HendeDerLouise

Sige det til venner og familie

10 indlæg i dette emne

Ja som overskriften siger,

 

HVORNÅR og ikke mindst HVORDAN vil I sige til jeres familie og venner?

 

 

:loveshower Jeg glæder mig allerede helt vildt til at skulle sige det højt til verden, kan slet ikke vente  :loveshower

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kunne jo også selv lægge ud :-)

 

Jeg regner med at tage en lille rundtur når det skal fortælles, først hjem til min mor og så ud til min far og hans kæreste.

Jeg bliver af praktiske årsager nødt til at sige det til dem omkring 10. uge ( ca 1 juni.) fordi jeg skal tale praktisk med dem, da jeg skal have flyttet min 5 mdrs praktik på mit studie og derfor får brug for en masse pasning af min store dreng henover sommerferien.

 

Jeg regner med at pakke en lille sut ind med et lille kort hvor der står: "Kære XX. Jeg glæder mig til at se dig, vil du passe på denne til vi ses." Planen er så at jeg ikke har min søn med så de tror den er fra ham til de åbner den.  :baby2

 

Hvornår farmor og farfar skal vide det, har jeg ingen anelse om.

Den kommende far er på ingen måde glad så ved ikke hvad der sker i den retning.

 

Regner med at købe en Peek A Boo T-shirt og tage den på til kaffe date med veninderne og når studiegruppen skal vide det.

 

og ja BEDSTE VENINDEN... hun ved det allerede, hun var på ferie da jeg fandt ud af det så sendte hende et billede og spurgte om hvad hun sagde til at blive tante 2 gange mens hun tager sin praktik i udlandet ( hendes lillebror og kone venter sig også) Hun var en smule forvirret da hun ringede på skype  :oops

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 8+2 i dag., og jeg har fortalt det til nær familie i weekenden og en enkelt veninde i dag :-) Jeg har haft lidt frisk blødning og pletblødning i 2 uger, men derfor også 2 scanninger, hvor alt har været fint :-)

Var jeg ikke blevet scannet, havde jeg nok ventet lidt endnu :-) Jeg synes, man skal gøre det, når det føles rigtigt! Og selv hvis det skulle gå galt, ville jeg være glad for at have min familie og veninde i ryggen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begge sider af familien ved det og har vidst det helt fra start da det er vores første barn og vi - nok mest mig havde brug for at kunne snakke med nogen om kvalme og svimmelhed som jeg desværre døjer meget med :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fortæller det nok først efter NF-scanning, og helt klart til vores børn først. Derefter må vi lige se, om det passer med at komme hjem til begge hold bedsteforældre... De bor lidt langt væk og det er lige oveni mine eksamener, så måske bliver det bare et opkald denne gang!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Venner får det først at vide efter familien. Har 2-3 stykker jeg gerne selv vil fortælle det til, men ellers finder de fleste bare ud af det gennem hinanden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor fik det afvide i tirsdag hvor jeg var 8+1, hvor jeg også havde været til tryghedscanning, grunden til hun allerede ved det er fordi vi om onsdagen skulle ned til mine svigerforældre og holde 4 dages ferie med dem. De fik det så afvide i onsdags

Nu er spørgsmålet så bare hvornår mine søskende og hans bror skal have det afvide, men regner med det når vi kommer hjem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var meningen vi ville fortælle det til drengene på mors dag på søndag, men der er kommet nogle andre planer i vejen så vi venter.

Hele min familie (forældre, søskende med påhæng) er dog samlet på fredag i næste uge - så der vil vi fortælle det. Dvs vi siger det til vores drenge, og så kan de få lov at sige det videre :)

Der vil jeg være knap 10 uger henne.

Glæder mig :) Min bror og hans kone venter barn til juni, så der er som regel masser af babysnak i luften når vi mødes. Er spændt på hvor hurtigt nyheden bliver bragt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine forældre fik det tidligt af vide ved at jeg købte en sut og et kort hvor der stod noget i retning af: hej mormor og morfar vil i passe på den til jeg kommer til december :)

min ene bror fik det af vide idag, så det siver langsomt ud nu, men kun til de nærmeste :) facebook og andre må vente noget tid endnu, hvis det kommer på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fortalt det til vores forældre og søskende fordi vi pga min kvalme og opkast forventede at få brug for deres hjælp ind imellem og det har vist sig at holde stik indtil nu...så ved mine veninder det også i tilfælde af noget går galt som vi os har prøvet før såå...Facebook og andre knap så vigtige personer må vente til efter Nf...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER