Guest

Hjælp til bedre putning

9 indlæg i dette emne

Håber nogen har nogen vise otd! Den der med, hold ud en uge så er dit barn nem at putte holder ikke en meter!

Siden slut december har vi kæmpet med putningen, nogen få dage undtaget hvor hun har sovet så kort middagslur eller helt er sprunget over at hun er faldet i søvn under aftenflasken!

Hun har være nem at ligge i barnevognen den sidste måned da vi fik kørt ind at hun ikke skulle trilles i søvn og havde tænkt det vil smitte af på aftenputningen! Men nej, og nu hun så også begyndt med ikke at kunne finde ro i barnevognen! Når hun er faldet i søvn sover hun som regel hodt, 3 timer formiddagslur, 2-: timers eftermiddagslur, hvilket måske gjorde at hun var for frisk til aften til at sove, men i dag fik hun kun en time eftermiddagslur, stod op kl 15.30, puttet her kl 19, og kømper endnu på skift med manden om at få hende til at sove!

Putteritual:

Går ud på puslebord hvor hun får tør blev, nattøj på, så finder vi sut og sutteklud frem og går i soveværelset hvor vi tænder radiator, ruller for og sætter os i vores seng.

Hun får sin flaske mens vi nusser og hygger og krammer suttekluden.

Så bliver hun lagt over i sin egen seng og får sin sut, bliver puttet med dynen og suttekluden, natlampen slukkes og vi siger godnat (har i perioder prøvet med godnat sang, men det hun bare vågnet mere op af)

Jeg når ikke engang døren så har hun vendt sig på maven og brokker/skriger.

Går tilbage vender hende på ryggen, siger godnat og sådan fortsætter det. Hun bliver ikke taget op igen når hun er først er puttet i sengen (kun hvis hun virkelig græder, så bliver hun lige løftet op og trøstet og ned igen, men det er som regel kun brok), ligger hun bare på ryggen og brokker sig med sådan en gråd, så står vi ved døren (eller ligger i sengen når man efter 1 1/2 time ikke magter stå mere op) og siger godnat..

Jeg savner at vi har vores aftener i ro, inden hun falder i søvn, og man selv lige har været i bad mv, så det sengetid til mig også...

Jeg har læst side op og side ned, med søvn og døgnrytmer osv! Mår hun sover, så sover hun som regel rigtig godt, men hun har utrolig svært ved at overgive sig! hun er næsten 9 mdr og det har on off stået på siden slut december. Nogen aftener er det kun en halv time, men de her aftener hvor vi køre på 1-2 timer, så tænker jeg, det burde blive bedre!! Det gør det så også ind i mellem og så falder hun straks tilbage...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde også en periode hvor vi brugte laaaaang tid på at putte. Jeg kan ikke huske om jeg læste det et sted eller det var et råd jeg fik herinde, men vi prøvede først at putte ham på det tidspunkt, hvor han "plejede" at overgive sig. Så vi puttede de første gange omkring kl 21.15. Og så startede vi gradvist tidligere og tidligere. 

Og så får du lige et :kram Det er bare SÅ hårdt med de der lange putninger, for man kan virkelig føle sig frarøvet for sin voksentid!

 

Fandt lige min gamle tråd her - der kan du da læse lidt forskellige råd :)

 

http://www.babyklar.dk/forum/25957/falde-i-søvn-i-egen-seng-update.html/page-2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske kan det hjælpe, hvis hun ikke får middagsluren og så bliver mere træt til aften? Min søn skippede 2. middagslur, da han var 8½ ca. for han begyndte at have meget mere energi om dagen. Nu sover han kun formiddagslur 2-3 timer, og der sover vi sammen.

 

Hvis han er i tigerspring er han meget svær at putte, men det er fordi, at han har separationsangst.

 

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Freja var også meget svær at putte, da hun var omkring 7-9 måneder. Men det gjaldt så både lure og aften.

Løsningen for os var at droppe lur nr 2, hun var simpelthen ikke træt nok selvom alle fagpersoner sagde det var for tidligt.

Men vi prøvede alligevel og pludselig havde vi en lille pige der næsten fra den ene dag til den anden sov stort set med det samme når hun blev puttet i barnevognen og nærmest også inden hun var færdig med sin flaske om aftenen.

Selvfølgelig har vi engang i mellem stadig dage hvor hun er svær at få sove, men de bliver heldigvis mere og nere sjældne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar, jeg har også overvejet om to lure på en dag bliver for meget søvn til hende, (specielt når hun tager så lange lure) hun skal starte i dp om lidt, og der bliver de puttet allerede kl 12, og så tænker jeg at hun der springer sin formiddagslur over fordi de får morgenfrugt kl 8.15 og går derefter tur, så skal hun sove en kort lur kl 7.30-8.15 (de gør ham den anden), men det tror jeg bare ikke på de kan få hende til at sove så tidlig en lur..

Hmm den er svær!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar, jeg har også overvejet om to lure på en dag bliver for meget søvn til hende, (specielt når hun tager så lange lure) hun skal starte i dp om lidt, og der bliver de puttet allerede kl 12, og så tænker jeg at hun der springer sin formiddagslur over fordi de får morgenfrugt kl 8.15 og går derefter tur, så skal hun sove en kort lur kl 7.30-8.15 (de gør ham den anden), men det tror jeg bare ikke på de kan få hende til at sove så tidlig en lur..

Hmm den er svær!

Inden min søn startede dp, sov han ved 8-9 tiden. Da han så startede, blev han jo afleveret ca kl 7 og dp puttede ham så med det samme. Det lærte han fint - så prøv at lade dp prøve.

At dp putter kl 11.30-12 er vist ret normalt hos dp'erne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selv om jeg ikke har fået svaret, så betyder det ikke at jeg ikke var glade for alle jeres råd, de er prøvet af, og desværre uden succes :(

Vi er oppe på putning på 2-3 timer, det var så den aften!

Vi er endt med at ligge os med hende i sengen, det er mindst anstrengende for os, så kan hun rode rundt, og hun skriger ikke!

Min mor er kommet med et andet tip, og den vil vi prøve af nu, hun siger 3 max 4 aftener, så nu får det en uge, så må vi se!

Princippet går ud på at putte dem og forlade rummet og ikke komme ind igen selv om hun rejser sig eller græder, men stå uden for døren og stille med rolig stemme sige godnat (så hun ikke tror hun er efterladt). Altså lige nu var jeg inde ved hende en gang da hun havde lagt sig på alle 4 og græd og havde mistet sutten. Så der hjalp jeg hende om på ryggen og gav hende sutten (som jeg gør om natten) hun græd lidt da jeg gik men fortsatte bare roligt med at sige godtnat til hende, så hun kunne høre min stemme, efter 1 min var der ro og der har været ro i næsten 20

min nu (jaja jeg sidder stadig uden for døren :p)

Jeg er spændt på om dette kan ændre vores putninger!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, de putninger. I Aksels snart to-årlige liv synes jeg jævnligt vi har bøvlet. Vi har lige et kort periode, hvor det kører og så går det galt igen. Så jeg er nok ikke til den store hjælp ;)

Men jeg husker at vi lige omkring den alder købte en babysovepose til ham istedet for dyne. Han sover i voksi i barnevognen og falder i søvn på ingen tid. Så vi prøvede om det kunne hjælpe at han var mere omsluttet - altså lidt som voksien. Og det hjalp faktisk i en lang periode.

Vi bruger den stadig, selvom jeg dog snart tror det bliver for varmt for ham.

Håber jeres nye rutine virker. Der er ikke noget mere opslidende end putteproblemer :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sad hos Noah indtil han var 10 mdr. En aften vendte han sig saa og grinede mig op i mit ansigt og saa taenkte jeg, at NU stiger kunsten og at nu gad jeg ikke sidde der laengere! 

 

Det tog 2-3 dage, saa faldt han i soevn selv og uden graad. Altsaa uden rigtig graad, men lidt "leger at jeg graeder, for kan ikke rigtigt" de foerste dage. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER