok til at sluge dumme kameler?

Alligevel kan jeg stadig ikke love hvilken blok der får mit kryds!!!

Hvis det vigtigste for dig er flere hænder i daginstitutionerne, så ville jeg stemme SF :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg kun blevet endnu mere forvirret.

Har lige taget 4 forskellige tests.

Og skal henholsvis stemme:

konservative folkeparti

Dansk folkeparti

Kristendemokraterne

Enhedslisten.

:blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stemmer blåt  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Nu er jeg kun blevet endnu mere forvirret.

Har lige taget 4 forskellige tests.

Og skal henholsvis stemme:

konservative folkeparti

Dansk folkeparti

Kristendemokraterne

Enhedslisten.

:blink

Hvis du bytter konservativ ud med liberal alliance og propper SF ind som det femte så er jeg også en stor blok forvirring ifølge de tests :rolleyes så de hjælper mig slet ikke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det vigtigste for dig er flere hænder i daginstitutionerne, så ville jeg stemme SF :)

Eller Enhedslisten!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER