Shriva

Symptomer...

47 indlæg i dette emne

9+2 i dag og kvalmen er stadig medgørlig, så længe jeg tænker over at spise lidt men OFTE. Har ikke kastet op endnu.

 

Stadig oppustet - men det er jo ligesom den vej det går :lol

Jeg er stadig i mit almindelige tøj..

 

Nogen der er hoppet i ventetøjet endnu? :gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

9+2 i dag og kvalmen er stadig medgørlig, så længe jeg tænker over at spise lidt men OFTE. Har ikke kastet op endnu.

Stadig oppustet - men det er jo ligesom den vej det går :lol

Jeg er stadig i mit almindelige tøj..

Nogen der er hoppet i ventetøjet endnu? :gravid

Jeg har almindelige cowboybukser på i dag, det er sidste gang tror jeg, de er ikke helt rare! Om eftermiddagen + aftenen er jeg meget oppustet, så der er det helt umuligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bestilt ventetøj, venter bare på levering ;) men det er altså lidt underligt at skulle tage på når graviditeten ikke er helt officiel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt nogle bukser med elastik med fuld overlæg inden jeg skulle være gravid...de er lige så behagelige som graviditets tøj bare uden at være det ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bestilt ventetøj, venter bare på levering ;) men det er altså lidt underligt at skulle tage på når graviditeten ikke er helt officiel.

 

Ja det er altså underligt. Men vi har også bestemt os for at fortælle det til familien her i weekenden hvor vi alle er samlet... 

+ jeg fortæller det på arbejdet (nok kun til chefen i første omgang) i næste uge. 

 

og SÅ hopper jeg nok i nogle ventebukser/leggings. Er ved at gå amok over elastik hen over maven... det hjælper IKKE på min kvalme lige p.t.  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bestilt ventetøj, venter bare på levering ;) men det er altså lidt underligt at skulle tage på når graviditeten ikke er helt officiel.

 

Jeg har gået i ventebukser siden uge 5-6 stykker :blush

Jeg havde taget et par kilo på efter MA'en og når jeg sad ned i mange timer til forelæsning, så begyndte det at spænde og gøre ondt. Det tænkte jeg umuligt kunne være sundt, og så købte jeg ventebukser :P

Det var også lidt underligt, men samtidig også virkelig rart, da jeg følte, at jeg kunne være i bukserne igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kun tre par jeans tilbage som jeg kan passe, når jeg når hen efter frokost og så snart jeg kommer hjem skifter jeg til joggingbukser. Jeg bliver mere og mere oppustet hen ad dagen - og sjovt nok - helt flad igen om morgenen. Så jeg tænker at jeg også snart må have fat i nogle ventebukser...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh gud er der andre end mig der har fået noget forstoppelse? Pyyyh det er virkelig ikke rart med den mave her, det presser jo overalt. Håber virkelig ikke det bliver sådan hele vejen :(

Nogen der kender til nogle gode råd og tricks der kan hjælpe?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh gud er der andre end mig der har fået noget forstoppelse? Pyyyh det er virkelig ikke rart med den mave her, det presser jo overalt. Håber virkelig ikke det bliver sådan hele vejen :(

Nogen der kender til nogle gode råd og tricks der kan hjælpe?

 

Jeg har også døjet meget med det. Masser af væske er en rigtig god ting. HUSK (loppefrøsskaller) er også rigtig gode til at holde maven i gang. Ellers hjælper ting som svesker, abrikoser og blommer. I det hele taget er frugt og grønt godt for maven (siger hende, der får ræsermave hver gang det er ærtesæson :blush ).

 

Jern kan være rigtig slem til at få maven til at gå i stå. Det kan være værd at prøve med en anden type jerntabletter, eller at drikke et glas appelsinjuice sammen med jerntabletten. Vitamin C hjælper nemlig tarmen med at optage jern.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kun tre par jeans tilbage som jeg kan passe, når jeg når hen efter frokost og så snart jeg kommer hjem skifter jeg til joggingbukser. Jeg bliver mere og mere oppustet hen ad dagen - og sjovt nok - helt flad igen om morgenen. Så jeg tænker at jeg også snart må have fat i nogle ventebukser...

 

Jeg er rigtig glad for de ventejeans jeg har købt fra seraphine. Du skal nok have nogen str. mindre end mig, men synes de er lavet i noget behageligt materiale, med lidt strech i :) De har dem også i Strut, hvis du har lyst til at prøve først :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også døjet meget med det. Masser af væske er en rigtig god ting. HUSK (loppefrøsskaller) er også rigtig gode til at holde maven i gang. Ellers hjælper ting som svesker, abrikoser og blommer. I det hele taget er frugt og grønt godt for maven (siger hende, der får ræsermave hver gang det er ærtesæson :blush ).

Jern kan være rigtig slem til at få maven til at gå i stå. Det kan være værd at prøve med en anden type jerntabletter, eller at drikke et glas appelsinjuice sammen med jerntabletten. Vitamin C hjælper nemlig tarmen med at optage jern.

Heldigvis kan jeg undgå jerntabletterne, så problemet er helt naturligt. Men tak for råddende, dem vil jeg helt sikkert få afprøvet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv jeg ligger brak igen efter nogle ellers gode dage...søndag midnat måtte jeg dog kaste rigtig meget op som om kroppen straffede mig for at have hvilet for lidt...igår gik ok men idag har jeg intet kunne foretage mig...er bar skidt tilpas og træt...øv øv....håber på bedring i morgen for manden skal arbejde de næste 3 dage...suk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv jeg ligger brak igen efter nogle ellers gode dage...søndag midnat måtte jeg dog kaste rigtig meget op som om kroppen straffede mig for at have hvilet for lidt...igår gik ok men idag har jeg intet kunne foretage mig...er bar skidt tilpas og træt...øv øv....håber på bedring i morgen for manden skal arbejde de næste 3 dage...suk

Øv! og ja, man bliver straffet HÅRDT :(

God bedring til dig, og pas på dig selv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stadig skidt tilpas og minus energi :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver lidt øm forskellige steder i underlivet når jeg laver for meget :prik det passer mig altså ikke super godt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver også utrolig øm i underlivet, selv hvis jeg bare har båret handleposen hjem (bor 4 min gang fra supermarkedet) og for filan hvor gør det ondt at nyse :(

Og så har jeg jo mine "skønne" småblødninger, som jeg virkelig håber jeg snart bliver fri for igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der til nakkefoldsscanningen var damen lidt hård med scanningsdimsen, hvor jeg så ømmer mig lidt og siger at det føles som om det hele vokser lidt. Ja svarer hun, det er ligamentsmerter. Øh jo tak, det ved jeg tænkte jeg bare, det var jo en pæn hentydning om at hun skulle være bare lidt forsigtig :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der til nakkefoldsscanningen var damen lidt hård med scanningsdimsen, hvor jeg så ømmer mig lidt og siger at det føles som om det hele vokser lidt. Ja svarer hun, det er ligamentsmerter. Øh jo tak, det ved jeg tænkte jeg bare, det var jo en pæn hentydning om at hun skulle være bare lidt forsigtig :rolleyes

Ååh det er så træls når man løber ind i sådan nogle mennesker der ikke kan forstå en hentydning. I det mindste havde hun gode nyheder med sig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der til nakkefoldsscanningen var damen lidt hård med scanningsdimsen, hvor jeg så ømmer mig lidt og siger at det føles som om det hele vokser lidt. Ja svarer hun, det er ligamentsmerter. Øh jo tak, det ved jeg tænkte jeg bare, det var jo en pæn hentydning om at hun skulle være bare lidt forsigtig :rolleyes

jeg blev jo kaldt til jm noget Før tid og der var jo selvfølgelig en jm-studerende og selvfølgelig må hun da bruge mig som prøveklud, men da livmoderen gemte sig da jeg ikke var mere en 10 uger henne så hun pressede simpelthen så hårdt for at finde den:( min lille basse ville bare ikke vende sig rigtig til NF så også her trykkede hun og trykkede for at få den til at vende sig rigtigt, er stadig øm:(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg blev jo kaldt til jm noget Før tid og der var jo selvfølgelig en jm-studerende og selvfølgelig må hun da bruge mig som prøveklud, men da livmoderen gemte sig da jeg ikke var mere en 10 uger henne så hun pressede simpelthen så hårdt for at finde den:( min lille basse ville bare ikke vende sig rigtig til NF så også her trykkede hun og trykkede for at få den til at vende sig rigtigt, er stadig øm:(

Ej okay, det er langt ude.. Det er ligesom når de siger 'det skal gøre ondt for at gøre godt', men neeeej det skal det faktisk ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kl er 8:37 og jeg har IKKE haft kvalme her til morgen. Det er fuldstændigt underligt.  Altså jo.. kan godt mærke den ligger og ulmer - så jeg skal passe på jeg ikke fremprovokerer det.

Men altså ingen spontane opkast reflekser eller ubehag til trods for at jeg blev nød til at skippe morgenmaden og først nu sidder med lidt frugt.

 

Dejligt det er fredag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har konstant løbe næse :prik ikke det værste symptom men ret træls!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER