girly1988

Pseudotvillinger...nogen erfaringer?

8 indlæg i dette emne

Nogen der har erfaringer med at få børn tæt på hinanden ?

Både det at være gravid og passe en lille en og det pludselig at være mor til 2 børn med lille aldersforskel?

Og hvad med alt det praktiske ? Her tænker jeg barnevogn osv...?

Kom frisk med jeres gode råd piger :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Følger lige med her

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heller ingen erfaring, men får også pseudotvillinger, da Freja kun er 17 måneder når lillebror kommer, så jeg følger også lige med

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slet ingen med gode råd eller erfaringer ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har to drenge som er 8 og 10 år. Der er to år I mellem dem på nær 13 dage.

Synes det var hårdt de første par år, men allerede da den yngste var ca 6 md, begyndte de at få stor glæde af hinanden og har haft det siden. De er meget forskellige og har da også masser af konflikter, men der er ingen tvivl om at de elsker hinandens selskab. Så uanset hvor hårdt det var, Ja så synes jeg det

Er skønt de kom relativt hurtigt efter hinanden.

Nu har vi så lige fået en lille pige, og selvom det var tanken, at hun var den sidste, er min mand og jeg nu enige om, at vi lige napper en til. Hun skal ikke snydes for at have en bror eller søster, der aldersmæssigt er tæt på sig selv.

Så uanset hvor hårdt det var, så gør jeg det altså gerne igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjah, jeg kan kun byde ind med andenhåndsviden - men min veninde har 20 måneder imellem sine sønner.

Hun holdt op med at amme den store, da hun blev gravid, fordi hun var så træt, og lægen sagde, at det kunne være, at det hjalp at holde op med at samme. Ellers var graviditet og tumling ret ukompliceret - men hun havde også en fin graviditet - det kan jo variere.

Hårdt, som i virkeligt hårdt de første halvandet år - men nu er hun til gengæld ved at være ude på den anden side uden at hænge i babydyndet i mange år :)

Hvor den ældste var en lidt vanskelig baby, så var lillebror en nem og tilfreds lille en - det var heldigt nok :)

Storebror afgav barnevognen, så den har de kun haft en af.

Aflevering af to så små børn i institution er ikke helt nemt, og i de perioder, hvor begge børn har sovet dårligt, har min veninde været ved at falde fra hinanden. Pt hvor det går fint, nyder hun til gengæld big time at have to sønner, der allerede nu har en masse ud af hinanden :)

Jeg synes ofte, at jeg hører, at noget af det sværeste ved børn med så lille aldersforskel, det er at huske, at den store stadig er størst / at de snydt ikke er hverken ens eller helt jævnaldrende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er planlagt 15 mdr. Mellem mine to store og 2 år mellem nr. 2 og 3. Jeg elsker mine "tvillinger" Caroline var en fremlig baby og gik som 10 mdr. Så da lille søster kom da hun var 15 mdr. kunne hun selv kravlede op og ned af hendes høje stol, puslebord og autostol. Jeg synes ikke det var hård med to små børn. Jeg havde Caroline hjemme mens jeg gik på barsel med Astrid. Caroline har aldrig brugt hendes barnevogn, så der var ingen kamp der, Astrid elskede den til gengæld.

De har utrolig glæde af hinanden, der er altid en legekammerat ved hånden. De er hinandens bedste venner, og jeg må sige at jeg nyder at de kan og interesser sig for det samme, det gør det super nemt med legetøj og ferie aktiviteter :)

Med hensyn til institutioner var det lidt af et puslespil med vi arbejder begge i samme by som vi bor. Så det hjalp meget. Men det år hvor de var tre forskellige steder, Ja da tog det lidt tid at aflevere og hente, men det er jo hurtigt overstået, og nu går de i skole alle tre, og så er det super nemt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er selv vokset op med en søster der kun var 16 måneder yngre end mig. Jeg var kolikbarn og meget vanskelig at have med at gøre. Mine forældre blev skilt da jeg var 4 år. Min søster og jeg har været for tæt på hinanden aldersmæssigt, og det er først nu som voksne, at vi kan finde ud af at være sammen, og det er endda ikke altid. Jeg har aldrig følt mig som storesøster, og min søster har aldrig følt sig som lillesøster. 

Der er helt sikkert tilfælde hvor det går godt, og hvor børnene har glæde af hinanden, men vi vil ikke (bevidst) sætte barn nr to i verden med så kort aldersforskel. Det skal siges, at mine forældre ikke kunne få børn - jeg var et 'produkt' af flere års forsøg, hvor min søster ikke var planlagt, men kom til da mine forældre ikke troede de kunne få flere børn. Det kunne de så godt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER