Barbamama

Kjoler året rundt til babypiger?

19 indlæg i dette emne

Hjælp mig lige pigemødre :)

Min mor har fundet nogle mega søde kjoler, som hun ikke kunne dy sig for at købe til vores babypige, der kommer til juli. Rigtig sødt, og de er så fine. Problemet er bare, at det helt tydeligt er sommerkjoler, og så er det str 68, dvs. at baby formodentlig først kan passe det i november-januar (måske oktober, hvis hun bliver lige så stor som sin storebror).

Kan det "reddes"? Jeg er jo vant til at klæde en dreng på, så det er jo bare kort/langærmet bluse + shorts/langbukser. Færdig bum nemt ;) Jeg har absolut bjælde erfaring med babystrømpebukser og kjoler og er heller ikke særligt vant til at bruge cardigans, så er noget på bar bund :unsure

TTrQOCk.jpg

AFU3pRX.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville sætte en langærmet body inden under :) Så kan de sagtens gå til efteråret/vinter :) Også strømpebukser/leggings (i HM har de nogle leggings med fod, dem har jeg brugt ved begge mine) :) Jeg er ikke fan af cardigans i den størrelse der ;) Men de kan jo bruges som en lille trøje til det måske kølige efterår :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ej hvor er de søde! :biglove

 

Jeg har jo heller ingen erfaring med kjoler osv., men jeg tænker at man med fordel kunne bruge en langærmet body indenunder? Og så kjole, strømpebukser og evt. en cardigan?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville sætte en langærmet body inden under :) Så kan de sagtens gå til efteråret/vinter :) Også strømpebukser :) Jeg er ikke fan af cardigans i den størrelse der ;) Men de kan jo bruges som en lille trøje til det måske kølige efterår :)

 

Hehe.. Du kom mig i forkøbet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay godt at høre, at I ikke tænker at det er helt umuligt :) Jeg tænker at en åben cardigan kan blive træls, men lukket så er det vel bare som en bluse? :unsure Og så tænker jeg, at vi bruger jo gerne uld, så det må vel også lune :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe.. Du kom mig i forkøbet ;)

:D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay godt at høre, at I ikke tænker at det er helt umuligt :) Jeg tænker at en åben cardigan kan blive træls, men lukket så er det vel bare som en bluse? :unsure Og så tænker jeg, at vi bruger jo gerne uld, så det må vel også lune :unsure

Hvis ikke de gaber om mavsen, så kan de godt- det er vist en smagssag :) De har ofte gabt lidt på Me., hvis de bliver knapper hele vejen- men det kan jo også skyldes mor kommer for sent i gang med at bruge tøjet :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare nogle varme strømpebukser og en langærmet body, så er du fint kørende med de fine kjoler :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elsker derimod cardigans til min pige. Hele vinteren har hun haft en på over sin langærmede body og nu får hun også til de kortærmede hvis det er lit koldt. Men okay jeg er selv cardigans menneske.

Strømpebukser brugte jeg også under hendes bukser de første mange måneder. Ingen problem der. Hun får stadigvæk af og til kun strømpebukser og body på.

Kjoler har jeg ingen erfaring med rigtig. Mie har haft kjole på 2-3 gange og det er i vores husholdning noget vi går langt udenom. Det er simpelthen for upraktisk og ryger op. Kjoler må vente til hun er stor nok til at gå og ikke når hun ligger hele tiden.

De få gange hun har haft kjole på har været med strømpebukser og langærmede body plus cardigan ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg giver ønskebebs ret i at det er lidt besværligt med Cardigan til de helt små (medmindre at den er knapper - men så ser man jo ikke kjolen)

Jeg ville vælge langærmede hvide bodystockings og hvide strømpebukser. Vil anbefale MALA strømpebukser som kan købes i Ønskebørn til 2 par for 100 kr mener jeg at det er - de fnulrer ikke så hurtigt som fx Meltons gør

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare nogle varme strømpebukser og en langærmet body, så er du fint kørende med de fine kjoler :)

 

Helt enig :)

 

Søde kjoler :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har heller ingen erfaring med kjoler da jeg har en søn...men synes umiddelbart jeg ville bruge en body under og varme strømpebukser...tror jeg ville blive lidt træt af de cardigans i de små str...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som de andre skriver, kan de sagtens bruges med noget under/over.

Personligt er jeg dog ikke fan af kjoler før lillepigen kan gå - synes det er totalt upraktisk men det er jo også en smagssag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med de andre. Vi havde også nogle kjoler til Lise i de helt små størrelser, men praktisk er det ikke før de kan gå! Skidtet kravlede hele tiden op! :klap Men vi brugte dem alligevel lidt for nuttethedsfaktoren :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja de er ikke praktiske kjolerne men for filan de små ser søde ud i dem!

Jeg giver jævnligt kjole på, og så altid en body under så betyder det ikke så meget om den kravler op :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som de andre skriver, kan de sagtens bruges med noget under/over.

Personligt er jeg dog ikke fan af kjoler før lillepigen kan gå - synes det er totalt upraktisk men det er jo også en smagssag ;)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare nogle varme strømpebukser og en langærmet body, så er du fint kørende med de fine kjoler :)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe jeg er helt med på, at kjoler er upraktiske, men som en af jer nævner, så er der jo den der nuttethedsfaktor :whistling Så lidt kjoler må der til :badgirl Det var kun kulden, der bekymrede mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe jeg er helt med på, at kjoler er upraktiske, men som en af jer nævner, så er der jo den der nuttethedsfaktor :whistling Så lidt kjoler må der til :badgirl Det var kun kulden, der bekymrede mig :)

Fuldstændig enig.... Og med 2 drenge allerede så må man gerne skrue op for nuttethedsfaktoren denne gang :loveshower

Jeg har derfor også tanket op med kjoler i skuffen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER