MaleneB

baby græder hos far

14 indlæg i dette emne

Det er nærmest gået helt galt her... Freya græder når hun er hos far og det er helt hysterisk og stopper først når hun er for udmattet til at græde mere - eller når jeg tager hende igen.

Far bliver frustreret og ked af det. Han vil jo rigtig gerne sin datter men det er hårdt når hun græder så snart hun kommer over til ham , ja endda nogle gange når han kommer hen til hende og ser på hende (sender sjove ansigter eller smil).

Det har ikke været sådan hele tiden det er gradvist blevet værre og værre.

Han har arbejdet en del for tiden så tænker det er det der har haft indflydelse - at han ikke har været der så meget som mig.. men hvad skal vi gøre for at få ham ind i varmen igen? Freya fylder 3 måneder på lørdag...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uha, den er svær - har ikke prøvet noget lignende med nogen af mine børn. Jeg tænker lidt om det er muligt at give de to noget alene-tid? At du simpelthen tager ud af huset, så du ikke er i nærheden og kan "redde" Freya fra farmand. Måske når du ikke er der som et "bedre alternativ" kan hun acceptere at farmand også kan bruges.

Og ellers er det bare at holde ud! Det er pisse hårdt og synd for farmand, men det skal NOK blive bedre! Og jeg tror altså ikke der går lang tid før det vil vende igen. Det går så sindssygt hurtigt med dem udviklingsmæssigt i den alder, og tingene ændrer sig lynhurtigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han godt huske det. Det er ikke særligt sjovt. Min mand arbejde også rigtig meget i starten af Silke Elia' liv (samtidig med hun er sensitiv), men det blev rigtig godt igen, da han holdte knap 2 måneders barsel sammen med os fra hun var 3,5 måned. Det er selvfølgelig ikke alle der lige har den mulighed, men jeg tror, det der gjorde udslaget var, at de lærte hinanden bedre at kende ved at de havde mere tid sammen.

:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor hårdt. Jeg tænker, at det måske er vigtigt, at der er nogle ting, der er "fars", fx at det er far, der giver bad. Og måske kan han få lov at give hende en flaske en gang i mellem (hvis I bruger det)? Men ja, jeg tror også, det er en reaktion og det skal nok blive bedre. Måske er det en et forsøg værd at prøve at sørge for, at du ikke er lige ved siden af? Omvendt, hvis hun bliver SÅ ulykkelig, så er det også svært...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er virkelig hårdt.

Jeg har prøvet at være ude i en times tid og lade de to være i fred. Hvad jeg kan forstå græder hun til hun er for udmattet til at fortsætte og falder så i søvn. Men ikke dybt og hun ligger og vrider sig.

Tror ikke barsel er en mulighed da han lige er blevet fastansat - og så er han stadig kun timelønnet så ved ikke helt hvordan det virker. Han får jo kun løn når han er der.

Men jeg er også i tvivl om hun skal blive ved med at være hos ham, når hun græder? Vil hun på et tidspunkt indse at det ikke er farligt eller bliver det bare værre?

Tror det er en god ide med at han kan prøve at give hende en flaske (så må jeg vidst igang med at pumpe ud), og noget som kan være hans ting. Nok ikke bad, da jeg synes det er svært alene.. Eller det med at få hende ud af badet og tørre hende synes jeg kan være svært når man er alene...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige med hensyn til bad, så sørger jeg for at have et håndklæde inden for rækkevidde inden jeg begynder at bade - sådan at jeg kan nå det, imens jeg stadig holder baby med en hånd. Så lægger jeg håndklædet over min skulder/brystkasse med den frie hånd og løfter derefter baby op til mig med begge hænder med babys ryg imod min mave. Og så kan jeg så pakke håndklædet omkring baby.

Bruger du en spædbarnsindsats i badekarret? Det hjælper rigtig meget ift at man ikke behøver holde baby så meget i badet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke om hun skal blive hos ham, når hun græder, eller om det er bedst du overtager. Umiddelbart tænker jeg at jeg ville overtage hvis jeg var der, men at blive ved med at prøve og lade far stå så meget med på sidelinjen så muligt, smile og snakke med hende imens hun måske er tryg hos dig. Sådan at hun ser ham så meget som muligt og hvis hun jævnligt kommer lidt over til ham (også bare i korte perioder), så skal hun nok vænne sig til ham på et tidspunkt og finde ud af at han er lige så fantastisk som dig! Det er KUN en periode, som nok skal gå over, og så kommer hun til at knuselske sin far - så bare hold ud begge to!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for de gode råd. Vi prøver lidt forskelligt nu... Bl.a. Har jeg ladet min mand skifte hende en del mere end han plejer, og vi har prøvet at hun sidder lidt hos ham i kortere perioder. På fredag skal vi til babysvømning hvor jeg planlægger at lade min mand holde hende mest muligt... I dag har faktisk været en rigtig god dag. Hun har siddet hos ham helt uden at beklage sig i ca 15 min... Og den eneste grund til at jeg tog hende igen var fordi min mand skulle på arbejde... :)

Lige med hensyn til bad, så sørger jeg for at have et håndklæde inden for rækkevidde inden jeg begynder at bade - sådan at jeg kan nå det, imens jeg stadig holder baby med en hånd. Så lægger jeg håndklædet over min skulder/brystkasse med den frie hånd og løfter derefter baby op til mig med begge hænder med babys ryg imod min mave. Og så kan jeg så pakke håndklædet omkring baby.

Bruger du en spædbarnsindsats i badekarret? Det hjælper rigtig meget ift at man ikke behøver holde baby så meget i badet.

Vi bruger en spædbarnsindsats og det er dejlig nemt. Det er sådan set heller ikke selve vadet der er besværligt men det at få hende op igen jeg har fundet besværligt før... Men det er en god ide med håndklæde på skulderen og så baby op og svøbe... Tak. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha, min lillesøster nægtede at være hos min far, eller nogle andre mænd det første år af hendes liv og det gjorde min far meget ulykkelig. Hun var rædselsslagen for skæg. Det viste sig senere at hun var asberger og generelt besværet socialt, men jeg tvivler på at det er tilfældet med jeres Freya. Jeg tror også det er en god ide at far bruger så meget tid sammen med hende, uden dig som han kan. Det har måske ikke så meget med ham at gøre, som at hun er lidt morsyg og helst vil være hos dig? :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha, min lillesøster nægtede at være hos min far, eller nogle andre mænd det første år af hendes liv og det gjorde min far meget ulykkelig. Hun var rædselsslagen for skæg. Det viste sig senere at hun var asberger og generelt besværet socialt, men jeg tvivler på at det er tilfældet med jeres Freya. Jeg tror også det er en god ide at far bruger så meget tid sammen med hende, uden dig som han kan. Det har måske ikke så meget med ham at gøre, som at hun er lidt morsyg og helst vil være hos dig? :)

Tror helt bestemt at hun er morsyg. Det er så småt ved at blive lidt bedre. Men trøstning kan han stadig ikke altid. Der er mor stadig bedst.. men tænker det kommer.

Sikke noget med din søster. Håber hun har det bedre i dag. Jeg tror dog ikke, som du heller ikke gør, at det er det der gælder her..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror helt bestemt at hun er morsyg. Det er så småt ved at blive lidt bedre. Men trøstning kan han stadig ikke altid. Der er mor stadig bedst.. men tænker det kommer.

Sikke noget med din søster. Håber hun har det bedre i dag. Jeg tror dog ikke, som du heller ikke gør, at det er det der gælder her..

Vi oplever det samme her. Idag stod far op kl. lidt i syv så jeg kunne få en time mere. 15 min senere måtte jeg stå op fordi han skreg helt ustyrlig. Suk!

Har du nogle gide erfaringer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi oplever det samme her. Idag stod far op kl. lidt i syv så jeg kunne få en time mere. 15 min senere måtte jeg stå op fordi han skreg helt ustyrlig. Suk!

Har du nogle gide erfaringer?

Tror bestemt det har hjulpet at far har været mere til stede og gjort ting med Freya. F.eks. har jeg sat ham til at skifte hende oftere og så tror jeg også det er en god idé at finde noget der kan være kun en ting far gør. Hvis baby græder lige så snart han kommer hen til far, som Freya gjorde her, kan I evt prøve at han stadig sidder hos dig og far nærmer sig og taler med ham og leger med ham. Det er mere for forhåbentlig at undgå at baby græder i mens. Senere kan han prøve at holde ham mens du stadig er i nærheden så han kan se dig endnu. Måske kan far lave en leg som du plejer at lave, så den del er genkendelig for jeres baby. Ved ikke præcis om det virker men tror det har hjulpet stille og roligt herhjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand tror også det har hjulpet at være sammen med Freya alene selvom hun græd og simpelthen blev ved indtil hun blev for udmattet til at græde mere... simpelthen fordi hun finder ud af at der ikke er sket noget slemt. jeg ved ikke om han har ret. I hvert fald er det med mere tid med baby det der har virket og så tålmodighed. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er de samme tanker jeg/vi har gjort os. Det er bare hårdt når far gerne vil, som I nok også har oplevet. Lige pludselig er det kun far der durer :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER