Guest

Hvad ville i gøre?

17 indlæg i dette emne

mie starter i børnehave på mandag.

Egentlig har jeg hele tiden tænkt at jeg bliver sammen med Mie et par timer mandag og tager hende med hjem.

MEN når vi snakker om at Mie skal ned i børnehaven siger hun altid at jeg skal med. Det dur jo ikke hun tror at jeg hører til dernede sammen med hende :(

Jeg vil bare gerne at hun er LIDT mere tryg inden jeg smutter, men jeg ved ikke helt om det er en bjørnetjeneste og at hun ikke kan give slip og LADE sig blive tryg når jeg er der. Men igen Mie er bare en forsigtig Per der lige skal se verden an. Det tager lige lidt ekstra tid før hun åbner op for fremmede!

Hvis jeg bliver vil hun blive mere tryg. Jeg kan SAGTENS inddrage de andre børn i legene med Mie. Hun får lov at se det hele an med mig i ryggen som buffer! Og hvis vi så snakker om at IMORGEN så skal hun være alene i børnehaven så tror jeg hun forstår det.

Men det KAN give bagslag!

Hvis jeg omvendt tager hjem vil hun helt sikkert sige "jeg vil med" og når så jeg afviser vil hun blive MEGET ked! Det er måske uundgåeligt men måske kan det afhjælpes og om ikke andet vil det være mere trygt ved at det først er dag nr. 2 hvor hun nu kender de voksne lidt bedre! Og hun derfor ikke overlades til helt fremmede!

Men igen hvis hun tror jeg skal med hver eneste dag :chin:

Hvis jeg stod på den anden side ville jeg sige at forældrene skulle følge deres mavefornemmelse - det er svært når jeg som forælder vakler med hjertet i klemme!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror ikke at én enkelt dag, kan få hende til at føle du hører til dernede.. Synes det er en god idé du bliver dernede første dag og så tager hjem dagen efter..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke at én enkelt dag, kan få hende til at føle du hører til dernede.. Synes det er en god idé du bliver dernede første dag og så tager hjem dagen efter..

Enig i dette.

Jeg var med både F og L den første dag de var i bh. Freja var en meget forsigtig per, så det tog lidt tid før hun tøede ordentligt op. Men efter et par dage så rendte hun ind med det samme og fandt nogle at lege med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke at én enkelt dag, kan få hende til at føle du hører til dernede.. Synes det er en god idé du bliver dernede første dag og så tager hjem dagen efter..

Tak det er nok også det jeg hælder mest til. Sådan med udgangspunkt i at Mie ikke ligefrem vader ind i folk med træsko på, men helst skal se dem an!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig i dette.

Jeg var med både F og L den første dag de var i bh. Freja var en meget forsigtig per, så det tog lidt tid før hun tøede ordentligt op. Men efter et par dage så rendte hun ind med det samme og fandt nogle at lege med.

Tak :kiss jeg har jo også ofte haft forældre der blev med børnene første dag, men jeg vil bare heller ikke være en af de forældre der ikke giver slip i tide og dermed trækker tingene i langdrag :chin: den der hårfine balance er lidt svær syntes jeg!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med Maja da hun startede i sin tidligere børnehave at den første dag var jeg der den første time og hun fik på forhånd at vide at når de skulle have frugt ville jeg køre. Da de fik frugt kørte jeg i ca en time. Dagen efter var jeg der stadig indtil frugt - men kom lidt senere så jeg var der i kortere tid og hentede så igen efter frokost. Og sådan forsatte jeg indtil jeg kunne aflevere og gå næsten med det samme.

Det var super nemt og helt uden gråd.

Det lyder som en god måde, de spiser bare ikke frugt som sådan i børnehaven. De små bliver spurgt om de vil have en mad men det er ikke en fælles aktivitet på stuen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså.. hvis du føler at Mie ville ha' bedst af at mor er der 1. Dag. Så synes jeg du skal gøre det.

Jeg var med Maliva nede og kigge og være et par timer, den første dag.

Derefter fik hun en halv dag (fra 9-12) og så mærkede vi efter.

Jeg gik jo hjemme, så jeg hentede hende ved middagstid, i et par ekstra dage, indtil hun ikke var død træt, når hun kom hjem :)

Du skal gøre det som du sybes er det bedste for din datter og dig, for som du selv ved, så kan børnene mærke, hvis som forældre har den mindste tvivl eller usikkerhed ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså.. hvis du føler at Mie ville ha' bedst af at mor er der 1. Dag. Så synes jeg du skal gøre det.

Jeg var med Maliva nede og kigge og være et par timer, den første dag.

Derefter fik hun en halv dag (fra 9-12) og så mærkede vi efter.

Jeg gik jo hjemme, så jeg hentede hende ved middagstid, i et par ekstra dage, indtil hun ikke var død træt, når hun kom hjem :)

Du skal gøre det som du sybes er det bedste for din datter og dig, for som du selv ved, så kan børnene mærke, hvis som forældre har den mindste tvivl eller usikkerhed ;)

Jeg har jo også mulighederne for at hente tidligt så det gør jeg så længe det er nødvendigt. Men måske får jeg arbejde fra imorgen og så er det med at have trænet hende i at have lange dage også. Men altså indtil videre ikke den første uge. Hun sover lur dernede senest fredag for der skal jeg til læge. Og så skifter vi mellem at sove lur og komme hjem i næste uge og så skal hun prøve en lang dag sidst på ugen hvor far henter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores indkøringsprogram var således:

l96oe9G.png

Syntes egentligt at det fungerede rigtig godt, men her var jo så også 5 børn der startede samme dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores indkøringsprogram var således:

l96oe9G.png

Syntes egentligt at det fungerede rigtig godt, men her var jo så også 5 børn der startede samme dag.

TAK!!!! :kiss Det er egentlig også lidt det jeg har tænkt! 2-3 dage stille og roligt og så "skrue op" Vi er så heldige at hun stater en mandag så vi har en 5 dage i træk. og næste uge forestiller jeg mig bliver at jeg mandag henter til middag og så derefter sover hun dernede. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare SÅ stor forskel på børn. Jeg selv har jo allerede sat en måned af i mit hoved (lyder måske voldsomt, men brugte 2 i dagplejen, så forsøger at tage mine forholdsregler)

Men den 'plan' leras har lagt ind er meget gængs og vil passe de fleste børn. Det er i hvert fald også sådan jeg har modtaget de fleste børn (det ved du jo også selv, men det er bare noget andet når det er ens eget barn ;) )

Pøj pøj med børnehavestart. Hvor er hun pludselig stor!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da AB startede i vuggestue fra dagpleje, var jeg der første dag hele dagen. Anden dag gik jeg med det samme og hentede tidligt.

Jeg synes det skal være enten eller, altså, man skal ikke blive en halv time og så gå. Enten er man der hele dagen sammen eller man går med det samme. Giver det mening?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og AB forstod 100% at jeg var med den ene dag og ikke den næste. Også selvom de andre havde forældre med.. Det var en helt nyopstartet vs, så alle var nye, 3 ad gangen hver uge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da AB startede i vuggestue fra dagpleje, var jeg der første dag hele dagen. Anden dag gik jeg med det samme og hentede tidligt.

Jeg synes det skal være enten eller, altså, man skal ikke blive en halv time og så gå. Enten er man der hele dagen sammen eller man går med det samme. Giver det mening?

Helt sikkert. Og jeg er jo ikke engang 10 min væk!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare SÅ stor forskel på børn. Jeg selv har jo allerede sat en måned af i mit hoved (lyder måske voldsomt, men brugte 2 i dagplejen, så forsøger at tage mine forholdsregler)

Men den 'plan' leras har lagt ind er meget gængs og vil passe de fleste børn. Det er i hvert fald også sådan jeg har modtaget de fleste børn (det ved du jo også selv, men det er bare noget andet når det er ens eget barn ;) )

Pøj pøj med børnehavestart. Hvor er hun pludselig stor!!

Ja mega stor!!

Jeg er egentlig også ok med den plan var bare i tvivl med den første dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Status bliver at vi nærmest følger leras plan! Om det lige er med lur dernede allerede tredje dag ved jeg ikke, det kommer HELT an på hvordan hun tager det! Men i hvert fald så har jeg muligheden for lang og skånsom indkøring så det gør vi.

Det var hele tiden planen men som Louise skriver så står man bare på en anden side nu end hvor man plejer ;) og så vakler jeg NOGET mere på den her side end den anden!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er sikker på at det nok skal gå rigtig godt.

Vi tog også en kort 3. dag. Pædagogerne ringede efter frokost og han havde haft en fantastisk dag, så de mente at det var bedst at ende dagen med en succes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER