Guest

Skidtmas - det går bedre!

88 indlæg i dette emne

Blodprocent var høj - 8,2

Blodtryk var desværre OGSÅ høj :unsure så nu sidder jeg lige og slapper af og håber den falder. Jeg har også fået taget urin prøve!

Høj? Det er et helt normalt tal! Så det vil jeg slet ikk være bekymret for, da den for kvinder må være op til 10.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Høj? Det er et helt normalt tal! Så det vil jeg slet ikk være bekymret for, da den for kvinder må være op til 10.

Ja, det er faktisk et rigtig godt tal :)

God bedring til dig, godt du reagerede og lægen tog dig alvorligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Suber læge. Godt du kom afsted. Og godt at lægen tog dig seriøst. Så er både lægen og du opmærksomme, og kan reagere hurtigt hvis der blir noget.

Bonus info. ;)

Protieinen har 6 måleenheder.

Negativ, +/-, = ingenting

+1, +2, +3, +4 = protein i urinen, og tallet fortæller hvor meget / hvor store partikler leveren udskiller.

Blodprøverne du fik taget på hospitalet, skal nok fortælle dem, hvordan din lever har det, og hvor meget vand, din blodprocent, og... Og... Har glemt den sidste. :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt at du reagerede og kom til lægen, som tog dig seriøst.

 

Rigtig god bedring til dig, håber på fornuftige svar på torsdag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God bedring :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Høj? Det er et helt normalt tal! Så det vil jeg slet ikk være bekymret for, da den for kvinder må være op til 10.

Hæ hæ det var nu ikke fordi det bekymrede mig, det overraskede mig at jeg ikke havde lav blodprocent ;) det ville have været bedre med lav blodprocent for så kunne der gøres noget ret hurtigt. Det er det andet der er noget bøvl!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det godt, du handler når tingene ikke er som de skal :super

Fedt din læge har humor, det kunne mange have godt af at opleve, når de går til læge :)

At man bliver taget seriøst, men også den bemærkning 'du er en mærkelig en' det løsner lidt op på det hele :super det kan vi lide :glad

Rigtig god bedring, søde du :kram2

Ej men altså han var bare så uhøjtidelig og rar! Sad overskrævs på kontorstolen og var total afslappet!

Han lagde overhovedet ikke skjul på at han syntes jeg var vældig interessant fordi jeg ikke passede i nogen af de normale kasser :p

Mine symptomer var modsigende af hvad han forventede og det var vist ugens højdepunkt :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Suber læge. Godt du kom afsted. Og godt at lægen tog dig seriøst. Så er både lægen og du opmærksomme, og kan reagere hurtigt hvis der blir noget.

Bonus info. ;)

Protieinen har 6 måleenheder.

Negativ, +/-, = ingenting

+1, +2, +3, +4 = protein i urinen, og tallet fortæller hvor meget / hvor store partikler leveren udskiller.

Blodprøverne du fik taget på hospitalet, skal nok fortælle dem, hvordan din lever har det, og hvor meget vand, din blodprocent, og... Og... Har glemt den sidste. :p

Jeg tror han udelukkede svangerskabs forgiftning og prøverne var vist noget med stofskifte for det kom han frem til at det godt ku være. Men altså jeg ved det faktisk ikke.

Jeg glæder mig til at snakke med ham på torsdag, jeg tænker jo at blodtrykssænkende medicin ville være smart så jeg ikke udvikler svangerskabs forgiftning!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt du kom afsted.

 

Da jeg ventede Sebastian og Cassandra led jeg af takyardi, det er når man har høj hvilepuls. Jeg blev indlagt med Sebastian med noget der minder lidt om dine symptomer og blev bla observeret for svangerskabsforgiftning,men det var ikke det men takyardi.

Hvilepulsen bliver pludselig meget høj, min var 150-200 og din på 100 er vist også deropaf.

 

Jeg ved ikke om det er det, men det kan lyde som om, jeg håber du er I gode hænder og får en god hjælp :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres god bedring. Er strandet i herning gågade hvor jeg venter på at Anders bliver færdig med møde så jeg kan komme hjem og ligge på langs!

Sidder på biblioteket og er HELT færdig.

Heldigvis er der en lille pige der mosler rundt og gør opmærksom på at HUN altså stadig er der :kuller

Jeg spiste lidt frokost i Føtex og gik i søstrene grene og tulrede og så i H&M som var ulidelig varm :( og det var åbenbart det min krop kunne klare i dag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror han udelukkede svangerskabs forgiftning og prøverne var vist noget med stofskifte for det kom han frem til at det godt ku være. Men altså jeg ved det faktisk ikke.

Jeg glæder mig til at snakke med ham på torsdag, jeg tænker jo at blodtrykssænkende medicin ville være smart så jeg ikke udvikler svangerskabs forgiftning!

 

Din træthed kan godt minde om sådan som man har det ved for lavt stofskifte og det kan komme ved graviditet. Så godt din læge også har taget prøver for det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt du kom afsted.

Da jeg ventede Sebastian og Cassandra led jeg af takyardi, det er når man har høj hvilepuls. Jeg blev indlagt med Sebastian med noget der minder lidt om dine symptomer og blev bla observeret for svangerskabsforgiftning,men det var ikke det men takyardi.

Hvilepulsen bliver pludselig meget høj, min var 150-200 og din på 100 er vist også deropaf.

Jeg ved ikke om det er det, men det kan lyde som om, jeg håber du er I gode hænder og får en god hjælp :kram2

Hvad kan man gøre ved det? Hvis noget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Din træthed kan godt minde om sådan som man har det ved for lavt stofskifte og det kan komme ved graviditet. Så godt din læge også har taget prøver for det.

Ja meget, tror ikke han opgiver før han finder ud af hvad det er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad kan man gøre ved det? Hvis noget?

 

Desværre ikke en dyt, udover at glæde sig over en gravditet er tidsbegrænset :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej men altså han var bare så uhøjtidelig og rar! Sad overskrævs på kontorstolen og var total afslappet!

Han lagde overhovedet ikke skjul på at han syntes jeg var vældig interessant fordi jeg ikke passede i nogen af de normale kasser :p

Mine symptomer var modsigende af hvad han forventede og det var vist ugens højdepunkt :lol

Fedt med en læge som tager det som noget 'spændende' at få løst istedetfor at sige der er ikke noget, det går over eller du kan jo ringe hvis det bliver ved :box

Fed afslappende stil :super det kan vi lide :yay

Dejligt med ugens højdepunkt allerede på en tirsdag :LOL

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit blodtryk ligger også i overkanten, går til kontrol hver 4. uge hvor de tager BT og så laver de en scanning hvor de måler blodgennemløbet i navlestreng, til livmoder og moderkage samt lidt andet også...

I Sverige giver de blodtrykssænkende medicin hvis det ligger for højt, men indtil videre synes speciallægen ikke at det var nødvendigt med medicin da jeg kun lige ligger over det normale

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit blodtryk ligger også i overkanten, går til kontrol hver 4. uge hvor de tager BT og så laver de en scanning hvor de måler blodgennemløbet i navlestreng, til livmoder og moderkage samt lidt andet også...

I Sverige giver de blodtrykssænkende medicin hvis det ligger for højt, men indtil videre synes speciallægen ikke at det var nødvendigt med medicin da jeg kun lige ligger over det normale

Hvad ligger dit på?

Jeg tænker at for højt blodtryk øger chancen for svangerskabs forgiftning hvilket jeg da for alt i verden vil undgå!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit lå i min tidligere graviditet konsekvent omkring 140/95... Det var først da det kom op på omkting 150/100 at de ville følge det mere tæt...

Men dejligt at din læge vil følge dig og de er opmærksomme!!! :kram :kram

Jeg tror han reagerede mest fordi min puls og ekg er så højt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad ligger dit på?

Jeg tænker at for højt blodtryk øger chancen for svangerskabs forgiftning hvilket jeg da for alt i verden vil undgå!

Jeg troede det var et af symptomerne på SF, og ikke "den anden vej" noget der øgede risikoen? :unsure Ej, jeg aner det ikke, men håber da i hver fald, at du går fri!!!! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg troede det var et af symptomerne på SF, og ikke "den anden vej" noget der øgede risikoen? :unsure Ej, jeg aner det ikke, men håber da i hver fald, at du går fri!!!! :kram2

Jeg læste at forhøjet blodtryk øger risikoen i går på en eller anden net side. Der stod også at det var et symptom men forhøjet blodtryk er jo ikke i sig selv svangerskabs forgiftning, men kan så åbenbart udvikle sig til det!?!

Men jeg er ikke ekspert :D jeg har læst på 2 hjemmesider og det gør mig nok næppe til "kender"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg troede det var et af symptomerne på SF, og ikke "den anden vej" noget der øgede risikoen? :unsure Ej, jeg aner det ikke, men håber da i hver fald, at du går fri!!!! :kram2

Det er et af symptomerne. Men hvis man får styr på blodtrykket kan det mindske eller forhindre nogle af de andre symtomer ved SF. Det er også bedst for baby at der er styr på BT så det ikke stresser baby.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er et af symptomerne. Men hvis man får styr på blodtrykket kan det mindske eller forhindre nogle af de andre symtomer ved SF. Det er også bedst for baby at der er styr på BT så det ikke stresser baby.

Nå jo jo, jeg kan da godt se, at der skal styr på det :) Jeg havde bare ikke set det som noget, der øgede risikoen for SF. Men altså, jeg er bestemt ikke ekspert :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg læste at forhøjet blodtryk øger risikoen i går på en eller anden net side. Der stod også at det var et symptom men forhøjet blodtryk er jo ikke i sig selv svangerskabs forgiftning, men kan så åbenbart udvikle sig til det!?!

Men jeg er ikke ekspert :D jeg har læst på 2 hjemmesider og det gør mig nok næppe til "kender"

Nej jeg er heller ikke kender :) Men godt at du blev tjekket og bliver holdt øje med i hvert fald :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad ligger dit på?

Jeg tænker at for højt blodtryk øger chancen for svangerskabs forgiftning hvilket jeg da for alt i verden vil undgå!

Det svinger lidt men i går så det på 140/90 mener jeg...

Nu går jeg jo allerede til kontrol en gang om ugen pga alt det andet "udenfor normalen" og så tjekker de også BT samt for proteiner i urinen og blodsukkerværdier og så har jeg fået en lang liste over ting jeg skal være opmærksom på og hvis jeg bare mærker det mindste til noget fra sedlen skal jeg komme ind og blive målt ASAP, mine prøver ser rigtig fine ud så det er kun for at være helt sikker på at de ikke misser noget hvilket jo er meget godt.... Ja og så skal jeg jo så gå til den der blodflöde scanning hver 4. uge resten af graviditeten fordi de vil være sikker på at blodforsyningen til lillepigen er helt som den skal være....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det svinger lidt men i går så det på 140/90 mener jeg...

Nu går jeg jo allerede til kontrol en gang om ugen pga alt det andet "udenfor normalen" og så tjekker de også BT samt for proteiner i urinen og blodsukkerværdier og så har jeg fået en lang liste over ting jeg skal være opmærksom på og hvis jeg bare mærker det mindste til noget fra sedlen skal jeg komme ind og blive målt ASAP, mine prøver ser rigtig fine ud så det er kun for at være helt sikker på at de ikke misser noget hvilket jo er meget godt.... Ja og så skal jeg jo så gå til den der blodflöde scanning hver 4. uge resten af graviditeten fordi de vil være sikker på at blodforsyningen til lillepigen er helt som den skal være....

Tak for svar. Lægen sagde at grænsen er 140/90 og så virker 142/95 bare ret skræmmende. Jeg har læst mig frem til at hvilepuls godt kan ligge på 90 som gravid men jeg har INGEN ide om 103 så er "lidt" meget eller "voldsom" meget :unsure og ekg har jeg INGEN forstand på, men på lægen lød det nærmest som det mest skræmmende - hvad end det så var den lå på :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER