Sparklinrock

Lift og/eller voksipose med bæreplade?

31 indlæg i dette emne

Kære alle :)

 

Jeg beklager, hvis dette har været diskuteret 100 gange før :blush

Sagen er den, at jeg er usikker på fordele og ulemper ved henholdvis en lift til barnevognen og en voksipose med bæreplade. Vi vælger at købe en Emmaljunga kombivogn (Modial de Luxe), og vi bor i lejlighed på 3. sal. Termin er 26. august.

 

Jeg tænker umiddelbart at en lift er nemmere at håndtere og bære baby og ned i hver dag. Men så mangler vi måske varmen fra voksiposen henover vintermånederne? :chin: Eller vil en dyne udover en fleece være nok?

 

Kom frisk med alle jeres erfaringer og meninger. På forhånd mange tak :) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Personligt syntes jeg at det var nemmere at bære den hårde lift op og ned! Og i august og september vil jeg klart foretrække liften hvis det er varmt.

I kan jo så evt ønske en voksi i dåbsgave, til når den lille vokser ud af liften. SIMON fik nu bare en uldheldragt (af den tykke slags) på i liften, og det var fint.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også gå efter en lift til de første par måneder.

Adam er fra juni og sov i lift indtil oktober - så voksede han ud af den og det passede med at vi kunne tage voksi i brug uden at det blev for varmt.

Mht om du kan klare dig uden voksi - ja! Den er skide smart, ingen tvivl om det, men masser mødre klarer sig og har klaret sig i årevis, uden. Dyne, tæpper og det rette tøj, så skal baby nok være varm nok, selv på de koldeste dage.

Hvis du alligevel gerne vil gå voksi-vejen, ville jeg prøve at låne en, købe en brugt eller ønske dig den - i hvert fald indtil du ved om det er noget for jer! Det er jo ikke alle de fungerer for. I min mødregruppe var det kun halvdelen af os der brugte dem, de andre havde fravalgt det, fordi deres børn fungerede bedre med dyner :)

Bare for at sige at voksi ikke er svaret på alt, selvom det nogle gange kan lyde sådan i baby-kredse ;)

vi købte selv en brugt og den er ikke mere fantastisk, end at jeg er glad for vi kun brugte 300 på den :P især fordi Adam er så varm, så vi kun kan bruge den i de kolde måneder, det vil sige 6 måneder om året, og der havde vi sagtens kunne klare os med dyne og lidt mere tøj på ham :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde begge dele. Hun sov i liften indenfor, snedigt at sengen kan rykke med rundt i huset, og i DuniDuo'en i barnevognen. Hun er så godt nok fra december, men jeg ville stadig ikke undvære DuniDuo'en om vinteren!

Jeg hjælper :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi startede også med liften (Silke Elia er fra august), og kom senere i voksien, som jeg ikke ville undvære. Synes voksien med bæreplade er uhandig (har prøvet den i mødregruppe) og den er også for varm til sensommeren, med mindre du får sommerdyne i til en start.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elsker BK - fedt at I svarer så hurtigt :tak :lovebk

Ahhhhh :P Havde håbet jeg kunne klare mig med en af delene, men I taler godt nok fint for, at det godt med begge typer :D

Det lyder i hvert fald som en god idé at starte med en lift, og så (evt) supplere med en voksipose, når vi rammer vintermånedene :)

 

Som bonusinfo regner vi ikke med, at baby skal sove udenfor i gården (vores gård egner sig ikke til det, og jeg har ikke lyst til at være så langt væk fra ham - helt oppe på 3. sal). Så det drejer sig primært om, hvad der er smart at bære ham op og ned af trapperne i, og hvad der skal til, når vi triller ture med barnevognen om vinteren.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er du sikker på at voksi posen kan bruges i en kombi? Synes bare at den fylder godt i vores alm emmaljunga vogn.

Men når det så er sagt, så brugte vi liften først og når de så var vokset ud af den, så blev/er det voksi i vintermdr og alm dyne/dynebetræk om sommeren.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er du sikker på at voksi posen kan bruges i en kombi? Synes bare at den fylder godt i vores alm emmaljunga vogn.

Øh, næh.... :unsure Det er jeg faktisk overhovedet ikke! Tak fordi du lige siger det :)

 

Tænker nok også mest på voksiposen som koncept og ikke på det faktiske mærke. Det kunne lige så godt være Duniduo eller noget helt andet..... Endnu en jungle, jeg må researche i bund :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øh, næh.... :unsure Det er jeg faktisk overhovedet ikke! Tak fordi du lige siger det :)

Tænker nok også mest på voksiposen som koncept og ikke på det faktiske mærke. Det kunne lige så godt være Duniduo eller noget helt andet..... Endnu en jungle, jeg må researche i bund :D

:) ja det er en jungle. Men voksi har faktisk lavet en mini-udgave. Måske du ska kigge nærmere på den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elsker BK - fedt at I svarer så hurtigt :tak :lovebk

Ahhhhh :P Havde håbet jeg kunne klare mig med en af delene, men I taler godt nok fint for, at det godt med begge typer :D

Det lyder i hvert fald som en god idé at starte med en lift, og så (evt) supplere med en voksipose, når vi rammer vintermånedene :)

Som bonusinfo regner vi ikke med, at baby skal sove udenfor i gården (vores gård egner sig ikke til det, og jeg har ikke lyst til at være så langt væk fra ham - helt oppe på 3. sal). Så det drejer sig primært om, hvad der er smart at bære ham op og ned af trapperne i, og hvad der skal til, når vi triller ture med barnevognen om vinteren.

Hvis baby ikke skal sove ude, så ville jeg personligt være for nærig til at købe en voksi. Og synes at den tog for meget plads i en lejlighed, med alt det andet babyudstyr der også fylder :P jeg synes i hvert fald hurtigt han flyttede ind og overtog hver en krog med alle de småting man skal have ;)

når det "kun" er til transport op og ned ad trapper så lift først og på armen senere. Trilleture i barnevognen ville jeg så klare med en dragt af en art (uld eller fleece feks) og dyne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:) ja det er en jungle. Men voksi har faktisk lavet en mini-udgave. Måske du ska kigge nærmere på den.

Spændende - jeg googler straks løs :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis baby ikke skal sove ude, så ville jeg personligt være for nærig til at købe en voksi. Og synes at den tog for meget plads i en lejlighed, med alt det andet babyudstyr der også fylder :P jeg synes i hvert fald hurtigt han flyttede ind og overtog hver en krog med alle de småting man skal have ;)

når det "kun" er til transport op og ned ad trapper så lift først og på armen senere. Trilleture i barnevognen ville jeg så klare med en dragt af en art (uld eller fleece feks) og dyne.

 

Her vil jeg gerne medgive, at det var saadan hos os. jeg ville ikke have en ny baby uden en lift - uhh, vi har brugt den saa meget, altsaa. Ogsaa i klapvognen i Venedig og, og, og... Jeg har ikke manglet en voksipose eller en anden pose. Min soen har ogsaa sovet indenfor, hvis ikke, vi var paa tur, men selv der... Dyne er bare godt og saa har jeg noget uld at ligge under madrassen i vinter og i klapvogn noget andet uld at sidde paa :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde både duniduo med plade og lidt til Theodor.

Liften sov han i inden for. Det var vel i stedet for en vugge. Det var simpelthen så nemt, at man på den måde kunne flytte hans seng. Fx når vi sad i sofaen om aftenen, og han stadig var så lille, at vi altid havde ham i nærheden, så stod liften i kravlegården, og når vi gik i seng bar vi bare liften med op. Husker også, at Theodor lå i liften på badeværelset, mens jeg var i bad.

Duniduoen sov han i i barnevognen. Jeg synes den er langt nemmere at bære rundt på med baby i end liften.

Den er fantastisk om vinteren, men for os duede den også fint forår og efterår med sommerdyne i. Når det var rigtig, rigtig varmt sov han selvfølgelig med med dyne/tæppe/ingen ting.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis baby ikke skal sove ude, så ville jeg personligt være for nærig til at købe en voksi. Og synes at den tog for meget plads i en lejlighed, med alt det andet babyudstyr der også fylder :P jeg synes i hvert fald hurtigt han flyttede ind og overtog hver en krog med alle de småting man skal have ;)

når det "kun" er til transport op og ned ad trapper så lift først og på armen senere. Trilleture i barnevognen ville jeg så klare med en dragt af en art (uld eller fleece feks) og dyne.

 

Det er netop fordi, at jeg tænker på prisen (og de 1000 andre ting, han skal have), at jeg er sådan i tvivl. Jeg ELSKER at bruge penge på baby, men jeg vil også gerne være velovervejet, inden jeg bruger ca kr 2.000 på sådan en voksipose.

 

Ok, det lyder som om, vi i hvert fald skal have en lift :) Og så må vi lige vurdere situationen til vinter. Jeg hælder lige nu til, at voksiposen (eller tilsvarende) nok mere er 'nice to have' end 'need to have' i vores tilfælde. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores søn er fra november og vi brugte lift i starten og han sov indenfor jeg var lidt pylret og ville ikke have ham ud i starten ;-) da han begyndte at skulle sove ude har vi en duniduo med både vinter og sommer dyne...og den bruger vi altid I barnevognen....men gør hvad i føler for...og køb evt brugt for de er sq dyre de voksi...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her vil jeg gerne medgive, at det var saadan hos os. jeg ville ikke have en ny baby uden en lift - uhh, vi har brugt den saa meget, altsaa. Ogsaa i klapvognen i Venedig og, og, og... Jeg har ikke manglet en voksipose eller en anden pose. Min soen har ogsaa sovet indenfor, hvis ikke, vi var paa tur, men selv der... Dyne er bare godt og saa har jeg noget uld at ligge under madrassen i vinter og i klapvogn noget andet uld at sidde paa :)

Fedt - du bekræfter helt mine tanker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde både duniduo med plade og lidt til Theodor.

Liften sov han i inden for. Det var vel i stedet for en vugge. Det var simpelthen så nemt, at man på den måde kunne flytte hans seng. Fx når vi sad i sofaen om aftenen, og han stadig var så lille, at vi altid havde ham i nærheden, så stod liften i kravlegården, og når vi gik i seng bar vi bare liften med op. Husker også, at Theodor lå i liften på badeværelset, mens jeg var i bad.

Duniduoen sov han i i barnevognen. Jeg synes den er langt nemmere at bære rundt på med baby i end liften.

Den er fantastisk om vinteren, men for os duede den også fint forår og efterår med sommerdyne i. Når det var rigtig, rigtig varmt sov han selvfølgelig med med dyne/tæppe/ingen ting.

 

OK, liften lyder uundværlig :) Men ahh, så lyder den der duniduo alligevel ret god også :) Hvem sagde vægelsindet? :P

I mine google'rier faldt jeg så lige over dette tilbud: http://www.babyshower.dk/group.asp?group=110&gclid=CLe5gNmt1cUCFSkMcwodtFMAjADet er da relativt billigt, ikke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores søn er fra november og vi brugte lift i starten og han sov indenfor jeg var lidt pylret og ville ikke have ham ud i starten ;-) da han begyndte at skulle sove ude har vi en duniduo med både vinter og sommer dyne...og den bruger vi altid I barnevognen....men gør hvad i føler for...og køb evt brugt for de er sq dyre de voksi...

 

De er nemlig hammerdyre. Og eftersom at vores baby ikke skal sove ude som sådan, så handler det mest om hvad der skal bruges i klapvogn og barnevogn i vintermånederne. Og vel egentligt også hvad han skal sove i, når vi fx er ude hos gæster.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Voksiposen kan sagtens være i emmaljunga kombi vognen. Den har vi nemlig, og den ligger lidt tætpakket i vognen, men kan godt. :)

Vi købte den brugt og det var helt fint. Vi bruger den meget! Når hun sover udenfor og når vi går med hende i barnevognen. Jeg bruger den med bæreplade og jeg synes det er lettere end liften.

Vi har faktisk næsten slet ikke brugt vores lift - er rigtig glad for, at det er en vi har fået efter nogle andre, for ellers havde den været spild af penge for os. Jeg bruger den lige nu en gang om ugen når jeg er til træning og har min datter med, men kunne sagtens undvære den og bruge voksien eller en dyne i stedet. Ellers har jeg stort set ikke brugt liften. Hun sover i slyngevugge indenfor som også kan flyttes rundt...

Altså kommer det an på ens eget behov om man har brug for det ene eller det andet eller begge dele.......

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt vores voksi brugt, man kan få virkelig meget for pengene. Næsten nye hvor man sparer en del

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt vores voksi brugt, man kan få virkelig meget for pengene. Næsten nye hvor man sparer en del

 

Tak for tippet :)

 

Er der forresten nogen, der ved, om man kan bruge de der voksiposer/duniduo i bilen? Altså kan man spænde baby fast i autostolen mens den sidder i sådan en lækker, blød og varm pose? Eller hvordan?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for tippet :)

Er der forresten nogen, der ved, om man kan bruge de der voksiposer/duniduo i bilen? Altså kan man spænde baby fast i autostolen mens den sidder i sådan en lækker, blød og varm pose? Eller hvordan?

Det ville jeg aldrig gøre. Men der kan klippes huller i DuniDuo'en, til en barnevognssele.

Man kan ofte få en DuniDuo med uld på tilbud til 1.000 kr. Det gav jeg i hvert fald for min :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ville jeg aldrig gøre. Men der kan klippes huller i DuniDuo'en, til en barnevognssele.

Man kan ofte få en DuniDuo med uld på tilbud til 1.000 kr. Det gav jeg i hvert fald for min :)

 

OK. Tænkte den måske havde nogle indbyggede huller til selen el. lign. Men vil naturligvis ikke gøre det, hvis ikke den er beregnet hertil. Tænkte bare det var smart, hvis man fx var ude om aftenen. Så kunne baby lægges til at sove i posen, og så skulle den ikke vækkes og klædes om el lign, når man kørte hjem, men kunne ligge trygt i posen hele vejen. Men så nemt skal det selvfølgelig ikke være, hehe :)

 

OK. Har faktisk allerede fundet sådan et tilbud 2 steder - det, må man sige, gør en stor forskel prismæssigt!! Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

OK. Tænkte den måske havde nogle indbyggede huller til selen el. lign. Men vil naturligvis ikke gøre det, hvis ikke den er beregnet hertil. Tænkte bare det var smart, hvis man fx var ude om aftenen. Så kunne baby lægges til at sove i posen, og så skulle den ikke vækkes og klædes om el lign, når man kørte hjem, men kunne ligge trygt i posen hele vejen. Men så nemt skal det selvfølgelig ikke være, hehe :)

 

OK. Har faktisk allerede fundet sådan et tilbud 2 steder - det, må man sige, gør en stor forskel prismæssigt!! Tak :)

 

Det kan man ikke, men der findes vist et koeretaeppe, som du kan faa fat i gennem sikkerautostol.dk. :) 

 

Husk ioevrigt, at tykt overtoej ikke er godt i en autostol - selen kan ikke spaendes godt nok ind. 

 

Jeg ville ogsaa have en Duniduo med uld, hvis jeg skulle investere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv at kigge på voksi mini, synes min veninde havde noget fra voksi i hendes autostol, men er ikke 100%

Edit: jeg googlede lige, det er vist en rigtig kørepose - så ingen af soveposerne er nok betegnede til det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER