Winky

3 år mellem søskende - hvad med klapvogn?

23 indlæg i dette emne

Min datter når lige at fylde 3 år, inden hun bliver storesøster til efteråret  :wub

Jeg regner med at købe et ståbræt til barnevognen til ture, hvor hun ikke gider gå mere, og så har jeg tænkt at det var dét.

 

Men i går, da jeg var i Sommerland med en veninde fra min gamle mødregruppe, siger hun så, hvad med en dag som i dag - gider en på 3-4-5 år gå en hel dag, og på et ståbræt får hun jo ikke hvilet sig på samme måde som ved at sidde ned.

 

Det har jeg ikke helt tænkt på - at der er forskel på en gåtur til daglig og så en hel dag i Sommerland/Zoo/lign. :chin:

 

Hvad har I andre gjort? Jeg synes, det virker som lidt overkill at købe en tvillingeklapvogn eller lign, når det måske kun er få gange,,den skal bruges. Men f.eks. i går var vi afsted kun mig og min veninde og med et barn hver. Jeg ville jo ikke kunne have .feks. en trækvogn med, som den store kunne hvile sig i, for den kan den lille ikke sove i. Og eller ikke en paraplyklapvogn i reserve, da jeg ikke kan køre med 2 klapvogne ene mand. Det er noget andet, hvis det er på ferier, hvor vi er begge forældre med, selvom det da vil være træls at skulle gå med hver sin vogn, især når den ene måske knap bliver brugt.

 

Der er jo laaang tid til det bliver aktuelt, da jeg jo føder til efteråret, så det bliver nærmest først aktuelt om et år, når sæsonen for udflugter starter igen (hvor hun så er 3½), men nu har hun plantet tanken ved mig, og så vil jeg gerne have styr på det  ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har slet ikke brugt klapvogn til Theo siden han startede i børnehave (2 år og 10 mdr.). Så jeg ville ikke savne en :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Følger lige med her... For det ku da egentlig være rart at vide...

Ville det være skørt at evt tage barnevogn til den lille og så få fat i et sæde til at sætte ovenpå? Eller er det dumt i forhold til den lille?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Følger lige med her... For det ku da egentlig være rart at vide...

Ville det være skørt at evt tage barnevogn til den lille og så få fat i et sæde til at sætte ovenpå? Eller er det dumt i forhold til den lille?

 

Nej, det ville det ikke, men så vidt jeg har læst mig til tidligere, kan et sæde ikke holde til ret meget vægt. Grænsen ligger vist ved en 11-22-13 kg. så det er for lidt, desværre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skaffede sådan et sæde til at sætte ovenpå - og har aldrig brugt det... Men ideen er ikke skør :lolhit

Jeg har bare ik set det siden 80'erne eller deromkring, så vidste ik om det overhovedet var noget man brugte mere..,

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det ville det ikke, men så vidt jeg har læst mig til tidligere, kan et sæde ikke holde til ret meget vægt. Grænsen ligger vist ved en 11-22-13 kg. så det er for lidt, desværre

Nå for Søren... Ja det var jo ik så megen hjælp så...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi har 2,3 år mellem vores drenge, havde vidst et sæde til ovenpå, men den blev virkelig ikke brugt meget..

Jeg mener også godt i kan undvære En tvillingevogn til de ture du selv skal på med børnene :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter var 2,5 år, da hun blev storesøster. Jeg har været alene med begge unger på heldagstur flere gange og har hverken haft klapvogn, sæde eller ståbræt til min datter. Jeg har ikke savnet det. Hun har hygget sig med at rende rundt og så har vi jo holdt pauser for fx at spise hvor hun har kunnet sidde lidt ned. Hun klarer det fint!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

GODT spørgsmål Winky, og gode svar:) Jeg fik også lige lukket en tvivl der havde rumsteret lidt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter var 2,5 år, da hun blev storesøster. Jeg har været alene med begge unger på heldagstur flere gange og har hverken haft klapvogn, sæde eller ståbræt til min datter. Jeg har ikke savnet det. Hun har hygget sig med at rende rundt og så har vi jo holdt pauser for fx at spise hvor hun har kunnet sidde lidt ned. Hun klarer det fint!

Sov hun ikke længere til middag der? Vi var nemlig i zoo den anden dag og måtte kørte hjem, da Edith skulle sove, for vi havde ikke plads til både barnevogn og klapvogn :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter var 2,4 år da hun blev storesøster (for 2,5 mdr siden) og vi har endnu ik savnet en vogn, ståbræt eller lignende til hende.

I de første mange uger sad hun stadig i klapvogn og lillebror var i slyngen, men nu har hun vænnet sig til at gå i vuggestue i stedet for klapvogn.

På længere ture eller heldagsture holder vi bare gode pauser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt en phil and teds

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blot lige til info om det der sæde til barnevognen. Man skal være opmærksom på at mange vogne ikke kan holde til at have børn siddende på enden af barnevognen. Især emmajunga (staveplade) har haft problemer fordi de ikke er understøttet i enden (kun i midten). Dvs barnevognen kom til at hænge. Oddervogne er støttet i enderne så kan holde til det. Bare lige en info ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan vel altid leje en trækvogn i Zoo og lign. Ellers :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle svarene  :)  Det lyder ikke som om, jeg kommer til at få brug for en siddeplads til hende  :super

 

 

Man kan vel altid leje en trækvogn i Zoo og lign. Ellers :)

 

Ja, men som jeg også nævner, kan problemet være de gange, jeg er afsted alene. Så kan jeg ikke gå med både trækvogn og klapvogn/barnevogn, og lillebror/lillesøster kan ikke nøjes med en trækvogn når han/hun skal sove.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er 2 år og 4 mdr. mellem Me. Og Mi. Vi har ikke haft ekstra vogn med til Me. Når vi har været nogen steder. Vi har talt om, at hvis skal noget hvor der ikke er gode muligheder for pauser, så Me. Kan sidde, så skal klapvogne med (hvis vi er afsted alle mand). Ellers så kan hun komme i barnevognen også må Mi. I bæresele så længe. Måske jeg ændre mening til sommer, men foreløbigt har jeg ikke manglet en tvillingevogn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sov hun ikke længere til middag der? Vi var nemlig i zoo den anden dag og måtte kørte hjem, da Edith skulle sove, for vi havde ikke plads til både barnevogn og klapvogn :chin:

Lise kunne godt springe lur over en enkelt dag ind imellem. Og hvis jeg havde et barn der havde brug for lur, så ville jeg enten tage hjem når det var, eller komme baby i bæresele så den store kunne låne barnevognen til lur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har 26 mdr imellem vores drenge, og vi tænkte, at en søskendevogn nok var et MUST. Brugte den nok i en måneds tid til afleverering/hentning i vuggestue (hvor jeg lige så godt kunne have brugt barnevogn+ ståbrættet), og nu har den så stået og blomstret i snart et halvt år i skuret, og vi har sat den til salg igen. Får den simpelthen ikke brugt. Mads synes, det er meget sjovere at rende rundt selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ingen planer om at købe noget som helst til Mie. Hun er 3 år og 2 mdr når lillesøster kommer. Vi har aldrig klapvogn med nogen steder nu så det bliver ikke noget problem når lillesøster kommer. Hun har sin løbe cykel til længere ture, men vil faktisk lige så gerne gå så vi slæber cyklen :rolleyes

På udflugter er det bare lidt i slow motion, men jeg tror på at man udvikler selvværdet når de selv får lov at gå, selvom det er hårdt og det kan foregå under lidt brok så er det da noget der bygger deres tillid til dem selv og hvad de kan op og giver dem en følelse af at være i stand til mere end de umiddelbart selv tror de kan (og gider).

Og så oplever man bare på en anden måde. Vi ser snegle, Marie høns, døde små dyr (fx egern og fugle), regnorme, finder pinde, kogler og sten i store mængder. Ting vi ikke så fra klapvognen.

Et barn på 3-3,5 år kan sagtens gå 5 km i et stræk med børnehaven, det går langsomt men de kan. Det har jeg gjort masser af gange ;)

Så jeg ser virkelig ingen grund til klapvogn, søskende sæde eller rullebræt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ingen planer om at købe noget som helst til Mie. Hun er 3 år og 2 mdr når lillesøster kommer. Vi har aldrig klapvogn med nogen steder nu så det bliver ikke noget problem når lillesøster kommer. Hun har sin løbe cykel til længere ture, men vil faktisk lige så gerne gå så vi slæber cyklen :rolleyes

På udflugter er det bare lidt i slow motion, men jeg tror på at man udvikler selvværdet når de selv får lov at gå, selvom det er hårdt og det kan foregå under lidt brok så er det da noget der bygger deres tillid til dem selv og hvad de kan op og giver dem en følelse af at være i stand til mere end de umiddelbart selv tror de kan (og gider).

Og så oplever man bare på en anden måde. Vi ser snegle, Marie høns, døde små dyr (fx egern og fugle), regnorme, finder pinde, kogler og sten i store mængder. Ting vi ikke så fra klapvognen.

Et barn på 3-3,5 år kan sagtens gå 5 km i et stræk med børnehaven, det går langsomt men de kan. Det har jeg gjort masser af gange ;)

Så jeg ser virkelig ingen grund til klapvogn, søskende sæde eller rullebræt.

 

Især til det markerede:

Det skal lige siges, at hun går også meget nu, så jeg ved godt, hvordan det foregår, når man går i hendes tempo ;)

Jeg vil dog have et søskendesæde, nok især fordi vi har hund. Han vil gerne gå stærkt, det har han ikke mulighed for, når hun går selv, så det er ok med mig (og hunden ;)) når hun ikke selv vil gå et stykke vej, så hunden kan få lov til at "strække benene", men hun vælger selv at gå mere og mere, og så skal hun helt klart også have lov til det, hund eller ej :)

 

Men tvivlen lød også kun på heldagsture, ikke kortere ture.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Især til det markerede:

Det skal lige siges, at hun går også meget nu, så jeg ved godt, hvordan det foregår, når man går i hendes tempo ;)

Jeg vil dog have et søskendesæde, nok især fordi vi har hund. Han vil gerne gå stærkt, det har han ikke mulighed for, når hun går selv, så det er ok med mig (og hunden ;)) når hun ikke selv vil gå et stykke vej, så hunden kan få lov til at "strække benene", men hun vælger selv at gå mere og mere, og så skal hun helt klart også have lov til det, hund eller ej :)

Men tvivlen lød også kun på heldagsture, ikke kortere ture.

Så forstår jeg det godt :) - hvis vi havde 5 km til børnehaven ville jeg også overveje det, det er alligevel 10 km man skal gå så og DET er at stramme den. Men for os er det overhovedet ikke nødvendigt. Når vi går lange ture gør vi det jo netop for at være sammen og opleve ikke for at nå en destination på et bestemt tidspunkt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER