Tinakp

Scanningsklinikker i Jylland (udover Århus)

18 indlæg i dette emne

Jeg har i flere uger nu gået og været små nervøs, men jeg føler bare heller ik at pengene er til det, for jeg synes mange steder koster det op imod 800-1000 kr fordi jeg er så langt henne.

Og jeg er ik interesseret i alle mulige billeder og videooptagelser, men bare om lillebror har det godt - altså en trivsels scanning...

Håber nogen kan hjælpe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm... Kan umiddelbart ikke finde noget under 500,- :unsure

 

http://scannings-huset.dk/priser.aspx Jeg forstår så ikke helt, hvorfor en kønsskanning af samme tidsrum kun koster 400,- Det kunne man måske spørge dem om...

 

Hvornår skal du til jordemoder igen? Min jordemoderklinik med junior havde faktisk en lidt primitiv mobil skanner, der lige kunne tjekke det vigtigste om galt skal være...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har selv prøvet at kigge efter en forholdsvis billig trivsels scanning, men de ligger på 500,- de fleste steder.. Kan kun anbefale hende i Silkeborg, hun er fantastisk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor langt vil du køre for det?

Har god erfaring med den i Silkeborg og her i Fredericia (jordemoder.dk).

Ved den i Fredericia ka du godt for den slags scanning du efterspørger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det den blodsamling der bekymrer dig? For så ville jeg ringe til jordemødrene når nu lægen ikke vil sende dig videre.

De er da også interesseret i at vide hvad de har at gøre med under fødslen!

Jeg tænker at det er en scannings læge der har mest forstand på det. Og hvis ikke det er muligt gennem jordemødrene så tror jeg det er bedst hos Richard Farhli på Herning scannings klinik, han er ikke just empatisk og service minded men han ER læge.

Hvis jeg tager helt fejl og du hovedsageligt vil se til August om han er ok så vil jeg også anbefale scanning i Silkeborg men ved ikke hvordan med priserne nogen af stederne!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det den blodsamling der bekymrer dig? For så ville jeg ringe til jordemødrene når nu lægen ikke vil sende dig videre.

De er da også interesseret i at vide hvad de har at gøre med under fødslen!

Jeg tænker at det er en scannings læge der har mest forstand på det. Og hvis ikke det er muligt gennem jordemødrene så tror jeg det er bedst hos Richard Farhli på Herning scannings klinik, han er ikke just empatisk og service minded men han ER læge.

Hvis jeg tager helt fejl og du hovedsageligt vil se til August om han er ok så vil jeg også anbefale scanning i Silkeborg men ved ikke hvordan med priserne nogen af stederne!

Tak for det svar Maja.... :kram2 Jamen det er simpelthen så underligt, for jeg kan faktisk ikke svare dig på, hvad der gør at jeg går og er urolig. For på den ene side tænker jeg stadig på den blodansamling - men det er sjovt nok ikke den der gør udfaldet... Jeg er bare nervøs for om lillebror er ok derinde, men jeg ved ikke hvorfor jeg pludselig er så bange for om der sku være noget. Det var ligesom med Elin, men det var først da jeg nåede terminsdatoen... Og Der tog de mig heldigvis alvorlig og jeg fik en scanning. Og det viste sig at hun var rimelig stresset derinde.

Så lige nu er jeg lidt bange for min mavefornemmelse, selvom der sikkert ik er noget. Men når man først får den tanke, så er den svær at slippe. Og så er der bare frygtelig lang tid til terminsdatoen.... Og bare til næste jm tid som er onsdag i næste uge.

Men jeg føler heller ikke at jeg kan ringe og komme med en gyldig grund til hvorfor jeg skal have en scanning, udover pga blodansamlingen... Men måske jeg bare sku forklare at det er derfor...

For jeg har tænkt på Richard, men netop fordi han virker så kold og usympatisk, så har jeg ikke lyst til det hos ham... Så valget står jo nok mellem at få ringet til jm eller at tage på scanningsklinik i Silkeborg måske...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor langt vil du køre for det?

Har god erfaring med den i Silkeborg og her i Fredericia (jordemoder.dk).

Ved den i Fredericia ka du godt for den slags scanning du efterspørger.

Tak for svaret søde Maria... Overvejer lidt om det skal være Silkeborg...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har selv prøvet at kigge efter en forholdsvis billig trivsels scanning, men de ligger på 500,- de fleste steder.. Kan kun anbefale hende i Silkeborg, hun er fantastisk :)

Ja, det kan jeg nemlig også kun finde... Jeg synes bare at det er mange penge, plus køreturen er heller ikke Helt kort,,, hvis det fx blev Silkeborg... Men jeg tror da at det bliver silkeborg medmindre jeg får en snak med jm og hun vil bestille en scanning til mig på sygehuset...

Tak for svaret søde Henriette...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Kan umiddelbart ikke finde noget under 500,- :unsure

 

http://scannings-huset.dk/priser.aspx Jeg forstår så ikke helt, hvorfor en kønsskanning af samme tidsrum kun koster 400,- Det kunne man måske spørge dem om...

 

Hvornår skal du til jordemoder igen? Min jordemoderklinik med junior havde faktisk en lidt primitiv mobil skanner, der lige kunne tjekke det vigtigste om galt skal være...

Tak for dit svar søde Lise! Nej, det synes jeg heller ikke giver mening, for så var det jo lige før at man bare skulle bestille en kønsscanning selvom vi jo har været til en...

Men måske at det er fordi de gennemgår nogle andre ting, men igen - hvis varigheden på begge er 10 min, så giver det altså ik helt mening...

Jeg skal til jm på onsdag d. 20 maj... Så der er jo selvf ik så længe til, måske jeg skulle prøve at ringe og høre om hun har sådan en mobil scanner .... Men den kan nok ikke tjekke den blodansamling jeg har derinde...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for det svar Maja.... :kram2 Jamen det er simpelthen så underligt, for jeg kan faktisk ikke svare dig på, hvad der gør at jeg går og er urolig. For på den ene side tænker jeg stadig på den blodansamling - men det er sjovt nok ikke den der gør udfaldet... Jeg er bare nervøs for om lillebror er ok derinde, men jeg ved ikke hvorfor jeg pludselig er så bange for om der sku være noget. Det var ligesom med Elin, men det var først da jeg nåede terminsdatoen... Og Der tog de mig heldigvis alvorlig og jeg fik en scanning. Og det viste sig at hun var rimelig stresset derinde.

Så lige nu er jeg lidt bange for min mavefornemmelse, selvom der sikkert ik er noget. Men når man først får den tanke, så er den svær at slippe. Og så er der bare frygtelig lang tid til terminsdatoen.... Og bare til næste jm tid som er onsdag i næste uge.

Men jeg føler heller ikke at jeg kan ringe og komme med en gyldig grund til hvorfor jeg skal have en scanning, udover pga blodansamlingen... Men måske jeg bare sku forklare at det er derfor...

For jeg har tænkt på Richard, men netop fordi han virker så kold og usympatisk, så har jeg ikke lyst til det hos ham... Så valget står jo nok mellem at få ringet til jm eller at tage på scanningsklinik i Silkeborg måske...

Altså det SKADER jo ikke at ringe og sige du har en rigtig dum mavefornemmelse som ved Elin og som også viste sig at være rigtig. Min erfaring er at de siger "kom lige ind til tjek" - men jeg ved ikke om hjertelyd og monitorering over tid er nok til at berolige dig.

Men ellers er blodansamlingen altså virkelig heller ikke nogen undskyldning, men en reel grund, det ville undre mig MEGET hvis de ikke tager din mavefornemmelse sammenholdt med blodansamlingen seriøst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså det SKADER jo ikke at ringe og sige du har en rigtig dum mavefornemmelse som ved Elin og som også viste sig at være rigtig. Min erfaring er at de siger "kom lige ind til tjek" - men jeg ved ikke om hjertelyd og monitorering over tid er nok til at berolige dig.

Men ellers er blodansamlingen altså virkelig heller ikke nogen undskyldning, men en reel grund, idet ville undre mig MEGET hvis de ikke tager din mavefornemmelse sammenholdt med blodansamlingen seriøst.

Tak Maja! Det er virkelig rart at du gider at give dit besyv med... Nu har jeg i længe gået og overvejet, men har følt at det var fjollet fordi lægen synes at det er fjollet...

Jeg ku godt finde på at ringe på mandag..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Maja! Det er virkelig rart at du gider at give dit besyv med... Nu har jeg i længe gået og overvejet, men har følt at det var fjollet fordi lægen synes at det er fjollet...

Jeg ku godt finde på at ringe på mandag..

Jeg er overbevist om at det lige netop er derfor de siger man skal ringe til jordemødrene og ikke lægen hvis man bliver nervøs. Læger har slet ikke den føling med det som jordemødre. Selvom 99,9 % af kvinder der kommer til tjek bare bliver beroliget så er det jo det hele værd! Og den der 0,1 % der så viser dig der ER noget ved, kan de måske gøre noget i tide, og redde liv. Så de gør det SÅ gerne!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kan jeg ikke se hvor langt du er henne, men tænker at du da skal ringe til sygehuset. Til akut svanger amb. Det er aligevel der de sender dig hen, hvis JM vuderere at der er grund til bekymring.

Ved du er intereseret i Århus. Men syntes at priser på 800-1000 lyder som rigtig meget. Men det er også samlingnet med Århus hvor priserne ligger på 400-500 kr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Nu kan jeg ikke se hvor langt du er henne, men tænker at du da skal ringe til sygehuset. Til akut svanger amb. Det er aligevel der de sender dig hen, hvis JM vuderere at der er grund til bekymring.

Ved du er intereseret i Århus. Men syntes at priser på 800-1000 lyder som rigtig meget. Men det er også samlingnet med Århus hvor priserne ligger på 400-500 kr.

Jeg er lige knap 30 uger henne - og ja, jeg synes generelt at det er helt vild dyrt for scanninger, når man ikke har valgt en pakke løsning... Og vi har allerede tidligere købt en kønsscanning, uden at tænke på sådan en pakkeløsning. Jeg havde nemlig ikke regnet med at stå i denne situation, hvor jeg ville have behov for en ekstra scanning...

Men jeg er nok der lige nu, jeg går hele tiden frem og tilbage mellem hvad jeg skal gøre. Men lige nu regner jeg med at tage snakken med min jm på onsdag, hvor jeg har en tid. Og så se om hun har lyst til at sende mig til en scanning...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

http://www.graviditetsscanning.dk/herfinderdu/scanningsklinikken-i-kolding

Vi har været i den i kolding stor center. Mener dog vi "kun" gav 400 kr for nogle måneder siden, men de fleste steder koster det jo 5-600 kr. 

Som det ser ud, koster det 500 kr - ligesom det vist gør mange steder... Og det er vist bare det, jeg må regne med at give, hvis det kommer dertil... Åh jeg kan bare ik finde ud af hvad jeg skal...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej mon ikke jordemoder er lydhør, det plejer de da at være :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som det ser ud, koster det 500 kr - ligesom det vist gør mange steder... Og det er vist bare det, jeg må regne med at give, hvis det kommer dertil... Åh jeg kan bare ik finde ud af hvad jeg skal...

Ja kunne godt se der stod 500 kr på pris listen, men jeg mener vi "kun" gav 400 kr.

Men det var de bedste penge længe givet ud.

Ved os var det en trygheds scanning inden NF.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER