MaleneB

Hvornår begynder man at putte baby til aften?

6 indlæg i dette emne

Hej

Freya er 10 uger gammel nu og jeg er lidt nysgerrig på hvornår I begyndte at lægge jeres små i seng om aftenen på et bestemt tidspunkt? Og hvad tid lagde I dem så?

Her foregår det stadig sådan at Freya på et tidspunkt falder i søvn hos en af os og så lægger vi hende I sin vugge for natten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores søn er 5 mdr og puttes mellem 19 og 20...men han havde en periode i lang tid hvor hans længstelur i døgnet lå fra 18 til 1 om natten der kunne vi ikke putte til nat....men lige hvornår han ændrede sin rytme husker jeg ikke helt...tror han var cirla 3 mdr...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Leonora er 4 måneder nu og vi har puttet til nat i hendes seng i 3-4 uger nu. Det er oftest ml 19 og 20. Har hørt en SP sige man godt kan begynde på lidt putteritual omk 8-10 uger men det er ikke sikkert baby går i seng af den grund. Det er først hen mod 4 måneder de kan forventes at begynde på det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

William var et par måneder gammel. I starten kunne han jo sove hvor som helst og fra al larm. Men da han var et par måneder gammel, gav det mening at putte ham, så han kunne få ro til at sove (også selvom han var faldet i søvn på en af os - så bar vi ham bare ovenpå i vuggen). Nu er han snart 7 måneder gammel og bliver puttet ca. kl. 19.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror vi begyndte ved ca 3 måneder. Ammede ved 19 tiden og lagde hende i vuggen i soveværelset

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme fungere det stadig bedst at køre efter hvornår vores søn er træt. Han er 6måneder nu.
Jeg synes rytmen (eller manglen på rytme) skifter hele tiden, så hvis jeg fokusere på "godnat-tid og putteritual" ender jeg med at blive mere frustreret over at det der virkede i sidste uge ikke virker optimalt i denne uge. Det er ingen af os tjent med.

De først par måneder sov han på os, og havde vågentid mellem 21.30-23.30 stort set hver aften. Derefter er vi faktisk alle gået i seng på samme tid alle samme herhjemme - han sover ved os. Og vi er trætte ;)
Nu er han i en periode hvor han for det meste er træt ved 21-tiden, men det afhænger virkelig meget af hvordan resten af dagen er forløbet. til gengæld er han klar til at stå op omkring kl 7 hver dag og er glad og i godt humør, så jeg tror vi er på rette spor - selv om jeg godt ved det ikke er det der står i bøgerne som alle "eksperterne" skriver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER