Guest Majkat

Lungebetændelse og penicillin

5 indlæg i dette emne

Æv altså.. min datter har fået lungebetændelse og nægter simpelthen at tage pencillinen, som er flydende.

Så snart jeg putter det i hendes mund, laver hun springvand og "spraymaler" mig til med hvidt ulækkert pencillin, som bare lugter ganske forfærdeligt. Jeg er i tvivl om hvor meget hun overhovedet får ind af det!

Jeg er ikke meget for, at skjule det i søde sager, men i går opgav jeg og gav det alligevel et forsøg. Det lykkes ikke fordi smagen simpelthen er for gennemtrængende.

Har I nogle gode råd til hvordan jeg får hende til at tage det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Arg- det er simpelthen også bare en forfærdelig smag :(

Isabella har fået noget andet i stedet for pencillin, fordi hun bare ikke kunne spise det. Men ellers kan du prøve at blande det med lidt yoghurt. Man skal bare passe på ikke at blande for meget, så man er sikker på hun får det hele :)

God bedring med hende :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arg- det er simpelthen også bare en forfærdelig smag :(

Isabella har fået noget andet i stedet for pencillin, fordi hun bare ikke kunne spise det. Men ellers kan du prøve at blande det med lidt yoghurt. Man skal bare passe på ikke at blande for meget, så man er sikker på hun får det hele :)

God bedring med hende :kram2

Super - det vil jeg forsøge i morgen - tusind tak :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og ellers sørg for at stikke sprøjten ind i kindhulen og giv lidt ad gangen - evt prop en sut i munden hurtigt efter du har sprøjtet lidt penicillin ind :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Juhuu hvor har I nogle gode fif - det med sutten bliver også afprøvet i morgen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER