Barbamama

Hvilke gummistøvler har I?

25 indlæg i dette emne

Jeg har fødselsdag om lidt under to måneder, og pønser lidt på, om det ville være oplagt at ønske sig et par rigtig gode og (relativt) pæne gummistøvler, så jeg gider at gå tur med barnevognen, selvom det regner ;)

Jeg havde egentlig forelsket mig i Ilse Jacobsens, men ved en hurtig prøvning, syntes jeg umiddelbart, at de virkede meget store omkring anklerne :unsure Ekspedienten var sådan lidt "det må man forvente, når det er en gummistøvle", men har hun ret i det? :unsure

(Gode bud på en skøn regnfrakke modtages også gerne ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har et par røde gummistøvler

post-1980-0-95061400-1431806337_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har er par billige nogle fra az(Bilka) da de primært bruges ude i staldene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Førhen har jeg haft Bilka/Føtex røjsere, jeg har så fået er par Ilse Jakobsen, jeg knuselsker mine gummistøvler - og de bruges flittigt :) Jeg synes de sidder godt også er de varmere end dem jeg er vant til ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har Ilse Jacobsen. Det er de bedste jeg har haft. Med også de eneste dyre, må jeg nok hælere tilføje ;)

Af regnjakke har jeg en stribet fra Danefæ. Købt før jeg blev mor, så den er ikke lige så tumle-venlig. Men synes også Ilse Jacobsens regnjakke er rigtig pæn...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har Ilse Jacobsen x 2 (røde røjsere og sort softshell) - længe leve livet som forstadsfrue :p

Jeg havde den samme indvending på gummistøvlerne, men jeg synes, at går lidt igen ved gummistøvler - og det er da også meget rart, at det ikke er for bøvlede at få af og på (min ungdoms ridestøvler var tætsiddende gummistøvler - og de sad fint men var en sand fest at få af <_< ). Hunter er også pæne (og ligeledes enormt udbredte) - men jeg syntes egentlig, at de også var lidt store om anklen (selvom jeg aldrig bemærker det, når andre har dem på :huh ). Jeg endte med IJ, fordi jeg godt kunne lide snørerne, og på grund af det tynde for, som føles behageligt. Jeg har også en særlig 'sok' til at fore dem med på kolde dage - så er anvendeligheden virkeligt høj :)

Når man har bpde hund og tumling og en søster på landet, så er gummistøvler en klasse-investering :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar :balloons

Ved sgu ikke rigtig med IJ... Altså de VAR jo vildt behagelige, men jeg havde nok sådan en tanke om, at når de var så dyre, så sad de også pænt til i anklen... Men indrømmet, så skulle der alligevel lidt til at få dem af (jeg skulle jo også forbi maven, but still...), og jeg kan godt se pointen i, at det jo bliver endnu værre, hvis de sidder til i anklen :chin:

Og jeg synes også, at de plejer at være pæne til andre, der har jeg aldrig tænkt at de var store/klodsede i anklen... Og hvis hunter er lige sådan... Hvordan er Hummel i anklerne?

Jeg har et par lyserøde fra Bilka nu. Det kan slet ikke sammenlignes :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog i øvrigt lige et hurtigt billede af støvlen på... Og ja, jeg står lidt mærkeligt, det skulle gå meget hurtigt, for ekspedienten var noget påtrængende. Men måske kan I hjælpe med at bedømme om modellen er tosset til mig?

1rzBmRd.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ærligt, så gad jeg ikke betale så meget for en gummistøvle ;) Så hellere et par fra Bilka og så skifte dem ud når de blev grimme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også IJ og er glade for dem. Men ja de er lidt tunge.

Jeg har måske en ide om, at Hunter er lidt lettere i det? Du kan jo prøve dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ærligt, så gad jeg ikke betale så meget for en gummistøvle ;) Så hellere et par fra Bilka og så skifte dem ud når de blev grimme.

Det forstår jeg sådan set godt, og sådan "plejer" jeg også at have det. Men nu har jeg lyst til at prøve "luksus-varianten" :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har Hunter, og de er smallere i det, og jeg er glade for dem. Du skal imidlertid være opmærksom på at de skal smøres/sprayes med gummistøvle-beskyttende præparat indimellem, ellers får de nogle hvide "skjolder". Derudover har jeg en IJ regnfrakke, som er god.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har et par sorte fra skoringen eller hvad det nu var for en dansk kaede. Det er no-name med snoerer fortil og saadan ellers ret standard. 

 

Hvis du gerne vil have smalt om anklen, saa proev evt. aigle.... Dem synes jeg er paene, men de faas ikke i sorte, hvis det er sort, du er ude efter. 

 

Sagde hende, der er lidt paa vej vaek fra sort - men om det saa lykkes i praksis ....;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg kasserede mine ij gummistøvler fordi jeg simpelthen ikke kunne gå i dem - netop fordi de er brede. Synes ellers de er ret fine! Har købt nogle fra lacrosse med en pasform, der dur til mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har både smalle fødder og ankler og kan ikke passe IJ.

Jeg har et par Hunter og et par Aigle, de sidder begge godt. Dog er Aigle mere behagelige og bløde at gå i.

PS. Mit første par Hunter var nærmest hvide, pga den olie der trænger ud (på trods af diverse spray og vedligehold)

Jeg fik dem byttet og det andet par har der ingen problemer været med. De er stadig flotte og sorte her tre år efter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også Ilse Jacobsen og jeg er meget glad for dem! Jeg synes der er en verden til forskel fra de billige tynd-sålede til et par kvalitetsstøvler med god sål.

 

Jeg kunne godt finde på at købe et andet mærke næste gang, men det skal uden tvivl være med tyk sål - det går dem jo til en vinterstøvle og ikke bare en gummistøvle.

 

Jeg har de langskaftede og det vælger jeg nok ikke næste gang - det giver (for mig) lidt begrænsninger for hvilke bukser jeg kan have på, hvilket jeg ikke tror et par mellem-skaftet ikke vil gøre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også Ilse Jacobsen og jeg er meget glad for dem! Jeg synes der er en verden til forskel fra de billige tynd-sålede til et par kvalitetsstøvler med god sål.

Jeg kunne godt finde på at købe et andet mærke næste gang, men det skal uden tvivl være med tyk sål - det går dem jo til en vinterstøvle og ikke bare en gummistøvle.

Jeg har de langskaftede og det vælger jeg nok ikke næste gang - det giver (for mig) lidt begrænsninger for hvilke bukser jeg kan have på, hvilket jeg ikke tror et par mellem-skaftet ikke vil gøre.

Hmm, men hvad så, hvis man gerne vil bruge dem på våde sommerdage eller om efteråret? Er de for varme til det? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, men hvad så, hvis man gerne vil bruge dem på våde sommerdage eller om efteråret? Er de for varme til det? :unsure

Jeg har haft mine på på Roskilde Festival - det gik fint!

25 grader er nok for varmt, men der dør man jo også i almindelige gummistøvler synes jeg. Så hellere et par sandaler der kan tåle vand ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, men hvad så, hvis man gerne vil bruge dem på våde sommerdage eller om efteråret? Er de for varme til det? :unsure

 

Efteråret kan du helt klart bruge dem.

 

Om sommeren? Der tror jeg ikke jeg gad bruge de billige heller :unsure 

 

Altså om vinteren har jeg en tyk sok i, men jeg bruger dem faktisk sjældent om sommeren. Jeg brugte dem sidst da jeg var i Ree Park og overnatte her først i maj, og der havde jeg dem på fa kl 16-22 uden problemer. Også dagen efter fra 6:30-11 (dog tog jeg dem af, da jeg skulle køre 1½ tme i bil bagefter).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ilse Jacobsen. Har smal fod og meget lille ankel men det gør mig ikke noget at de ikke sidder tætte

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og andefoedder - saadan nogle smalle nogle bagtil og saa brede fortil? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har drømt om gummistøvler i nat på grund af den her tråd :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har et par sorte la cross hampton ankelgummistøvler.

De er så behagelige og sidder så godt.

http://m.spejdersport.dk/lacrosse-hampton-ii-dame-black.aspx

Af regnjakke har jeg denne, som jeg har haft i 5 år snart. Dyr men alle pengene værd:

http://m.spejdersport.dk/bergans-oslo-trench-coat-dame.aspx

Jeg har også ankel gummistøvlerne. Jeg er så glade for dem. Jeg går så godt i dem. Tror jeg har haft dem i 3-4 år og det kan man slet ikke se på dem.

De er helt klart ikke så smarte som Ilse Jacobsen og Hunter men det generelle mig ikke da de fungerer helt perfekt for mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lille hurtig update :balloons

Jeg prøvede ilse Jacob gummistøvlerne igen i en størrelse større, og mærkeligt nok virkede de ikke for store i anklen, men var bare superlækre :loveshower Så jeg slog til og er nu den lykkelige ejer af sådan et par :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER