somummy

Lillesøsters navn

71 indlæg i dette emne

Lige nu snakker vi meget om Luna og Ellie. Evt begge to med Luna som fornavn og Ellie som mellemnavn.

Måske et billede kan hjælpe

otEN1Fs.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes klart, hun ligner mest en Ellie :) Hold nu op, hvor er hun lækker :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellie er SÅ sødt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes klart, hun ligner mest en Ellie :) Hold nu op, hvor er hun lækker :kuller

Ja er hun ikke!!! Så tyk og flommet <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes klart, hun ligner mest en Ellie :) Hold nu op, hvor er hun lækker :kuller

Fuldstændig :ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja er hun ikke!!! Så tyk og flommet <3

Jo, det er skønt :wub Det kunne da være, A gerne ville lægge billet ind allerede nu :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo, det er skønt :wub Det kunne da være, A gerne ville lægge billet ind allerede nu :P

Jamen jeg opretter lige en venteliste så ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen jeg opretter lige en venteliste så ;)

Haha! Du har tydeligvis ikke set A's deller, for så ville han ikke behøve stå på nogen venteliste :haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha! Du har tydeligvis ikke set A's deller, for så ville han ikke behøve stå på nogen venteliste :haha

Ha ha ha, den tager jeg tilbage igen så :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nårhhh en lille lækkermås!! Synes helt klart hun ligner en Ellie :) Synes det er SÅ dejligt et navn og hvor hun altså bare lækker  :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nårhhh en lille lækkermås!! Synes helt klart hun ligner en Ellie :) Synes det er SÅ dejligt et navn og hvor hun altså bare lækker :7himmel

Tak Majken, jeg giver dig ret, hun er SÅ skøn XD

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

...og nu snakker vi om Luna og Freja. Men er Freja for populært (nr 5 på listen over populære pigenavne)??? Synes børn det er træls at der er fire andre i klassen der hedder det samme (har selv et meget specielt navn)?

Og vil en Luna bliver drillet pga bamse-kylling associationen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Luna er også skønt! Kender selv et par Luna'er og har aldrig tænkt "bamse og kylling" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For os bare et vigtigt at de ikke var et for almindeligt/populært navn. Så ingen top 10.

Ift at blive drillet, så er jeg overbevist om at navnet sjældent gør at man bliver drillet, men at alle børn kan risikere at blive drillet lige meget deres navn. Vi har kaldt vores datter Andrea, og ja vi har hørt en del vigtigheden fra nærmeste familie (skal den næste hed Kaj? Jeg overvejer seriøst, hvis vi får en pige til, at kalde hende Kaya :lol pænt navn og så kan folk tie stille kan de!) Nå men vi vurderede at det ikke er navnet som gør man bliver drillet. Jeg hedder Louise, og har tit fået sunget lille Fregnede Louise for mig, min mand hedder David han blev kaldt Goliat da han var lille. Min søster Caroline blev kaldt Caroline Malkeko, min bror Magnus blev kaldt Magnus Tagmus osv.

Mit råd er at i finder det navn i syntes er smukkest, og så vokser jeres lille datter helt sikkert til det :) jeg havde vild præstationsangst over at skulle give et andet menneske vedkommendes navn, men ved du hvad? Når hun først har det, så kommer de til at passe sammen. Der behøves ikke at komme en stor åbenbaring fra foroven for at det er det rigtige navn.

Håber I snart får held med at finde et navn til jeres smukke datter :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min ældste hedder Freja og er den eneste i klassen som hedder det. I den anden klasse er der en der hedder Freya, men de to morer sig ret meget med at det lyder ens

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

...og nu snakker vi om Luna og Freja. Men er Freja for populært (nr 5 på listen over populære pigenavne)??? Synes børn det er træls at der er fire andre i klassen der hedder det samme (har selv et meget specielt navn)?

Og vil en Luna bliver drillet pga bamse-kylling associationen?

Såvidt jeg husker, er der - selv ved de allermest populære navne - alligevel så få der hedder det (eller måske rettere: så mange andre der hedder alt muligt andet), at der statistisk set kun er én i hveranden eller måske endda hver tredje klasse. Selvfølgelig er der stadig risiko for at gå i klasse med en navnesøster, for børnene med samme navne bliver jo ikke nødvendigvis ligeligt fordelt, but still :)

Anyway jeg har aldrig gået i en klasse, hvor der ikke har været mindst én anden Mette, og jeg mindes aldrig nogensinde at det har været generende for mig. :)

Til gengæld blev jeg en overgang liiiidt træt af Mette-plette-hætte-spætte-rime-showet, og af at Mette - åbenbart - er er typisk gedenavn :rolleyes

Men som Uffe Holm så smukt joker om, så skal børn nok finde en måde st drille med et navn, hvis de vil det ;) (Uffe-lort fx :rolleyes)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, jeg tror det kommer helt an på hvordan barnet er..... Personligt havde jeg det virkelig skidt med at der altid var mindst én anden med mit navn ligegyldig hvor jeg kom hen. Jeg har altid drømt om et mere unikt navn, og jeg hadede som pesten at hedde "Store/lille Christina" eller "Christina H"..... Så til sidst bad jeg bare om at blive kaldt Chris, for så kun jeg da få det for mig selv ;)

Men jeg ved at andre finder tryghed i at man er "som de andre"..... Så det er svært at komme med et ordentligt svar på :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med Isolde? Så tvister I det over på græsk mytologi med børnenes navne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med Isolde? Så tvister I det over på græsk mytologi med børnenes navne.

Isolde er da ikke græsk mytologi? Som jeg husker det, og hurtig googling bekræfter mig i, så er stavemåden da fra en tysk opera, mens Iseult er navnet på en irsk prinsesse i en engelsk (eller var det fransk?) legende om Tristan og Iseult fra omkring middelaldertid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med Isolde? Så tvister I det over på græsk mytologi med børnenes navne.

Græsk mytologi? Hvilken myte er det? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er endt med Freya <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER