SuperKlar

Babydyne - fiber vs dun

7 indlæg i dette emne

Nå, som i skønne damer nok kan regne ud fra overskriften, kunne jeg godt bruge jeres mening omkring babydyner...

 

Altså vi har købt en tilbehørspakke med barnevognen, hvor der følger en babydyne med, og jeg må indrømme at jeg faktisk ikke er helt sikker på om den er det ene eller det andet, men regner lidt med at det er dun...

 

MEN jeg får at vide rundt omkring at jeg nok skal regne med (mindst) to babydyner, en i vognen og en i sengen/vuggen... og så kom min søster med det fantastiske råd, til den lidt stramme økonomi, at man kan købe en alm dyne i fx jysk, og så sy den om til en juniordyne og to babydyner... det gjorde de selv, og det har virket upåklageligt...

 

Spørgsmålet er så bare, ville i vælge en dundyne eller en fiberdyne til formålet?

Tænker selv at fiberdynen nok ville være den rareste at sy i, men ved ikke lige helt, om ikke jeg nok ville foretrække dundynen til baby...???

 

Hvad siger BK panelet??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville altid foretrække en dundyne, og samtidig vil jeg sige at jeg har klaret mig glimrende med en dyne.

Nogle supplerer med en voksi i barnevognen, og den går jeg udfra at man også har med indenfor.

Vi har brugt en kombivogn, så har ikke brugt voksi. Og nu hvor min søn er næsten to, sover han i kørepose (i dun) i klapvognen.

Det er smag og behag, nogle kunne ikke drømme om at lade barnet sove i klapvogn ;)

Måske du kan købe den, hvis du får behovet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også kun haft en dyne til drengene da de var små...

Det har ikke været noget problem... :)

Men ellers ville jeg vælge dun hvis det var :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lavede dyner mv med dun (primært fordi min mands fine lette og hundedyre sommerdyne aldrig blev brugt, så den lavede jeg juniordyne og henholdsvis en lille liftdyne og en slags rullemadras af til mit varme sommerbarn. Babydyner havde vi to af i forvejen :) Ind imellem, når bleen ikke holdt tæt, så nåede ammebæen igennem til dynen, og så var det rart at smide den i maskinen og lægge baby med reserven :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde en babydyne i dun og saa koebte jeg en billig ikeadyne og syede betraek hertil af gammel dynebetraek. Vi har brugt den ekstra fra IKEA en gang, hvor Noah kastede op paa babydynen. Han er ikke gylpebarn :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der står 2 dyner på vores huskeliste, kan ikke helt finde ud af om de begge skal være silkedyner eller om der skal være en silkedyne og en dundyne.... Vi køber to af hensyn til evt uheld og hvis babyen heller vil sove med dyne end voksi i barnevognen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde to baby dyner. En tyk varm vinterdyne, og mindre varm sommerdyne. I starten sov han med begge, da han havde meget svært ved at holde varmen, selv om han er sommerbarn. Og det var også guld vejer da det blev koldt om vinteren.

Nu er han næsten 4 år, og har pt 4 dyner i sin seng. :rolleyes men han må nok snart overlade de to babydyner til baby når baby kommer. men günden til de mange dyner nu er fordi han blir meget varm når han falder i søvn (ligesom sin far) og så sparker han dynen af og ligger sig på den. Men kort efter blir han kold og så er det rart bare at kunne ligge en anden dyne over ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER