Pippi

Hvor lang tid tog det jer at blive gravide?

47 indlæg i dette emne

Hejsa,

Hvor lang tid tog det jer at blive gravide med jeres børn og hvilke "midler" brugte I på vejen mod jeres mål?

Jeg har opgraderet med selen og zink og er nu ved sjette cyklus og ved at miste modet :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ca 5,5 år..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lykkedes for os i 6. cyklus efter p-pillestop. Vi tog begge zink for fertiliteten og jeg tog Bidro i den cyklus det lykkedes - tilfældighed eller ej, skal jeg ikke kunne sige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang blev jeg gravid i første cyklus efter P-pille stop. Jeg havde i lang tid taget en almindelig vitaminpille, og var netop begyndt at tage folsyre og fiskeolie. Min mand tog ingenting.

Anden gang blev jeg gravid i fjerde cyklus, efter at jeg fik fjernet kobberspiral. Der havde jeg i nogle måneder taget alm vitaminpille, folsyre, fiskeolie og kalk, og så havde jeg taget bidro gele royale i den cyklus, hvor det lykkedes. Min mand tog en vitaminpille, når han huskede det. I den "sidste" cyklus brugte jeg også ægløsningsteste :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ida er lavet i anden cyklus og lillebror er lavet i 7 cyklus

Dog havde jeg en SA inden lillebror satte sig fast, som var i 4 cylkus 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 mdr første gang, 10 måneder anden gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er bidro? Måske jeg burde udvide. Får også akupunktur, så synes at jeg snart har prøvet alt efter min SA i december :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev gravid i 3 cyklus begge gange.

Vi brugte temperatur metoden og jeg tog folsyre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang prøvede vi ikke, så aner det ikke, men det var ihvertfald noget af er lykketræf og ret vildt at jeg blev gravid (endte desværre i en sa).

Efter min sa lykkedes det igen omkring femte cyklus, så vidt jeg lige husker. Jeg startede med at bruge temperaturmetoden den cyklus, jeg blev gravid.

Med nummer to ved jeg endnu ikke. Vi er lige gået igang med nummer to cyklus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bidro er et kosttilskud, det kaldes også bidronningeføde. Det skulle vistnok gøre ægget stærkere (tror jeg nok?). Der var en overgang, hvor vi var en del på bk, der havde held i første cyklus efter at være startet på det, men det er selvfølgelig ikke i mirakelkur ;)

Jeg tog denne: http://bidro.dk/produkter.php?showProd=9

Og jeg tog dem sådan, at jeg tog 3 piller om dagen i 10 dage, så 2 piller om dagen i 10 dage, og så 1 om dagen indtil jeg stod med to streger. Hvilket så var i første forsøg efter at jeg startede på dem. :) Om de hjalp ved jeg jo ikke, men jeg tror på, at noget i hvert fald var anderledes i den cyklus, for den var også noget længere end de foregående og jeg havde pludselig vanvittigt meget (og tyndt) udflåd omkring ÆL.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bidro er et kosttilskud, det kaldes også bidronningeføde. Det skulle vistnok gøre ægget stærkere (tror jeg nok?). Der var en overgang, hvor vi var en del på bk, der havde held i første cyklus efter at være startet på det, men det er selvfølgelig ikke i mirakelkur ;)

Jeg tog denne: http://bidro.dk/produkter.php?showProd=9

Og jeg tog dem sådan, at jeg tog 3 piller om dagen i 10 dage, så 2 piller om dagen i 10 dage, og så 1 om dagen indtil jeg stod med to streger. Hvilket så var i første forsøg efter at jeg startede på dem. :) Om de hjalp ved jeg jo ikke, men jeg tror på, at noget i hvert fald var anderledes i den cyklus, for den var også noget længere end de foregående og jeg havde pludselig vanvittigt meget (og tyndt) udflåd omkring ÆL.

Det lyder spændende og er måske forsøget værd! Hvornår startede du ifht. din cyklus?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter 3 måneder til trods for at jeg har PCOS så vi blev ærligt talt noget overrasket over at det kom så hurtigt, havde ellers tid til fertilitetssamtale med min PCO læge 2 uger efter...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her tog det 1,5 år første gang og ved denne graviditet prøvede vi faktisk ikke :oops

Edit: første gang tog jeg vitaminer til gravide fra vi begyndte på PB

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder spændende og er måske forsøget værd! Hvornår startede du ifht. din cyklus?

Jeg startede rimelig hurtigt efter at det gik op for mig, at der ikke var gevinst i tredje cyklus. Jeg tror det var på cd 2 eller 3, altså mens jeg stadig blødte. Matas havde tilbud, og jeg var skidesur over at have fået mens, og flere havde haft held med det, så jeg tænkte, at det kunne vel næppe skade at prøve. Var godt nok lidt ængstelig ved at tage overdosis (der står på pakken, at man kun må tage én om dagen), men jeg besluttede mig for at prøve. Og der skete da i hvert fald ikke noget dårligt ved det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med den første tog det 8 mdr, med den anden tog det 11 mdr :)

Jeg tog ikke noget andet end folsyre (anden gang var det så gravidvitaminer med folsyre).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang tog det godt 8 måneder fra p-pillestop til positiv test (resultatet blev vores datter på 2 år og 5 måneder).

Anden gang lykkedes det i 1. cyklus efter spiralen var taget ud (endte i en SA).

Tredje gang tog det et halvt år fra SA til ny graviditet (endte da vores datter blev født i uge 20, efter at have været død i et par uger).

Fjerde gang lykkedes det i 2. cyklus, hvor vi er i uge 17 i morgen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang 1 år med behandling. Anden gang 2 måneder i behandling, efter seks mdr forberedelse med kost osv.

Tredje gang 1 år i behandling, endte i SA.

Fjerde gang seks mdr efter SA.

Har ikke styr på hvor længe inden behandling da vi startede ny tidsregning der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang 11 mdr, men i 3. cyklus efter jeg fik hjælp for min PCO.

Anden gang 15 mdr, heraf 10 på hormoner, 3 på Bidro og første insemination.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3. cyklus efter p pille stop

Ups

Ups

Ups

 

Fire dejlige børn :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk at hvis du tager bidro så skal du stoppe når du bliver gravid!

I 2011 tog jeg kun livol gravid og blev gravid i 3 cyklus efter p-pille stop.

Anden gang tog jeg baby-me-now og fiskeolie havde held i 2 cyklus, men mistede barnet ved en missed abortion.

Tredje gang tog jeg (efterhånden som jeg fandt ud af det, og endte på):

Zink (forskellige mærker)

Bidro

Fiskeolie (eskimo 3/bio marine)

Gravitamin

D-vitamin (D-pearls)

Og blev gravid i 4 cyklus, men mistede spontant, fortsatte tilskud og blev gravid i 2 cyklus og er nu 18+5 med en lille aktiv pige i maven :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang tog det 3 mdr. anden gang tog det 6 mdr. Anden gang tog jeg bidro, men om det havde en reel effekt ved jeg ikke.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I 1., 6. og 6. cyklus!

Har aldrig taget andet end almindelig vitaminpille.

De sidste to graviditeter er indtruffet, mens jeg har ammet... måske derfor det har taget lidt længere tid trods regelmæssig cyklus!? Begge gange er jeg blevet gravid måneden efter, jeg trappede amningen ned til en gang i døgnet ca.!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev gravid i 2. cyklus efter p-pillestop og tog ikke andet end gravidvitaminer pga. folsyre. Jeg er nu 24+4 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smed p-pillerne i august og i januar testede jeg positiv.

Tog kun folsyre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER