somummy

Nursing cover/ offentlig amning

14 indlæg i dette emne

Jeg kommer nok til at amme meget ude, når bebs kommer i Juni. Kunne derfor godt tænke mig noget smart at dække mig med, og har fundet frem til forskellige nursingcovers og infinity mommy scarfs. Nogen derude der har erfaringer med disse?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kommer nok til at amme meget ude, når bebs kommer i Juni. Kunne derfor godt tænke mig noget smart at dække mig med, og har fundet frem til forskellige nursingcovers og infinity mommy scarfs. Nogen derude der har erfaringer med disse?

Har ingen erfaringer med de nævnte, har altid selv bare brugt en stofble jeg har sat fast med hjørnet under bh stroppen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en boob toob, købt på Etsy. Butikken på Etsy er vist lukket nu, men den kan ses her

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne slet ikke med noget der skulle dække, men har nu altid været super diskret alligevel... W blev også helt skør over at have noget over sig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den Boob tube ser da smart ud, ærgerligt de ikke sælger dem længere. Kan godt lide at den dækker hele vejen rundt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht brug af stofble, så synes jeg bare nemt den faldt af eller at Milas fik den trukket af. Det gav mega stress og det ville jeg være led af at skulle være, det meste af sommeren

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den Boob tube ser da smart ud, ærgerligt de ikke sælger dem længere. Kan godt lide at den dækker hele vejen rundt.

 

Kan godt overtales til at sælge min, hvis du er interesseret. Bruger den ikke mere. Min er zebrastribet. Kan tage nogle billeder senere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lidt luret på denne her: http://www.enula9.dk/shop/amme-poncho/

Og den kan også bruges, når man ikke ammer :)

Dog er stadig 'kun' gravid, så jeg har ingen erfaringer endnu.... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må du da rigtig gerne Malouski, men hvad ville du skulle have for den ( er typisk nærrig jyde ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ponchoen ser også meget smart ud, men ville aldrig gå i en poncho ellers, og tænker den bliver varm til sommer at have på. Så tror umiddelbart at det ikke er noget for mig. Men godt at se hvad der er af muligheder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen gange er de der smarte "cover-up"-ting altså mere i vejen end til gavn når man ammer. især i starten hvor man lige skal lære at samarbejde med den lille ny om måltidet.
For mig fungere løs bluse med amme-BH og amme-top under bedst. Det er let at amme diskret og jeg kan klare tøjet med den ene hånd mens jeg holder min søn med den anden. BH og ammetop åbnes under den løse bluse, som lige trækkes op idet baby lægges til brystet.

En stof-ble over skulderen kan jeg heller ikke finde ud af  :rolleyes 
Men et tørklæde bundet sammen i den ene ende og så hen over skulderen, det virker som alletiders simple og billige ammecover Hvis jeg skulle være kommet af sted i en mindre ammevenlig trøje ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne slet ikke med noget der skulle dække, men har nu altid været super diskret alligevel... W blev også helt skør over at have noget over sig!

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lidt luret på denne her: http://www.enula9.dk/shop/amme-poncho/

Og den kan også bruges, når man ikke ammer :)

Dog er stadig 'kun' gravid, så jeg har ingen erfaringer endnu.... :)

Sig til, hvis du vil købe en brugt, så har jeg en ☺️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må du da rigtig gerne Malouski, men hvad ville du skulle have for den ( er typisk nærrig jyde ;) )

 

Den er her

 

post-2598-0-43166300-1430026166_thumb.jp

 

Jeg har vel sammenlagt brugt den 3-4 gange, men har heller ikke været den store cafémor ;)

Tænker 50 kr pp, hvis du er interesseret. Ellers kommer den nok bare med i en salgstråd senere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER