Mommy Wannabe

Test uge 23

26 indlæg i dette emne

Jeg skal teste d. 5. juni. - det er 16 dage efter ÆL (IUI)

Nogen der vil/kan holde mig med selskab? :)

:goodluck :goodluck :goodluck :goodluck

:bd :bd :bd :bd :bd

Ventelisten pt:

Mommy Wannabe: 5. juni (4+2) 2. juni blødning a la mens - 3+6

Mimi29: starten af uge 23 * 31. maj - lille blødning- mens?

DLT: 5. / 6. juni

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg lægger desværre i  uge 22

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er næsten sikker på at min ægløsning lå igår - jeg er ny i 'gamet', så jeg skal lige lære min krops signaler at kende... ;)

Så hvis ikke mens dukker op om ca 14 dage, skal jeg også teste deromkring :) :) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er næsten sikker på at min ægløsning lå igår - jeg er ny i 'gamet', så jeg skal lige lære min krops signaler at kende... ;)

Så hvis ikke mens dukker op om ca 14 dage, skal jeg også teste deromkring :) :) :)

 

Mens vil jo i hvert fald være et tegn på at der har været ÆL på et tidspunkt. Ikke en garanti desværre, men et godt tegn på det. Så selvom det så var mens du fik fremfor to streger på testen, så vil det jo også være en god ting kan man sige. Men jeg glæder mig til at høre hvad der sker for dig :) :goodluck :goodluck :bd :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg lægger desværre i  uge 22

 

Øv for denne gruppe, men dejligt for dig - så får du svar hurtigere :) Held og lykke med testen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal også teste fredag den 5. eller lørdag den 6. - har blødt en lillebitte smule i dag, 5 dage efter ægløsning. Er så spændt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ser desværre ud til at mens har indfundet sig her, om end i sparsomme mængder :( æv æv æv - ved godt det er dumt allerede at være skuffet, men mon ikke de fleste håber den er der i første hug ;)

Nå, men det er jo bare op på hesten igen og prøve at være lidt tålmodig :bd

Jeg er ret sikker på at jeg havde ÆL på cd27 og at cyklussen har været på 39 dage - det er vel okay af første cyklus efter pille stop at være ...

Pøj pøj til jer andre :bd :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal først teste fredag d.12 eller lørdag d.13..(dvs uge 24) måske kan man snyde teste nogle dage før... Men nu må vi se :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal også teste fredag den 5. eller lørdag den 6. - har blødt en lillebitte smule i dag, 5 dage efter ægløsning. Er så spændt!

 

Hvor spændende! Hvor langt er du henne fredag. d. 5. juni?

 

Jeg er 4+2 på fredag. Jeg pletblødte fra 2+4 til 3+1. Det var meget lidt, kun i normal udflådsmængde (i hvert fald normal mængde for mig hehe) men farvet med blod/grums i. Beklager de klamme detaljer hehe.

 

Jeg har allerede testet en hel del, men det er pga. at jeg jo har været igennem fertilitetsbehandling og ÆLsprøjten bliver i kroppen og giver et falsk positivt resultat. Så jeg har prøvet at teste den ud af kroppen. Ved dog ikke hvor meget klogere jeg er blevet. Den skulle max blive i kroppen 10 dage, men nu er der gået 15 dage - 14 døgn ca. Jeg tester stadig svagt positivt, så om den stadig er i kroppen eller om det er meget tidlige tegn på at jeg ER gravid, det ved jeg ikke.

 

Jeg var meget overbevist i starten om at den var der, men nu føler jeg lidt at jeg ikke er gravid. Er nok blevet lidt modløs af alle de tests jeg allerede har været igennem som jeg ikke kan bruge til en fis og tanken om at nogle kan teste positiv allerede 3+3 og jeg nu er 3+5. Men i virkeligheden er det jo stadig meget tidligt så jeg kan jo sagtens være gravid uden at kunne se det i en test. Måske jeg væbner mig med tålmodighed fra nu af og venter til det giver mening at teste... Hmmm... det bliver nok bare svært hehe. Jeg har skuffen fuld af teste der udløb i november sidste år så jeg tænker at dem kan jeg jo ligeså godt få brugt. Så det er en god (eller i virkeligheden måske vildt dårlig?) grund til at teste hver dag :) 

 

Hospitalet sagde jeg skulle vente 15-16 dage efter ÆL med at teste. Så det er 4+1 / 4+2. Der burde man jo for det meste teste positiv hvis man er gravid, så det giver jo god mening at vente dertil.

 

Nu skal du jo også teste d. 5. så det er jo endnu en god grund til at stoppe nu og vente til d. 5. så vi kan teste sammen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ser desværre ud til at mens har indfundet sig her, om end i sparsomme mængder :( æv æv æv - ved godt det er dumt allerede at være skuffet, men mon ikke de fleste håber den er der i første hug ;)

Nå, men det er jo bare op på hesten igen og prøve at være lidt tålmodig :bd

Jeg er ret sikker på at jeg havde ÆL på cd27 og at cyklussen har været på 39 dage - det er vel okay af første cyklus efter pille stop at være ...

Pøj pøj til jer andre :bd :balloons

 

Du kan jo godt bløde selvom du er gravid. SÅ ikke mist modet helt endnu!!!

 

Hvor langt er du henne nu? Tænker hvor langt der har været fra din ÆL til nu, om det giver mening at mens skulle komme nu og om du har en lang eller kort luteinfase.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ser desværre ud til at mens har indfundet sig her, om end i sparsomme mængder :( æv æv æv - ved godt det er dumt allerede at være skuffet, men mon ikke de fleste håber den er der i første hug ;)

Nå, men det er jo bare op på hesten igen og prøve at være lidt tålmodig :bd

Jeg er ret sikker på at jeg havde ÆL på cd27 og at cyklussen har været på 39 dage - det er vel okay af første cyklus efter pille stop at være ...

Pøj pøj til jer andre :bd :balloons

 

Oki jeg kan se du tror din ÆL var d. 18 maj. Det giver jo desværre god mening med mens nu så. Men det betyder jo stadig ikke at du IKKE er gravid. Man KAN jo godt have mens selvom man er gravid. Ikke at jeg skal pine dig dig med falske håb... Men hvis du har haft en reel chance for at være gravid er det jo vigtigt at opdage hvis man så også er blevet det! Jeg kender til flere der blødte langt hen i graviditeten og derfor ikke opdagede det før det var "for sent" for nogles vedkommende. Nu vil du jo gerne være gravid, men derfor er det jo meget rart at vide om man er det eller ej så man kan tage de rette forholdsregler :) Og forberede sig på tanken :)

 

Du må give os en update på hvad der er sket i dag, om det var mens der kom?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke så god til det med uger/dage, men en terminsberegner siger jeg er 3+2 i dag :-) HVIS den er der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oki jeg kan se du tror din ÆL var d. 18 maj. Det giver jo desværre god mening med mens nu så. Men det betyder jo stadig ikke at du IKKE er gravid. Man KAN jo godt have mens selvom man er gravid. Ikke at jeg skal pine dig dig med falske håb... Men hvis du har haft en reel chance for at være gravid er det jo vigtigt at opdage hvis man så også er blevet det! Jeg kender til flere der blødte langt hen i graviditeten og derfor ikke opdagede det før det var "for sent" for nogles vedkommende. Nu vil du jo gerne være gravid, men derfor er det jo meget rart at vide om man er det eller ej så man kan tage de rette forholdsregler :) Og forberede sig på tanken :)

Du må give os en update på hvad der er sket i dag, om det var mens der kom?

Jeg er desværre sikker på det er mens; havde mens smerter igår og der er noget mere blod idag (altså normal mens-mængde) :( - men... det betyder vel også at min krop virker som den skal, tænker jeg ;) Jeg tror måske jeg vil tage en test inden jeg skal ud på lørdag, bare for at få det afkræftet fuldstændig og være helt sikker på det er ok at tage et par drinks ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke så god til det med uger/dage, men en terminsberegner siger jeg er 3+2 i dag :-) HVIS den er der.

 

Man når vel altid at være ca. 4+0 :) Jeg mener ÆL er altid 2+0 og 4+0 er som regel der man får sin mens. Så man kan jo sagtens sige man er fx. 3+2 også selvom det så viser sig senere at man ikke var gravid :)

 

Men du tester da lidt tidligt hvis du tester på fredag? Der er du jo kun 3+6 så. Det kan jo sagtens være du kan få en positiv test men det er jo lidt at snyde teste før tid :) Ikke at jeg skal være hellig på nogen måde, jeg har jo testet på livet løs. Men det mest fornuftige vil jo være at vente til to dage efter forventet mens, altså 4+2 før man tester.

 

Men jeg kan godt forstå hvis du ikke kan vente så længe, jeg synes også jeg har ventet nok efterhånden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er desværre sikker på det er mens; havde mens smerter igår og der er noget mere blod idag (altså normal mens-mængde) :( - men... det betyder vel også at min krop virker som den skal, tænker jeg ;) Jeg tror måske jeg vil tage en test inden jeg skal ud på lørdag, bare for at få det afkræftet fuldstændig og være helt sikker på det er ok at tage et par drinks ;)

 

Det lyder som en god ide med en sikkerheds test. Øv med mens. Men ja det er jo godt at du har haft tegn på ÆL og nu får mens ca. 14 dage efter.

 

Er det første cyklus efter P pille stop? For ellers er 39 dage jo liiige lovligt langt for en cyklus. Man plejer at sige den skal være under 35 dage for at være normal. At der er et eller andet galt hvis den varer mere end 35 dage. Men hvis du lige er stoppet med p piller kan kroppen jo godt lige skulle bruge lidt tid til at finde sig selv :) I så fald vil det jo være en flot 1. cyklus, specielt hvis du er sikker på det med at du havde ÆL for 14 dage siden. Det tegner jo super godt! :) Men du skal jo nok regne med at næste cyklus så kan være anderledes. Hvis du er heldig er den kortere/mere normal :) Så hvis jeg var dig ville satse på at næste cyklus er normal, altså at jeg ville holde øje med/satse på ÆL allerede 14 dage efter 1. mens dag/cyklus dag. Eller riskerer du at misse ÆL hvis du satser på den først kommer på cyklus dag 27 ligesom denne gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en god ide med en sikkerheds test. Øv med mens. Men ja det er jo godt at du har haft tegn på ÆL og nu får mens ca. 14 dage efter.

Er det første cyklus efter P pille stop? For ellers er 39 dage jo liiige lovligt langt for en cyklus. Man plejer at sige den skal være under 35 dage for at være normal. At der er et eller andet galt hvis den varer mere end 35 dage. Men hvis du lige er stoppet med p piller kan kroppen jo godt lige skulle bruge lidt tid til at finde sig selv :) I så fald vil det jo være en flot 1. cyklus, specielt hvis du er sikker på det med at du havde ÆL for 14 dage siden. Det tegner jo super godt! :) Men du skal jo nok regne med at næste cyklus så kan være anderledes. Hvis du er heldig er den kortere/mere normal :) Så hvis jeg var dig ville satse på at næste cyklus er normal, altså at jeg ville holde øje med/satse på ÆL allerede 14 dage efter 1. mens dag/cyklus dag. Eller riskerer du at misse ÆL hvis du satser på den først kommer på cyklus dag 27 ligesom denne gang.

Ja det er allerførste cyklus efter p-pillestop, så jeg tænker min krop lige har skulle finde ud af hvad der foregik - den har jo ikke selv skulle styre hormoner i ca 15 år ;)

Jeg håber også næste cyklus er lidt kortere og jeg vil starte tidligt med at teste for ÆL for ikke at misse den :) :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er allerførste cyklus efter p-pillestop, så jeg tænker min krop lige har skulle finde ud af hvad der foregik - den har jo ikke selv skulle styre hormoner i ca 15 år ;)

Jeg håber også næste cyklus er lidt kortere og jeg vil starte tidligt med at teste for ÆL for ikke at misse den :) :wub

 

Efter 15 år på P piller lyder det ret sejt at der kun er gået 39 dage før du fik en rigtig (læs: ikke grundet p pillerne) menstruation. Hvis du så oven i købet har haft ÆL så er det jo super perfekt :)

 

Jeg krydser fingre for næste cyklus. Nu ved du jo at din krop tilsyneladende virker :) SÅ er det bare at springe på manden og lave en baby :) ....(gid det var så nemt... men det lød meget godt) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter 15 år på P piller lyder det ret sejt at der kun er gået 39 dage før du fik en rigtig (læs: ikke grundet p pillerne) menstruation. Hvis du så oven i købet har haft ÆL så er det jo super perfekt :)

Jeg krydser fingre for næste cyklus. Nu ved du jo at din krop tilsyneladende virker :) SÅ er det bare at springe på manden og lave en baby :) ....(gid det var så nemt... men det lød meget godt) :)

Haha :lol ja det lød meget godt - så det gør jeg da 'bare lige' :seng

Taaak :) og pøj pøj med din test om nogle dage :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha :lol ja det lød meget godt - så det gør jeg da 'bare lige' :seng

Taaak :) og pøj pøj med din test om nogle dage :goodluck

 

Ja ikk, om ikke andet så er det jo meget hyggeligt at forsøge :)

 

Tak. Jeg håber de krydsede fingre hjælper :) Magter næsten ikke tanken om en ny omgang hormoner, IUI og ventetid... Så den må meget gerne være der nu :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg begyndte at bløde da jeg stod op i dag. Havde puttet lidt længere end jeg burde under dynen, var ikke helt i hopla til dagens program. Det var vådt og gråt udenfor. Gjorde klar til en 3+6 test, nåede at tisse i koppen men efter tisseriet var der blod på papiret. Efter lidt gåen rundt om mig selv i cirkler og et langt bad i forsøg på at få der bedre, startede det rigtigt. Har ondt og bløder en del så der er vidst desværre ingen tvivl om mens. Så jeg er jo nok desværre ikke gravid...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg begyndte at bløde da jeg stod op i dag. Havde puttet lidt længere end jeg burde under dynen, var ikke helt i hopla til dagens program. Det var vådt og gråt udenfor. Gjorde klar til en 3+6 test, nåede at tisse i koppen men efter tisseriet var der blod på papiret. Efter lidt gåen rundt om mig selv i cirkler og et langt bad i forsøg på at få der bedre, startede det rigtigt. Har ondt og bløder en del så der er vidst desværre ingen tvivl om mens. Så jeg er jo nok desværre ikke gravid...

Æv æv æv.... Men fat mod ! Min veninde er i reagensglas behandling. (ved ikke lige hvad det hedder i forkortelser.) Og efter 2.forsøg hvor hun fik sat æg op, begyndte hun at bløde en uge efter. Hun blødte i 6 dage og havde det som når man har sin mens.. 14 dage efter æg-opsætningen skulle hun så obligatorisk have taget en HCG blodprøve... og da hun kom ind til lægen sad han der og sagde TILLYKKE. !! Så hun var gravid :) Selv om hun havde blødt.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg begyndte at bløde da jeg stod op i dag. Havde puttet lidt længere end jeg burde under dynen, var ikke helt i hopla til dagens program. Det var vådt og gråt udenfor. Gjorde klar til en 3+6 test, nåede at tisse i koppen men efter tisseriet var der blod på papiret. Efter lidt gåen rundt om mig selv i cirkler og et langt bad i forsøg på at få der bedre, startede det rigtigt. Har ondt og bløder en del så der er vidst desværre ingen tvivl om mens. Så jeg er jo nok desværre ikke gravid...

Æv altså, det er jeg ked af at høre :( :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige fået at vide i dag at den blodprøve jeg fik taget på 7. dagen efter ÆL viser at der IKKE var ÆL. Så hvad det så lige betyder det ved jeg ikke. Det hele er meget mystisk. Jeg snakkede kun med en sygeplejerske og hun kunne ikke svare på mine spørgsmål. Jeg skal vente på lægesamtale for at få svar og den samtale er først om en måned. Så indtil da må jeg gå rundt og være ked og forvirret. Men så har jeg da noget at tage mig til i ventetiden :S

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige fået at vide i dag at den blodprøve jeg fik taget på 7. dagen efter ÆL viser at der IKKE var ÆL. Så hvad det så lige betyder det ved jeg ikke. Det hele er meget mystisk. Jeg snakkede kun med en sygeplejerske og hun kunne ikke svare på mine spørgsmål. Jeg skal vente på lægesamtale for at få svar og den samtale er først om en måned. Så indtil da må jeg gå rundt og være ked og forvirret. Men så har jeg da noget at tage mig til i ventetiden :S

Æv.. Ved du hvad blodprøven hed ? Kan du ikke få rykket den samtale frem ?? Det kan da ikke være rigtigt at du skal vente en hel måned !!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æv.. Ved du hvad blodprøven hed ? Kan du ikke få rykket den samtale frem ?? Det kan da ikke være rigtigt at du skal vente en hel måned !!

 

Nej jeg ved ikke hvad den hed, bare at det er en BP der tester om ÆL har været der og at den skal tages præcis på 7. dagen efter den ÆL man vil have bekræftet.

 

Og nej det er ikke til at få en tid før. Det er MEGET bøvlet at få en læge tid derinde. Nu er jeg ellers så "heldig" at jeg er så besværlig en patient at det altid er læger der scanner mig til de tjek der er i hormonbehandlingen. Det normale er at det er sygeplejersker der scanner. Men fordi jeg er så svær at behandle er det læger der gør det på mig, bare aldrig den samme læge. Men hvis man skal snakke med en læge om forløbet og behandlingen skal man have en lægetid og de er svære at få. Faktisk er en måneds ventetid ikke slemt, de tidligere gange har jeg ventet meget længere...

 

Men jeg giver dig helt ret i at det føles som ALT for længe at vente. Specielt når man får at vide i telefonen at den cyklus der lige var gået så godt slet ikke var gået alligevel og at alt nu er sat på pause til efter lægesamtale og sommerferie og at den fremtidige behandling nu er en endnu større udfordring for lægerne....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER