girly1988

Navne snak...

28 indlæg i dette emne

Har i jeres navne klar eller ?

Vi har pigenavnet fra da vi fik Tobias og har også hele tiden haft et drengenavn som var nr 2 favorit da vi valgte Tobias men nu siger manden sørme at han ikke synes det drengenavn tiltaler ham alligevel...han synes ikke Tobias og Niklas passer så godt alligevel..og foreslår Magnus som vi os hele tiden har haft i tankerne...men jeg synes bare ikke Magnus er et voksen navn hvis i forstår...men ak ja...der er masser af tid ;-)

I øvrigt er manden sikker på vi får en pige denne gang...men altså det ved vi jo ikke allerede ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har næææææsten navne klar! Pigenavnet er en gemmer fra min graviditet med William. Drengenavnet er nok Ludvig, men J er kun 90% på det, så det kan ændre sig, men han skal virkelig komme med et SUPER NAVN hvis jeg skal gå væk fra Ludvig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har os sagt til manden han skal finde et super navn i stedet for Niklas...men ja nu må vi se :-)

Jeg er bare vild med de drengenavne som niklas, tobias, mads, jonas, andreas, elias, osv...manden synes bare det minder om hinanden hvis vi har to af de navne...tsk...;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en liste, vi startede inden vores ældste blev født, hvor vi begge skriver navne på. Der står ca. 10 navne ved hvert køn, men det betyder ikke vi er enige om 10 navne! ;) Ved vores to piger, besluttede vi først navn, efter de var blevet født og det gør vi nok også denne gang. Jeg har hver gang haft et navn, jeg var mest hooked på, men ingen af gangene er det blevet det, da det ikke passede eller føltes rigtigt alligevel...

Vi har heller ikke kendt køn før fødsel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Navne snakken fortsætter her nu vi ved det bliver en lillebror....min mand er ikke til at blive klog på og selv har jeg en del navne jeg godt kan lide...har svært ved at sætte mig fast på et pt...men mon ikke vi finder ud af det inden så længe :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er forholdsvis enige om Alexander og Katrine men det er dog med forbehold det kunne jo være en Anne der kommer ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mænd siger jeg bare...nu overvejer han alligevel Niklas som helt fra start var hvad vi havde aftalt hvis vi fik en dreng mere end Tobias...håber snart han holder fast i noget så jeg os kan mærke efter om det nu er rigtigt eller hvad ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har relativt nemt ved at blive enige om pige navne, men drengenavne derimod er indtil videre op ad bakke... Men vi har jo tid foran os endnu  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har relativt nemt ved at blive enige om pige navne, men drengenavne derimod er indtil videre op ad bakke... Men vi har jo tid foran os endnu  :)

 

Ej, hvor sjovt, vi har det lige omvendt :P Er ret sikker på, at vi har drengenavnet klar (hvis den altså ligner :rolleyes ), men pigenavnet volder stadig en del besvær :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har pigenavnet klar, stadigvæk, hvis ungen altså ligner en sådan og er en pige. Drengenavnet har manden nedlagt veto om at diskutere før vi ved hvad det bliver, for han synes det er spild af tid, når nu han har besluttet at det er en pige :lol :lol

 

Og eneste årsag til han tror det er en pige? Fordi vi har navnet klar :lol :lol

 

Haha, ej det er da for morsomt! :D Mænd er lidt sjove :) Min er overbevist om, at det er en dreng jeg har i maven, og han bliver bakket op, af det meste af min familie. Overvejer om det er en pige, bare så den kan trodse dem alle sammen :P 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har næææææsten navne klar! Pigenavnet er en gemmer fra min graviditet med William. Drengenavnet er nok Ludvig, men J er kun 90% på det, så det kan ændre sig, men han skal virkelig komme med et SUPER NAVN hvis jeg skal gå væk fra Ludvig!

Haha! Sjovt at læse hvad jeg skrev :lol

Vi skal have en Nohr :kuller det besluttede vi på vej hjem fra kønsscanning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har slet ikke talt navne endnu. Eller dvs. min ældste dreng på 7 har faktisk lavet en navneliste med 3-4 navne som vi har kunne stemme på - både til drenge og piger. "Kaj" og "Andrea" har bl.a. været foreslået :lol

Jeg tænker, at vi lige venter til vi har fået kønnet at vide. Så er jeg helt med på at snakke navne :)

 

Med begge mine drenge havde vi styr på navnet inden fødslen - og det tænker jeg da også vi har denne gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er virkelig svært med de navne, men ligger mig mest på Emily, Ellie eller Ella. Så det kommer nok an på hvad hun ligner når hun kommer ud ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De pige-navne er altså svære...   :kuller

 

Hvis det blev en dreng, var vi ret enige om Buster ...  men det bliver jo ikke en dreng.. og Bustersine er altså ikke lige så fint  :lol

 

Har sådan nogle lidt sære "navne regler" i tankerne... altså fx. må navnet helst ikke starte med M, L, S eller F - for det starter vi andre med. 

Derudover vil jeg gerne at navnet har kun 1 stavelse - og det begrænser vist navnemulighederne en del.

(Det er nok et lidt sært ønske - det kommer fordi min ældste dreng har navn med 3 stavelser, min yngste dreng har 2 stavelser i sit navn, og så tænkte jeg det ville være så fint hvis lille-pigen havde et helt kort navn)

 

Kan komme i tanke om

Sol 

Gry

Gro

Lis

Ann

Kit
Sys

Søs

My

 

Men når nu det ikke må starte med L, S, M eller F - så udelukker det også en del.

Har i mon andre forsalg?  :help

 

Måske er jeg bare besværlig?  :P

Godt der stadig er nogle måneder at tænke i  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De pige-navne er altså svære...   :kuller

 

Hvis det blev en dreng, var vi ret enige om Buster ...  men det bliver jo ikke en dreng.. og Bustersine er altså ikke lige så fint  :lol

 

Har sådan nogle lidt sære "navne regler" i tankerne... altså fx. må navnet helst ikke starte med M, L, S eller F - for det starter vi andre med. 

Derudover vil jeg gerne at navnet har kun 1 stavelse - og det begrænser vist navnemulighederne en del.

(Det er nok et lidt sært ønske - det kommer fordi min ældste dreng har navn med 3 stavelser, min yngste dreng har 2 stavelser i sit navn, og så tænkte jeg det ville være så fint hvis lille-pigen havde et helt kort navn)

 

Kan komme i tanke om

Sol 

Gry

Gro

Lis

Ann

Kit

Sys

Søs

My

 

Men når nu det ikke må starte med L, S, M eller F - så udelukker det også en del.

Har i mon andre forsalg?  :help

 

Måske er jeg bare besværlig?  :P

Godt der stadig er nogle måneder at tænke i  :D

 

Hvad hedder dine drenge? 

Ja, det er lidt af en udfordring, du sætter os på! ;)

 

Jeg kan kun lige komme i tanke om;

Tit/Thit eller Kim

Og ellers Sif/Zif, Fro og Fri, men det er jo med forkert startbogstav...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med Eva måske ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med Eva måske ?

Hmm det er så med to stavelser jo :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm det er så med to stavelser jo :-/

Flot navn .. men ja - 2 stavelser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad hedder dine drenge? 

Ja, det er lidt af en udfordring, du sætter os på! ;)

 

Jeg kan kun lige komme i tanke om;

Tit/Thit eller Kim

Og ellers Sif/Zif, Fro og Fri, men det er jo med forkert startbogstav...

Tak for forslag.. dog ikke lige nogen der virker helt rigtige endnu ;)

Drengene hedder Sylvester og Felix.

Er klar over det er en udfordring.. og mon ikke vi når at finde på et eller andet.... Det er nu heller ikke død og pine at det skal være 1 stavelse... men tænk hvis nu! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med:

Bell

Bess

Beth

Brith

Bjørk

Grith

Gwen

Jill

Jo

Nel/Nell

Pi

Puk

Ruth

Tess

Tith

Unn

Flere af dem er lidt internationale, men jeg har virkelig brudt min krydsordshjerne for enstavelses navne ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er også Le. Altså ligesom Le Gammeltoft. :)

Og så opdagede jeg lige, at det ikke måtte starte med L :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med:

Bell

Bess

Beth

Brith

Bjørk

Grith

Gwen

Jill

Jo

Nel/Nell

Pi

Puk

Ruth

Tess

Tith

Unn

Flere af dem er lidt internationale, men jeg har virkelig brudt min krydsordshjerne for enstavelses navne ;)

 

Waow! Tak for en fantastisk liste :glad

 

Nu er det helt sikkert noget at tænke over!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er også Le. Altså ligesom Le Gammeltoft. :)

Og så opdagede jeg lige, at det ikke måtte starte med L :D

 

Synes Le er super flot. Men ja.. starter med L. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er enormt vild med Gry som er på din liste...den ligger i top 3 her hvis vi fik en pige Hehe :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med:

Bell

Bess

Beth

Brith

Bjørk

Grith

Gwen

Jill

Jo

Nel/Nell

Pi

Puk

Ruth

Tess

Tith

Unn

Flere af dem er lidt internationale, men jeg har virkelig brudt min krydsordshjerne for enstavelses navne ;)

Shit, du er god til det med navne! Respekt! Synes der er flere der går godt sammen med Sylvester og Felix...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER