Lovely Lady

Rask nok til vuggestue?

23 indlæg i dette emne

Junior har været hjemme fra vuggestuen i dag sammen med mig. Han har haft feber (39,1), og været pirrelig/pjevset/pylret og til tider noget træt. Han har ikke identificerbart ondt nogen steder.

Spørgsmålet er så: Hvis han nu vågner frisk og tilpas uden feber i morgen - skal han så i vugger, eller bør han blive hjemme? :chin:

Hvad siger det kyndige panel?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville bare sende ham afsted hvis han virker helt frisk og spiser som han plejer i morgen tidlig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville bare sende ham afsted hvis han virker helt frisk og spiser som han plejer i morgen tidlig!

Enig. Vi har prøvet det samme med Aksel, og der kom han afsted dagen efter helt uden problemer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville bare sende ham afsted hvis han virker helt frisk og spiser som han plejer i morgen tidlig!

  

Enig. Vi har prøvet det samme med Aksel, og der kom han afsted dagen efter helt uden problemer

:kiss tak for svar de damer - så er det vist bare mig, der er for pylret :blush Min mand og jeg var ikke enige, men hvis han er i fin stand i morgen, så kommer han afsted så. Gemalen arbejder hjemme, så det bliver en kort dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok beholde ham hjemme for at være sikker på han er helt rask, for feberen kan jo tit godt komme op af dagen. Jeg plejer først at sende Lucas i vs igen når han har haft en feberfri dag, for at være sikker - både ifht eventuel smitte, men også for hans egen skyld :) Men det er jo forskelligt hvordan man har det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok beholde ham hjemme for at være sikker på han er helt rask, for feberen kan jo tit godt komme op af dagen. Jeg plejer først at sende Lucas i vs igen når han har haft en feberfri dag, for at være sikker - både ifht eventuel smitte, men også for hans egen skyld :) Men det er jo forskelligt hvordan man har det :)

Jeg er helt enig. Jeg holder dem som regel en feberfri dag hjemme. Jeg synes tit de rager noget nyt til sig hvis de kommer for hurtigt afsted.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok beholde ham hjemme for at være sikker på han er helt rask, for feberen kan jo tit godt komme op af dagen. Jeg plejer først at sende Lucas i vs igen når han har haft en feberfri dag, for at være sikker - både ifht eventuel smitte, men også for hans egen skyld :) Men det er jo forskelligt hvordan man har det :)

:ditto 

Jeg har før oplevet Anna virke fuldstændig fresh om morgenen og så kommer feberen alligevel snigende op af formiddagen og som minimum har hun næsten altid været markant mere træt og putte-vorn dagen efter. VS/BH ser også helst der er en feberfri dag, så det tilstræber jeg, hvis det er muligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok beholde ham hjemme for at være sikker på han er helt rask, for feberen kan jo tit godt komme op af dagen. Jeg plejer først at sende Lucas i vs igen når han har haft en feberfri dag, for at være sikker - både ifht eventuel smitte, men også for hans egen skyld :) Men det er jo forskelligt hvordan man har det :)

:ditto

Men jeg har også muligheden pt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ooooog så blev det svært igen... Altså... :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok beholde ham hjemme for at være sikker på han er helt rask, for feberen kan jo tit godt komme op af dagen. Jeg plejer først at sende Lucas i vs igen når han har haft en feberfri dag, for at være sikker - både ifht eventuel smitte, men også for hans egen skyld :) Men det er jo forskelligt hvordan man har det :)

:ditto

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal måske lige forklare :)

Problematikken opstår (til tider), fordi min mand og jeg ikke er enige om, hvor bogstaveligt man skal tage den med den feberfri dag.

Jeg er tilbøjelig til at synes, at junior skal have en dag at komme sig i unde alle omstændigheder. Feber må være tegn på, at noget er off et sted i kroppen, også selvom der ikke er (andre) tegn på specifik sygdom.

Min mand er med på det med den ekstra dag efter maveonde, gængse børnesygdomme osv. En random dag med feber tæller han ikke som 'rigtig' sygdom på samme måde. Min søde gemal mener, at vi lige så godt bare kan opgive at arbejde, hvis vi skal følge min udlægning - imens jeg mener, at ordentlig restitution holder det samlede fravær nede... :rolleyes Vi er i øvrigt ikke særlig plaget af sygdom.

I forhold til det praktiske med at blive hjemme gr arbejde, så giver det jo sig selv, hvis han er slet og ret syg. Så har vi begge til enhver tid mulighed for at blive hjemme med ham - helt uden nærmere overvejelser. Afvejningen kommer, når han egentlig virker frisk nok - så bliver set lidt sværere at forsvare, at man vælger ikke at passe sit arbejde...

I dag endte det med at give sig selv. Jeg tog junior ind til mig i nat - med høj feber - og selvom den er faldet til morgen (og han mærkeligt nok er i et gevaldigt humør), så har min mand straks meldt barn syg ind på kontoret, og de to ligger nu hjemme i stuen foran Peter Pedal :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal måske lige forklare :)

Problematikken opstår (til tider), fordi min mand og jeg ikke er enige om, hvor bogstaveligt man skal tage den med den feberfri dag.

Jeg er tilbøjelig til at synes, at junior skal have en dag at komme sig i unde alle omstændigheder. Feber må være tegn på, at noget er off et sted i kroppen, også selvom der ikke er (andre) tegn på specifik sygdom.

Min mand er med på det med den ekstra dag efter maveonde, gængse børnesygdomme osv. En random dag med feber tæller han ikke som 'rigtig' sygdom på samme måde. Min søde gemal mener, at vi lige så godt bare kan opgive at arbejde, hvis vi skal følge min udlægning - imens jeg mener, at ordentlig restitution holder det samlede fravær nede... :rolleyes Vi er i øvrigt ikke særlig plaget af sygdom.

I forhold til det praktiske med at blive hjemme gr arbejde, så giver det jo sig selv, hvis han er slet og ret syg. Så har vi begge til enhver tid mulighed for at blive hjemme med ham - helt uden nærmere overvejelser. Afvejningen kommer, når han egentlig virker frisk nok - så bliver set lidt sværere at forsvare, at man vælger ikke at passe sit arbejde...

I dag endte det med at give sig selv. Jeg tog junior ind til mig i nat - med høj feber - og selvom den er faldet til morgen (og han mærkeligt nok er i et gevaldigt humør), så har min mand straks meldt barn syg ind på kontoret, og de to ligger nu hjemme i stuen foran Peter Pedal :biglove

Jeg synes faktisk ikke, at det er rigtigt, at man vælger ikke at passe sit arbejde. I min optik VÆLGER man at passe at sit barn! 

Jeg skal bestemt ikke være hellig - min datter har været syg i gennemsnit 1-2 gange om måneden siden hun var 5 mdr. Hun er ørebarn, har astmatisk bronkitis og hiver i hovedreglen bare ALT med hjem. Så vi er og har især været max pressede engang imellem. Og så sent som i dag har jeg sendt en rigtig træt pige afsted, som vågnede mega tidligt og har sovet uroligt pga en forkølelse, som ikke vil slippe taget i de små lunger og giver hoste, når hun ligger ned. Men hun var uden feber (og har ikke haft det), glad og uden  megen hoste her til morgen, og ja, så må jeg også se på det samlede antal barn syg i år og vurdere, om hun så kan tage en kort dag, hvor jeg henter hende kl 14. Så jeg kender det bestemt, og det er pisse hårdt ikke at føle, at man slår til nogen af stederne. For helt ærligt ville hun da helt sikkert have haft bedst af at blive hjemme, når hun er træt. (det ville jeg i øvrigt også selv).

Men derfor vil jeg alligevel sige, at man hvis man overhovedet kan, bør man tilstræbe en feberfri dag - netop af de grunde du nævner. Det er i min optik i hvert fald det bedste for de små. Men som sagt er det altså ikke for at være hellig. Jeg forstår i den grad problematikken.

Rigtig god bedring til ham!! 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror, jeg er et sted midt imellem (altså nu hvor han havde feber i nat, er det jo ingen tvivl), for det kommer også lidt an på hvilket barn det er, og hvilke erfaringer man har gjort sig. 

For Theodor f.eks. er 39,1 vildt høj feber, han har kun haft så høj feber et par gange i sit liv, så der ville jeg blive lidt ekstra bekymret og holde ham hjemme, (og han har ellers været igennem masser af småsygdomme). Men generelt er feber på 39 hos børn jo ikke nødvendigvis meget alarmerende, og så kan det forholde sig anderledes. Det tænker jeg bare er en individuel situation. 

Oveni er der jo generelt velbefindende. Altså, hvis han spiller fodbold og spiser fint osv, men ellers bare er lidt træt, så kommer han formentlig afsted. Hvis muligt en kort dag. Men hvis han er ved siden af sig selv, og rigtigt træt og pylret og putte-agtig, når han ellers plejer at drøne rundt, så er jeg på også på blive-hjemme-holdet. Det er som regel godt givet ud; de gange hvor vi har været for optimistiske har vi i hvert fald bare fået en ny omgang sygdom oveni:)

Men det kan godt være rigtigt svært i de dér grænsetilfælde, især når man har noget man "skal" og man måske i forvejen er bagud. 

 

Det hjalp nok overhovedet ikke :D Men jeg vil egentlig bare sige, at det også kommer an på barnet og at jeg tror det er et spørgsmål de fleste forældre har stillet sig selv flere gange. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:)

 

For ordens skyld, så mente jeg ikke "vælge ikke at passe sit arbejde" på en synderligt negativ måde - bare rent praktisk, at når jeg bliver hjemme for at passe fidusen, så er jeg jo altså de facto ikke på mit kontor og til rådighed for min arbejdsgiver :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:)

 

For ordens skyld, så mente jeg ikke "vælge ikke at passe sit arbejde" på en synderligt negativ måde - bare rent praktisk, at når jeg bliver hjemme for at passe fidusen, så er jeg jo altså de facto ikke på mit kontor og til rådighed for min arbejdsgiver :)

Det ved jeg godt :) Kunne også godt se bagefter, at det kom til at fremstå skrappere, end det var ment.

Og som sagt tager jeg mig selv i det indimellem, men det ligger mig bare meget på sinde, fordi der i visse dele af samfundet er en tendens til at bruge en helt forkert terminologi om dét at have syge børn. GU er det en belastning for arbejdspladsen - man ville da lyve, hvis man påstod andet. Men når børn er syge, har de sgu ret til at have mor eller far! Synes det er helt fint med bedsteforældre, hvis de kan passe, men personligt vil jeg helst bare være der eller have at min mand er der, når vores datter er syg. Og jeg synes, det er et vanvittigt samfund, som ikke giver børn ret til at være syge og til at være hjemme længe nok til 100% at komme over deres sygdom, fordi deres forældre ikke har reel mulighed for at være hjemme.

NÅ! Men det er selvfølgelig ikke dig, min samfundskritik skal rettes mod :balloons :) Håber han har det bedre i dag :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ved jeg godt :) Kunne også godt se bagefter, at det kom til at fremstå skrappere, end det var ment.

Og som sagt tager jeg mig selv i det indimellem, men det ligger mig bare meget på sinde, fordi der i visse dele af samfundet er en tendens til at bruge en helt forkert terminologi om dét at have syge børn. GU er det en belastning for arbejdspladsen - man ville da lyve, hvis man påstod andet. Men når børn er syge, har de sgu ret til at have mor eller far! Synes det er helt fint med bedsteforældre, hvis de kan passe, men personligt vil jeg helst bare være der eller have at min mand er der, når vores datter er syg. Og jeg synes, det er et vanvittigt samfund, som ikke giver børn ret til at være syge og til at være hjemme længe nok til 100% at komme over deres sygdom, fordi deres forældre ikke har reel mulighed for at være hjemme.

NÅ! Men det er selvfølgelig ikke dig, min samfundskritik skal rettes mod :balloons :) Håber han har det bedre i dag :kram2

Åh hvor er jeg enig i dit indlæg!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ved jeg godt :) Kunne også godt se bagefter, at det kom til at fremstå skrappere, end det var ment.

Og som sagt tager jeg mig selv i det indimellem, men det ligger mig bare meget på sinde, fordi der i visse dele af samfundet er en tendens til at bruge en helt forkert terminologi om dét at have syge børn. GU er det en belastning for arbejdspladsen - man ville da lyve, hvis man påstod andet. Men når børn er syge, har de sgu ret til at have mor eller far! Synes det er helt fint med bedsteforældre, hvis de kan passe, men personligt vil jeg helst bare være der eller have at min mand er der, når vores datter er syg. Og jeg synes, det er et vanvittigt samfund, som ikke giver børn ret til at være syge og til at være hjemme længe nok til 100% at komme over deres sygdom, fordi deres forældre ikke har reel mulighed for at være hjemme.

NÅ! Men det er selvfølgelig ikke dig, min samfundskritik skal rettes mod :balloons :) Håber han har det bedre i dag :kram2

Hear that! Vi vil have svenske forhold på den front. Hvor svært kan det være!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I vores vuggestue er det en regel, at de små skal have været feberfrie i 24 timer før de må komme i institution, netop fordi den godt kan stige om formiddagen. Tit, når Karla er syg, er hun frisk om morgenen, men brændvarm efter lur. Det kan hun godt være flere gange, så når tit at tænke, at nu kan hun komme i vuggestue i morgen, og så kan hun alligevel ikke. 

 

god bedring til ham!

 

 

Det ved jeg godt :) Kunne også godt se bagefter, at det kom til at fremstå skrappere, end det var ment.

Og som sagt tager jeg mig selv i det indimellem, men det ligger mig bare meget på sinde, fordi der i visse dele af samfundet er en tendens til at bruge en helt forkert terminologi om dét at have syge børn. GU er det en belastning for arbejdspladsen - man ville da lyve, hvis man påstod andet. Men når børn er syge, har de sgu ret til at have mor eller far! Synes det er helt fint med bedsteforældre, hvis de kan passe, men personligt vil jeg helst bare være der eller have at min mand er der, når vores datter er syg. Og jeg synes, det er et vanvittigt samfund, som ikke giver børn ret til at være syge og til at være hjemme længe nok til 100% at komme over deres sygdom, fordi deres forældre ikke har reel mulighed for at være hjemme.

NÅ! Men det er selvfølgelig ikke dig, min samfundskritik skal rettes mod :balloons :) Håber han har det bedre i dag :kram2

 

Helt enig. Dessuden skader det nok mere samfundet, at man sender et sygt barn i vuggestue, hvor det kan smitte andre børn, hvor forældrene til de andre børn så er nødt til at blive hjemme med deres børn. Jeg tror, hvis alle var super obs på ikke at sende syge eller halvsløje børn i institution, ville det samlede børn-syg-fravær i danmark været meget mindre. Desværre er systemet og samfundet ikke indrettet til at tænke sådan, og man kan ikke lige sige til sin arbejdsgiver, at man tager en dag "for samfundets skyld". :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At tage en barn-syg dag for samfundet skyld! JEG ELSKER DET! Det synes jeg da bare vi skal komme i gang med at sige. ALLESAMMEN! For det skal jo starte et sted, hvorfor ikke her på Babyklar?! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At tage en barn-syg dag for samfundet skyld! JEG ELSKER DET! Det synes jeg da bare vi skal komme i gang med at sige. ALLESAMMEN! For det skal jo starte et sted, hvorfor ikke her på Babyklar?! :)

Ha ha - den er jeg total med på :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Well AMEN sisters!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en interessant drejning tråden tog :D

Tak for gode ønsker :) Junior har haft en god dag med sin far, men har stadig lidt feber.

Jeg bliver hjemme med ham i morgen, og så håber jeg, at det er ved at have sluppet sit tag i min lille søn...

Mit problem lander lidt mellem stolene - for jeg har ærligt ingen hverken skrupler eller problemer ift at arrangere, at enten min mand eller jeg kan være hjemme hos fidusen, hvis han har brug for det.* Finten er at vurdere, hvornår han reelt har brug for det, og hvornår det blive grænsende til pjat :chin: Medmindre man indførte officiel barns-restitutionsdag, så tror jeg derfor ikke, at Sveriges liberale syn på børns sygedage ville hjælpe mig det helt store - der skal man formentkig stadig troppe op på arbejde, hvis barnet er rask...

*Statsansatte jurister med 1. og 2. barns sygedage i overenskomsten, flex, hjemmearbejde, omsorgsdage og fleksible chefer, der sætter pris på den indsats, vi så gør på andre tidspunkter. Vi skal sådan set ikke klage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dagen i dag er i øvrigt et godt eksempel på, at det er en svær afvejning..

Jeg er hjemme med fidusen. Det har jeg INGEN dårlig samvittighed over - mit arbejde får, hvad de skal have, jeg er (i al beskedenhed ;) ) på alle måder en god forretning, selvom jeg tager mig et par friheder ind imellem.

Men hvis det skulle være strengt behovsrelateret, så ved jeg ikke rigtig...

Han opfører sig på alle måder frisk og normal - og det er kun fordi, jeg måler ham, at jeg ved, at hans temperatur er let forhøjet (ikke feber). Vi har spillet bold, leget med duplo og været på legeplads :)

Han havde feber frem til i aftes, og han havde løbende været lidt ved siden af sig selv hele dagen i går - så det var for så vidt en nem beslutning at blive hjemme med ham i dag. Men hvis jeg havde været presset i forhold til job og pasningsmuligheder osv, så ved jeg sq ikke, om jeg helt havde kunnet forsvare sådan en hjemmedag her, der har langt mere karakter af omsorgsdag end af sygedag.

Nøj, hvor er jeg spændt på, hvordan den side af livet med TO små børn bliver :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER