cellemus

alternativ fødsel stilling søges

17 indlæg i dette emne

Hej piger.

På grund af forstuvet haleben ved min sidste fødsel (fødte i vand, siddende)

Kan jeg hverken føde liggende eller siddende denne gang.

Så nu er jeg lidt på bar bund. For når jeg tænker over andre stillinger, lyder de ikke særlig behagelige.

Hvad gjorde i andre der har født på andre måder og hvad kan i anbefale?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Under min fødsel lå jeg på alle fire med en sækkestol under brystet/maven. Det var SÅ behageligt. Jeg nåede ikke til at føde i den stilling, men havde jeg haft mulighed for det, havde jeg gjort det. Det var langt den bedste stilling for mit bækken :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Under min fødsel lå jeg på alle fire med en sækkestol under brystet/maven. Det var SÅ behageligt. Jeg nåede ikke til at føde i den stilling, men havde jeg haft mulighed for det, havde jeg gjort det. Det var langt den bedste stilling for mit bækken :)

Det lyder som en sjov stilling.

Fik du underlag til knæene?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil du ku føde i vand?

Ellers er der jo den stilling at man står op og føder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en sjov stilling.

Fik du underlag til knæene?

nej det gjorde jeg ikke og jeg savnede det ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du føde i vand igen? Jeg fødte i vand, men sad på hug med armene over kanten på karet det meste af tiden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du føde i vand igen? Jeg fødte i vand, men sad på hug med armene over kanten på karet det meste af tiden...

Hvis jeg skal føde i vand, skal jeg hvertfald sidde på hug eller lignende.

Men udover at jeg fik forstuvet haleben, så var det helt klart det bedste at føde i vand

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte i den stilling, så tillader mig lige at svare :)

 

Jeg havde ikke noget underlag udover madrassen på fødebriksen. Det var den stilling for mig som var bedst i forhold til knægtens hjertelyd, og at en 'kant' før jeg var helt åben ville forsvinde. Slet ikke noget bevidst valg, men ud kom han da.

 

Jeg har ingen holdning til om den er bedre eller værre end andre. Fødslen gjorde nuller-naller, men det havde den nok gjort uanset :lol Det eneste var, jeg synes jeg ofte måtte flytte rundt på mine knæ, fordi det var hårdt for knæene at ligge med vægten primært på dem i hvad endte med omkring 1,5 timer

Ja det er dét jeg tænker, at knæene hurtigt blir trætte.

Måske jeg skulle stå op og blop, så er han ude. Haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte stående første gang og det fungerede rigtig godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tredje gang fødte jeg liggende på siden. Det var super dejligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte mens jeg stod på hug med armene over sengen hvor min mand stod på den anden side af sengen og holdte mine arme :) det var HÅRDT at stå sådan, jeg stod i den stilling i omkring 45 minutter og mine fødder var virkelig ømme i mange dage efter. Men det var en rigtig god stilling hvor jeg havde meget mere kontrol og bedre kunne presse end jeg kunne da jeg lagde på ryggen i sengen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte mens jeg stod på hug med armene over sengen hvor min mand stod på den anden side af sengen og holdte mine arme :) det var HÅRDT at stå sådan, jeg stod i den stilling i omkring 45 minutter og mine fødder var virkelig ømme i mange dage efter. Men det var en rigtig god stilling hvor jeg havde meget mere kontrol og bedre kunne presse end jeg kunne da jeg lagde på ryggen i sengen :)

Det lyder som en rigtig hård stilling for kroppen.

Nu bliver fødslen hård nok i sig selv, så jeg vil ikke stå i en stilling der forværre det.

Der skulle også gerne Være energi til når bebs popper ud ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brækkede halebenet ved min søns fødsel så tillader mig lige at spørge hvorfor det er du har restriktioner næste gang? Er der stor sandsynlighed for det sker igen? (Det håber jeg sgu ikke for jeg kunne ikke sidde ned i 3 mdr efter min søns fødsel :( )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brækkede halebenet ved min søns fødsel så tillader mig lige at spørge hvorfor det er du har restriktioner næste gang? Er der stor sandsynlighed for det sker igen? (Det håber jeg sgu ikke for jeg kunne ikke sidde ned i 3 mdr efter min søns fødsel :( )

Mit forstuvede og det var det samme! Smertefuldt efterfødsels forløb :prik men min datter sad fast og blev skruet ud efter en lang aktiv fødsels periode så jeg fik forklaret at det var det Press i så længe og så fordi hun sad skæv der belastede. Men jeg HÅBER ikke det betyder jeg er mere disponeret :unsure for det var :numse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brækkede halebenet ved min søns fødsel så tillader mig lige at spørge hvorfor det er du har restriktioner næste gang? Er der stor sandsynlighed for det sker igen? (Det håber jeg sgu ikke for jeg kunne ikke sidde ned i 3 mdr efter min søns fødsel :( )

Jeg kunne heller ikke sidde ned i 3 mdr efter.

Det var utroligt smertefuldt.

Men fordi det var første gang jeg fødte, vidste jeg ikke at det var unormalt og jeg kan virkelig ikke lide hospitaler, så tog hjem så snart jeg kunne uden at sige noget til lægerne om at det gjorde voldsomt ondt.

Jeg har så fortalt det til min jordmoder, og det var hendes idé at jeg ikke skal føde siddende eller liggende for at undgå at det sker igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brækkede halebenet ved min søns fødsel så tillader mig lige at spørge hvorfor det er du har restriktioner næste gang? Er der stor sandsynlighed for det sker igen? (Det håber jeg sgu ikke for jeg kunne ikke sidde ned i 3 mdr efter min søns fødsel :( )

Men han nævnte ikke noget med at chancen er større for at det sker igen.

Så det satser jeg da ikke på.

Men tager slet ingen chancer.

Vil hellere føde ø 20 børn i træk end at have så ondt igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en rigtig hård stilling for kroppen.

Nu bliver fødslen hård nok i sig selv, så jeg vil ikke stå i en stilling der forværre det.

Der skulle også gerne Være energi til når bebs popper ud ;-)

Altså når du ikke må sidde eller ligge når du skal føde, så tænker jeg, at denne stilling er en af de bedste.. Det er en af de mest naturlige stillinger at føde i, og der bliver naturligt skabt plads til babyen i den stilling :) og forhåbenligt skal du ikke presse i så lang tid som jeg! Min jordmoder var sikker på at jeg ville have født indenfor 15 minutter fra mine presseveer startede, men min datter var stjernekigger så det tog en del længere tid for hende at komme ud :)

Og på trods af den forholdsvis lange pressefase i den stilling, så havde jeg masser af energi efter fødslen(på trods af at jeg ikke havde sovet i næsten 2 døgn) og var slet ikke øm andre steder end fødderne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER