Mette A.

Mad til baby på ferie (Tenerife)

25 indlæg i dette emne

Vi har købt en afbudsrejse til Tenerife og rejser på tirsdag d. 2. juni :yay Vi glæder os bare så meget!

 

Men nu er det så jeg er i tvivl om hvor meget mad vi mon selv skal tage med til Simon som er 9 mdr. Vi har bestilt all inclusive, så jeg håber på at der vil være noget fra hotellets buffet, som han kan spise, men han plejer fx at få grød om morgenen og efter aftensmaden. Han er ikke så god endnu til at spise vores mad, han får lov at sidde med det selv og sutte på det, men det er ikke frygtelig meget der ryger ned, derfor plejer vi lige at fylde ham op med noget grød bagefter også.

Ved frokost plejer han at få bondebrød med smørepålæg, frugt i stykker og ellers middagsglas fra Semper eller Hipp for at få fyldt noget mere i maven på ham (jeg prøvede at lave hjemmelavet grøntsagsmos osv til ham, men han ville ikke spise det og så gad jeg ikke bruge mere tid og besvær på det, når han slugte de færdige glas med velbehag).

Jeg er så lige her i sidste uge definitivt stoppet med at amme, så han får også en del mme på flaske nu morgen, eftermiddag og aften.

 

Men kan man regne med at man kan købe sådan noget babymad på glas/grød i supermarkeder på Tenerife? Eller skal vi slæbe noget med selv hjemmefra? Og hvad med mme, kan man også regne med at det er det samme som herhjemme?

Det fylder jo pænt meget i kufferten det skidt, for ikke at tale om vægten  :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville som minimum have noget med at starte op på, og så skal du overveje om du gider lede efter et supermarked der sælger babymad...

Det er ikke nødvendigvis det samme, i USA lignede alt babymaden hinanden.

Hvad angår bleer og vådservietter skal du være opmærksom på at de i udlandet putter parfume i rigtig mange af produkterne :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv at ringe til rejseselskabet og hør om de ved noget.

Jeg ville tage noget med selv, men måske ikke til en hel uge :chin: Er der et tekøkken på værelset og spiser han havregrød? Så ville jeg tage en god portion havregryn med i en pose.

Semper laver grød og frugtmos i sådan nogle folieposer man kan trykke ud af. De vejer lidt mindre end glas og er lige til at smide ud bagefter. Noget færdiggrød også og klart en pose bondebrød men det fylder og vejer selvfølgelig alt sammen.

Håber I får en skøn tur :balloons (er slet ikke misundelig ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi var i Frankrig kunne vi ikke finde NAN MME, og slet ikke grødpulver. Til gengæld havde de tonsvis af glas med babymad.

Vi kunne heller ikke finde de små MME-brikker som man har herhjemme, kun halvliters (dem brugte vi på flyveturen).

Så jeg ville som minimum tage grødpulver med til hele ugen og også det antal brikker I forventer at bruge på flyveturene.

Og MME-pulver til de første dage. Og så evt løbende skifte over på det I nu kan finde dernede.

Rigtig god tur! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville tage med selv, jeg ville ikke stole på at det du kan købe er ok.

Ofte er der jo et lille supermarked tilknyttet til hotellet, men de er jo små med dårligt udvalg og meget dyre.

Hvis I har lejet en bil så kan I jo køre til et rigtigt supermarked men jeg ville nu alligevel selv tage med, det kan være svært at tyde varedeklarationen på spansk jo.

 

Det er vel stadig begrænset hvad en lille fyr på 9 måneder kan nå at konsumere på en uge tænker jeg? Så meget kan det ikke fylde.

 

Rigtig god tur :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor skal I bo henne på Tenerife?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er enig med Ki vi slæbte os også en pukkel til for at have meget med. Men feks pulvergrød og som nævnt de der babymad i poser fylder ikke voldsomt, og fordelen er alt den plads man har i kufferten når man skal hjem. Og du må jo have 10 kg med til barnet.

Og når det er varmt er det sq ikke meget tøj man bruger, det meste af alt det jeg slæbte med er kommet ubrugt med hjem igen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar piger :super

Han vil ikke spise havregrød, men overvejer at tage noget majsmel med - vi har et lille køkken på værelset.

Vi skal bo på Spies sunwing hotel på playa los americanos (eller hvad den nu hedder). Vi har ikke lejet nogen bil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må man egentlig have mme brikker med i flyveren? Jeg tænker på de der regler om væske..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må man egentlig have mme brikker med i flyveren? Jeg tænker på de der regler om væske..

 

Jepp ingen problem, de skal bare være i en gennemsigtig pose. Der er specielle regler for babymad, du kan bare risikere at skulle smage på det for at bevise der ikke er noget farligt ved det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender godt det hotel er sikker på I får en dejlig tur :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Klippet fra Spies hjemmeside :)

Babymad og bleer

Babymad og bleer kan købes i de fleste større fødevarebutikker samt på velassorterede apoteker. Det er billigst at handle i Mercadona og Hiperdino. Sammenlignet med Danmark er udvalget af babymad på glas mindre. Pulver til at lave grød med samt de fleste frugtpuréer indeholder ofte sukker. Færdig vælling findes ikke – i stedet blander man vællingepulver og modermælkserstatning.

Priseksempler – Mercadona og Hiperdino

Bleer:

3-6 kg – 80 stk.: ca. 13 EUR

4-10 kg – 90 stk.: ca. 16 EUR

13-18 kg – 90 stk.: ca. 16 EUR

Mærket Dodot (det spanske svar på Pampers):

4-18 kg – 108 stk.: ca. 23 EUR

Vådservietter: ca. 5 EUR for 50 stk.

Babymad på glas/dåse - 250 gram: ca. 1 EUR

Mælkepulver - 800 gram: ca. 10 EUR

Babymælk - 1 liter: ca. 2 EUR (Nestlé)

Grød - 600 gram: ca. 3 EUR

Almindelig mælk:

1 liter: ca. 0,50-1,10 EUR

1½ liter: ca. 1,50 EUR

Vand:

½ liter: ca. 0,25-0,50 EUR

1½ liter: ca. 0,50- 0,70 EUR

5 liter: ca. 0,80-1,20 EUR

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak søde piger, jeg tror vi ender med bare at tage vores eget med af det hele (undtagen glas).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er det nogle år siden jeg sidst var på Sun wing i Fanabe, Tenerife, men dengang kunne man købe det hele i deres eget supermarked. Der lå to store velassorterede supermarkeder ca 500 m fra ressortet, så jeg ville ikke tage noget med.

Glæd jer til Sun wing, Mine børn elsker det. Det eneste minus er at det er vanedannende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var på Tenerife, da Theo var 8 mdr. Vi havde tekøkken på hotelværelset og lavede havregrød hver morgen. Havregryn havde vi med hjemmefra.

Og ellers havde vi også Semper pulvergrød med :)

Rigtig god tur :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med nogle personlige erfaringer fra præcis det hotel! :super

Jeg glæder mig som et lille barn og nu er der kun 7 timer til vi skal afsted! :yay Gad vide om jeg får noget søvn i nat? :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber I får en skøn ferie alle 4 :kuller :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vi hjemme igen! :)

Havde en skøøøn og fantastisk ferie, men var rigtig glade for at vi havde taget noget eget pulvergrød og mme med, samt de nye grød på "tube" fra semper. Godt nok havde de en del babymad i supermarkedet, men det var ikke det samme som derhjemme og så var vi sikre på han kunne lide det. Og til selve turen derned og hjem igen var det helt uundværligt! Særligt tubegrøden og mmebrik. Flymaden var slet ikke tilstrækkelig (på hjemturen fik han kun 1 banan til 5 timers flyvetur! :klap) og så var der også busturen og tiden i lufthavnen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen hjem :balloons dejligt I havde en dejlig ferie :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak fordi du også lige delte i tråden hvordan ferien faktisk gik :)

Det var en god hjælp for mig.

Vi skal nemlig på sommerferie til Kreta med hele familien (min mor og far betaler) og min søster har en baby som også også er omkring de 9måneder og vi kom til at snakke om hvad man gør med mad i flyveren.

 

Jeg havde hørt fra en veninde at hun var blevet tilbageholdt i sikkerhedskontrollen fordi hun havde en NAN brik med til sin baby. Hun blev også tvunget til at drikke af den, for at bevise at det var modermælkserstatning der var i kartonnen. Det var hun vist ikke særlig begejstret for :wacko

 

Jeg troede derfor slet ikke at man måtte have den slags med og at de havde gjort en undtagelse i hendes tilfælde, men nu kan jeg så forstå at det er meget almindeligt at få lov at "smage" på varerne, før de tror på at det er ufarligt...

 

Så vil jeg sige til min søster at hun skal tage en brik med og måske også se om vi kan finde sådan en pose grød også :)

 

Dejligt at i deler jeres erfaringer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at andre kan bruge af vores erfaringer også! :)

Vi skulle ikke smage på noget af vores babymad, der blev ingen spørgsmål stillet hverken i DK eller Spanien.

De der grød poser er super smarte, man kan købe dem flere steder, tror vi købte vores i Netto :)

Håber I får en rigtig dejlig ferie! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak fordi du også lige delte i tråden hvordan ferien faktisk gik :)

Det var en god hjælp for mig.

Vi skal nemlig på sommerferie til Kreta med hele familien (min mor og far betaler) og min søster har en baby som også også er omkring de 9måneder og vi kom til at snakke om hvad man gør med mad i flyveren.

Jeg havde hørt fra en veninde at hun var blevet tilbageholdt i sikkerhedskontrollen fordi hun havde en NAN brik med til sin baby. Hun blev også tvunget til at drikke af den, for at bevise at det var modermælkserstatning der var i kartonnen. Det var hun vist ikke særlig begejstret for :wacko

Jeg troede derfor slet ikke at man måtte have den slags med og at de havde gjort en undtagelse i hendes tilfælde, men nu kan jeg så forstå at det er meget almindeligt at få lov at "smage" på varerne, før de tror på at det er ufarligt...

Så vil jeg sige til min søster at hun skal tage en brik med og måske også se om vi kan finde sådan en pose grød også :)

Dejligt at i deler jeres erfaringer :)

Det lyder godt nok mærkeligt... Men ja, måske de tager stikprøver.

Da vi skulle flyve fra Frankrig puttede de baby-mad og MM ind i en scanner, hvor de sikkert kontrollerede for et eller andet, men i København var der ingen ekstra-tjek.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er lige nu på Rhodos med Startour, og vi fik en lille bakke i flyet til S med en lille yoghurt og et glas frugtmos. Bleudvalget er rigtigt godt i supermarkedet og der er en del babyprodukter, men mos m.m. er ret begrænset. Vi har haft baby-smoothies med (dem kan hun dog ikke finde ud af), mælkebrikker, mælkepulver og lidt forskelligt mos og så har vi købt noget frugtmos her. Der er ingen brok i Security i Kastrup over væske, når man har baby med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tager af sted (igen) i overmorgen med baby på nu 9mdr.

Jeg påtænker at tage nogle af de tuber fra semper med, lidt nød-erstatning (jeg ammer), en rugbrødsmad, en banan og en rulle kiks til flyveturen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder meget fornuftigt :)

Jeg har i øvrigt set noget ret smart til de der grødtuber - nemlig sådan en ske man kan skrue på tuberne med et lille hul oppe i toppen, så når man klemmer på tuben, så kommer grøden ud på skeen. Hvis man nu har en baby som ikke helt kan finde ud af at suge/sutte direkte fra tuberne, så kunne det måske være en hjælp :)

Jeg så dem i Kvickly.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER