DLT

Forvirret over tegn på ægløsning..

11 indlæg i dette emne

Hej piger.

Jeg har et spørgsmål. Jeg har læst på nettet at man op til og under ægløsning får noget udflåd der minder om "sejt slim" (undskyld). Får I det? Jeg har kun hvidt udflåd, som slet ikke er i nærheden af at være sejt. Har regelmæssig menstruation og omkring 12-14 dage inden, får jeg ondt i den ene side (lidt som sidestik) hvilket jeg går ud - og håber - er fra ægløsning. Jeg ved godt jeg kan tage ÆL-tests, men jeg vil også gerne høre lidt fra jer :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som udgangspunkt er ÆL-slim klart og elastisk, men det betyder jo ikke at dit ikke kan være rigtigt ÆL-udflåd....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det er også derfor jeg efterlyser andres "erfaringer" :-) Jeg har bare tænkt på det - også selvom det er et knapt så lækkert emne :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe vi er ikke så sarte ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var godt! :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får det normalt 2 dage inden jeg tester positiv med ægløsningstest. Helt klart og elastisk. Har det aldrig under selve ægløsningen. Det er ikke til at tage fejl af, men mærkelig nok har jeg aldrig lagt mærke til det før vi begyndte projekt baby. Har dog haft en cyklus hvor jeg ikke opdagede noget og i denne cyklus kom det hele 4 dage før. Tror symptomer på ægløsning er meget forskellige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker bare lidt, at det seje udflåd jo er det der "fanger" ægget. Og at det kan være derfor vores projekt ikke er lykkedes endnu? (Vi har prøvet siden oktober) Hvis det giver mening?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har de sidste par måneder forsøgt at få styr på min Æl og det begynder efterhånden at lykkedes. Jeg startede med at teste med ÆL test, så jeg sådan ca ved hvornår min ÆL falder, det gjorde jeg et par cyklusser, i sidste cyklus undersøgte jeg så mit ÆL slim, og det passer faktisk rigtig godt med, at jeg dagene op til at kunne teste positivt får lidt mere hvidligt slim, og dagen for jeg kan teste positivt, får gennemsigtigt og meget sejt og slimet udflåd (Lækkert - I know)..... I dagen derefter bliver det ved med at være slimet, hvilket jeg netop forestiller mig re for at ægget kan sætte sig fast, ved hjælp af det... 

 

Den eneste måde jeg har kunne være så præcis med det, er ved at røre ved det - det har ikke kunne ses lige så tydeligt på toiletpapiret - så desværre må fingrene i skidtet. Vi tænker at påbegynde projekt baby nr 2, om ca 6 mdrs tid, hvorfor jeg allerede er begyndt nu at få styr på min cyklus og ÆL, så jeg ikke skal bruge energi og tanker på det når vi går i gang. Så nu begynder jeg at lære min krops tegn at kende, så de er lettere at tyde, når vi går i gang, og det så ikke kræver lige så meget energi der....

 

Jeg håber et gir mening...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er en af dem, der aldrig rigtigt har kunnet identificere det det berømte ÆL-slim. Jeg har været gennem fertilitetsbehandling, og en af gangene fik jeg at vide at lægen, at jeg da havde rigtigt meget ÆL-slim (i forbindelse med en insemination lige præcis på ÆL-tidspunktet). Hun kiggede jo også grundigt efter deroppe, hehe :P Men samtidig har jeg altså ikke selv kunnet identificere det. Så som udgangspunkt skal du ikke blive alt for bekymret, hvis du ikke kan finde det. Hvis din cyklus er regelmæssig, og du mærker ÆL som sidestik 12-14 dage inden mens, så tror jeg bestemt at alt er helt som det skal være :) :)

 

Kan dog sagtens forstå, hvis du blive utålmodig, når I har prøvet i et halvt år. Det er bare hårdt at gå og vente ved PB :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som Sparklinrock også skriver, så skal man nogen gange godt op i skeden, for at mærke hvorvidt der er slim eller ej - hvilket også overrasket mig.. Skulle virkelig tage mig mod til at gøre det... Men jeg blev godt nok også overrasket over, at det er meget nemmere at mærke, når man kommer godt op i skeden - men ikke just lækkert...

 

Jeg kan lige tilføje at jeg også oplever at have ondt i siden af underlivet, ca 7-14 dage før ÆL - så jeg tror også alt er som det skal være hos dig... Men det er ikke sådan lige til at blive klog på...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må indrømme jeg ikke har været "helt oppe" og mærke - tænkte jo at det kom ud. Men jeg er lidt mere rolig nu, tak fordi I tager jer tid til det :-) Et halvt år er ikke meget men det er godt nok stadig ikke sjovt :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER