74 indlæg i dette emne

http://www.indiacurry.com/women/pregcalc.htm

Det er jo nok meget individuelt hvad man vejer under graviditeten, men jeg holdt mig inde for den i min første graviditet (dog med ca. 500 gram over max vægt i starten, fordi jeg spiste meget for at holde kvalmen nede :whistling ) og det uden at gøre noget for det.

Den er amerikansk, så husk at de bruger punktum i stedet for komma ved tal, så når højden skal indtastes i meter er det f.eks. et-punktum-syv, hvis højden er 170 cm., ellers regner den forkert ;)

:super

Og yay, jeg ligger stadig indenfor spændet mellem normal og max og faktisk tog jeg mindre på end minimum med Anna, så måske det er mindst ligeså ok med vægtøgningen nu ;) :Whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var lige på vægten idag og den siger + 9 kg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var lige på vægten idag og den siger + 9 kg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har rundet de 10 kg!!! Så må jeg ikke tage for meget på fra nu af! Så går det!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har formået at holde vægten de sidste 2 uger, så selvom jeg har væske i kroppen nu pga varmen, så ligger min vægt stadig på det samme :yay så lige nu er jeg på +11kg - det er vist okay :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oh dear... :rolleyes hoppede et kilo fra den ene dag til den anden i sidste uge - uf uf...

Men altså, jeg blev ret beroliget af at prøve at ændre min startvægt med et kilo (jeg svinger jo, og så sikker jeg ikke på, hvad den lige var), og så ser det pludselig fint ud - og et kilo eller to i den gale retning gider jeg altså ikke stresse over. Så selvom jeg bestemt skal være obs (og sjældent har været så bredbaget i mit liv :rolleyes ), så er jeg nogenlunde rolig :)

post-5094-0-65180000-1438977869_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

29+0 og +10,2kg.

Stigningstakten aftager stadig lidt og det passer mig fremragende! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

30+0 og 9,9 kg - der ser ud til at være kommet lidt ro på - pyyyhhhh... :)

post-5094-0-62102200-1439964839_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

30+0 og 9,9 kg - der ser ud til at være kommet lidt ro på - pyyyhhhh... :)

Noooo.... så er jeg foran dig igen <_< :blush

Jeg venter stadig på at opleve den første uge med vægttab :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noooo.... så er jeg foran dig igen <_< :blush

Jeg venter stadig på at opleve den første uge med vægttab :rolleyes

Mon ikke, det spiller ind, at jeg pga den forbistrede glukose-test ikke måtte spise før kl 13.30 i går ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mon ikke, det spiller ind, at jeg pga den forbistrede glukose-test ikke måtte spise før kl 13.30 i går ;-)

Hehe - måske ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ønske jeg også kunne bruge den der app I har. Det kunne være sjovt at få det illustreret på den måde :)

Her siger vægten vist også omkring de +10 kg nu (33+5) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ønske jeg også kunne bruge den der app I har. Det kunne være sjovt at få det illustreret på den måde :)

Her siger vægten vist også omkring de +10 kg nu (33+5) 

Jeg kan ikke bruge app´en, da jeg har Android, så jeg kigger med på Lises :D

Men jeg bruger den her hjemmeside, som en anden herinde har linket til - den er også rigtig god:

http://www.indiacurry.com/women/pregcalc.htm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noooo.... så er jeg foran dig igen <_< :blush

Jeg venter stadig på at opleve den første uge med vægttab :rolleyes

Bør man opleve vægttab da?

Det har jeg godt nok: -700 gram i forhold til sidste uge, men regner med det må være pga væske, for meget aftensmad sidste uge, kage eller lign ...

Jeg vejer mig altid om aftenen, og har tænkt på at ændre det til om morgenen, det er bare en så indgroet vane, så jeg tror jeg vil komme til at glemme det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bør man opleve vægttab da?

Njah, ikke specielt - men vægten kan jo svinge, ligesom den kan, når man ikke er gravid, så ind imellem kan man jo (som jeg i denne uge) godt gå lidt ned igen. Det kan være meget rart, når en stigning viser sig nærmere at have været et udsving ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bør man opleve vægttab da?

Det har jeg godt nok: -700 gram i forhold til sidste uge, men regner med det må være pga væske, for meget aftensmad sidste uge, kage eller lign ...

Jeg vejer mig altid om aftenen, og har tænkt på at ændre det til om morgenen, det er bare en så indgroet vane, så jeg tror jeg vil komme til at glemme det ;)

Nej, slet ikke. Jeg havde bare nogen uger i især sidste trimester med Anna, hvor ugeændringen var negativ og det var så rart :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Min vægt har ligget stille den sidste uge - yay! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min vægt har ligget stille den sidste uge - yay! :yay

 

Og det fortsætter! 33+0 i dag og +11,4kg, så jeg har kun taget 200g på de sidste 15 dage :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og det fortsætter! 33+0 i dag og +11,4kg, så jeg har kun taget 200g på de sidste 15 dage :glad

:glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

32+5 :) Glæder mig nu til, at det går den anden vej... :rolleyes

post-5094-0-34467000-1441633771_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

12,6 - der er langt op til de knap 30 kg jeg tog på sidst!

zufupadudepovuva.jpg

Jeg er dog en anelse urolig over at vægten slet ikke rykker sig når jeg burde tage 500g på i ugen :unsure

Har indført mere (sundt) fedt men det hjælper ikke umiddelbart. Jeg har bare ikke særlig stor appetit :(

Godt maven trods alt vokser og micro er så aktiv!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har både sidste og denne gang taget hurtigst på i ugerne 20-30 og så har det været meget lidt de sidste 10 uger. Med Anna tog jeg kun 2-2,5 kg på de sidste 9 uger, så du skal slet ikke være bekymret over det, søde Maja :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har både sidste og denne gang taget hurtigst på i ugerne 20-30 og så har det været meget lidt de sidste 10 uger. Med Anna tog jeg kun 2-2,5 kg på de sidste 9 uger, så du skal slet ikke være bekymret over det, søde Maja :kiss

Årh tak :kiss det beroliger mig faktisk rigtig meget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh tak :kiss det beroliger mig faktisk rigtig meget :)

Det var også hensigten :kram2

Fra 32+0 til 34+0 tog jeg 200g på denne gang ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER