74 indlæg i dette emne

Går I op i jeres vægtøgning? Hvordan går det med det?

Majs bruger en app, så vidt jeg husker - hvad er det nu for en?

Jeg er ikke bekymret som sådan, men jeg holder da øje - og ærgrer mig lige nu lidt over, at jeg ikke har noteret noget ned fra sidst - jeg gad egentlig godt at kunne have sammenlignet.

Jeg har pt taget to kilo på (14+4). Jeg må i øvrigt konstatere, at det med at komme til træning frembyder en helt anden udfordring, når man har en lille hobbit derhjemme, som man gerne selv vil putte i seng ind imellem :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg går overhovedet ikke op i det! Jeg aner ikke engang hvad min præcise før-vægt var :rolleyes

 

Sidst gik jeg ikke op i det som sådan, men jeg vejede mig vist når jeg rundede en ny uge. Jeg bekymrede mig ikke mere om hvad jeg spiste end jeg plejede. Tror vist jeg lige nåede at runde +11kg. sidst.

 

Denne her gang har jeg jo kæmpet med madlede og kvalme i 1. trimester, hvilket helt sikkert har betydet noget. Jeg var jo nødt til at spise hele tiden og spiste jo satme ligeså mange kulhydrater på 1½ mdr. som jeg havde indtaget i det foregående år :rolleyes Og det kan altså ses på maven - især når man har PCO <_<

Så min bule er pt. 50% baby og 50% fint fedtlag udenpå. Jeg tager det nu rimelig roligt - jeg er sikker på det nok skal udligne sig og jeg tror vitterligt ikke, at jeg kommer til at tage meget mere på end sidst. Jeg vil skyde på jeg har taget 2-3 kg. på nu (15+1) - det er vist ca. dobbelt så meget som sidst, på nuværende tidspunkt :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har pt taget ca. 4 kg på (15+0) hvilket nok er lidt for meget, men vægten har til gengæld stået stille et par uger, og endda gået 400 gram ned (har altid vejet mig hver mandag :))

Jeg har en hjemmeside, som jeg bruger til at se, om det er helt galt, selvom det selvfølgelig er meget individuelt. Sidste gang fulgte jeg jeg fint, og endte med at tage 15 kg på.

Jeg er ikke lige ved computeren, så kan ikke finde linket til den lige nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den hedder pregnancy pounds og kan kun fåes til IPhone men der findes andre til android ved jeg. Den koster vist 25 kr men for mig er det givet godt ud.

Jeg vejer mig flere gange i ugen. Jeg blev ALT for stor sidst - væske + baby + ekstra blod + 18 kg fedt :blush :oops :sm

Så jeg SKAL holde mig nogenlunde på dydens smalle sti aka det lyserøde felt:

bR5GkDC.png

Det er 100% for min egen skyld og selvtillids/selvværds følelse!

Dog tænker jeg ikke VOLDSOMT meget over hvad jeg spiser lige nu. Jeg spiser dagligt slik og chokolade :oops og efter min date dag med Anders igår tør jeg ikke engang hoppe på vægten i dag :rolleyes men overskuddet til sundere mad er på vej tilbage! Så det skal nok gå.

Jeg har tager 3(-4 alt efter hvor slemt det blev igår) kg på 14+3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg holder øje, men det er også fordi jeg har taget sådan på inden jeg blev gravid, og jeg tog 19-20 kg. på sidst og det var virkelig svært at smide de 13 der var tilbage efter jeg havde født. Ligegyldigt om jeg løb og tænkte i kost osv. så skete der INTET de første mange måneder. Det var ikke sjovt. Så jeg vil forsøge ikke at gentage succes'en denne gang :)

 

Når det er sagt, så er jeg ikke freaky omkring, hvad jeg spiser, men jeg vil forsøge at få bevæget mig mere end sidst. Og så har jeg lovet mig selv ikke at forfalde til kanelgifler igen; men indtil videre har jeg slet ikke haft den trang. 

 

Pt. har jeg taget 1 kg på, og det et vel ok. Nu vil jeg gerne blive på den vægt i nogle uger. Der er rigeligt at tage af på mavsen og hofterne, så jeg tror såmænd godt det kan lade sig gøre, uden jeg er på kur. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har taget 3kg på indtil videre (16+6), og det er vidst helt fint. Men de sidste par uger er det gået virkelig stærkt, så nu hvor overskuddet er der igen, så er jeg startet langsomt op på LCHF igen, dog hvor jeg stadig får kulhydrater, men bare hvor de ikke bliver størstedelen af et måltid som de var, da kvalmen og opkast var værst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er linket til den hjemmeside, jeg bruger lidt som rettesnor til at se, om vægten måske har taget overhånd ;)

 

http://www.indiacurry.com/women/pregcalc.htm

 

Bemærk, at den er amerikansk, så når højden skrives i meter er det med punktum i stedet for komma, f.eks. 1-punktum-50 for 1,50 meter, ellers er det en ret spøjs BMI, den regner ud :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har taget 3kg på indtil videre (16+6), og det er vidst helt fint. Men de sidste par uger er det gået virkelig stærkt, så nu hvor overskuddet er der igen, så er jeg startet langsomt op på LCHF igen, dog hvor jeg stadig får kulhydrater, men bare hvor de ikke bliver størstedelen af et måltid som de var, da kvalmen og opkast var værst.

:ditto!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har taget 2,5 kg på indtil videre. Jeg er 18+5 i dag. Det gik lidt hurtigt i starten, men vægten har været rimelig stabil den sidste måneds tid. Det er jeg egentlig meget tilfreds med :) jeg har også altid været lille og slank, så er glad hvis jeg ikke bliver alt for kæmpe stor :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, set på grafen ser det jo nogenlunde ud, men jeg kan godt mærke, at jeg skal tage mig lidt i det, lige når jeg ser tallet på vægten om morgenen - jeg kan dybest set ikke lide at tage på, selvom jeg godt ved med mit hoved, at det er, som det skal være... <_<

post-5094-0-77022400-1434573008_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, set på grafen ser det jo nogenlunde ud, men jeg kan godt mærke, at jeg skal tage mig lidt i det, lige når jeg ser tallet på vægten om morgenen - jeg kan dybest set ikke lide at tage på, selvom jeg godt ved med mit hoved, at det er, som det skal være... <_<

Du ligger da fint i midten :)

Til gengæld kan jeg putte mig selv ind i din, da vi har samme startvægt og er lige langt henne og min vægt sagde altså 68.4 kg om morgenen ved 21+0 :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du ligger da fint i midten :)

Til gengæld kan jeg putte mig selv ind i din, da vi har samme startvægt og er lige langt henne og min vægt sagde altså 68.4 kg om morgenen ved 21+0 :(

Lur mig om ikke, du er højere end Smølfine her, og bedre kan tillade dig et par ekstra kilo :kiss

Det er jo heller ikke som sådan det aktuelle tal, der kan give lidt panik - bare tanken om, hvilken udvikling den tager herfra... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lur mig om ikke, du er højere end Smølfine her, og bedre kan tillade dig et par ekstra kilo :kiss

Det er jo heller ikke som sådan det aktuelle tal, der kan give lidt panik - bare tanken om, hvilken udvikling den tager herfra... :rolleyes

 

Jeg har det på samme måde; man vil virkelig gerne have kontrol over udviklingen. Og folk siger hele tiden til mig, at NU kan man virkelig se maven. Det er jo dejligt, men en del af mig skal også lige vænne sig til det. Synes bare mavsen har taget et ordentligt spurt her på det sidste. Røven behøver ikke følge med!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det på samme måde; man vil virkelig gerne have kontrol over udviklingen. Og folk siger hele tiden til mig, at NU kan man virkelig se maven. Det er jo dejligt, men en del af mig skal også lige vænne sig til det. Synes bare mavsen har taget et ordentligt spurt her på det sidste. Røven behøver ikke følge med!!!

Jeg har det på præcis samme måde.

Jeg HADER at se vægten tælle opad :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hey Lise1979: Smider du ikke en opdatering op? Inkl. Graf? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min vægt siger +6,9 :( men det er stadig indenfor "normalt"

2irx7yq.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ligger også der omkring, Maja :kiss

Ved I om den app findes til Android?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hey Lise1979: Smider du ikke en opdatering op? Inkl. Graf? ;)

Hehe, nu skal jeg være der - var på i går, og kan godt se, at jeg har spist rigeligt i weekenden...

post-5094-0-06029400-1435159706_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, nu skal jeg være der - var på i går, og kan godt se, at jeg har spist rigeligt i weekenden...

:super

Min vægt sagde +6,8kg ved 23+0, så jeg ligger vist stadig liiiige på grænsen, selvom jeg kun havde taget 200g på på en uge :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ligger også der omkring, Maja :kiss

Ved I om den app findes til Android?

Ikke den præcis samme men min veninde har Android og det var hende der viste mig en graviditets vægt app da hun var gravid.

Så prøv og søg pregnancy weight eller sådan noget.

Edit: jeg er ok med vægt stigningen, ved Mie har jeg regnet ud at jeg tog 30 kg på :o så er 7 kg på nuværende tidspunkt ganske tilforladeligt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

25+2

Uf uf uf... Men efter en uge i feriehus med hele familien, så er jeg egentlig taknemmelig for, at det ikke er endnu værre :rolleyes

Jeg har træning i eftermiddag, og nu tager de store piger på ferie hos deres mor, så min mand kan holde op med at fylde huset med knas for at tækkes sit guf-øre til en 12-årig ;)

Jeg skal til lægen i dag, men hun gider næppe påtale, at jeg er to kilo foran i forhold til sidst :rolleyes

post-5094-0-64537300-1437109283_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

26+0 og vægten siger +8,9kg.

Egentlig rører det mig ikke, at det vist går lidt hurtigere end sidst, men det ER altså mærkeligt, at stå på vægten og se 70,9 blinke frem, når jeg ellers aldrig i mit liv har vejet over 65 kg. og i øvrigt aldrig har gået særlig meget op i min vægt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det utroligt nok lidt langsommere end sidst, det giver ingen mening  :whistling

 

Jeg har taget 7,5 kg. på, og jeg har en hjemmeside jeg bruger til at se, hvad jeg "burde" veje, og her ligger jeg 500 gram under normal vægten, hvor jeg sidst lå på max-vægten. Så det er ok, og jeg er tilfreds :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det utroligt nok lidt langsommere end sidst, det giver ingen mening :whistling

Jeg har taget 7,5 kg. på, og jeg har en hjemmeside jeg bruger til at se, hvad jeg "burde" veje, og her ligger jeg 500 gram under normal vægten, hvor jeg sidst lå på max-vægten. Så det er ok, og jeg er tilfreds :)

Hvad er det for en hjemmeside?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er det for en hjemmeside?

 

http://www.indiacurry.com/women/pregcalc.htm

 

Det er jo nok meget individuelt hvad man vejer under graviditeten, men jeg holdt mig inde for den i min første graviditet (dog med ca. 500 gram over max vægt i starten, fordi jeg spiste meget for at holde kvalmen nede  :whistling ) og det uden at gøre noget for det.

 

Den er amerikansk, så husk at de bruger punktum i stedet for komma ved tal, så når højden skal indtastes i meter er det f.eks. et-punktum-syv, hvis højden er 170 cm., ellers regner den forkert ;)

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER