Guest

Baby niver for tryghed, hvordan kan jeg stoppe det

5 indlæg i dette emne

Jeg skrev det her indlæg i baby-smalltalk men jeg har egentlig brug for nogen råd om hvad jeg kan prøve så nu opretter jeg lige en tråd omkring det. Kom meget gerne med råd :)

Liv er begyndt at nive når hun sørger tryghed :( hun har gjort det nogen uger nu og f.eks til hendes navngivning var jeg helt rød på min arm og øverst på brystkassen fordi hun havde nevet mig. Når hun skal sove og vi lige sidder med hende niver hun også hvor hun lige kan få fat eller bare hvis hun bliver lidt træt eller utryg i løbet af dagen så niver hun.

Vi prøver at stoppe hende og give en nusseklud eller lign i stedet men det bliver bare skubbet væk så hun kan få fat i én. Jeg er ved at være lidt på bar bund med hvad jeg skal gøre for det er virkelig ikke sjovt især ikke i puttesituationerne for hun bliver sur og ked og så er hun meget svær at putte :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Freja gjorde det samme på et tidspunkt, der kunne vi oftest få hende til at holde om en finger i stedet for.

Måske det samme gælder Liv?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige at give hende en fingre i stedet har vi vist ikke prøvet. Det kunne være en mulighed :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har overhovedet ikke forstand på det, men kan det være lidt ligesom når man ammer og de gerne vil tage fat i noget der? Her tager Freya nemlig fat i mit hår ret meget..

men det jeg vil sige er at man kan få sådan nogle halskæder med store træperler på. De er så enten dækket af stof eller garn og så kan de holde på det. Måske sådan en kan bruges til Liv? Så kan hun "nive"/holde om den i stedet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Emil har det med at nive, når han ammes inden sengetid, jeg plejer at lægge min hånd (f.eks. på armen), der hvor han niver, så han niver i hånden i stedet, det gør trods alt mindre ondt.....han gider ikke at holde i finger mere eller noget som helst, han vil bare gerne nive i huden....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER