Sunspirit

Mad i hospitalstasken

15 indlæg i dette emne

Hej alle

Jeg har fundet en masse gode lister til hvad der skal i hospitalstasken, men ikke så meget om hvad for nogle snacks/mad folk pakker.

 

Jeg ved at min mand skal have lidt at spise og kan jo også være jeg selv får behov for lidt energi, hvis fødslen trækker ud, så hvad putter I, i tasken af spiselige ting? Vil helst have noget med der kan holde sig, så man ikke skal til at lave sandwhiches eller sådan noget inden man skal af sted. Derfor skal det jo også gerne kunne holde sig lidt, så vi kan pakke tasken i god tid.

 

Jeg har selv tænkt

Müslibarer

rosiner

juicebokse 

 

Nogle der kan komme på noget mere eller har haft noget andet smart med?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Chokoladebarer og brikkakao

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde bagt pølsebrød som vi havde i fryseren og tog med i en lille køletaske sammen med kolde drikkevarer. De tøede fint hurtigt op, men holdt sig samtidig kolde, så de ikke blev dårlige.

Og så havde vi små pakker sennep og ketchup med til dem. Jeg kunne ikke spise overhovedet under fødslen, men N var glad for dem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mandler/nødder

Bananer

Frugt stænger

COLA!!!!

Chips? Salt kan være ret godt til at holde på væsken,

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde ikke lyst til mad i nogen afskygninger men kold cola var guld værd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiste ikke andet end pære mens jeg var i fødsel - og det blev spyttet ud når jeg havde en ve, så jeg tvivler på ret meget af det blev slugt. Men min mand havde nogle forskellige snacks med i tasken - han spiste wasabiærter, chips og müslibarer. 

Vi havde også pakket nogle chokoladekiks, men dem var jeg kommet til at spise under mit selvmedlidenhedsflip da jeg gik over tid :blush :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiste ikke andet end pære mens jeg var i fødsel - og det blev spyttet ud når jeg havde en ve, så jeg tvivler på ret meget af det blev slugt. Men min mand havde nogle forskellige snacks med i tasken - han spiste wasabiærter, chips og müslibarer.

Vi havde også pakket nogle chokoladekiks, men dem var jeg kommet til at spise under mit selvmedlidenhedsflip da jeg gik over tid :blush :lol

J ville have digestive kiks med, jeg købte dem på ny 3 gange og alligevel var vi forbi Netto på vej på sygehuset ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

J ville have digestive kiks med, jeg købte dem på ny 3 gange og alligevel var vi forbi Netto på vej på sygehuset ;)

:lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

J ville have digestive kiks med, jeg købte dem på ny 3 gange og alligevel var vi forbi Netto på vej på sygehuset ;)

Ha ha fedt du må købe en hel kasse næste gang ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde juicebrikker og musli-bar med. Men ved begge fødsler blev de slet ikke rørt.

Jeg tænkte ikke på mad under fødslen og kastede op noget af tiden. Men der blev drukket godt efter fødslerne :)

Min mand ville helst bare ha kaffe og det ku han finde på gangen på fødegangen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en masse gode ideer, pølsehorn, kiks og chips er helt klart en god ide. Vil gerne sikre mig at manden har lidt at spise, for ellers mister han sit overskud :P Og så kan det være jeg helst vil have noget af det efter fødslen. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi stoppede på en tankstation på vejen og købte pølsehorn, faxe kondi og snickers. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det eneste, jeg havde lyst til, var kaffe - og det måtte jeg ikke få :smiley

Til gengæld faldt mit blodsukker (og blodtryk) drastisk bagefter, og det blev først rettet op, da jeg kværnede en rittersport og en Cocio.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde både små juice, små kakao mælk, og myslibare med. Havde bagt pizzasnegle og pølsehorn, men fik dem ikke med. Det var først da vi var på patienthotellet dagen efter fødslen jeg drak et par juice pg kakaomælk. Under fødslen fik jeg nogle glas saftevand. Havde absolut ingen appetit og det havde min mand heller ikke.

Skal så også siges at min fødsel gik forholdsvis stærkt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De gange jeg har været fødselshjælper har jeg haft følgende med til os:

 

Coca cola

Red bull

Chokokade barer i forskellige afskygninger 

Kiks

 

Og jeg skal sige at fra de 3 fødsler jeg har været med som hjælper/fotograf og den ene gang jeg selv har født - så har den fødende ikke haft lyst til ovenstående men har nøjes med det saftevand hospitalet tilbød samt druesukker som hospitalet leverede. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER