Guest Felixmor

glattejern

11 indlæg i dette emne

Jeg kan godt se at mit hår er pænest hvis jeg gider glatte det. Så er der nogen der kan anbefale et glattejern, som ikke koster en formue?

Og nogen der ved om det der både kan gå i vådt og tørt hår dur?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan godt se at mit hår er pænest hvis jeg gider glatte det. Så er der nogen der kan anbefale et glattejern, som ikke koster en formue?

Og nogen der ved om det der både kan gå i vådt og tørt hår dur?

Mit hår blev, da jeg brugte glattejern år tilbage, meget træls, hvis jeg glattede det i våd tilstand, og lyden som glattejern sagde når jeg glattede det, var ikke rar, det lød som om det kogede. Det lyder ikke sundt!

Jeg tørrede det med hårtørrer og så glattede det efterfølgende, det fungere godt, men tog lidt længere tid.

Jeg har et glattejern fra en tidligere bekendt der var frisør, kan ikke lige huske hvad det hedder. Men kan lige tjekke hvis det er? Det er et lækkert jern :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du tænker at glatte håret hver dag, vil jeg anbefale dig at købe et lidt dyrere jern end dem der fås i den lokale isenkram til et par hundreder. Det er simpelthen så hårdt for håret og det knækker og bliver 'revet' i stykker hvis jernet ikke er ordentligt. Jeg har et fra the wahl cutek, købt igennem en frisør, og selvom det er i brug dagligt og er fem år gammelt, er det stadig tiptop. Jeg gav 900 for det dengang.

Mht vådt-tørt jern har jeg ingen erfaringer selv, men igen vil jeg anbefale dig at tænke på slidtagen af håret. Våd styling er generelt ret hårdt for håret, så som Kathrine siger så enten føntørre det først eller endnu bedre, lade det lufttørre og så glatte det.

Husk en varmebeskyttende olie både ved føn og glat - det gør en kæmpe forskel for resultatet og beskytter dit hår samtidig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også hørt skidt om de billige glattejern.

 

Jeg har to fra HH Simonsen og de er super gode (et almindeligt og et lille).

 

GHD skulle også lave gode glattejern ifølge min frisør.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har et mellem jern fra GHD og den er virkelig lækker at bruge og super god!

jeg ville ikke bruge jernet i vådt hår.. så damper du vandet væk og det tror jeg ikke er særlig sundt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft flere billige glattejern og har nu et GHD - det er virkelig alle pengene værd at investerer i er ordentlig glattejern hvis det skal bruges ofte. Resultatet bliver så meget pænere og det er langt bedre for håret.

Jeg ville aldrig glatte vådt hår. Det skal føntørres først.

Med mit GHD kan jeg gå i bad om aftenen - vågne som en trold og 5 minutter efter have perfekt glat flot hår som holder - det skete aldrig med de billige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også et GHD. De er altså virkelig gode, men selvfølgelig lidt dyrere. Jeg synes dog bestemt, at det er det værd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har også et GDH- alle pengene værd!!

Ville aldrig gøre det i vådt hår, men kun i helt tørt hår. De er jo lidt dyre, men kig på de engelske sider hvor der tit er noget at spare som beautybay, lookfantastic etc.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min svigerinde som er frisør siger du må aldrig glatte det vådt da du koger håret.

Og så skal man vælge det med keramiske plader.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar alle sammen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

GHD og HH Simonsen og jeg er enig i at du ikek skal købe et billigt - jagt i stedet et skide godt tilbud på et  af de lidt dyrere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER