Girl Next Door

Hvad siger vægten?

136 indlæg i dette emne

Tror min vægt siger ca 1 kg her 20+4

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

20 uger henne i går -har taget ca.3 kilo på!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

20 uger henne i går -har taget ca.3 kilo på!

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov, så gik det lige pludselig stærkt! 2 kg på 1 uge. Ups! Den havde jeg ikke lige set komme :rolleyes :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vægtstatus 23+0:

12 uger: +0,8

15 uger: +0,5

16 uger: +1,3

17 uger: +1,3

18 uger: +1,3

19 uger: +1,9

20 uger: +1,9

22 uger: +2,9

23 uger: +3,5

Så der begynder da at ske lidt nu ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyha, var lige på vægten i dag, 23 uger henne, og opdager at jeg har taget 5 kilo på! Der er vist røget lidt for mange is indenbords på det sidste!

Siden jeg kom hjem fra ferie, har jeg holdt "sund uge" med ekstra træning, ekstra vand, uden sukker og uden alt for mange kulhydrater generelt. God følelse! (Især nu hvor jeg ser hvad vægten viser!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, jeg har været til jordemoder i går, og jeg har taget små 9 kilo på - jeg havde selv regnet med ca 6 kg, så der kan man bare se :p men ingen kommentar fra jordemoderen, så selvom jeg kun havde taget ca en tredjedel på ved samme ugetal med Clare, så regner jeg med at det er ok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke helt hvad der sker her hos mig. Jeg er tilbage på et vægttab på omkring de 4 kg. Så har altså stadig ikke taget noget på endnu. Jeg var oppe og runde med 2 ekstra kilo, så vægttabet var på 2 kg. Men er altså tilbage nu.

Det er ikke fordi at jeg ikke spiser. Der er da røget en del softice ned. Og vi hygger med god mad her i ferien. Men der kommer måske knapt så meget sukker ned som tidligere. Anyway så tror jeg at det er okay, så længe hverken læge eller jordemor kommentere på det :) Og regner stadig med at det kommer til at gå stærkt i 3. Trimester :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begynder virkelig at blive nysgerrig på min vægt, kan jeg godt mærke, nu hvor jeg læser så manges indlæg om det. Jeg aner simpelthen ikke, hvad jeg har taget på. Har nemlig ingen vægt (eller jo, den er bare i kælderen og gider ikke finde den frem) og ved 1. jordemoderbesøg, blev jeg ikke vejet. Skal først til 2. læge-/jordemoderbesøg midt i august, så må pænt vente til da. Spændende  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begynder virkelig at blive nysgerrig på min vægt, kan jeg godt mærke, nu hvor jeg læser så manges indlæg om det. Jeg aner simpelthen ikke, hvad jeg har taget på. Har nemlig ingen vægt (eller jo, den er bare i kælderen og gider ikke finde den frem) og ved 1. jordemoderbesøg, blev jeg ikke vejet. Skal først til 2. læge-/jordemoderbesøg midt i august, så må pænt vente til da. Spændende  :rolleyes

 

Kender du så din startvægt? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, 50,4 kg. - det sørgede min læge for kan jeg se i VJ. Tænk, kan ikke en gang huske det  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror efterhånden jeg har taget 4-5 kilo på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er oppe på +12 kg. Kan ikke blive enig med mig selv om det er meget? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er oppe på +12 kg. Kan ikke blive enig med mig selv om det er meget?

:). Kommer det ikke meget an på udgangspunktet? Jeg har det, at så længe læge og jordemor ikke synes det er alarmerende, ville jeg ikke bekymre mig. Vi bærer jo alle graviditeterne forskelligt. Jeg tager ikke så meget på, da mit udgangspunkt var højt. Så tror ikke at kroppen har haft behov for så meget. Jaja lommefilosofier er jo en god ting :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er oppe på +12 kg. Kan ikke blive enig med mig selv om det er meget?

Hvor langt er du nu?

Anbefalingerne omkring vægt er jo lidt forskellige alt efter ens BMI før graviditeten. Hvis man er normalvægtig anbefaler de, at man max tager 15 kg på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor langt er du nu?

Anbefalingerne omkring vægt er jo lidt forskellige alt efter ens BMI før graviditeten. Hvis man er normalvægtig anbefaler de, at man max tager 15 kg på.

Er 24+6 idag. Startede på ca. 75 kg, ved første lægebesøg i 9+? Og idag siger vægten 87...

Har været til jordemoder i dag, og endnu en gang blev jeg ikke vejet (de går åbenbart ikke ret højt op i det?). Så jeg steg på da jeg kom hjem. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos jordemødrene i Sønderborg står vægten i venteværelset, så der skal man selv veje sig inden man kommer ind, hvilket også er grunden til at jeg har en vægt fra første jordemoderbesøg, for de noterer den egentlig slet ikke ved det første hernede. Og denne gang var det kun fordi jeg selv nævnte det at hun noterede den.

Selvom anbefalingen lyder på max 15 kg for normalvægtig, så har jeg egentlig indtrykket af, at det sjældent bliver påtalt hvis man tager mere på hvis man ellers lever fornuftigt. Men jeg har jo ikke selv nogen oplevelse med det endnu. Med Clare var min vægtøgning fuldstændig efter bogen, det bliver den næppe denne gang, jeg kan ikke forestille mig at jeg kun skulle tage 6 kg på endnu. Men jeg ved det selvfølgelig ikke, der er jo 15 uger endnu til jeg rammer termin ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg endte med at tage 19,5 kg på sidst, og hverken JM eller læge kommenterede det. De var egentlig aldrig rigtig interesseret i min vægt.

Denne gang håber jeg dog at kunne holde det til 15 kg :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber mest at kiloene ikke bliver for svære at komme af med bagefter!

Fandt denne graf forleden dag. Den er måske god at gå efter uden at det dog skal blive fanatisk, for det er da ikke til at holde ud! Så længe man spiser nogenlunde sundt og varieret, går det vel nok:)

post-11553-0-70723900-1437652234_thumb.j

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber mest at kiloene ikke bliver for svære at komme af med bagefter!

Fandt denne graf forleden dag. Den er måske god at gå efter uden at det dog skal blive fanatisk, for det er da ikke til at holde ud! Så længe man spiser nogenlunde sundt og varieret, går det vel nok:)

Super fin graf :super

Jeg holder mig indtil videre under min kurve, kan jeg se :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super fin graf :super

Jeg holder mig indtil videre under min kurve, kan jeg se :)

Ja, jeg synes også den er ret god! Jeg er ca. 1 kilo foran, ups, men det går nok:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har taget 5,5kg på på 12uger!!!  :o Det er altså lidt vildt at gå på vægten og så er den bare eksploderet fuldstændigt uden at man selv kan styre det! Jeg spiser som jeg plejer og træner det samme, men kiloerne sætter sig fast. Maven er vokset meget og det hele sidder heldigvis der... (måske lidt på hofterne også??)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

25+0 og har taget 5 kg på nu.

Kurven siger, at man skal ligge omkring de 7 kg, så det er jo fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror snart at min vægt er gået i stykker :rolleyes

Har været på ferie. Har drukket sodavand hver dag, spist kage til dessert hver dag, lavet lige præcis nul og en prut i en hel uge. Kommer hjem og vejer mig om morgenen. Jeg har taget 0 gram på. What!? Temmelig mærkelig fornemmelse, når man har gjort lige hvad der passede en.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror snart at min vægt er gået i stykker :rolleyes

Har været på ferie. Har drukket sodavand hver dag, spist kage til dessert hver dag, lavet lige præcis nul og en prut i en hel uge. Kommer hjem og vejer mig om morgenen. Jeg har taget 0 gram på. What!? Temmelig mærkelig fornemmelse, når man har gjort lige hvad der passede en.

Det lyder nu ret dejligt:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER