Shriva

Symptomer...

47 indlæg i dette emne

Oplever i graviditetssymptomer allerede? :)

Her er der er ikke så meget ...endnu.

Har en smule tyngde i maven. Brysterne er lidt følsomme især om aftenen. Måske også blevet lidt mørkere i det...

Har også haft lidt uro i benene om aftenen....hjælper klart med en gå tur og/eller lidt strækøvelser om aftenen.

Er også træt om aftenen... men sover godt :)

Frygter at kvalmen kommer. Ved mine 2 tidligere graviditeter ramte kvalmen omkring uge 8+ og fortsatte i varierende grad hele graviditeten... suk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes jeg har mange symptomer allerede. Jeg kaster heldigvis ikke op, men hvis jeg presser mig selv det mindste, så kvitterer min krop prompte med kvalme. Derudover så er jeg også virkelig, virkelig træt. Hvis man spørger min mand, så har jeg vist også en del humørsvingninger :blush

Har også fået svamp <_<  hvilket jeg virkelig ikke er begejstret for, men det må man jo tage med.

Glæder mig virkelig meget til andet trimester, da jeg har hørt, at det skulle være noget mere behageligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine symptomer er endnu ganske milde må jeg sige:

Lidt ømme bryster - mest om aftenen.

Træthed - igen primært om aftenen.

Strækken i underlivet - sådan on and off små niv hele dagen.

Korte anfald af kvalme - særligt hvis jeg har anstrengt mig eller hvis jeg venter for længe med noget at spise efter jeg er blevet sulten.

Ind imellem ville jeg ønske der var lidt flere signaler på at jeg virkelig er gravid, men jeg priser mig samtidig lykkelig over at det ikke er værre. Jeg er 6+3 i dag, så det kan jo nå at ændre sig endnu :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes jeg har mange symptomer allerede. Jeg kaster heldigvis ikke op, men hvis jeg presser mig selv det mindste, så kvitterer min krop prompte med kvalme. Derudover så er jeg også virkelig, virkelig træt. Hvis man spørger min mand, så har jeg vist også en del humørsvingninger :blush

Har også fået svamp <_<  hvilket jeg virkelig ikke er begejstret for, men det må man jo tage med.

Glæder mig virkelig meget til andet trimester, da jeg har hørt, at det skulle være noget mere behageligt :)

Svamp er også et typisk graviditets symptom for mig... og noget jeg ellers ikke døjer med.

Skørt hvordan kroppen bare bliver en hel anden når man er gravid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine symptomer er endnu ganske milde må jeg sige:

Lidt ømme bryster - mest om aftenen.

Træthed - igen primært om aftenen.

Strækken i underlivet - sådan on and off små niv hele dagen.

Korte anfald af kvalme - særligt hvis jeg har anstrengt mig eller hvis jeg venter for længe med noget at spise efter jeg er blevet sulten.

Ind imellem ville jeg ønske der var lidt flere signaler på at jeg virkelig er gravid, men jeg priser mig samtidig lykkelig over at det ikke er værre. Jeg er 6+3 i dag, så det kan jo nå at ændre sig endnu :P

Har det på samme måde. Ville (næsten) ønske jeg da bare ville få kvalme - så var jeg (mere) sikker på at jeg var gravid. Lige nu tænker jeg nogle gange om det bare er noget jeg bilder mig selv ind :lolhit  Men på den anden side er kvalmen jo også ulidelig....så den må sådan set også gerne vente på sig..

 

Tiden snegler sig virkeligt her i starten...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er pt 5+5.

 

Jeg har siden ÆL haft ømme brystvorter, omend i varierende grad. Ofte klør de også (dårlig kombi!!!).

 

Jeg har også ligament-smerter, hvilket dog også svinger meget fra dag til dag.

 

Jeg har i dag haft lidt kvalme, hvilket jeg også havde en uges tid lige omkring 3+5/6-stykker. Det er på en eller anden mærkelig måde det symptom jeg synes er mest håndgribeligt :lol :lol

 

I forhold til min søn, så har jeg maaaange flere symptomer denne gang :)

Man siger jo, at der ikke er 2 graviditeter der er ens.. Men synes nu mine sidste to var ret sammenlignelige (især det med kvalmen)

Spændende hvordan det går denne gang :kuller  (nu er man jo også lige blevet lidt ældre... suk)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke nogen vilde symptomer endnu...men er spændt på når vi rammer uge 6 om jeg bliver syg og dårlig som sidst....det er min største frygt pt....men indtil videre nyder jeg at mens er blevet væk og jeg stadig kan hygge med min søn ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde allerede i 4. uge kvalme, træthed og murren i maven. Men nu, 6+1, har det aftaget lidt, medmindre jeg overanstrenger mig selv eller det er lige inden spisetid. Udover det så er jeg meega træt hele tiden, og har on/off ømme bryster. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror trætheden er begyndt at melde din ankomst så småt....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror trætheden er begyndt at melde din ankomst så småt....

:ditto Jeg har sovet middagslur i dag :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er træthed og kvalme begyndt...

 

Kvalme specielt om morgenen... Det eneste der hjælper er 1) mad :mam 2) frisk luft  . Hvis jeg smider mig i sofaen og tager en lur bliver det kun værre.

 

Jeg har fundet ud af at jeg absolut skal holde mig fra mælk om morgenen... helst bare noget frugt eller en bolle.

 

Vand kan jeg ikke drikke da alle vores glas lugter af fisk :lolhit ... går meget bedre med danskvand ... helst med citrus.

 

Is er mega godt fandt jeg ud af i går aftes ... men nok ikke en holdbar løsning :ba

 

Har ikke kastet op endnu... men har sørme været tæt på. Det hjælper at holde mig i gang med diverse...  hvis jeg tænker for meget over det, eller støder ind i en dårlig lugt så går det galt...

 

Derudover er jeg MEGA oppustet om aftenen... kan slet ikke have noget der strammer om maven, og går og strutter som var jeg flere måneder henne...  Nægter at hoppe i ventetøj til det er absolut nødvendigt, men synes allerede jeg er noget begrænset i mine tøjvalg (især bukser, nederdele kan jeg ikke gå med). Går ok med leggings og tunika lidt endnu ...

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kvalmen har også sat ind her....endnu uden opkast...men det kommer nok....

Dårlig mave og generelt træthed og utilpashed on off...

Så dagene er pt lange når man venter på at få det bedre igen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8+5 symptomer: kvalme når 1) jeg er sulten 2) maden er utiltalende (virkelig meget og skiftende :prik ) 3) min puls stiger bare det mindste, cykling er en udfordring 4) lugte, seriøst det er svært at pusle mit barn :rolleyes 5) jeg er træt.

Ekstra træthed. Madlede. Teenage hud i ansigtet <_< . Nemt til tårer divastyle! Ekstra sult, jeg spiser inden sengetid, det bliver jeg nød til.

Men generelt er mine symptomer ikke overvældende tydelige endnu. Og jeg kan sagtens glemme jeg er gravid i nogle timer af gangen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er træthed og kvalme begyndt...

 

Kvalme specielt om morgenen... Det eneste der hjælper er 1) mad :mam 2) frisk luft  . Hvis jeg smider mig i sofaen og tager en lur bliver det kun værre.

 

Jeg har fundet ud af at jeg absolut skal holde mig fra mælk om morgenen... helst bare noget frugt eller en bolle.

 

Vand kan jeg ikke drikke da alle vores glas lugter af fisk :lolhit ... går meget bedre med danskvand ... helst med citrus.

 

Is er mega godt fandt jeg ud af i går aftes ... men nok ikke en holdbar løsning :ba

 

Har ikke kastet op endnu... men har sørme været tæt på. Det hjælper at holde mig i gang med diverse...  hvis jeg tænker for meget over det, eller støder ind i en dårlig lugt så går det galt...

 

Derudover er jeg MEGA oppustet om aftenen... kan slet ikke have noget der strammer om mavsen, og går og strutter som var jeg flere måneder henne...  Nægter at hoppe i ventetøj til det er absolut nødvendigt, men synes allerede jeg er noget begrænset i mine tøjvalg (især bukser, nederdele kan jeg ikke gå med). Går ok med leggings og tunika lidt endnu ...

 

 

årh danskvand med citrus er også det eneste jeg har lyst til!! 

og jeg er også så oppustet som du siger, om aftenen. Hele ens maveskind føles bare helt strækt! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har kvalmen fundet vej til mig igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Idag kastede jeg så op for første gang i denne graviditet...håber ikke jeg får det værre snart da...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Idag kastede jeg så op for første gang i denne graviditet...håber ikke jeg får det værre snart da...

Åh, det må bare være så hårdt! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endnu værre idag....3 gange opkast på 3 timer...og ser ikke ud til at jeg får det bedre pt...øv :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endnu værre idag....3 gange opkast på 3 timer...og ser ikke ud til at jeg får det bedre pt...øv :-(

 

 

årh god bedring - hvor langt er du henne?? :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oplever i graviditetssymptomer allerede? :)

 

 

Jeg har indtil nu holdt på at jeg ikke havde nogle, nok fordi jeg sammenligner med sidste gang... men det er ikke helt sandt mere.

 

Jeg er TRÆT, træt træt træt træt jeg kan sove hele tiden...

 

Jeg har lyst til en masse mad, men gider ikke spise noget af det når det kommer til stykket.

 

Håber jeg kan holde det på et minimum hele vejen igennem :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

årh god bedring - hvor langt er du henne?? :/

Knap 7 uger...:-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endnu værre idag....3 gange opkast på 3 timer...og ser ikke ud til at jeg får det bedre pt...øv :-(

 

ØV altså...

 

Havde du kvalme/opkast længe i tidligere graviditet?

 

I mine 2 første graviditeter har jeg haft kvalme og opkast fra ca. uge 8. Det er fortsat hele graviditeten :(

Denne gang har jeg kvalme, men den kan nogenlunde holdes i skak hvis jeg tænker over mad/drikke m.m. Har endnu ikke kaste op... Men er jo heller ikke så langt endnu.

 

Håber for dig, at det blot er et par uger der skal overstås!!

Kan anbefale frisk luft, frisk frugt og (sodavands/frugt) is... det har hjulpet mig igennem mange trælse dage... 

 

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endnu værre idag....3 gange opkast på 3 timer...og ser ikke ud til at jeg får det bedre pt...øv :-(

åååh jeg føler med dig! Så slemt er mit heldigvis ikke endnu. Sender kram herfra.

Min kvalme bliver dog værre og værre og ligesom andre her, er jeg også mega træt og kan sove konstant :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For et år siden var jeg sygemeldt med kvalme og opkast i 6 uger og det varede i 10 uger i alt hvor jeg gik til akupunktur...pt vil lægen bare ikke henvise mig da jeg ikke er så langt henne (havde en anden læge sidste år) så håber inderligt det ikke bliver lige så slemt denne gang. For er så ked af det når jeg har det så skidt altså...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har haft plukveer i et kvarters tid i dag....

Synes ikke jeg har haft en speciel aktiv/stressende dag, men det behøver vel heller ikke have noget med det at gøre.

Satte mig ned og slappede af i sofaen og så forsvandt de efter lidt tid..

Har haft knap så meget kvalme i dag... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER