Elisamus

Kør selv bil ferie med baby

9 indlæg i dette emne

Jeg overvejer at tage på ferie ved mine bedste forældre i Polen sammen med min mor, manden og bettefisen. Min mormor er 79 og morfar 84 så jeg føler jeg har dem på lånt tid og derfor synes det er vigtigt de ser hende. Jeg tænkte det skulle være til august mens jeg stadig har barsel (Klaudia er fra 23/3) men det er kør selv ferie. Der er i alt 1078 km ca 11 timer. Vi plejer at dele turen op over 2 dage så vi kører i Danmark og Tyskland dag 1 = ca 7 timer og dag 2 kører i Polen = ca 4 timer. Men er det helt úmugeligt at kører så lang en tur med en 4,5-5 mdrs baby...?

Sef. Holder vi mange pauser undervejs.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg vil ikke sige det er umuligt at kører så langt med en baby, vi tog til Sverige, på den anden side af Stockholm ca. 7-8 timers kørsel med vores lucas da han var 5 mdr gammel, og det gik fint, vi holdte et par ekstra pauser, men han klarede det super fint og der var intet.  så jeg vil da sige at det ville jeg godt turde gøre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tog fra kbh til julemarked i Lübeck, da Simon var 6 måneder det gik så fint.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er selvfølgeligt afhængig af det enkelte barn, men efter min erfaring er det muligt uden problemer.

Vores søn var 7 måneder da vi kørte til Sydfrankrig, med i alt 3 overnatninger. Det var ikke noget problem, vi holdt mange pauser undervejs. Vi var af sted i alt en måned, så den lange køretur kunne godt betale sig for både barn og forældrene

Da vores familier bor i Nordtyskland var vores søn allerede før den store tur vant til at tage på biltur (fordelt på to gange 1,5 timers kørsel med 45 minutters pause imellem = færgeoverfart), vi havde før besøgt bedsteforældrene da han var 6 uger, 3 måneder og 4,5 måneder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer helt an på om baby kan lide at køre bil ;)

Noah lærte det først ugen inden vi kørte til sydfrankrig. Der var han 11 måneder. Tidligere begyndte han at brokke sig efter 10-20 minutter... Vi var begge begyndt at frygte turen lidt ;) heldigvis gik det rimeligt.

Nogen børn sover meget når de er små, så kør mens de sover og hold pause når de er vågne. Få aktiveret baby godt, om på maven og giv ryggen noget hvile så snart I holder pause.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker at det kommer lidt an på barnet og om man overholde "pause-tider" hvor babyen også kan komme ud og kravle lidt på et tæppe ligesom når voksne skal ud og strække benene...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil heller ikke mene, at det er umuligt at køre så langt med en baby. Jeg har selv gjort været på familieferie i Marbella i Spanien, og det er også en lang tur, kan jeg hilse og sige... Vi havde først overvejet campingplads, men grundet de små endte vi med at booke en ferielejlighed via penthouse-marbella.dk. Du skal nok huske at lægge en masse pauser ind, hvis det skal kunne lade sig gøre og så være forberedt på lidt af hvert. Håber du finder ud af det :wub

 

Knus Elisabeth / mor til 2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej, lidt et skørt spørgsmål, men er der nogen der ved, om man kan få nogle forlængerledning med i bilen? Vil rigtig gerne have at min dreng har mulighed for at få opladet sin ipad, så han kan blive underholdt af lidt paw patrol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 hours ago, JanneAndersen said:

Hej, lidt et skørt spørgsmål, men er der nogen der ved, om man kan få nogle forlængerledning med i bilen? Vil rigtig gerne have at min dreng har mulighed for at få opladet sin ipad, så han kan blive underholdt af lidt paw patrol

Hvis det er for at han skal have ladet sin iPad op vil jeg da i stedet anbefale et 2 meters iphone kabel i stedet, og så en slags stikdåse til at sætte i cigaret tænderen til flere cigaret udgange/USB udgange :) 

 

Det gjorde vi i de 2 år vi var sydpå

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER