NytLiv

Blødning... åh nej!

83 indlæg i dette emne

Mit foster døde i uge 6 men blev først opdaget i uge 11 eller 12.

Jeg fik en medicinsk abort hvor jeg fik nogle stikpiller der der fik kroppen til at give slip! Jeg fik at vide det kunne være smertefuldt men hvis jeg havde haft veer ville jeg vide hvad det var.

Jeg fik kraftige menssmerter men ikke vildt. Min krop reagerede dog ikke så godt da jeg blødte unormalt meget og mistede RIGTIG MEGET blod! Det var forfærdeligt og jeg var sygemeldt i 14 dage. Men det er IKKE normalt det jeg kom igennem!!! Så den del skal du se bort fra.

Jeg blødte kraftigt i 12-14 timer hvor jeg også måtte hive rester af graviditeten ud af mig :boo :puke :boo og så stilnede det af, men blødningen fortsatte lidt over en uge og fortsatte som pletblødning on-off og næste mens var kraftigere end normalt.

Jeg er VIRKELIG ked af at det ser så skidt ud for dig :kram2 det er virkelig hårdt psykisk. Lige nu er der nok ikke noget der hjælper dig til at få det bedre. Men jeg lover dig at du kommer igennem, også nætterne :kiss det er pisse hårdt men der er SÅ mange herinde der vil hjælpe dig med at sørge!

Jeg oprettede en tråd i "abort" der hed "kære Spire" det var min måde at få sorgen ud! Og mit netværk herinde fra lod mig ikke være alene i det. Der var ører der lyttede, øjne der læste skuldre at græde ud ved og en der kom for at være ved mig bare for at være!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg oplevede en spontan abort i uge 6 og det var som en alm menses. Blødte en uges tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endnu en gang tak for kram og jeres fortællinger! :kram2Selvom jeg får ondt i maven og bliver ked af det over jeres forskellige oplevelser med at abortere, så giver det også en form for trøst at vide, at det faktisk sker for mange, og at det ikke nødvendigvis betyder, at man aldrig får et barn mere!

Lige nu er jeg dog temmelig forvirret!  Lægen ringede i formiddags med besked om, at tallene er STEGET! :o  Ikke så meget så han turde sige at alt var helt fint, men alligevel nok til at han heller ikke kunne sige med sikkerhed, at jeg var ved at abortere!?
Han havde snakket med gynækologiskafd., der dog ikke ville scanne mig før en gang i næste uge, da de ikke mente, de ville kunne se noget nu. Nu skal jeg have taget ny blodprøve på tirsdag og afvente svar på den. 
Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal føle eller gøre! :unsure  Igår aftes var jeg så sikker på, at det var en abort - idag er der pludselig et lille håb! Men der er stadig brunt udflåd/blod hver gang jeg tørrer mig.
Jeg glemte at spørge min læge, om kroppen godt kan blive ved med at producere hcg, hvis fosteret er dødt - og hvor længe?!

Shit, jeg er rundtosset... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endnu en gang tak for kram og jeres fortællinger! :kram2Selvom jeg får ondt i maven og bliver ked af det over jeres forskellige oplevelser med at abortere, så giver det også en form for trøst at vide, at det faktisk sker for mange, og at det ikke nødvendigvis betyder, at man aldrig får et barn mere!

Lige nu er jeg dog temmelig forvirret! Lægen ringede i formiddags med besked om, at tallene er STEGET! :o Ikke så meget så han turde sige at alt var helt fint, men alligevel nok til at han heller ikke kunne sige med sikkerhed, at jeg var ved at abortere!?

Han havde snakket med gynækologiskafd., der dog ikke ville scanne mig før en gang i næste uge, da de ikke mente, de ville kunne se noget nu. Nu skal jeg have taget ny blodprøve på tirsdag og afvente svar på den.

Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal føle eller gøre! :unsure Igår aftes var jeg så sikker på, at det var en abort - idag er der pludselig et lille håb! Men der er stadig brunt udflåd/blod hver gang jeg tørrer mig.

Jeg glemte at spørge min læge, om kroppen godt kan blive ved med at producere hcg, hvis fosteret er dødt - og hvor længe?!

Shit, jeg er rundtosset...

Jeg håber virkelig din blødning stammer fra noget andet. Jeg har blødt i starten endte med brunt og gik tilsidst væk. Det var ikke fra babys komme. Fortsætter med at krydse fingre til tirsdag.

Hvis vi skal have de negative briller på, så kan man godt abortere uden det hele kommer ud og resten feks moderkagen kan fortsætte med at producere HcG som man stadig kan teste. Eller en graviditet udenfor livmoderen. Som du kan læse er vi mange der har prøvet lidt af hvert og man kan stadig ende med en baby næste gang hvis det skulle ende.

MEN du er sikkert en slow starter som ikke er så hurtig til at danne HCG og din krop kunne derfor ikke stoppe mens.

Held og lykke!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber virkelig din blødning stammer fra noget andet. Jeg har blødt i starten endte med brunt og gik tilsidst væk. Det var ikke fra babys komme. Fortsætter med at krydse fingre til tirsdag.

Hvis vi skal have de negative briller på, så kan man godt abortere uden det hele kommer ud og resten feks moderkagen kan fortsætte med at producere HcG som man stadig kan teste. Eller en graviditet udenfor livmoderen. Som du kan læse er vi mange der har prøvet lidt af hvert og man kan stadig ende med en baby næste gang hvis det skulle ende.

MEN du er sikkert en slow starter som ikke er så hurtig til at danne HCG og din krop kunne derfor ikke stoppe mens.

Held og lykke!!!!

Uh, ja... lige præcis det der med en graviditet uden for livmoderen kom jeg også til at tænke på, efter jeg havde skrevet min seneste besked. Det undrer mig, at de ikke vil scanne mig i forhold til det? Det kan da være ret alvorligt, ik?

Lægen sagde godt nok, at jeg skulle ringe, hvis jeg begyndte at bløde voldsomt eller fik meget ondt... Men jeg er jo alligevel 6+3 idag, så de må da kunne se, om der overhovedet er noget i livmoderen?

Jeg håber selvfølgelig, der er en standhaftig spire derinde, der nok skal klare den, selvom HCG ikke stiger helt efter normalen. Og at jeg bare pletbløder lidt lige som i min sidste graviditet....

Ventetiden er svær!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, ja... lige præcis det der med en graviditet uden for livmoderen kom jeg også til at tænke på, efter jeg havde skrevet min seneste besked. Det undrer mig, at de ikke vil scanne mig i forhold til det? Det kan da være ret alvorligt, ik?

Lægen sagde godt nok, at jeg skulle ringe, hvis jeg begyndte at bløde voldsomt eller fik meget ondt... Men jeg er jo alligevel 6+3 idag, så de må da kunne se, om der overhovedet er noget i livmoderen?

Jeg håber selvfølgelig, der er en standhaftig spire derinde, der nok skal klare den, selvom HCG ikke stiger helt efter normalen. Og at jeg bare pletbløder lidt lige som i min sidste graviditet....

Ventetiden er svær!

Når du er over seks uge kan de både se hvor foster er og hjerteslag. Var det evt en ide med privat scan? Jeg har brugt Cycus klinik og andre herinde Jordemoderhuset men er i kbh ved ikke hvor du bor. Hvis der ikke er noget kan man også se det (har prøvet) Jo graviditet uden for livmoderen kan være alvorligt, men mener det først er senere hen når fosteret vokser. En af de andre herinde har lige været igennem det og mener det var senere de opdagede det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når du er over seks uge kan de både se hvor foster er og hjerteslag. Var det evt en ide med privat scan? Jeg har brugt Cycus klinik og andre herinde Jordemoderhuset men er i kbh ved ikke hvor du bor. Hvis der ikke er noget kan man også se det (har prøvet) Jo graviditet uden for livmoderen kan være alvorligt, men mener det først er senere hen når fosteret vokser. En af de andre herinde har lige været igennem det og mener det var senere de opdagede det.

Ja, jeg har virkelig også overvejet at få en privat scanning. Måske er jeg bare en kylling og lidt for autoritetstro, men synes lige nu det virker forkert at bestille tid til en privatscanning, når jeg har 'lagt en plan' med min egen læge, der først vil henvise til scanning efter næste blodprøve! :unsure  

Jeg bos i Aarhus, så cyclus er helt sikkert et oplagt sted, hvis det er. Har kun hørt positivt om dem. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Hvad ville give dig tryghed og svar?

Det nok det jeg ville prioritere. 

 

Håber det bedste og en langsom start ​​ :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med Dons!

Hvis du tager en scanning er der instant svar! Planen kan altid ændres og så er der plads til andre der har behovet. Hvis det viser sig at være negativt så ved du det, smertefuld viden, men trods alt vished du så kan forholde dig til. så får du sikkert en medicinsk abort og så er kroppen snart klar igen! MEGET forsimplet, ved godt det SLET ikke er så let - BEEN THERE, men fra en der troede hun var gravid i 5-6 uger efter fosteret var gået til så er det altså ikke noget der gør processen lettere at man har knyttet sig til noget der slet ikke er der, og jeg har LOVET mig selv at jeg aldrig vil vente på svar hvis jeg tror noget er galt.

Omvendt ved jeg jo også at jeg selv udsatte det hele, for kunne ikke rumme hvis svaret var negativt! Så det kan jeg godt relatere til og forstå og hvis du vil vente så vent. Forhåbentlig er svaret positivt og du har bare fået en dum start men når enden er god ;) :kiss

Jeg HÅBER du har en slow starter :kiss :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser fingre for dig :bd  :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, ja... lige præcis det der med en graviditet uden for livmoderen kom jeg også til at tænke på, efter jeg havde skrevet min seneste besked. Det undrer mig, at de ikke vil scanne mig i forhold til det? Det kan da være ret alvorligt, ik?

Lægen sagde godt nok, at jeg skulle ringe, hvis jeg begyndte at bløde voldsomt eller fik meget ondt... Men jeg er jo alligevel 6+3 idag, så de må da kunne se, om der overhovedet er noget i livmoderen?

Jeg håber selvfølgelig, der er en standhaftig spire derinde, der nok skal klare den, selvom HCG ikke stiger helt efter normalen. Og at jeg bare pletbløder lidt lige som i min sidste graviditet....

Ventetiden er svær!

 

 

Ja, jeg har virkelig også overvejet at få en privat scanning. Måske er jeg bare en kylling og lidt for autoritetstro, men synes lige nu det virker forkert at bestille tid til en privatscanning, når jeg har 'lagt en plan' med min egen læge, der først vil henvise til scanning efter næste blodprøve! :unsure  

Jeg bos i Aarhus, så cyclus er helt sikkert et oplagt sted, hvis det er. Har kun hørt positivt om dem. 

 

 

Jeg så hjerteblink ved 6+3, så jeg tænker umiddelbart, at hvis det passer at du er så langt henne, så burde de kunne se noget. Tænker grunden til at de mener de ikke kan se noget måske er, at de ikke tror du er så langt henne. Ved du, hvornår du har haft ÆL?

 

Hvis det var mig, så ville jeg stadig tage skanningen, for som du selv er inde, så kunne det være en GUL, og de er ikke til at spøge med, hvis der ikke bliver holdt øje med dem.

Omkring læger og autoritetstro, så vil jeg gerne sige lidt. Jeg er selv inden for systemet, og det er (meget) langt fra altid, at lægen siger det rigtige. Det kan der være flere grunde til lægevidenskab er ikke altid en exact science og hvad man gør i de forskellige situationer varierer ikke kun fra patient til patient, men også fra læge til læge. Det er super skræmmende at tænke på, men ikke desto mindre sandt.

Hvad gyn afd siger til din læge kommer altså meget an på to ting. Nr. 1 er hvad din læge fortæller gynækologisk bagvagt (og her skal man ikke undervurdere at din læges informationer er farvede af, hvad han synes om sagen, det lyder lidt hårdt, men det er nu altså rigtigt ;) Jeg taler af erfaring). Nr. 2 er at det afhænger af bagvagten på gyn afd og hvad hans/hendes holdning er til tingene, dette varierer fra læge til læge, men i den grad også fra sygehus til sygehus.

 

For at komme med et personligt eksempel, så var de på gyn afd i Roskilde meget tilbageholdende med at skanne og tog kun blodprøver (hvilket forhalede processen at få en abort væsentligt), hvor de på Hvidiovre skannede mig med det samme, konstaterede at tingene ikke var i orden, og dagen efter fik jeg den udskrabning på Hvidovre, som jeg formentlig kunne have fået væsentligt tidligere, hvis Roskilde havde gidet skanne mig (gerne da jeg ringede ind og sagde, at jeg ikke mente jeg blødte nok til at abortere).

Det er faktisk ikke ufarligt at gå rundt med en uopdaget missed abortion eller en graviditet udenfor livmoderen, så jeg synes egentlig ikke at det er i orden, at de lader dig gå rundt så længe.

 

I fht din egen læge, så tror jeg, at hvis det var mig, at jeg bare ville sige, at jeg var blevet virkelig nervøs, og tænkte at jeg kunne få ro med en skanning. Evt at jeg havde læst mig tosset på internettet :P De fleste læger, der besidder empati, burde have forståelse for den grund, efter min mening ;)

 

Jeg håber ikke jeg har gjort dig nervøs på nogen måde, det er i hvert fald ikke min mening. Forhåbentlig er alt som det skal være, måske har du bare haft lidt sen ÆL. Grunden til jeg skriver er, at jeg selv var igennem et unødvendigt langt forløb, som i sidste ende gjorde at aborten føltes voldsommere og krævede mere følelsesmæssigt af mig, end det egentlig var nødvendigt. Det ønsker jeg ikke skal ske for andre, hvis de kan undgå det.

 

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cyklus i Århus er rigtig gode. De giver sig go tid, og er rigtig gode til st fortælle hvad de ser og vise det så man også selv føler man er med.

Ellers så ring til din læge og præs lidt på. Fortæl hvor nervøs du er og hvor meget denne usikkerhed plager dig og din hverdag.

Overdrivelse hjælper på forståelse.

:kram2

Håber du er en slowstarter og har en stædig spiere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her til morgen fik jeg svar på 3. blodprøve fra i tirsdags. Tallet er steget! Men igen en lidt lav stigning i forhold til at jeg var 7+1. Jeg har dog ikke set skyggen af blod eller farvet udflåd de sidste tre dage. Nu har jeg fået en tid til scanning i eftermiddag kl 16.30. Jeg er nervøs! :unsure  Jeg håber det bedste og frygter det værste! Gider I krydse fingre for mig!

 

Min læge sagde der var tre muligheder; En graviditet med et levende foster, der vokser fint, trods lidt lave målinger af hcg. En graviditet uden for livmoderen. En graviditet, der er/eller er ved at gå til grunde... Håber på det første!  
 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:bd :bd :bd jeg håber på det bedste :bd :bd :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her til morgen fik jeg svar på 3. blodprøve fra i tirsdags. Tallet er steget! Men igen en lidt lav stigning i forhold til at jeg var 7+1. Jeg har dog ikke set skyggen af blod eller farvet udflåd de sidste tre dage. Nu har jeg fået en tid til scanning i eftermiddag kl 16.30. Jeg er nervøs! :unsure Jeg håber det bedste og frygter det værste! Gider I krydse fingre for mig!

Min læge sagde der var tre muligheder; En graviditet med et levende foster, der vokser fint, trods lidt lave målinger af hcg. En graviditet uden for livmoderen. En graviditet, der er/eller er ved at gå til grunde... Håber på det første!

Vi krydser fingre for dig!!!! Jeg håber du kan komme med en positiv opdatering senere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kiss :bd :bd :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Hvad ville give dig tryghed og svar?

Det nok det jeg ville prioritere. 

 

Håber det bedste og en langsom start ​​ :kiss

 

 

Enig med Dons!

Hvis du tager en scanning er der instant svar! Planen kan altid ændres og så er der plads til andre der har behovet. Hvis det viser sig at være negativt så ved du det, smertefuld viden, men trods alt vished du så kan forholde dig til. så får du sikkert en medicinsk abort og så er kroppen snart klar igen! MEGET forsimplet, ved godt det SLET ikke er så let - BEEN THERE, men fra en der troede hun var gravid i 5-6 uger efter fosteret var gået til så er det altså ikke noget der gør processen lettere at man har knyttet sig til noget der slet ikke er der, og jeg har LOVET mig selv at jeg aldrig vil vente på svar hvis jeg tror noget er galt.

Omvendt ved jeg jo også at jeg selv udsatte det hele, for kunne ikke rumme hvis svaret var negativt! Så det kan jeg godt relatere til og forstå og hvis du vil vente så vent. Forhåbentlig er svaret positivt og du har bare fået en dum start men når enden er god ;) :kiss

Jeg HÅBER du har en slow starter :kiss :bd

 

 

Cyklus i Århus er rigtig gode. De giver sig go tid, og er rigtig gode til st fortælle hvad de ser og vise det så man også selv føler man er med.

Ellers så ring til din læge og præs lidt på. Fortæl hvor nervøs du er og hvor meget denne usikkerhed plager dig og din hverdag.

Overdrivelse hjælper på forståelse.

:kram2

Håber du er en slowstarter og har en stædig spiere

 

Tak for jeres svar. De fik mig virkelig til at tænke, og jeg var så tæt på at springe på en privat scanning før weekenden. Men som I kan se, endte jeg med at vente... Jeg håber, jeg får en positiv bedsked i eftermiddag. Hvis ikke... er jeg nok bedre rustet til at modtage et negativt svar, end jeg var før weekenden. Jeg har nået at tænke og forberede mig lidt mere. Og jeg fik 'overstået' en familiefest og min egen fødselsdag i weekenden, så nu er der plads til at være ked af det... Hvis I forstår!?

Ihh, jeg er nervøs lige nu... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hepper på dig! :yay

:bd :bd :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg så hjerteblink ved 6+3, så jeg tænker umiddelbart, at hvis det passer at du er så langt henne, så burde de kunne se noget. Tænker grunden til at de mener de ikke kan se noget måske er, at de ikke tror du er så langt henne. Ved du, hvornår du har haft ÆL?

 

Hvis det var mig, så ville jeg stadig tage skanningen, for som du selv er inde, så kunne det være en GUL, og de er ikke til at spøge med, hvis der ikke bliver holdt øje med dem.

Omkring læger og autoritetstro, så vil jeg gerne sige lidt. Jeg er selv inden for systemet, og det er (meget) langt fra altid, at lægen siger det rigtige. Det kan der være flere grunde til lægevidenskab er ikke altid en exact science og hvad man gør i de forskellige situationer varierer ikke kun fra patient til patient, men også fra læge til læge. Det er super skræmmende at tænke på, men ikke desto mindre sandt.

Hvad gyn afd siger til din læge kommer altså meget an på to ting. Nr. 1 er hvad din læge fortæller gynækologisk bagvagt (og her skal man ikke undervurdere at din læges informationer er farvede af, hvad han synes om sagen, det lyder lidt hårdt, men det er nu altså rigtigt ;) Jeg taler af erfaring). Nr. 2 er at det afhænger af bagvagten på gyn afd og hvad hans/hendes holdning er til tingene, dette varierer fra læge til læge, men i den grad også fra sygehus til sygehus.

 

For at komme med et personligt eksempel, så var de på gyn afd i Roskilde meget tilbageholdende med at skanne og tog kun blodprøver (hvilket forhalede processen at få en abort væsentligt), hvor de på Hvidiovre skannede mig med det samme, konstaterede at tingene ikke var i orden, og dagen efter fik jeg den udskrabning på Hvidovre, som jeg formentlig kunne have fået væsentligt tidligere, hvis Roskilde havde gidet skanne mig (gerne da jeg ringede ind og sagde, at jeg ikke mente jeg blødte nok til at abortere).

Det er faktisk ikke ufarligt at gå rundt med en uopdaget missed abortion eller en graviditet udenfor livmoderen, så jeg synes egentlig ikke at det er i orden, at de lader dig gå rundt så længe.

 

I fht din egen læge, så tror jeg, at hvis det var mig, at jeg bare ville sige, at jeg var blevet virkelig nervøs, og tænkte at jeg kunne få ro med en skanning. Evt at jeg havde læst mig tosset på internettet :P De fleste læger, der besidder empati, burde have forståelse for den grund, efter min mening ;)

 

Jeg håber ikke jeg har gjort dig nervøs på nogen måde, det er i hvert fald ikke min mening. Forhåbentlig er alt som det skal være, måske har du bare haft lidt sen ÆL. Grunden til jeg skriver er, at jeg selv var igennem et unødvendigt langt forløb, som i sidste ende gjorde at aborten føltes voldsommere og krævede mere følelsesmæssigt af mig, end det egentlig var nødvendigt. Det ønsker jeg ikke skal ske for andre, hvis de kan undgå det.

 

:kram

 

Et lidt sent tak for dit svar, roselein. Jeg forstår sagtens dine tanker, og er glad for at du ville dele dem med mig. Jeg endte med at vente, selvom jeg var meget i tvivl. Som du kan læse i min opdatering, skal jeg scannes i eftermiddag efter endnu en måling af hcg, der var steget, men ikke overbevisende...  :unsure 

Jeg ved, du har ret i, at alle de faglige folk, der har været indover mit forløb også er mennesker og er farvet af deres egen holdning. Jeg troede faktisk, min læge ville sende mig til scanning, den første gang jeg ringede - især fordi han gjorde det i min 2. graviditet, hvor jeg også blødte. Og han ringede også ud på gyn.afd. for at høre ad, så det har jo nok været dem, der har afgjort det, hvis han har virket tøvende.

På den ene side er jeg ked af at have 'ventet' 10-12 dage med en scanning, hvis nu det viser sig, at der er et dødt foster i min maven, på den anden side tror jeg også det har været godt for mig med lidt tid til at tænke, fordøje og forholde mig til, at det kan være jeg får et negativt svar idag.

I hvert fald tak for dit svar...

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtigt meget held og lykke til scanningen. HCG niveauer er jo meget forskellige blandt forskellige kvinder, og så længe det stiger, så lyder det da betryggendet. Håber og krydser for en lille bønne med hjerteblink.

:goodluck :goodluck :bd :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker på dig :kiss håber du kan komme med en positiv opdatering luge om lidt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en hurtig opdatering fra tlf mens jeg kører i bus; jeg så hjerteblink og et fint lille foster der blev målt til at jeg er ca 7 uger henne, hvilket passer ok med mine 7+3. Jeg er så glad og lettet! Men også lidt bekymret stadigvæk... Håber bekymringen fordufter med tiden!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay :yay

Havde de nogen ide om hvorfor dit hcg niveau ikke er så højt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubii det er så godt at se hjerteblink. :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER