MrsMom

På tur med prinsessen...

5 indlæg i dette emne

Jeg skal her om nogle uger køre alene med prinsessen i ca 1½ times tid. Hun er da knap 7 mdr.

 

Normalt sidder jeg sammen med hende på bagsædet når manden kører, men det kan jo ligesom ikke lade sig gøre.

 

Ville i lade hende sidde alene på bagsædet eller sætte hende om på forsædet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Alene på bagsædet. du kan altid holde ind til siden hvis der bliver noget :)

hvis du alligevel vælger at sætte hende på forsædet, så husk at slå airbaggen fra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altid på bagsædet.... Evt kan man få sådan nogen spejle man kan sætte op på nakkestøtten så I kan se hinanden hvis hun sidder bagudvendt hvad jeg går ud fra at hun gør

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo lovligt at have en bagudvendt autostol på forsædet, så længe airbaggen er slået fra.

Jeg tror det er langt mere sikkert at du har hende ved siden af dig, og kan koncentrere dig om din kørsel, end det er hvis du hele tiden skal sidde og kigge i bakspejlet for at se hende. Hvis du skal se til hende skal du holde ind til siden, og det er ikke alle steder der er rastepladser.

Det er ihvertfald farligt at kigge væk fra vejen, og hvis hun græder kan du ikke give hende sut eller lægge en hånd på hende for at berolige hende til du kommer til et sted hvor du kan holde ind :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du skal have hende foran, så vær 110% sikker på, at airbag'en rent faktisk er slået fra. Nogle biler har en ekstra sikring, så man ikke kommer til at slå den fra ved et uheld, så selv om du tror den er slået fra, kan det godt være den ikke er det alligevel.

Jeg ville altid have barnet på bagsædet. Jo, det er nemmere at få kontakt til barnet foran, men jeg ville selv have svært ved ikke at kigge til hende ofte. Hvis du ikke kan få øjenkontakt med hende, så er du ikke fristet. Det er nok forskelligt fra bil til bil, men jeg kunne sagtens nå med en sut eller ae på hovedet.

Sikkerheden ved et uheld er meget sikrere på bagsædet - mange ulykker sker fordi man kører ind i noget, og så er der meget sikrere på bagsædet, hvor passagersædet også fungerer som et skjold.

Hvis hun bliver utilfreds, så det forstyrrer din koncentration, så hellere køre ind til siden, end at have hende foran, og så køre ukoncentreret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER