Elisamus

Vægt tab...

34 indlæg i dette emne

Hej tøser

Hvordan tabte i jer efter fødslen eller har planer om at tabe jer?

Jeg har haft en nem graviditet og tog kun 8 kg men er overvægtig i forvejen så vægten gik fra 88 kg til 96 kg i løbet af graviditeten. Er super stolt af at jeg blev under 10 kg vægtøgning og at jeg ikke kom over 100 kg. Nu vil jeg gerne tabe mig, og en gang for alle komme ned og få et normalt BMI men jeg har rygrad som regnorm og alle tidligere vægt tabs forsøg har slået fejl. Så nu vil jeg gerne høre hvad i har gjort for at tabe jer? Gik i bare lange ture med barnevognen?

Jeg har tænkt mig som motivation for mig selv vil jeg melde mig til alt for damernes kvindeløb på deres 5 km gå rute...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sidste gang tabte jeg alt og meget mere til ved amningen. Jeg var normalvægtig fra start og endte med, at jeg helst ik sku tabe mig mere.

Al den tid jeg ammede (10 mdr), gjorde jeg ik andet for at tabe mig. Gik selvfølgelig ture osv, men intet kostmæssigt.

Senere hen har jeg spist efter LCHF principperne og det gav virkelig pote og fjernede derudover min oppustede mave. Det var pga oppustethed og ustabilt blodsukker, at jeg ændrede kost og så småt er ved at gøre det igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er selv begyndt at lave noget cardio og let styrketræning i træningscenteret. Går masser af barnevognsture, men har simpelthen både mentalt og fysisk brug for at bruge min krop på en anden måde. Men generelt er der indtil videre (10 uger) bare ved amning og normal sund kost, røget noget af igen.

Husk at man generelt ikke skal gå på 'slankekure' mens man ammer, da det virkelig påvirker mælkeproduktionen. Hos mig påvirke det produktionen når jeg har været nede og træne, også selv om jeg ammer lige før træningen (anbefales af de klog hoveder). Så for at være på den sikre side er jeg nubegyndt at pumpe ud til de dage, hvor jeg træner, så der ikke er mangel på de våde varer og far kan give mælk hvis bassen bliver sulten mens jeg træner :)

Ps husk hvis du begynder at træne at drikke tonsvis af vand, det hjælper på at holde produktionen bedre oppe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg endte med at tage omkring 16 kilo på, og nu mangler jeg ca 2 kilo, og så er jeg på min normalvægt igen. Jeg er nok lidt under normalvægtig, og jeg rendte ind i det samme problem som Kami, da jeg ammede min søn, at jeg tabte mig alt for meget, selvom jeg forsøgte at spise og spise. Så det begyndte at gå ud over kræfterne, og jeg kunne se det på mit hår, da jeg fældede helt vildt.... Så jeg har ikke planlagt noget for decideret at tabe mig denne gang, men blot komme i bedre form igen. For hold op, hvor er jeg i skidt form efter en gravidtiet med konstant kvalme med opkast, hvis jeg blev for fysisk aktiv :(

Her i starten er det ture med barnevognen, da vi bor uden for byen, men her er meget kuperet, så det kan sagtens blive hårdt alligevel og give sved på panden ;)

Kami, hvordan tænker du at ændre spisevaner nu, altså hvordan vil du forme din kost? Kunne godt bruge lidt inspiration ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog 20 kg på i alt, og har intet gjort for at tabe mig.. Men har tabt mig 19,6 kg, så man må sige at jeg stort set har tabt det hele allerede. Men har dog planer om ugentlige gåture, så måske jeg taber lidt ekstra. Hvilket heller ikke gør noget, jeg var lidt overvægtig i forvejen, ca. 5 kg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her 4 uger efter fødslen er jeg på +4 kg. Jeg tog 11 på, men har altid været slank. Jeg prøver at gå en tur hver dag. Her er problemet at jeg tit ikke får ordentlig frokost pga lillemanden, og jeg så ender med at spise noget usundt når sulten bliver for stor. Derudover håber jeg,at kunne starte med at løbe igen efter 8 ugers lægebesøg. Savner i den grad en løbetur.

Jeg tænker, at det bedste er at spise sundt og varieret. Spis masser af fibre og undgå Hvidt brød og pasta. Spis masser af grøntsager, og prøv at implementere træning i dagligdagen fx med brug af baby i en leg. Tjek evt hjemmesiden superfitmor.dk for inspiration.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg endte med at tage omkring 16 kilo på, og nu mangler jeg ca 2 kilo, og så er jeg på min normalvægt igen. Jeg er nok lidt under normalvægtig, og jeg rendte ind i det samme problem som Kami, da jeg ammede min søn, at jeg tabte mig alt for meget, selvom jeg forsøgte at spise og spise. Så det begyndte at gå ud over kræfterne, og jeg kunne se det på mit hår, da jeg fældede helt vildt.... Så jeg har ikke planlagt noget for decideret at tabe mig denne gang, men blot komme i bedre form igen. For hold op, hvor er jeg i skidt form efter en gravidtiet med konstant kvalme med opkast, hvis jeg blev for fysisk aktiv :(

Her i starten er det ture med barnevognen, da vi bor uden for byen, men her er meget kuperet, så det kan sagtens blive hårdt alligevel og give sved på panden ;)

Kami, hvordan tænker du at ændre spisevaner nu, altså hvordan vil du forme din kost? Kunne godt bruge lidt inspiration ;)

Jeg vil have brød, pasta og ris ud af min kost. Så få kulhydrater som muligt og mere fedt. Det er klart det bedste for min krop. Jeg sover bedre, craver ik alt muligt og har mere energi. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog 8 kg på under graviditeten, og det hele er røget af igen. Men har altid haft en topmave som jeg ønsker at blive kvit. Og for mig virker det kun at ændre kosten og træne.´, så det må vente til jeg er færdig med at amme :) Nu skal tiden med lillemanden nydes, og så går jeg en masse turer, så jeg helst kommer op på de anbefalet 10000 skridt om dagen :) Det hjælper så også at der er mange bakker og sådan her hvor jeg bor :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er selv begyndt at lave noget cardio og let styrketræning i træningscenteret. Går masser af barnevognsture, men har simpelthen både mentalt og fysisk brug for at bruge min krop på en anden måde. Men generelt er der indtil videre (10 uger) bare ved amning og normal sund kost, røget noget af igen.

Husk at man generelt ikke skal gå på 'slankekure' mens man ammer, da det virkelig påvirker mælkeproduktionen. Hos mig påvirke det produktionen når jeg har været nede og træne, også selv om jeg ammer lige før træningen (anbefales af de klog hoveder). Så for at være på den sikre side er jeg nubegyndt at pumpe ud til de dage, hvor jeg træner, så der ikke er mangel på de våde varer og far kan give mælk hvis bassen bliver sulten mens jeg træner :)

Ps husk hvis du begynder at træne at drikke tonsvis af vand, det hjælper på at holde produktionen bedre oppe :)

Jeg skal lige være med.. betyder det at træning påvirker mælkeproduktionen så man producerer mindre mælk? Det er da ikke fedt..

Her har jeg også tabt det hele igen.. det skete også af sig selv i løbet af et par dage.. men jeg trænger virkelig til at komme i form.. jeg har meldt mig til et efterfødsels hold med fokus på bækkenbund, baller, lår og ryg... jeg får ikke gjort noget hvis jeg skal stå for det selv.. Derfor starter jeg på næste onsdag. Glæder mig til at komme i gang. Men det er da mindre fedt hvis det kan gå ud over min mælkeproduktion.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal lige være med.. betyder det at træning påvirker mælkeproduktionen så man producerer mindre mælk? Det er da ikke fedt..

Her har jeg også tabt det hele igen.. det skete også af sig selv i løbet af et par dage.. men jeg trænger virkelig til at komme i form.. jeg har meldt mig til et efterfødsels hold med fokus på bækkenbund, baller, lår og ryg... jeg får ikke gjort noget hvis jeg skal stå for det selv.. Derfor starter jeg på næste onsdag. Glæder mig til at komme i gang. Men det er da mindre fedt hvis det kan gå ud over min mælkeproduktion.

Det er rigtigt forstået :)

Ligesom at det er godt for produktionen at slappe af, er det samme virkning modsat ;)

Du må prøve at finde en balance gang mellem træning og afslapning, så du fortsat har nok mælk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er rigtigt forstået :)

Ligesom at det er godt for produktionen at slappe af, er det samme virkning modsat ;)

Du må prøve at finde en balance gang mellem træning og afslapning, så du fortsat har nok mælk :)

Sådan noget hø... jeg havde lige glædet mig til at komme i gang... nå så vil jeg gå lidt mere til værks med pumpen - både for at have ekstra, men også for at holde produktionen oppe. Er også idag begyndt at spise en der mælkebombe. Så må vi se om den virker for mig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan noget hø... jeg havde lige glædet mig til at komme i gang... nå så vil jeg gå lidt mere til værks med pumpen - både for at have ekstra, men også for at holde produktionen oppe. Er også idag begyndt at spise en der mælkebombe. Så må vi se om den virker for mig..

Skriv lige hvordan det går med den mælkebombe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skriv lige hvordan det går med den mælkebombe

Det skal jeg nok. ..

Om det er en tilfælde eller en hurtig reaktion på mælkebomben ved jeg ikke.. men i aftes og i nat har jeg haft et vildt hårdt og spændt (fyldt ) højre bryst... så meget så jeg var nødt til at lægge hende til det samme bryst igen nogle timer efter, fordi hun ikke fik det tømt ordentligt første gang...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skriv lige hvordan det går med den mælkebombe

Jeg har også prøvet mælkebomben i dag. Nu må vi se om det virker - selvom han tager fint på, hvilket tyder på nok mælk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lavede mælkebombe og synes at den havde god effekt :-) har stadig for lidt mælk, men har mere end jeg havde, og har ikke spist den siden før påskehelligdagene :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos mig første gang har mælkebomben så effektiv, at jeg måtte lade vær med at spise det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i en opskrift tøser?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Indtil videre gør jeg ingenting for vægttabet udover amning.

Jeg tog 14,8 kg på og har i dag smidt de 5,8 kg igen (fødte for 15 dage siden).

Har kun været ude og gå tur en enkelt gang.

Regner med at jeg smider resten stille og roligt ved alm. sund kost, lidt gåture og så amningen :) og ellers må jeg jo revurdere den plan, hvis det viser sig at den ikke holder stik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det med mælkebomben piger?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det med mælkebomben piger?

Her synes jeg ikke der er sket spor endnu... faktisk synes jeg at jeg har utrolig lidt mælk..

Jeg ville pumpe ud i forgårs fordi Freya skal passes et par timer i weekenden, og så ville jeg bare lige have en flaske som kunne gives, hvis det blev nødvendigt..

Jeg gjorde det lige efter jeg havde ammet - på samme bryst for at tømme det helt.. der var så ikke mere tilbage.. så prøvede jeg det andet bryst.. jeg kunne ikke engang få 10 ml ud.. og det var to timer siden hun havde spist ved det bryst...

umiddelbart får hun selv nok, men synes det er irriterende at jeg ikke kan pumpe ekstra til dage hvor jeg godt lige ville have hende passet i lidt mere end en time...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyh, ville ønske jeg kunne kommer med sådan en sej "det hele er røget" opdatering.... Men jeg tog 23 kg på, og desværre er der kun røget 11 af dem indtil videre. Så jeg har lang vej endnu, og jeg har endda taget 300 gram på den sidste uge, på trods af amning og ret fornuftigt madindtag :(

Men nå, jeg må jo "bare" oppe mig endnu mere, og håbe på det hjælper.... De kg skal bare væk!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her synes jeg ikke der er sket spor endnu... faktisk synes jeg at jeg har utrolig lidt mælk..

Jeg ville pumpe ud i forgårs fordi Freya skal passes et par timer i weekenden, og så ville jeg bare lige have en flaske som kunne gives, hvis det blev nødvendigt..

Jeg gjorde det lige efter jeg havde ammet - på samme bryst for at tømme det helt.. der var så ikke mere tilbage.. så prøvede jeg det andet bryst.. jeg kunne ikke engang få 10 ml ud.. og det var to timer siden hun havde spist ved det bryst...

umiddelbart får hun selv nok, men synes det er irriterende at jeg ikke kan pumpe ekstra til dage hvor jeg godt lige ville have hende passet i lidt mere end en time...

Uden at vide noget synes jeg at det lyder som om at din mælkeproduktion har tilpasset sig jeres behov :-)

Hvis du ikke kan lykkes at malke ud, uden stor kamp kan du jo købe en færdigblandet MME. Mener den koster 8 kr for en bakke med 200 ml.

Vi supplere jo med erstatning, men når jeg skal nogen steder hen har jeg en færdigblandet med som sikkerhed :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uden at vide noget synes jeg at det lyder som om at din mælkeproduktion har tilpasset sig jeres behov :-)

Hvis du ikke kan lykkes at malke ud, uden stor kamp kan du jo købe en færdigblandet MME. Mener den koster 8 kr for en bakke med 200 ml.

Vi supplere jo med erstatning, men når jeg skal nogen steder hen har jeg en færdigblandet med som sikkerhed :-)

Det tror jeg du har fuldstændig ret i.. :)

SP kommer i dag så finder jeg u hvert fald ud af om hun stadig tager på som hun skal.. det tror jeg dog hun gør..

og vi har faktisk noget mme til opblanding liggende.. ved bare ikke om jeg tør begynde på sådan noget.. hun har ikke prøvet det før.. vi har købt sådan noget fra apoteket det skulle være allergi venligt og sådan..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uden at vide noget synes jeg at det lyder som om at din mælkeproduktion har tilpasset sig jeres behov :-)

Hvis du ikke kan lykkes at malke ud, uden stor kamp kan du jo købe en færdigblandet MME. Mener den koster 8 kr for en bakke med 200 ml.

Vi supplere jo med erstatning, men når jeg skal nogen steder hen har jeg en færdigblandet med som sikkerhed :-)

Jeg ved heller ikke om der er sket så meget med mælkeproduktionen. Måske lidt. Det højre bryst har altid været mere fyldt, og synes måske der er kommet lidt mere mælk.....

Jeg talte med SP igår om udmalkning, og hun sagde, at selvom man giver 200ml mme på en uge, er det stadig fuld amning. En enkelt gang med mme skader ikke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER