Guest

Starter vist gruppen...lidt forsigtigt...

85 indlæg i dette emne

Jeg melder mig ind som den første ser det ud til.. Jeg er 5+0 Idag, og melder mig ind allerede for at trodse frygten for at miste...

Jeg har forventet termin ca d. 10 januar. Må vente på NF scanning og se om datoen rykker sig....:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej Anette!!! Det havde jeg slet ikke opfanget! Er forsigtigt men alligevel stor tillykke!! :yay :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej Anette!!! Det havde jeg slet ikke opfanget! Er forsigtigt men alligevel stor tillykke!! :yay :glad

Tak skal du have. Tina:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej!

Ved ikke hvorfor, men det føles grænseoverskridende at skrive her. Vi har fortalt hverken familie eller venner om graviditeten endnu (er 5+3). Fik først en stensikker bekræftelse i dag, efter 2 blodprøver, men vi har vidst det i en uges tid. Er vores første graviditet, og særdeles uplanlagt, men en enorm glæde alligevel. Det er en underlig følelse. Er rædselsslagen og frygter at ikke alt er som det skal være, eller at noget går galt. Føler lidt at vi er blevet alt for glade alt for tidligt. Er der andre der har det på samme måde? 

Desuden ved jeg intet om noget som helst, hvornår jeg skal scannes og undersøges, f.eks. Er der nogen der kan give mig en idé om hvornår jeg kan få lov til at få en ordenlig undersøgelse, og få at vide om alt er som det skal være? At jeg f.eks. ikke er gravid uden for livmoderen eller andet?

Hilsen en bekymret, ung kvinde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej!

Ved ikke hvorfor, men det føles grænseoverskridende at skrive her. Vi har fortalt hverken familie eller venner om graviditeten endnu (er 5+3). Fik først en stensikker bekræftelse i dag, efter 2 blodprøver, men vi har vidst det i en uges tid. Er vores første graviditet, og særdeles uplanlagt, men en enorm glæde alligevel. Det er en underlig følelse. Er rædselsslagen og frygter at ikke alt er som det skal være, eller at noget går galt. Føler lidt at vi er blevet alt for glade alt for tidligt. Er der andre der har det på samme måde? 

Desuden ved jeg intet om noget som helst, hvornår jeg skal scannes og undersøges, f.eks. Er der nogen der kan give mig en idé om hvornår jeg kan få lov til at få en ordenlig undersøgelse, og få at vide om alt er som det skal være? At jeg f.eks. ikke er gravid uden for livmoderen eller andet?

Hilsen en bekymret, ung kvinde :)

Stort tillykke med graviditeten;)

Jeg venter vores nr 2. Og jeg tør ikke rigtig glæde mig endnu. Men jeg synes faktisk vi skal tillade os at glæde os over det;)

Jeg er ikke helt sikker på hvornår det er man kan få første læge undersøgelse hvor der bliver lavet en vandrejuornal som skal følge dig til undersøgelser og scanninger resten af vejen:) jeg mener det er omkring uge 9, så er der nakkefoldsscanning uge 12 og så skal man til jordemoder, men der må jeg melde pas på hvornår det er, men er næsten sikker på at det kommer nogen uger efter nakkefoldscanningen. Så er der mosdannelsesscanningen omkring uge 20 synes jeg at huske:)

Men det er ikke så svært, når først man har haft det første besøg hos lægen, så kommer det andet automatisk, det gjorde det i hvertfald sidste jeg var gravid:)

Endnu engang tillykke, og i skal bare give jer selv lov at glæde jer, det er så stort og ekstra stort når det er første gang;) og jeg kender alt til at være bange for at noget er/går galt, og det jeg skriver nu, har jeg selv meget svært med.. Men lad ikke frygten fylde for meget..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for dit svar. Allerede nu kan jeg mærke at jeg er ved at blive mere rolig omkring det hele, frem for at være opslugt af alle de ting der kan gå galt. Og vigtigere endnu - jeg forstår at det er okay at være glad og spændt, på trods af at man ikke har nået 12. uge endnu :)

 

Har også fået snakket med lægen igen, og fået den 1. svangerskabsundersøgelse, der ligger i starten af juni, når jeg er 9 uger henne. Jeg regner med at min læge nok skal sætte mig godt ind i hvad der derefter kommer til at ske. Vi overvejer allerede at få en tidlig tryghedsscanning om 1½-2 uger, mest så jeg får en følelse af sikkerhed, og at vi "med god samvittighed" kan fortælle det til familien. Det virker som alt for lang tid at vente til 12. uge.

Hvad med jer, hvordan havde/har i det med at fortælle det til familie, og hvornår syntes du det er "bedst" at gøre det? :) 

 

Og tillykke til dig med jeres nr 2 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for dit svar. Allerede nu kan jeg mærke at jeg er ved at blive mere rolig omkring det hele, frem for at være opslugt af alle de ting der kan gå galt. Og vigtigere endnu - jeg forstår at det er okay at være glad og spændt, på trods af at man ikke har nået 12. uge endnu :)

 

Har også fået snakket med lægen igen, og fået den 1. svangerskabsundersøgelse, der ligger i starten af juni, når jeg er 9 uger henne. Jeg regner med at min læge nok skal sætte mig godt ind i hvad der derefter kommer til at ske. Vi overvejer allerede at få en tidlig tryghedsscanning om 1½-2 uger, mest så jeg får en følelse af sikkerhed, og at vi "med god samvittighed" kan fortælle det til familien. Det virker som alt for lang tid at vente til 12. uge.

Hvad med jer, hvordan havde/har i det med at fortælle det til familie, og hvornår syntes du det er "bedst" at gøre det? :) 

 

Og tillykke til dig med jeres nr 2 :)

Vi havde vist besluttet at holde det for os selv til 12 uge.. Men den anden dag spurgte min mor mig direkte om jeg var gravid. Og jeg er rigtig dårlig til at lyve, så jeg sagde selvomfølgelig sandheden.. Hun sagde det videre til min papfar med min accept, minsøster har fået det at vide igår. Min bror får også snart besked... Jeg har også fortalt det til 2 veninder.. Men svigerfamilien ved det ikke endnu, og jeg lader det være op til min mand hvornår de skal vide det. Mit arbejde ved heller ikke besked endnu.. Nu har jeg det sådan lidt, at det kan være ligemeget med at vente.. For dem der ved det nu, ville jo også få at vide hvis vi havde mistet..

Min største bekymring om det er hvornår jeg skal sige noget på arbejdet.. Men det finder jeg jo sikkert også ud af:)

Godt du har fået snakket med lægen, så du har fået styr på det første der skal ske:) jeg skal også have ringet og bestilt tid:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde vist besluttet at holde det for os selv til 12 uge.. Men den anden dag spurgte min mor mig direkte om jeg var gravid. Og jeg er rigtig dårlig til at lyve, så jeg sagde selvomfølgelig sandheden.. Hun sagde det videre til min papfar med min accept, minsøster har fået det at vide igår. Min bror får også snart besked... Jeg har også fortalt det til 2 veninder.. Men svigerfamilien ved det ikke endnu, og jeg lader det være op til min mand hvornår de skal vide det. Mit arbejde ved heller ikke besked endnu.. Nu har jeg det sådan lidt, at det kan være ligemeget med at vente.. For dem der ved det nu, ville jo også få at vide hvis vi havde mistet..

Min største bekymring om det er hvornår jeg skal sige noget på arbejdet.. Men det finder jeg jo sikkert også ud af:)

Godt du har fået snakket med lægen, så du har fået styr på det første der skal ske:) jeg skal også have ringet og bestilt tid:)

 

Det er også lidt det vi tænkte, at familien også vil få det af vide hvis noget ikke går som det skal. Det er også bare så stort, og idet at det var en overraskelse for os, bliver det en kæmpe overraskelse for dem. Vi kan næsten ikke vente med at fortælle det :)

Nu arbejder jeg ikke (er studerende), men tror at jeg vil informere universitetet og de relevante offentlige instanser engang efter 12. uge, så jeg er "dækket ind" ift. barsel osv. ret tidligt i processen. Det er selvfølgelig langt svære når kollegaer er involveret, som man måske er venskabelige med, og af den grund har lyst til at fortælle det til. 

 

Ja, det var faktisk dejligt, snakkede kun med en lægesekretær, men hun gav mig et godt indblik i hvordan det hele kommer til at foregå (de næste par måneder hvertfald) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej i to 

..og kæmpe tillykke med jeres graviditet :) 

 

Jeg er også første gang gravid og er kommet ca. 6 uger. 

Jeg har haft det på præcis sammen måde, var helt i chok. Men nok mest fordi min kæreste og jeg troede, at en af os havde fertilitetproblemer (vi har dog aldrig fået det undersøgt). Samtidig er det bare verdens bedste oplevelse, at blive gravid. 

Dog den sidste uge har jeg bare levet i min helt egne verden, fyldt med tanker! Men det virker som om, jo mere viden jeg får, jo mere slapper jeg af. Men har dog lidt svært ved at koncentrere mig om min Bachelor der skal afleveres nu her den 5 juni, så det er lidt øv og især fordi jeg ikke har lyst til, at sige noget til dem jeg er i gruppe med.. Ville i have sagt noget? 

Der er et par stykker der ved det allerede, min familie, mine bedste veninder og hans tætteste venner og vennepar.

 

Knus

 

Gerda :))  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej i to 

..og kæmpe tillykke med jeres graviditet :) 

 

Jeg er også første gang gravid og er kommet ca. 6 uger. 

Jeg har haft det på præcis sammen måde, var helt i chok. Men nok mest fordi min kæreste og jeg troede, at en af os havde fertilitetproblemer (vi har dog aldrig fået det undersøgt). Samtidig er det bare verdens bedste oplevelse, at blive gravid. 

Dog den sidste uge har jeg bare levet i min helt egne verden, fyldt med tanker! Men det virker som om, jo mere viden jeg får, jo mere slapper jeg af. Men har dog lidt svært ved at koncentrere mig om min Bachelor der skal afleveres nu her den 5 juni, så det er lidt øv og især fordi jeg ikke har lyst til, at sige noget til dem jeg er i gruppe med.. Ville i have sagt noget? 

Der er et par stykker der ved det allerede, min familie, mine bedste veninder og hans tætteste venner og vennepar.

 

Knus

 

Gerda :))

Tillykke til dig med graviditeten. Hyggeligt med en mere i gruppen

Jeg tror ikke jeg ville sige noget til studiegruppen, fordi det endnu er så tidligt.. Man kan jo sagtens fortælle det til familie og bedste venner og veninder, for dem ville man jo også fortælle hvis noget gik galt, tænker jeg:) begge vores familier ved det nu, og et par af mine veninder... :) mit arbejde har ikke fået besked endnu, og har heller ikke besluttet mig til hvornår det skal siges til dem endnu..:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå jeg håber alt går godt så melder mig også under fanerne.

 

Jeg er gravid :yay med vores 2. barn. Har CE fra aug 2012. CE er lavet ved IUI (inseminering) og vi har også denne gang været i behandling.

Pga vi har været i behandling bliver vi fulgt lidt tættere her i starten. Har fået taget 3 blodprøver hvor den 1. viste et flot hcg tal på 165 og et progesteron tal (det der holder på graviditeten) på 130. 2. blodprøve viste en stigning i hcg til 435 så ikke så høj en stigning som gyn gerne så. Derudover var min progesteron faldet til 80. Så derfor fik jeg endnu en blodprøve taget. Den viste en fin stigning i hcg til 845 men stadig fald i progesteron til 67. Fordi hcg er steget så flot var der ikke behov for flere blodprøver men efter en snak frem og tilbage gav gyn mig progesteron stikpiller for at gøre mig mere tryg.

Vi har første skanning på fredag 29/5 hvor jeg vil være 6+3. Glæder mig til at se hjerteblink :)

Jeg er idag 5+4 og har termin 18. Januar

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå jeg håber alt går godt så melder mig også under fanerne.

Michala, 36 år gift med M, 41 år. Bor i Herlev.

Jeg er gravid :yay med vores 2. barn. Har Carl Emil fra aug 2012. Carl Emil er lavet ved IUI (inseminering) og vi har også denne gang været i behandling.

Pga vi har været i behandling bliver vi fulgt lidt tættere her i starten. Har fået taget 3 blodprøver hvor den 1. viste et flot hcg tal på 165 og et progesteron tal (det der holder på graviditeten) på 130. 2. blodprøve viste en stigning i hcg til 435 så ikke så høj en stigning som gyn gerne så. Derudover var min progesteron faldet til 80. Så derfor fik jeg endnu en blodprøve taget. Den viste en fin stigning i hcg til 845 men stadig fald i progesteron til 67. Fordi hcg er steget så flot var der ikke behov for flere blodprøver men efter en snak frem og tilbage gav gyn mig progesteron stikpiller for at gøre mig mere tryg.

Vi har første skanning på fredag 29/5 hvor jeg vil være 6+3. Glæder mig til at se hjerteblink :)

Jeg er idag 5+4 og har termin 18. Januar

Velkommen til, det bliver hyggeligt at følges med dig,(igen) vi krydser alle fingre for at vores spirer må blive og udvikle sig som de skal:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til, det bliver hyggeligt at følges med dig,(igen) vi krydser alle fingre for at vores spirer må blive og udvikle sig som de skal:)

ja det bliver super hyggeligt. Ja vi krydser for alle :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hej

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik taget æg ud d.27/4 og de blev befrugtet samme dag. Så når jeg bruger det link du lagde ind så har jeg termin d.17/1-16.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik taget æg ud d.27/4 og de blev befrugtet samme dag. Så når jeg bruger det link du lagde ind så har jeg termin d.17/1-16.

Det lyder rigtigt :) Så passer det jo også med 5+6 :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne være skulle lave en tråd om hvem vi er som Ki jo altid foreslår i terminsgrupperne - status på vores terminsgruppe. Når vi nu skal følges de næste mange måneder kan vi jo lære list om hinanden :)

Hvad synes i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en god ide

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Little Miss hvor mange forsøg har I været igennem inden det lykkedes her med nr.2?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en god ide

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Little Miss hvor mange forsøg har I været igennem inden det lykkedes her med nr.2?

Vi var igennem 2 x IUI (lykkes i 2. forsøg)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en rigtig god ide med sådan en tråd:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en rigtig god ide med sådan en tråd:)

Har oprettet den nu sammen med en terminslistetråd for lidt hurtig overblik :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil da gerne være med her.

 

Jeg venter nr 3, med termin den 26 januar 2016... Det gik lidt hurtigere end jeg gjorde med pigerne. Det havde jeg ikke regnet med, så jeg er rigtig glad. Manden blev også for glad da han ikke troede at det har taget rigtig hurtig...

Det er naturligt og havde en grænse for hvornår jeg vil tage fat i min læge og får ydeligere hjælp hvis det skulle den vej...

Med Zia tog det 2 år, og var igennem 4 IUI med hende, for jeg blev gravid. Med Clara, tog det 1½ år før jeg blev gravid med hende. Vi kunne selv der, men hvis jeg fik mens den flg cyklus, skulle jeg have hjælp til at blive gravid.

Denne gang er der taget 9 måneder at blive gravid og er utrolig glad for at det lykkes så hurtig. Jeg havde regnet med at det vil tage mere 1 år eller lige så lang tid som pigerne...:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER