metten86

Kartoffelmos??

11 indlæg i dette emne

Håber der er nogle gode fif til hvordan jeg kan få min lille Karla til at spise sin kartoffelmos? Hvordan laver I den og hvad kommer i ellers i?

Jeg har prøvet at lave den på kartoffelvand og på MME. Jeg har prøvet med smør og med olie. Jeg har prøvet med broccoli, blomkål, gulerødder og majs. Jeg har også prøvet med halv almindelige kartoffel/halv søde kartofler - så gled det lidt bedre ned, men hun er stadig ikke vildt imponeret.

Det er helt uvant for mig. Min store pige elskede sin kartoffelmos, men Karla er bare ikke vildt med det.

Håber nogle har det gyldne råd?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min ældste kom aldrig til at elske det og kan så stadig ikke lide hverken det eller kartofler i dag, så jeg har desværre ikke nogen gode råd.. Kan du finde på noget andet? Her mener jeg han fik grød i stedet for, for så fik han da i det mindste noget at spise..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vitus gad heller ikke rigtig kartoffelmos - og har det i øvrigt stadig sådan. Så mit råd er at give hende noget andet - f.eks. gulerodsmos, ærtemos, blomkålsmos eller andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her er det grøden, der ikke er det heeeelt store hit. Men til gengæld er gulerodsmos og brocoli-ærtemos et hit. Kunne det evt. være en mulighed at prøve mos af, der er uden kartoffel i en periode. Der er jo stadigvæk en del muligheder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker også jeg ville holde en pause med kartoflerne og prøve igen. Evt. Starte op med en smagsbro af noget hun kan lide :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bland det med noget hun godt kan lide og trap kartoflen langsom op.

Eller accepter det ikke er et hit pt og prøv igen om en måned :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her blandede vi æblemos i kartoffelmosen - og trappede det efterhånden langsomt ud :) nu spiser han det gerne, men tror aldrig det bliver hans farvorit :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag prøvede jeg at lave mos af en halv kartoffel og en masse gulerod og blomkål. Det gik lidt bedre. Så jeg skal måske bare satse lidt mere på grøntsagsmos med en smule kartoffel i, i stedet for kartoffelmos med lidt grøntsagsmos i..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo heller ikke et must at spise kartofler ;)

Hvad med sødkartofler? De er ernæringsnæssigt også bedre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde stor succes med at putte pastinak i, det er pigerne stadig vilde med i kartoffelmosen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg husker at min søn var VILD med batat, søde kartoffel. Måske blande kartofler med batat? ellers, som de andre siger, måske hold en lille pause og prøv igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER